grammatica vraagjes engels
zondag 20 november 2011 om 09:51
Mijn Engels is helemaal niet slecht, maar als ik dan een tekst moet schrijven, kom ik toch op een paar vragen/twijfels waarvan ik niet zeker weet hoe het moet en waarom dan.
Als ik wil zeggen 'ik werkte als leraar en als reisgids in ...' Zeg je dan: I worked as a teacher and as a guide in ...' of laat je de 'a's weg?
En als je een opsomming van werkzaamheden geeft, herhaal je dan steeds de 'to'? Dus bijvoorbeeld: I travelled to Germany in order to contact with clients, to test new products, to control the product'... enz.
Als ik wil zeggen 'ik werkte als leraar en als reisgids in ...' Zeg je dan: I worked as a teacher and as a guide in ...' of laat je de 'a's weg?
En als je een opsomming van werkzaamheden geeft, herhaal je dan steeds de 'to'? Dus bijvoorbeeld: I travelled to Germany in order to contact with clients, to test new products, to control the product'... enz.
zondag 20 november 2011 om 10:05
To contact clients = contact opnemen met. Als je ze daar bezocht, kun je beter schrijven 'I went to Germany for client visits'.
To control a product = meer een product onder controle hebben. Als je wilt aangeven dat je controleerde of het product goed was, dan schrijf je liever 'to check the working of the product' to 'to check te quality of the product' etc.
To control a product = meer een product onder controle hebben. Als je wilt aangeven dat je controleerde of het product goed was, dan schrijf je liever 'to check the working of the product' to 'to check te quality of the product' etc.
zondag 20 november 2011 om 16:51
zondag 20 november 2011 om 18:45
Nog een kleine toevoeging, maar misschien heb je daar zelf ook al aan gedacht; Britse spelling is soms anders dan Amerikaanse, alsook zaken als de briefaanhef.
Engels
Dear Mr Smith
Amerikaans
Dear Mr Smith:
http://educatie-en-school ... rieven-in-het-engels.html
Engels
Dear Mr Smith
Amerikaans
Dear Mr Smith:
http://educatie-en-school ... rieven-in-het-engels.html
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
zondag 20 november 2011 om 20:20
zondag 20 november 2011 om 20:52
zondag 20 november 2011 om 20:52