Mode & Beauty alle pijlers

Help! Rimpels!

21-11-2011 14:57 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allen,

Ik heb nu een leeftijd bereikt waarin mijn rimpels steeds meer zichtbaar worden, mijn fijne lijntjes dieper worden en mijn huidtextuur verslechterd. Kortom; Ik word oud!

Ik gebruik nu cremes om veroudering te voorkomen, maar het mag niet echt baten. Ik zoek iets beters, iets dat echt werkt! Daarvoor vraag ik jullie advies. Wat gebruiken jullie momenteel, en belangrijker.. werkt het?!

Ik wacht jullie reacties af! Alvast bedankt!
Ik gebruik een creme van dr. Hauschka. Of t werkt? Geen idee. Weet namelijk niet hoe "m'n lijntjes" eruit zouden zien als ik het niet had gebruikt.

Maar t voelt wel lekker en het is voor mij een basis voor als ik een keer wat foundation op doe.

Botox of iets dergelijks kan ik mij goed voorstellen als je er echt jaaaaaren ouder uitziet dan dat je eigenlijk bent.
Vroeger maakte ik mij ook druk om rimpels enzo. Totdat mijn beste vriendin op haar 40e plotseling overleed. Sindsdien interesseert het me totaal niet meer dat ik er oud(er) uit ga zien. Ik zie ouder worden als een kadootje en rimpels horen daar nu eenmaal bij.

Ik gebruik overigens wel een goede dagcreme (lancome). Niet met de illusie dat deze het verouderingsproces tegen gaat, maar gewoon omdat ik het lekker vind.
Tja rimpels horen bij het ouder worden en je kunt met veel water drinken en weinig zonlicht het proces wel vertragen maar het hoort er nu eenmaal bij. Een vriendin van mij begint nu aan een soort peeling (microdermabrasie) en heeft volgende week haar eerste sessie. Ik houd het voorlopig op mijn lekkere cremes van de Body Shop, vooral die van Natrulift en Nutriganics (volledig biologisch) zijn top. Of het de rimpelvorming vertraagt zal ik nooit weten maar mijn huid voelt zalig aan. En ik heb nu een pony die de rimpels op mijn voorhoofd verbergt.
Dit riekt naar reclame.
quote:rebeccay schreef op 21 november 2011 @ 19:38:

Tja rimpels horen bij het ouder worden en je kunt met veel water drinken en weinig zonlicht het proces wel vertragen maar het hoort er nu eenmaal bij. Een vriendin van mij begint nu aan een soort peeling (microdermabrasie) en heeft volgende week haar eerste sessie. Ik houd het voorlopig op mijn lekkere cremes van de Body Shop, vooral die van Natrulift en Nutriganics (volledig biologisch) zijn top. Of het de rimpelvorming vertraagt zal ik nooit weten maar mijn huid voelt zalig aan. En ik heb nu een pony die de rimpels op mijn voorhoofd verbergt.Veel water drinken helpt in dit opzicht niets.
Te weinig water drinken, zie je wel aan de huid. Te veel water is zelfs slecht. Voldoende water drinken helpt wel. Het helpt om afvalstoffen beter af te voeren, maar valt eigenlijk buiten dit topic.

Zo'n apparaat zou ik dus nooit kopen.
Antirimpelcremes en/of antirimpelapparaten bestaan niet!

Denk je niet dat iedereen die dan zouden gebruiken en er alleen gladde huidjes zouden rondlopen?

Goed hydrateren, uitkijken met zon, niet roken, niet te schraal eten en vooral: blijven lachen en van het leven genieten. Dan lijk je 10 jaar jonger, met of zonder een rimpeltje hier en daar.
quote:Pumps_italiaans schreef op 21 november 2011 @ 21:44:

Te weinig water drinken, zie je wel aan de huid. Te veel water is zelfs slecht. Voldoende water drinken helpt wel. Het helpt om afvalstoffen beter af te voeren, maar valt eigenlijk buiten dit topic.

Zo'n apparaat zou ik dus nooit kopen.Een normale hoeveelheid drinken is iets anders dan de liters extra die hier vaak worden aanbevolen. Extra water drinken helpt ook al niet om meer afvalstoffen af te voeren.
Bovendien hoeft het echt niet alleen water te zijn.

Alle vocht is goed. Ook thee, koffie, zuivel, bouillon, soep, sap, zelfs bier.
quote:Melpomene schreef op 22 november 2011 @ 11:33:

[...]

Een normale hoeveelheid drinken is iets anders dan de liters extra die hier vaak worden aanbevolen. Extra water drinken helpt ook al niet om meer afvalstoffen af te voeren.

Dan geloof ik wel dat wij het met elkaar eens zijn.

Op dit forum worden de verbanden nogal eens omgedraaid. Alleen daarom die opmerking.

Extra drinken wel als je veel of meer dan normaal transpireert, maar ook dan kan het aanvullen als voldoende drinken worden gezien. Maar dat valt buiten dit topic, geloof ik.
quote:amarna schreef op 22 november 2011 @ 12:38:

Bovendien hoeft het echt niet alleen water te zijn.

Alle vocht is goed. Ook thee, koffie, zuivel, bouillon, soep, sap, zelfs bier.

Bouillon is vooral lekker als je veel transpireert. Is geloof ik zelfs beter dan die gesuikerde drankjes.

O, maar ik zou dat apparaat zelfs niet gebruiken. Zelfs niet sinds Oprah ook zoiets (maar dan met massage) heeft aangeprezen, want die was er zo blij mee. Maar die heeft goede genen en bovendien veel geld om zich te laten verwennen. Dat helpt dan weer wel.
ik geloof ook niet in die apparaten en de geweldige werking van de anti-rimpelcremes, wel vind ik het fijn om elke dag een hydraterende creme te smeren. Dan voelt mn huid zo lekker zacht aan. Helaas zijn rimpels niet weg te denken. Ook al gebruik je botox of een facelift, dan zit je nog met je rimpelnekje en rimpelhanden...
ja idd goede genen hebben werkt natuurlijk het beste. Donkere mensen krijgen minder snel rimpels vanwege hun pigment. Ik ken genoeg oudere donkere mensen (40- 50- 60 jaar) die er heel goed uitzien voor hun leeftijd, sterker nog ik ken iemand van 55 jaar die nog geen rimpels (!) heeft.

Ik hoop dat de rimpels bij mij ook lang wegblijven (de genen heb ik al )
quote:miss_marvellous schreef op 22 november 2011 @ 14:04:

ik geloof ook niet in die apparaten en de geweldige werking van de anti-rimpelcremes, wel vind ik het fijn om elke dag een hydraterende creme te smeren. Dan voelt mn huid zo lekker zacht aan. Helaas zijn rimpels niet weg te denken. Ook al gebruik je botox of een facelift, dan zit je nog met je rimpelnekje en rimpelhanden...

Je kunt je nek of je handen tegenwoordig óók laten liften.

Of je laat alles tegelijk liften. Sneetje bovenop je hoofd, even goed schudden en een knoopje in het overgebleven vel leggen. Haar er over kammen, klaar!
avocado olie op je huid om ze goed te hydrateren en elastisch te houden

het doet misschien geen wonderen maar het voedt je huid wel goed, en nu het winter wordt moeten we onze huid vertroetelen

ok huidveroudering houden we niet tegen maar niettemin kunnen we moeder natuur een handje helpen om het proces te vertragen

hyaluron, retinolcrèmes kunnen ook helpen

als je n beetje rondkijkt en experimenteert met een aantal zal je je keuze wel vinden

alleen is het zo : wat voor de éne super werkt, werkt misschien wat minder voor de andere

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven