Lelijk...

21-11-2011 13:18 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben laatst voor lelijkerd uitgemaakt in een drukke winkel (ik stond blijkbaar in de weg). Ik ben hier erg van geschrokken en best verdrietig door. Ik heb mezelf nooit echt knap gevonden maar de laatste jaren vind ik best dat ik er mag zijn, had ook wat meer zelfvertrouwen.. Vroeger als puber ben ik ook eens voor lelijk uitgemaakt. Zo'n opmerking doet echt pijn.. . Ik baal er van dat ik het me zo aantrek. Hoe leg ik zo'n opmerking naast me neer?
Je laat je potverdorie toch niet gek maken door 1 opmerking van iemand die je helemaal niet kent! Jij weet wel beter!! Kom op, kijk ik de spiegel, lach naar jezelf en zeg: Ik ben mooi en ik mag er zijn! Huppakee!!
Wat belachelijk dat iemand je lelijk noemt! Zegt alles over degene die het zegt en niets over jou. Leg het naast je neer (ook al is dat best moeilijk).
hoe zag diegene die dat zei er zelf eigenlijk uit?

vaak worden dergelijke opmerkingen geplaatst door mensen die zelf gefrustreerd over hun uiterlijk zijn.
wij slapen nooit.
Jemmig wat een triest figuur moet dat zijn geweest wil je zo'n opmerking maken tegen een vreemde. Les sociale vaardigheden zeker gemist op school.

(ik ken het gevoel en ik zou me net zo kut voelen als het mij overkwam, ookal weet ik dat ze liegen )
Hey, ik weet precies hoe je je voelt. Ik werd op school ook altijd voor lelijk uitgemaakt en werd daar erg onzeker van. Vandaag de dag gaat het wel beter, ik ben, vind ik van mezelf dan, best een mooie meid en mag niet klagen over de aandacht van mannen.

Ik krijg toch nog steeds wel opmerkingen, meestal van vervelende puberjochies, dat ik lelijk ben. Liep laatst ook langs een paar en kreeg dat weer naar mijn hoofd gegooid. Is niet leuk zo'n opmerking, ik ga dan thuis ook meteen kritisch in de spiegel kijken. Maar ja, iedereen heeft zijn eigen smaak, je kan niet door iedereen leuk gevonden worden. En het is natuurlijk heel kinderachtig om iemand lelijk te noemen, het is heel kwetsend.

Niks van aantrekken, probeer ik ook niet te doen, zolang ik mezelf maar prachtig vind en mijn vriend ook vind ik het goed!
Vroeger zeiden we dan:" Wat je zegt ben je zelf", en in dit geval dan misschien niet van uiterlijk, maar wel van innerlijk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hee meiden, wat fijn zulke snelle en lieve reacties.. Ik weet ook dat ik er boven moet staan en ik dacht ook dat ik dat zou kunnen. Ik dacht ook dat ik er wat van zou zeggen als iemand mij zomaar kwetst.. Ik baal er van dat ik kennelijk nog niet zo ver ben. Het maakt me erg onzeker. Ik hoop dat het mij lukt om er niet zo veel aan te denken. De keren dat ik het in mijn pubertijd te horen kreeg herinner ik me nog als de dag van gisteren en dacht ik jaren later nog regelmatig aan.
Ach, ik weet precies hoe je je voelt. Ik ben ook jarenlang voor lelijkerd uitegmaakt en dat hakt er flink in, in je zelfvertrouwen. Ik zou ook ondersteboven zijn van zo'n opmerking. Mij helpt het om inderdaad te onthouden dat dat woord uit die ander komt, dat die ander dus lelijke gedachten heeft, die hij of zij dan op de omgeving en mensen eromheen projecteert.

Verder heb ik wel geleerd om tevreden te zijn met mezelf. Ik mag er zijn.

Maar ik moet mezelf dat af en toe nog wel even influisteren, zo van 'Kop op, ik ben mooi, sterk en goed'.

Jij weet wel beter, houd je daaraan vast.
probeer je niks aan te trekken van die opmerking, dat zou teveel eer zijn voor zo'n onnozel iemand...ik heb altijd medelijden met mensen die dat soort dingen tegen een ander zeggen, die mensen zijn blijkbaar zelf heel ongelukkig en negatief anders komt het echt niet in je op om zo te reageren. Zo'n rare opmerking zegt meer over die persoon dan over jou hoor! Niet langer over nadenken, blijf positief en lekker jezelf! X
Wat een gemene opmerking. Snap dat het je zeer doet.

Het zegt meer over die persoon, dan over jou!
Het gras aan de overkant is niet groen.
Je moet de waarde van de opmerking zien. Had je je ook laten pakken door de opmerking takkewijf of kutwijf? Nee, toch?
Was die mevrouw een schoonheid?
Mensen die zoiets zeggen, zijn van zichzelf rete-onzeker en trappen een ander de grond in om zichzelf beter te voelen. Ik heb het ook vaak zat meegemaakt, zeker vroeger. Maar ik merk ook dat als ik helemaal niet lekker in mijn vel zit, ik sneller rotopmerkingen denk (nooit zeg) over iemands uiterlijk. Totaal onnodig.

Maar het is echt een rotopmerking ja, probeer er boven te staan al is het moeilijk.
Waarschijnlijk doordat je zelfvertrouwen al niet helemaal optimaal is, zien mensen in een oogopslag dat dat je zwakke plek is.

In welke setting werd het gezegd? Ik kan mij aleen maar voorstellen dat een groepje pubers oid dat doen.

Weet je wat het lastige is...Je onthoudt alle negatieve opmerkingen (vrouwending..) die ooit tegen je gezegd worden en je vergeet de complimenten.

Ga eens bewust nadenken over de complimenten die je hebt gehad, van mensen die van je houden. (de enige die echt belangrijk zijn in je leven toch!?) Schrijf ze op en kijk er elke ochtend na het opstaan naar, doet je goed, echt waar!

En deze opmerking, echt snel weer vergeten, is nergens op gebasseerd, gewoon een domme kreet in de leegte...
Wat een nare, kinderachtige opmerking. Ik begrijp precies hoe je je voelt, heb er jaren over gedaan om in de spiegel te kunnen kijken en ben nog steeds van slag als iemand iets valsigs zegt over mijn uiterlijk.

Wat anderen al zeiden: dit is sneu gedrag van anderen en zegt niets over jou. Probeer het naast je neer te leggen en positief over jezelf te denken. De tip van plukjepulk vind ik geweldig, probeer die zeker eens uit.
Triest van diegene die jou zo noemde.

Ik zeg zelf altijd; een ander lelijk noemen maakt je niet mooier. Een ander dik noemen maakt jou niet dunner en een ander stom noemen maakt jou niet beter.

Dus degene die jou uitschold heeft blijkbaar de illusie dat dat anders is. Dát is pas lelijk! Dus laat je er niet door raken Windmolen, hoe k*t en moeilijk dat ook kan zijn.. Veel mensen schelden andere mensen uit, omdat ze zelf onzeker zijn en dat weg willen drukken of willen verbloemen.

Ik ben zelf ook jaren gepest en schrik er nog steeds wel eens van als iemand me iets toebijt hoor. Laatst had ik een boze meneer aan de telefoon die me uitschold. Was ik ook overstuur van. Ik probeer dan echt tegen mezelf te zeggen dat dat aan hem ligt en niet aan mij. Was lastig, maar toen ik rustig werd zag ik het ook serieus zo. En dat voelt heel sterk

Zelfreflectie is goed, maar teveel zelfreflectie kan een deuk in je zelfvertrouwen geven.
En Windmolen, ik vind het trouwens wel knap van je dat je durft toe te geven dat zo'n opmerking je heeft geraakt en jou pijn heeft gedaan. Niet iedereen durft dat toe te geven. En het zegt veel over jou dat jij, ondanks je onzekerheid, dat in ieder geval niet afreageert op anderen! Anders dan die droeftoeter die jou lelijkerd heeft genoemd.

En idd, ik vind de tip van Plukje erg goed!
Hee meiden, wat naar om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik vind echt dat niemand verdiend om voor lelijk uitgemaakt te worden. Het is gewoon zo gemeen.

Ik ga jouw tip proberen plukje. Dank je wel :-)

Wat betreft degene die het mij zei. Dat was een man van rond de 40 schat ik. Hij zag er normaal verzorgd uit. Hij zei ongeduldig; nou lelijkerd, aan de kant.
Misschien is het voor die man een 'normale' term, net zoals sommige (Amsterdammers bijv.) het normaal vinden om iemand 'trut' te noemen oid. (niet mijn manier van communicatie maar oke)

Leg het maar snel naast je neer....
onthou TO, mooi en lelijk is een relatief begrip, wat de een mooi vind, vind de ander lelijk, en visa versa , niet vergeten
quote:windmolen23 schreef op 21 november 2011 @ 13:18:

Ik ben laatst voor lelijkerd uitgemaakt in een drukke winkel

Iemand die zoiets doet spoort niet. Zoiets zeg je niet. En doe je 't wel, dan is er iets mis met je.

De opmerking zegt dan ook meer over die persoon dan over jou.

Mensen die tot dit soort acties in staat zijn, hebben meestal zélf issues. Deze persoon lijkt me bijvoorbeeld zélf onzeker en heeft al aangetoond een rotkaraker te hebben. Dus neem 't niet persoonlijk. Mensen die in staat zijn met zó'n groot gemak gemeen en agressief tegen je uit te vallen, zijn routiniers. Die zijn gemeen en agressief tegen iederéén. En hebben 't vaak erg moeilijk met zichzelf.
Tjonge, wat ontzettend triest die opmerking. Alles is al gezegd in de reacties hierboven, maar ik wou je even een geven!
Windmolen, ik begrijp dat het je raakt gezien je verleden.

Vroeger ben ik een periode ook voor ´lelijkerd´ etc uitgescholden. Dat zet krassen in je ziel, doet pijn. Met zo´n rotopmerking wordt zo´n kras weer even opengeschuurd (en bedankt, meneer).

Verder hoef je er niets mee. Je kunt het gevoel in jezelf aanschouwen, maar er niet in mee gaan zeg maar. Dus het hoeft je verder niet te beinvloeden.

Misschien lukt je dat een volgende keer. Dan kun je zien dat het iets van vroeger is dat wordt geraakt, dat dit bij jou zo werkt, en dit dan langzaam misschien accepteren. Snap je het (beetje duidelijk hoop ik?).

Ik ben nu in de 40 en heb toen ik in de 20 was een tijd modellenwerk gedaan (men vond mij toen opeens niet meer lelijk). Ik vond mezelf toen nog steeds niet mooi. Mijn zelfbeeld was naar de knoppen vanwege het pesten. Ik zag mezelf als lelijkerd omdat mij dat verteld was. Is inmiddels goed gekomen hoor.

Iemand die zulke lelijke dingen zegt heeft zelf pijn, in welke vorm dan ook, anders zeg je zoiets niet.
Alles is inmiddels al gezegd, maar ik reageer toch nog even om je te laten weten dat jouw gevoel voor mij ook heel herkenbaar is. Ik ben vroeger ook heel erg gepest (o.a. vanwege m'n uiterlijk) en ik geloofde op een gegeven moment ook dat ik lelijk was. Het heeft heel lang geduurd om dat anders te gaan zien en nu nog vind ik mezelf vaak nog niet mooi. Ik krijg nu ook echt wel aandacht van mannen en laatst van een date ook te horen gekregen dat ik er echt wel mag zijn, maar stiekem kan ik nog steeds niks met dat soort opmerkingen.

Dus van zo'n opmerking van een wildvreemde zou ik ook van slag zijn en het als een bevestiging zien van hoe ik mezelf ook zie, ookal wéét ik dat ik best mooi ben.

Ik vind het trouwens een rare opmerking voor iemand van 40, op die leeftijd zou je inmiddels toch beter moeten weten. Zegt meer over hem dan over jou.
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven