Boxkind
woensdag 23 november 2011 om 17:14
Ik heb een boxkind (bijna anderhalf). Kind speelt heerlijk in de box en zit gemiddeld 2-3 uur per dag in de box.
Een vriendin heeft de box de deur uitgedaan toen kind 1 was, omdat kind echt niet meer in de box speelde.
Volgens mijn moeder ligt dat niet aan het kind, maar aan de moeder.
Is dat zo? Kunnen ouders sturen in wel of niet lekker spelen in de box? En sturen in het zichzelf kunnen vermaken?
Een vriendin heeft de box de deur uitgedaan toen kind 1 was, omdat kind echt niet meer in de box speelde.
Volgens mijn moeder ligt dat niet aan het kind, maar aan de moeder.
Is dat zo? Kunnen ouders sturen in wel of niet lekker spelen in de box? En sturen in het zichzelf kunnen vermaken?
woensdag 23 november 2011 om 18:44
Leuk dat ie zich zo vermaakt in de box! Die van mij vond het maar zo zo, het grootste probleem was dat hij altijd maar tegen de spijlen aanviel, of achterover met z'n nek in een rare hoek.
Op de grond viel hij nooit, dus vond ik een stuk makkelijker.
Naar de keuken toe hebben we een hekje neergezet en de huiskamer is kindveilig gemaakt.
Op de grond viel hij nooit, dus vond ik een stuk makkelijker.
Naar de keuken toe hebben we een hekje neergezet en de huiskamer is kindveilig gemaakt.
woensdag 23 november 2011 om 18:47
woensdag 23 november 2011 om 18:51
Ik denk echt dat het aan het kind ligt. Mijn oudste dochter heeft het nooit leuk gevonden in de box. Met 10 maanden hebben we hem al weggedaan, omdat ze er toch nooit meer in zat. Het was alleen maar krijsen, krijsen, krijsen.
Mijn jongste dochter daarentegen kon zich van het begin af aan al goed vermaken in de box. Met 5 maanden lag ze zo een uur te spelen. Nu is ze 2 jaar en 3 maanden (!) en de box staat er nog steeds! Ze zit er eigenlijk alleen nog maar in als ik ga douchen, ze vind het helemaal niet erg en ik kan lekker rustig aan doen terwijl zij lekker speelt. Heel soms vraagt ze of ze erin mag en dan gaat ze lekker boekjes lezen.
Ik denk dus niet dat zo'n groot verschil tussen 2 zusjes door mij komt, dat komt gewoon doordat het ene kind het nou eenmaal wel leuk vindt en het andere niet.
Mijn jongste dochter daarentegen kon zich van het begin af aan al goed vermaken in de box. Met 5 maanden lag ze zo een uur te spelen. Nu is ze 2 jaar en 3 maanden (!) en de box staat er nog steeds! Ze zit er eigenlijk alleen nog maar in als ik ga douchen, ze vind het helemaal niet erg en ik kan lekker rustig aan doen terwijl zij lekker speelt. Heel soms vraagt ze of ze erin mag en dan gaat ze lekker boekjes lezen.
Ik denk dus niet dat zo'n groot verschil tussen 2 zusjes door mij komt, dat komt gewoon doordat het ene kind het nou eenmaal wel leuk vindt en het andere niet.
woensdag 23 november 2011 om 18:51
grappig, mijn moeder zegt altijd (als ik verzucht dat ik zo moet vangen achter de kindjes aan en me afvraag hoe zij dat vroeger toch in vredesnaam deed) "ja, maar ik had vroeger een box". Tja, wij hebben dus ook een box, maar die is onlangs opgeruimd omdat 't al maanden een rommel-speelgoed-opslag was. Nu ik dit topic lees heb ik spijt, misschien had ik iets meer moeite moeten doen de box leuk te maken voor de jongste, dan had ik nu wellicht iets vaker mijn handen vrij....
woensdag 23 november 2011 om 18:54
Eens met Chryssa, ik had wel gewild dat mijn kinderen in de box hadden gewild. Als ik er op terug kijk had ik zelfs nooit een box aangeschaft, bij beide kinderen was het altijd brullen als ze erin lagen. Bij ons was het dan ook een verzamelplaats van speelgoed en meer niet. Voor de vorm hebben we ze bij zowel zoon als dochter tot de 1e verjaardag laten staan maar toen zaten ze er allang niet meer in. Vond het best wel eens jammer hoor, alhoewel nu had ik altijd een goed excuus om weinig in het huishouden te doen, want tja ik kon de baby toch niet alleen op de vloer in de woonkamer laten liggen
woensdag 23 november 2011 om 19:08
Hier heeft de box er bij de eerste gestaan tot ze 1 was. Vermaakte zich prima in de box, maar toen ze echt kon lopen (11mnd) vond ze er niets meer aan en wilde er echt niet in. De jongste is nu 11mnd en de box is al zeker 3 maanden weg. Hij heeft er alleen in gelegen toen hij echt nog klein was. Hij was vrij snel met rollen en tijgeren en wilde de ''wereld'' verkennen. Een kennis van me was op zoek naar een box en dat vonden wij een goed moment om hem eruit te doen. Scheelde ook veel ruimte. Hij kon toen al goed zitten, dus als ik beneden even wat wilde doen zette ik hem in de kinderstoel met wat te spelen en als ik naar boven moet was hij lekker op zijn kindveilige kamertje aan het spelen. Nu nog steeds overigens.
Als een kind het fijn vindt in de box zie ik ook geen reden om hem niet te gebruiken hoor. Als je de ruimte ervoor hebt is het hartstikke handig!
Als een kind het fijn vindt in de box zie ik ook geen reden om hem niet te gebruiken hoor. Als je de ruimte ervoor hebt is het hartstikke handig!
Some people aim at nothing in life and hit it with amazing accuracy..
woensdag 23 november 2011 om 19:09
Mijn dochter van 13 maand zit ook nog veel in de box. Ze lacht daar veel meer en kan zichzelf beter vermaken dan buiten de box.
Als ze op de grond speelt, zit ze om de 2 minuten bij mij te jengelen dat ze op schoot wil en vervolgens te jengelen omdat ze van schoot wil.
Dochter bedenkt zelf spelletjes in de box en heeft enorme lol in haar eentje. Ze leest een boekje, drukt op de knopjes van haar loopwagen (staat nu af en toe ook in de box, vind ze geweldig), kust en knuffelt haar popje uitgebreid, aait de kat, doet doosjes open en dicht, mept met blokjes op de vloer van de box, belt met haar telefoon en ze likt ook nog aan de boxrand voor de lol.
Genoeg te doen dus.
Als ze op de grond speelt, zit ze om de 2 minuten bij mij te jengelen dat ze op schoot wil en vervolgens te jengelen omdat ze van schoot wil.
Dochter bedenkt zelf spelletjes in de box en heeft enorme lol in haar eentje. Ze leest een boekje, drukt op de knopjes van haar loopwagen (staat nu af en toe ook in de box, vind ze geweldig), kust en knuffelt haar popje uitgebreid, aait de kat, doet doosjes open en dicht, mept met blokjes op de vloer van de box, belt met haar telefoon en ze likt ook nog aan de boxrand voor de lol.
Genoeg te doen dus.
woensdag 23 november 2011 om 19:19
woensdag 23 november 2011 om 19:27
quote:Seymour schreef op 23 november 2011 @ 18:54:
Nadeel is dat ik bepaalde dingen nu alleen kan doen als jongste op bed lig (strijken, dweilen, vaatwasser uitruimen).Ik heb een eetstoel met een mooi blad er aan vast. Als ik dus perse iets moet doen dan zet ik de jongste even in zn stoel en kan hij op zn tafeltje lekker spelen. Vaatwasser doe ik samen met de jongste. MAg hij alle flesjes, plastic bordjes e.d. in kastje zetten. Vindt hij geweldig en hij luistert dan ook goed. Als ik zeg dat hij iets mag pakken, dan pakt hij het ook pas, niet eerder.
Nadeel is dat ik bepaalde dingen nu alleen kan doen als jongste op bed lig (strijken, dweilen, vaatwasser uitruimen).Ik heb een eetstoel met een mooi blad er aan vast. Als ik dus perse iets moet doen dan zet ik de jongste even in zn stoel en kan hij op zn tafeltje lekker spelen. Vaatwasser doe ik samen met de jongste. MAg hij alle flesjes, plastic bordjes e.d. in kastje zetten. Vindt hij geweldig en hij luistert dan ook goed. Als ik zeg dat hij iets mag pakken, dan pakt hij het ook pas, niet eerder.
woensdag 23 november 2011 om 19:33
O, wat had ik graag gehad dat mijn kinderen in de box hadden willen zitten. We hadden eerst zo'n hele bekleding ervoor, hemel en weet-ik-wat-nog, maar ik denk niet dat een van beiden er drie keer in geslapen heeft.
Later, als ze wat groter werden, speelden ze er al helemaal niet in.
Echt meteen huilen/brullen en blijven huilen. Misschien ligt het inderdaad aan ons als ouders. In ieder geval box is twee keer naar zolder gevlogen voor de eerste verjaardag. Mocht ik nog een derde kind krijgen (wat ik niet plan) dan zou ik hem zelfs helemaal niet meer van zolder halen. Hier staat het ding gewoon in de weg. Maar als jouw kind zich goed voelt in de box dan is dat toch prima?
Later, als ze wat groter werden, speelden ze er al helemaal niet in.
Echt meteen huilen/brullen en blijven huilen. Misschien ligt het inderdaad aan ons als ouders. In ieder geval box is twee keer naar zolder gevlogen voor de eerste verjaardag. Mocht ik nog een derde kind krijgen (wat ik niet plan) dan zou ik hem zelfs helemaal niet meer van zolder halen. Hier staat het ding gewoon in de weg. Maar als jouw kind zich goed voelt in de box dan is dat toch prima?
woensdag 23 november 2011 om 19:37
Lijkt me heerlijk als je kind 2-3 uur in de box kan/wil.
De mijne (net 1 geworden) wilde er vanaf het moment dat hij los kon staan echt niet meer in de box. Nu hij kan lopen hebben we zelfs de box verkocht, hij wilde er echt maximaal 5 min. in zitten en was het dan meer dan beu. (ging zelfs met zijn hoofdje tegen de spijlen aan bonken)..
Ik zou zeggen: geniet ervan! Heerlijk als hij/zij in de box kan spelen!
Denk dat het erg afhankelijk is van het kind inderdaad.
De mijne (net 1 geworden) wilde er vanaf het moment dat hij los kon staan echt niet meer in de box. Nu hij kan lopen hebben we zelfs de box verkocht, hij wilde er echt maximaal 5 min. in zitten en was het dan meer dan beu. (ging zelfs met zijn hoofdje tegen de spijlen aan bonken)..
Ik zou zeggen: geniet ervan! Heerlijk als hij/zij in de box kan spelen!
Denk dat het erg afhankelijk is van het kind inderdaad.
woensdag 23 november 2011 om 19:49
woensdag 23 november 2011 om 19:52
Oh ik hou zeker de box aan, zolang dochter daar graag in speelt. Grappig om te lezen dat de meningen hier ook verschillen tussen 'dat ligt aan de ouders' en 'dat ligt aan het kind'.
Ik ben in elk geval wel blij dat mijn dochter zo lekker in de box speelt, zeker in de ochtend, omdat ik toch wel graag wat in huis wil doen.
En ik realiseer me ook dat het ook elk moment over kan zijn. Nou prima, dan ruimen we dat bakbeest op.
Ik ben in elk geval wel blij dat mijn dochter zo lekker in de box speelt, zeker in de ochtend, omdat ik toch wel graag wat in huis wil doen.
En ik realiseer me ook dat het ook elk moment over kan zijn. Nou prima, dan ruimen we dat bakbeest op.
woensdag 23 november 2011 om 20:02
quote:gelukkigmeisje schreef op 23 november 2011 @ 19:57:
maar als jullie kind in box laten als ze wakker zijn...wat doen jullie dan als kind slaapt? dan heb je zeeën van tijd
ik doe alle 'moetjes' als zoon slaapt namelijk....Altijd wel iets te doen? Ik ben alleen met mijn zoon en heb ook wel eens even tijd voor mezelf nodig naast huishouden, tuin, werk, sociaal leven etc...en zo heel veel slaapt mijn zoontje nu ook weer niet. Meestal 's ochtends iets van 2 uur. Verplichte telefoontjes en de afwas doe ik sowieso trouwens als hij slaapt. Dat vind ik niet zo gezellig voor hem.
maar als jullie kind in box laten als ze wakker zijn...wat doen jullie dan als kind slaapt? dan heb je zeeën van tijd
ik doe alle 'moetjes' als zoon slaapt namelijk....Altijd wel iets te doen? Ik ben alleen met mijn zoon en heb ook wel eens even tijd voor mezelf nodig naast huishouden, tuin, werk, sociaal leven etc...en zo heel veel slaapt mijn zoontje nu ook weer niet. Meestal 's ochtends iets van 2 uur. Verplichte telefoontjes en de afwas doe ik sowieso trouwens als hij slaapt. Dat vind ik niet zo gezellig voor hem.
woensdag 23 november 2011 om 20:03
Het ligt aan allebei. Ik ben absoluut gemakzuchtig genoeg om mijn kind hele dagen in de box te laten zitten, alleen werd ik hoorndol van mijn dochter's luidkeelse protesten. Ze heeft dus nooit in de box gezeten. Met 9 maanden hebben we hem weggeven. Nooit gemist daarna, ze speelde op het kleed. Ik kon prima even naar boven lopen om iets te pakken, ze deed nooit rare dingen. Bij de volgende zet ik geen box neer. Als ik hem ga missen is het vroeg genoeg.
woensdag 23 november 2011 om 20:13
Dootje gaat ook snel protestereren in de box, die gaat ook liever de hele kamer door. Maar soms moet ik toch echt naar de wc en dat is het wel veiliger dan dat ie weer de boekenkast in klimt.
Laatst kwam mijn moeder op het idee om de box te verplaatsen naar de keuken. Ander uitzicht en nu trekt ie het weer iets langer. Erg handig als ik moet koken.
Handig ook dat er een la onder zit voor al zn speelgoed. Die haalt hij erg graag leeg. Maar dan zit ie er dus niet in.
Hij is in z'n negen maanden 1 keer in slaap gevallen in de box en schrok daar zo van dat ie omhoog 'sprong'.
Laatst kwam mijn moeder op het idee om de box te verplaatsen naar de keuken. Ander uitzicht en nu trekt ie het weer iets langer. Erg handig als ik moet koken.
Handig ook dat er een la onder zit voor al zn speelgoed. Die haalt hij erg graag leeg. Maar dan zit ie er dus niet in.
Hij is in z'n negen maanden 1 keer in slaap gevallen in de box en schrok daar zo van dat ie omhoog 'sprong'.
woensdag 23 november 2011 om 20:18
quote:gelukkigmeisje schreef op 23 november 2011 @ 19:57:
ik doe alle 'moetjes' als zoon slaapt namelijk....
Sinds een week doet onze zoon van 3 geen slaapje meer tussen de middag (ook 2-3 uur)
In die tijd deed ik echt absoluut niets. Echt bijkomen en lekker op de bank hangen.
De 'moetjes' doe ik als hij lekker aan het spelen of tv kijken is
ik doe alle 'moetjes' als zoon slaapt namelijk....
Sinds een week doet onze zoon van 3 geen slaapje meer tussen de middag (ook 2-3 uur)
In die tijd deed ik echt absoluut niets. Echt bijkomen en lekker op de bank hangen.
De 'moetjes' doe ik als hij lekker aan het spelen of tv kijken is
Frankly my dear, I don"t give a damn
woensdag 23 november 2011 om 20:19