hot and cold

22-11-2011 22:19 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Al een tijdje lees ik mee met alle topics en nu zou ik jullie hulp in willen roepen bij het volgende. Het is wel een behoorlijke OP maar voordat jullie Wuiles gaan roepen: ik wil graag een compleet beeld schetsen. Qua drama valt het mee.

Ben een maand of drie aan het daten met een leuke jongen. We zien elkaar 1 a 2 keer per week en vanaf het begin hebben we eigenlijk beiden zoiets gehad van we zien we hoe het allemaal loopt. Laten we gewoon plezier hebben.

Tot twee weken geleden. Hij kwam na zijn werk (draait veel avonddiensten) gezellig een wijntje doen maar was niet helemaal in zijn hum. Nu ben ik niet zo'n prater maar heb hem toch gevraagd wat er aan de hand was. En na een paar keer kwam het hoge woord eruit. Ik ben perfect voor hem en dat vindt hij eng. Hij werd zelfs een beetje emotioneel. Hij herkent in mij de positieve kanten van zijn ex (waar het inmiddels twee jaar mee uit is maar wat voor hem een moeilijke break up was). Verder weet hij dat hij niet zoveel tijd aan mij kan besteden als ie graag in een relatie zou willen doen.

Ik was na deze bekentenis vrij flabbergasted. Heb hem aangegeven dat ik ook wel iets voor hem voel en hem gevraagd wat hij nu eigenlijk wil. Afstand? een relatie? Hij zei dat hij het niet wist. We hebben het die avond maar even gelaten voor wat het was om erover na te denken.

En nu, ineens, hoor ik bijna niets van hem. Hij belt minder, smst minder. En nu ben ik niet het type die achter hem aan gaat hollen, dus als hij niet reageert op een sms, ja dan niet. Maar vraag me wel af wat ik hier nu mee aan moet? Wat wil hij nu eigenlijk?? Eerst begint HIJ over gevoelens en dan doet ie koeltjes? snap er niks van. Wat denken jullie?

liefs,

yasmine
ik wou roepen proglasur als je gevoelig tenden hebt.

...maar daar gaat het dus niet over.
Als ik dat zo lees was jouw reactie nogal koel. Dat je 'ook wel wat voor hem voelt' klinkt niet heel enthousiast nadat hij heeft verteld dat ie jou eigenlijk perfect vond.

Misschien trekt hij zijn conclusies en neemt afstand...
Beter een half motto....
quote:yasmine_n schreef op 22 november 2011 @ 22:19:

Hoi Dames,

Ik was na deze bekentenis vrij flabbergasted. Heb hem aangegeven dat ik ook wel iets voor hem voel en hem gevraagd wat hij nu eigenlijk wil. Afstand? een relatie? Hij zei dat hij het niet wist. We hebben het die avond maar even gelaten voor wat het was om erover na te denken. En nu, ineens, hoor ik bijna niets van hem. Hij belt minder, smst minder. En nu ben ik niet het type die achter hem aan gaat hollen, dus als hij niet reageert op een sms, ja dan niet. Maar vraag me wel af wat ik hier nu mee aan moet? Wat wil hij nu eigenlijk?? Eerst begint HIJ over gevoelens en dan doet ie koeltjes? snap er niks van. Wat denken jullie?

liefs,

yasmine

hij heeft je waar hij je hebben wilt. Jij in de afwachtstand totdat hij bedacht heeft wat hij nu wil met je.

dus uit die afwachtstand.. ga niet hem dwingen tot een keuze maar ga niet zitten afwachten ( daten met anderen,iets vrijblijvender contact ofzo.. )
wist niet wat Wuiles was, maar nu dus wel, dankzij google.

Precies zoals hij zegt, hij vindt het eng, is bang TE verliefd te worden, en daarom de afstand.
Ik kan me de afstandelijke reactie wel voorstellen

Arme joch verteld emotioneel dat jij je onzettend leuk vind, en wat doe jij, je geeft hem een koel, ja ik vind je ook wel leuk en hebt het er de rest van de avond niet meer over.

Dat joch durft waarschijnlijk gewoon niet meer
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:lavan568 schreef op 22 november 2011 @ 22:26:

wist niet wat Wuiles was, maar nu dus wel, dankzij google.

Staat Wuiles echt op google???

God wat jammer dat ze niet meer schrijft hier!
quote:Summerdance schreef op 22 november 2011 @ 22:28:

[...]

Staat Wuiles echt op google???

God wat jammer dat ze niet meer schrijft hier!als ik op Wuiles google, dan kom ik op een topic terecht van Viva. Ben wel benieuwd wie er zo beroemd mee geworden is
quote:lavan568 schreef op 22 november 2011 @ 22:34:

[...]

als ik op Wuiles google, dan kom ik op een topic terecht van Viva. Ben wel benieuwd wie er zo beroemd mee geworden is

Wuiles dus!

Een (door mij in ieder geval) zeer gewaardeerde forumster waar ik menig wijze raad van heb mogen ontvangen.
Phoe... ik heb t ook maar ff op google opgezocht... Dus om overige lezeressen de moeite te besparen:

'ne Wuiles is ein in Limburg völ gebruuk woord veur ’n goodaardig persoan. Synoniem aan wuiles is ’t woord löbbes.

Wat een leerzame avond ineens... Wat betreft je vraag kan ik je niet helpen. Mannen zijn mannen. Snap er zelf niets van. Succes!

quote:Summerdance schreef op 22 november 2011 @ 22:35:

[...]

Wuiles dus!

Een (door mij in ieder geval) zeer gewaardeerde forumster waar ik menig wijze raad van heb mogen ontvangen.jammer dat ik dat toen gemist heb dan.....maar heb gelijk weer wat te zoeken op het forum....thanks. Ik hou wel van raad van wijze vrouwen
nee Yezka.

Wuiles was een beroemde forumster hier die een wet heeft bedacht.

Google maar op "wet van Wuiles"
Wat wil jij nu precies van hem? Zoals je schrijft, klinkt het alsof je hem "wel leuk "vindt, maar meer ook niet.

Die jongen legt zijn gevoel bloot en jij hebt toch een beetje koel gereageerd. Hij vindt jou perfect, jij voelt ook wel wat.....Ik kan me indenken dat hij op zijn beurt weer niet goed weet hoe hij met jouw reactie moet omgaan.

En dan nu een puntje, geheel mijnerzijds en puur gebaseerd op mijn eigen ervaringen:

Als een man begint over mijn (positieve) punten die zijn ex ook had, ben ik er klaar mee. Ik wens niet te vergeleken te worden met een ex, goede of foute punten. Voor mij een teken dat ex nog niet uit zijn hoofd is, als hij die vergelijking trekt.......

(ja ik weet het, ik ben kleinzielig :-)
Ah.... "hoe langer de openingspost hoe korter de relatie zou duren".

Is geen speld tussen te krijgen!
ow ja, gotta love wuiles......Kunnen we nergens een petitie starten om het op te laten nemen in de dikke van Dale?
quote:Summerdance schreef op 22 november 2011 @ 22:28:

Ik kan me de afstandelijke reactie wel voorstellen

Arme joch verteld emotioneel dat jij je onzettend leuk vind, en wat doe jij, je geeft hem een koel, ja ik vind je ook wel leuk en hebt het er de rest van de avond niet meer over.

Dat joch durft waarschijnlijk gewoon niet meer

Nou, zo afstandelijk was ik nou ook weer niet (wou vanwege het wuiles-effect de OP niet nog langer maken). Heb hem wel geknuffeld en gezegd dat ik het heel lief vond. En het was al zo laat na zijn avonddienst dat we gewoon gezellig naar bed zijn gegaan en vrolijk verder hebben geknuffeld.

De volgende dag heb ik hem ook nog gezien en zijn we samen op stap geweest. Maar daarna was het in een keer hocus-pocus.....weg contact....

Wat kan ik nu het beste doen? Hem toch maar bellen om erover te praten of afwachten tot hij weer een beetje "bijgekomen" is?
[quote]Mopsie41 schreef op 22 november 2011 @ 22:41:

Wat wil jij nu precies van hem? Zoals je schrijft, klinkt het alsof je hem "wel leuk "vindt, maar meer ook niet.

Die jongen legt zijn gevoel bloot en jij hebt toch een beetje koel gereageerd. Hij vindt jou perfect, jij voelt ook wel wat.....Ik kan me indenken dat hij op zijn beurt weer niet goed weet hoe hij met jouw reactie moet omgaan.

En dan nu een puntje, geheel mijnerzijds en puur gebaseerd op mijn eigen ervaringen:

Als een man begint over mijn (positieve) punten die zijn ex ook had, ben ik er klaar mee. Ik wens niet te vergeleken te worden met een ex, goede of foute punten. Voor mij een teken dat ex nog niet uit zijn hoofd is, als hij die vergelijking trekt.......

Mee eens, Heb nog wel aangegeven dat ik dat vreemd vond en gevraagd of hij wel over haar heen was. Hij gaf aan van wel. Verder zei hij gewoon dat hij goed wilde uitleggen waarom hij het zo eng vond en dat die ervaringen daar een rol in spelen. Begrijpelijk maar ik zou zoiets NOOIT zeggen.
quote:yasmine_n schreef op 22 november 2011 @ 22:42:

ow ja, gotta love wuiles......Kunnen we nergens een petitie starten om het op te laten nemen in de dikke van Dale?vanaf 1 december kun je op de wet van wuiles stemmen in de verkiezing van HET viva woord editie 2011 vivawoord

en hebben jullie je al gemeld op het teltopic?
quote:yasmine_n schreef op 22 november 2011 @ 22:48:

[quote]Mopsie41 schreef op 22 november 2011 @ 22:41:

Mee eens, Heb nog wel aangegeven dat ik dat vreemd vond en gevraagd of hij wel over haar heen was. Hij gaf aan van wel. Verder zei hij gewoon dat hij goed wilde uitleggen waarom hij het zo eng vond en dat die ervaringen daar een rol in spelen. Begrijpelijk maar ik zou zoiets NOOIT zeggen.

Ik vind dat punten, of karaktereigenschappen zo je wil, van exen nooit aangehaald mogen worden om een nieuwe partner iets uit te leggen of op te beoordelen. Ook het verloop van de ex-relatie kun je daar niet voor gebruiken. Sowieso hebben verhalen over exen niks te zoeken in een beginnende "relatie". Dan ben je naar mijn mening er gewoon nog niet klaar voor. Zeker niet als je "bang" bent dat het verleden zich zal herhalen. Dan sta je er niet onbevangen met een frisse blik in.

Misschien heeft dit hem toch aan het denken gezet en bedacht dat hij nog niet over ex heen is/klaar voor een nieuwe vrouw is.

Zou dat kunnen?
Ach, ik denk toch dat die jongen teveel beschadigd is geraakt door zijn vorige relatie, en nu bang is.

En of je nou wel of niet iets mag of niet, dat heeft er niks mee te maken. Het is zijn gevoel, en het roept angst bij hem op.

En hij heeft ook weinig tijd voor een relatie, zegt hij. Dat herken ik wel, ik heb ook bijna altijd avonddiensten, en kan dan ook geen partner erbij gebruiken.
Lavan568, denk dat je gelijk hebt. Maar waarom gaat zo'n jongen dan daten?

Soms zijn mannen niet te volgen......het lijken wel vrouwen!

Misschien heeft dit hem toch aan het denken gezet en bedacht dat hij nog niet over ex heen is/klaar voor een nieuwe vrouw is.

Zou dat kunnen?[/quote]

Klinkt aannemelijk. Maar we zijn allebei volwassen. Als hij zich voldoende op zijn gemak voelt om zijn gevoelens in eerste instantie te uiten waarom is hij dan niet eerlijk genoeg om nu te zeggen dat hij er gewoon niet klaar voor is..

Maar om nu een smsje te sturen met: "we moeten praten" viind ik zooooo drama-queen achtig. En als ik bel, neemt hij niet op of zegt ie dat ie het te druk heeft. Misschien moet ik een zingend telegram op hem afsturen
quote:Mopsie41 schreef op 22 november 2011 @ 23:06:

Lavan568, denk dat je gelijk hebt. Maar waarom gaat zo'n jongen dan daten?

Soms zijn mannen niet te volgen......het lijken wel vrouwen!

Ik vind mannen wel te volgen, maar wil ze vaak niet begrijpen, maar dat is een heel ander verhaal

Ik denk zo, hij gaat wel daten, omdat zij lief, leuk en gezellig is, maar dan komt ze te dichtbij, en trekt hij zich terug, want het is zo eng.

En misschien is hij ook niet over zijn ex heen. Wil helemaal niet zeggen dat hij nog van zijn ex houd, maar die pijn wil hij niet nog een keer meemaken.....en dan begrijp ik deze man weer wel.

Verder, als iemand bijna altijd avonddiensten draait, heeft hij een heel ander leven,dat herken ik maar al te goed. Mijn leventje is ook zo ongeregeld als de pest, kan bijna nooit afspraken maken, en een relatie is gedoemd tot mislukken, want die ander voelt zich altijd tekort gedaan door gebrek aan aandacht.
quote:yasmine_n schreef op 22 november 2011 @ 23:07:

Klinkt aannemelijk. Maar we zijn allebei volwassen. Als hij zich voldoende op zijn gemak voelt om zijn gevoelens in eerste instantie te uiten waarom is hij dan niet eerlijk genoeg om nu te zeggen dat hij er gewoon niet klaar voor is..

Omdat het zoveel makkelijker is om positieve gevoelens te uiten dan negatieve.
quote:yasmine_n schreef op 22 november 2011 @ 23:07:

Zou dat kunnen?[/quote]

Omdat hij misschien worstelt met 2 gedachten? Hij vindt je erg leuk, maar is ook bang? Hij wil wel, maar kan niet? Wat laat hij lopen als hij er nu niet klaar voor is, maar straks wel? (dan ben jij misschien al weer weg)

Maar om nu een smsje te sturen met: "we moeten praten" viind ik zooooo drama-queen achtig. En als ik bel, neemt hij niet op of zegt ie dat ie het te druk heeft. Misschien moet ik een zingend telegram op hem afsturen Het is een idee

Maar als hij nu zo afstandelijk doet, blijft de vraag: wat wil je van hem? Ik zou er klaar mee zijn, als iemand ineens verdwijnt. En er zeker niet achteraan lopen. Meer visjes in de zee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven