Advies gevraagd thuisloos.

21-11-2011 18:51 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Mijn partner heeft besloten een einde aan onze relatie te maken, Ik woon in zijn huis, heb momenteel geen werk/uitkering, geen geld en geen familie om op terug te vallen, we hebben geen samenlevingscontract, "Lekker geregeld" zul je denken en dat is natuurlijk ook zo. Feit is: ik sta op straat binnenkort. Ik ben 43 jaar, ik heb altijd gewerkt en veel gezorgd voor anderen en nooit de juiste keuzes voor mezelf gemaakt dus ben ik afhankelijk geworden van anderen. Ik ben zeker niet heilig maar heb geen grote schulden, huur/gas en lichtachterstanden en geen drank/drugs problemen, mij verslavin is het anderen naar de zin maken en als ik mezelf ben of word ben ik niet goed genoeg meer. Mijn partner heeft zelf veel te verbergen en ik was zijn dekmantel. Ik wil graag advies. Ik heb morgen een afspraak met een maatschappelijk werker en ben absoluut geen prater! Maar ik moet door en gezien mijn leeftijd en sociale status heb ik echt hulp nodig om mn leven op te bouwen. Ik ben al 20X verhuisd en heb evenzoveel (maar waarschijnlijk nog meer banen) gehad. Alles verkeerd gedaan maar ik wil verder en het weer proberen en dit keer goed!! Ik ben niet zielig maar heb geen idee hoe te praten met de maatschappelijk werker, ben t niet gewend maar heb wel hulp nodig. Ik wil gewoon leven,werken en wonen.

Dank jullie wel.
Gesprek aan gaan met de maatschappelijk werker, je als een dolle inschrijven bij alle uitzendbureaus en werk zoeken (er moet zeker wel wat te vinden zijn in deze decembermaanden) en een kamer zoeken. Je in laten schrijven bij het woningbedrijf. Van daar uit geld sparen en op zoek gaan naar een huurwoning.

Succes.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oei, erg vervelende situatie. De eerste stap is gezet, maatschappelijk werk. Is er een opvanginstelling in de buurt bij je? Die kunnen je misschien ook helpen om z.s.m. weer met urgentie een woning voor je regelen via de woningbouwvereniging als je echt op straat staat. Naar de gemeente voor bijstand aan te vragen (als je geen arbeidsverleden hebt), op alles solliciteren wat voorbij komt en misschien ook psychische hulp om hier doorheen te komen en niet weer deze beslissingen te maken in de toekomst.

Heel veel sterkte en succes gewenst.
quote:Ienimimi schreef op 21 november 2011 @ 18:56:

Die kunnen je misschien ook helpen om z.s.m. weer met urgentie een woning voor je regelen via de woningbouwvereniging als je echt op straat staat. Scheiding is bijna nooit meer een reden voor urgentie.
Prioriteit nummer 1: werk vinden!
Waar lees je dat TO werk heeft himalaya?

Bij ons in de regio (niet randstad) is scheiding nog wel een reden voor urgentie. Misschien bij TO ook.
quote:himalaya schreef op 21 november 2011 @ 18:58:

[...]

Scheiding is bijna nooit meer een reden voor urgentie.Hmm..die kan dan weer op het "stenentijdperk" lijstje dus..maar niet geschoten is altijd mis is mijn motto hierin
quote:borderwalk schreef op 21 november 2011 @ 19:06:

Waar lees je dat TO werk heeft himalaya?

Ik had het al weggehaald. Las dat TO 'altijd had gewerkt' maar zag vlak daarna dat ze nu geen werk/uitkering heeft.

quote:Bij ons in de regio (niet randstad) is scheiding nog wel een reden voor urgentie. Misschien bij TO ook.

In mijn omgeving (regelmatig contact met woningbedrijven) is scheiding-zonder-jonge-kinderen al jaren geen reden meer voor urgentie. Ook in topics hier komt het regelmatig voorbij.

Daarom zeg ik ook 'bijna nooit', en jouw gemeente is dus een van de uitzonderingen.
Ik zou echt héél snel een baan gaan zoeken. Dat lijkt me toch het eerste wat je moet doen. Verder inschrijven bij de woningbouw (misschien dat er bv in een dorp vlakbij minder lange wachtlijsten zijn).
Beste Charlotte,

je klinkt in ieder geval strijdvaardig en van plan om aan te pakken. Dat is al de helft denk ik.

Wat ik niet zo goed begrijp, als je altijd hebt geïnvesteerd hebt in anderen, is er dan echt geen vriendin of familielid waar je tijdelijk op terug zou kunnen vallen qua onderdak?
Misschien eens laten onderzoeken of er niet iets is waardoor je je werk niet kunt behouden?

En verder alle bovenstaande adviezen en sterkte!
alles verkeerd gedaan ? je praat wel heel negatief over jezelf.

Ik denk dat je het heel goed doet of gedaan hebt in je leven. En ook dit komt wel goed. Je klinkt strijdvaardig. Dus voor nu: bedenk waar je wilt wonen ( welke stad of streek ), en zoek daar een huis/kamer, en dn komt het allemaal wel goed, zeker met hulp van het MW.
Hier is scheiden zeker een reden voor urgentie,

Zet 'm op TO.

Succes!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Waarom werk je niet meer?
Valt het ook onder scheiden als er geen huwelijk of samenlevingscontract was?
quote:Eindeloos schreef op 21 november 2011 @ 19:40:

Hier is scheiden zeker een reden voor urgentie,

Zet 'm op TO.

Succes!Nou echt niet hoor! En ik kan het weten.
Ja en?
quote:snoopylynn schreef op 21 november 2011 @ 20:03:

[...]

Nou echt niet hoor! En ik kan het weten.Jij weet waar Eindeloos woont en kent de regels van haar lokale woningbouwcorporatie?
Zeg gewoon tegen de maatschappelijk werker dat je geen prater bent, dat haalt de druk eraf.

Bedenk van tevoren wat voor resultaat je wilt dat het gesprek met de mw je oplevert: wil je bijvoorbeeld je hart uitstorten, of hulp bij een plan voor actie, of adressen waar je wat aan hebt? Wat is nu op korte termijn het belangrijkst?

Schrijf eventueel een paar punten op als houvast en zorg dat je antwoord krijgt op je belangrijkste vragen.
quote:borderwalk schreef op 21 november 2011 @ 20:15:

[...]

Jij weet waar Eindeloos woont en kent de regels van haar lokale woningbouwcorporatie?Nee dat niet, maar iedereen weet dat de woningnood nog nooit zo hoog is geweest als nu. Dus als eindeloos geen wachttijd heeft opgebouwd dan is het toch echt gewoon je beurt afwachten. En het zal in de randstad zeker langer duren dan in bv Groningen maar ze staan bij de woningbouw echt niet met een sleutel klaar hoor. Maar ik hoop dat het voor haar anders uitpakt, want het is zeker geen pretje.
Ja en?
En daarbij, hoe gaat ze huur betalen zonder inkomen?

Mensen worden zonder pardon uit hun huis gezet, dus ik zou maar nergens op rekenen en als de sodemieter een fulltime baan gaan zoeken.
Ja en?
@snooplynn

Eindeloos = niet TO.

Zoals eerder gezegd er zijn dus een aantal woningbouw corporaties die mensen die zijn gescheiden nog wel voorrang geven. Ze staan dus niet met de sleutel klaar maar je maakt wel veel meer kans op een woning. Ik hoop voor TO dat ze in een regio woont, waar ze nog urgentie kan krijgen.
Oops sorry
Ja en?
Wat een ellende! Je kan het best wel anderen naar de zin maken zonder jezelf te verliezen. Meer als extraatje dus voor een goede relatie, niet als een vereiste. Maar op het moment kan je beter op je eigen benen gaan staan. Dat wordt best een boeiende tijd, waar je veel van kan leren.
Sorry hoor maar to heeft echt niet zomaar 1 2 3 een baan.

Himalaya to is 43 hoezo werk in de decembermaanden.

Dan hebben ze liever jonge en goedkope krachten.

Waarom denkt iedereen toch dat je binnen een dag een baan hebt. Dat kan echt wel lang duren!
TO, in de zorg staan ze om je te springen, kun je zo een opleiding beginnen op verschillende niveaus, afhankelijk vanje vooropleiding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven