Poes Israël erg lief
zondag 20 november 2011 om 08:27
Ik heb een vraagje: tien weken geleden hebben wij een heerlijk kat uit het asiel gehaald. Hij is goed gewend, gaat naar buiten en heeft het zichtbaar naar zijn zin. Nu begint hij voorzichtig aan op schoot te komen en bij mij, niet bij man, pakt hij voorzichtig de mouw van mijn trui en wil 'dekken' zoals hij dat bij een poes zou doen, op mijn arm. Hij is gecastreerd, dus er komt geen ellende van, maar ik weet niet of ik m weg moet sturen of t maar gewoon moet laten gebeuren. Beetje rare vraag, maar ik zou graag meer willen weten over dit gedrag. Dank je!
anoniem_141817 wijzigde dit bericht op 20-11-2011 08:28
Reden: Poes is wel erg lief
Reden: Poes is wel erg lief
% gewijzigd
zondag 20 november 2011 om 08:38
Gevonden via Google:
katten laten graag zien en horen aan mensen hoe ze zich voelen. Katten zitten graag bij mensen. Het trappelen van hun voorpootjes en spinnen zijn manieren om te laten zien dat ze het naar hun zin hebben. Het is een misverstand om te denken dat ze dan te vroeg bij hun moeder weg zijn gehaald, want als je iemand vraagt die een moeder en een jong hebben, zullen ze je vertellen dat, dat jong ook nu nog trappelt bij de mens, zelfs al is het al ver in de volwassen jaren.
katten laten graag zien en horen aan mensen hoe ze zich voelen. Katten zitten graag bij mensen. Het trappelen van hun voorpootjes en spinnen zijn manieren om te laten zien dat ze het naar hun zin hebben. Het is een misverstand om te denken dat ze dan te vroeg bij hun moeder weg zijn gehaald, want als je iemand vraagt die een moeder en een jong hebben, zullen ze je vertellen dat, dat jong ook nu nog trappelt bij de mens, zelfs al is het al ver in de volwassen jaren.
zondag 20 november 2011 om 09:19
zondag 20 november 2011 om 15:31
quote:Bianca40 schreef op 20 november 2011 @ 08:38:
Gevonden via Google:
Trappelen of melken is ietsheel anders dan een poes/arm willen dekken/berijden en komt meestal niet meer voor na de castratie.
Je kunt ook even naar je DA gaan om zijn testosteron te laten meten. Het kan namelijk zijn dat hij nog veel mannelijke hormonen aanmaakt als de castratie niet helemaal gelukt is of het kan gewoon aangeleerd gedrag zijn.
Gevonden via Google:
Trappelen of melken is ietsheel anders dan een poes/arm willen dekken/berijden en komt meestal niet meer voor na de castratie.
Je kunt ook even naar je DA gaan om zijn testosteron te laten meten. Het kan namelijk zijn dat hij nog veel mannelijke hormonen aanmaakt als de castratie niet helemaal gelukt is of het kan gewoon aangeleerd gedrag zijn.