Entertainment alle pijlers

Topchef 2012

28-02-2011 19:07 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer begonnen, Topchef!

Wie kijkt en praat mee?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Samantha (hiawatha) lijkt me wel een kanshebber voor die 25.000!

Ja, ze komt uit Noord-Holland.
Zo, ik ben ook weer bij gekeken. Zowel donderdag als vrijdag was ik weg en heb ik het opgenomen.

Anton is gewoonweg vreselijk. Wat mij betreft is het met hem net als met Ajax: het kan me niet schelen wie er wint, als hij het maar niet is.

Die blik van Dimitri toen Anton begon te zingen iets in de trant van "Utreg m'n statsie"... onbetaalbaar! Je zag hem hopen dat er een spontaan gat in de grond zou ontstaan waar hij in kon wegzakken.

De andere kandidaten vind ik eigenlijk allemaal wel leuk; de 2 jongens uit Groningen die er duidelijk vreselijk veel lol in hebben, Noord-Holland met Paul en Samantha; beiden vrij rustig maar heel goed bezig.

De dames uit Limburg vond ik in hun 'eigen week' al ontzettend leuk.

Qua eindoverwinning heb ik een lichte voorkeur voor Mischa; maar kan er prima mee leven als 1 van de anderen het wordt (zolang het Anton maar niet is ).
Ik lees ook altijd mee op het FOK-forum, en daar lopen ze juist weg met Anton.

Nou, ikke niet!
Jammer dat de jury niet gewoon helemaal uit koks en recensisten bestaat. Waren die op ofzo?
Liever elitair dan een pauper!
Vraag me af of hun mening er iets toe doet, de gasten op de donderdag hadden ook nooit invloed op de beoordeling.
Ik vind de dames uit Limburg erg leuk en die zie ik graag willen, maar Sytze verdient het in mijn ogen het meeste. Zoals hij zich gedraagt en collegiaal is en goed kookt, dan heb je het begrepen
Ja Sytze is echt een topper!
Gaaf hoor van Tim!
Tim, Samantha en Thamara door
sjit Anton door
En Anton....
Anton is mijn favoriet om als eerste op te zouten...

Tim, wow wat lekkerrrrrr.... althans..
Ik vind dat Dimitri het eerst mag opzouten. Als hij kritiek krijgt, dan ligt het nooit aan hemzelf. Dan hebben de chefs gewoon geen goede smaak volgens hem. Het komt blijkbaar helemaal niet bij hem op dat ze wellicht verstand hebben van wat ze doen en zeggen.
Hehe, gelukkig dat ze nu voor zichzelf mogen koken.

Ik heb een lichte voorkeur voor de dames hoewel ik erg verbaasd was dat Thamara door was, die vond ik dacht ik in de voorrondes niet de beste. Die Mischa wel maar helaas deed ze het even niet erg goed. Leuke, spontane, knappe griet die ook nog goed kookt.

Samantha doet het erg goed, Tim ook. Van de mannen heb ik een voorkeur voor Sytze. Aardig, kookt goed en zoooo collegiaal, hij helpt iedereen en niemand helpt hem viel mij al weken op. Hij is zoo lief, zoals hij zich zorgen maakte over Mischa, er lief.

Over Anton zal ik het maar niet hebben, wat een griebel. Ik vind hem echt eng eruit zien. En baalde dat hij door was. Hopelijk is hij de eerste morgen die eruit gaat.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat een gave aflevering zeg!

Wat moet dat geweldig zijn voor Tim en Samantha, om de reacties op hun gerecht terug te zien op TV. Als Julius en Kraan allebei het bord bijna aflikken, moet dat toch wel een gigantische kick geven!

Heel jammer dat Sytze niet meteen door is, want hoe hij Micha hielp was inderdaad heel erg lief. Zijn saus was ook geweldig, volgens de gasten.

quote:wat een griebel

Dit is precies de juiste benaming voor Anton, al komt hij soms in die interviewtjes tussendoor ook wel weer aardig over. Hij is wel heel erg gepassioneerd, en dat mag ik dan wel weer. Maar over het algemeen vind ik hem een beetje eng.

Ik zou het echt héél erg vinden als Sytze er vanavond uitgaat tijdens de cook off. Van Micha zou ik het ook jammer vinden.
Ik vind Anton ook niet meer leuk. Zo aandoenlijk als hij in de voorrondes was zo irritant is ie nu. En Dimitri vond ik al heel eng, met zijn zwaaiende hoofd van links naar rechts. Bah.

Van mij mag Sytze winnen of Samantha. Maar de meiden uit Limburg zijn inderaad ook leuk. Ook zo gaaf dat zij beiden amateurs zijn.
Yes. Dimitri is eruit. En nog door eigen schuld ook. Zijn arrogante nonchalante houding is hem fataal geworden. Had ie normaal gedaan had ie nog een kans gehad. Dom dom dom.
Heerlijk, dat was even genieten.
Man o... man.. wat is dit genieten...

Geweldig... Morgen nog beter....

Dimitri kon de druk niet aan, Micha heeft een ronde verder kunnen komen, geweldig gedaan...
Pfoeh, Sytze twee keer in de gevarenzone. Ik trok het bijna niet, mensen

Ik denk dat zijn zenuwen hem op een gegeven moment gaan nekken, jammer hoor.

Blij dat Dimitri eruit is, wat een arrogante gast. Daardoor ging Micha net door het oog van de naald. Jammer dat ze er de volgende ronde alsnog uitging.

Ik vind dit echt een gave week. Elke dag iets anders, heel afwisselend. En spannend natuurlijk. Ik denk dat Samantha gaat winnen, die is echt heel goed.

Op het fok-forum zeiden ze, dat ze Anton er waarschijnlijk expres tot het laatst in laten zitten, omdat hij zo'n aparte figuur is. Net als in de vorige reeks met Rico. Misschien is dat inderdaad wel zo.
Ik hoop op dit moment ook dat Samantha gaat winnen. Van de mannen Sytze en dan Tim. Sytze weet zijn zenuwen helaas zo moeilijk in bedwang houden.

Ik vind het enig al die goede chefskok die meedoen aan het programma.

Vanavond denk ik een moeilijk opdracht. In een 2 michelin sterren restaurant koken voor 45 mensen. Hoorde iets van 8 soorten hoofdgerechten en 3 nagerechten. Pffff.

Ben heel benieuwd naar vanavond.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Samantha doet het goed. Vind haar wel veel moeilijke onderdelen hebben, uitbenen hert, vis fileren, kreeft doden en bereiden.
Latour heeft maar 1 ster. Maar wat een gestress zeg. Thamara moet het maar voor elkaar zien te boksen, als enige amateur tussen allemaal professionals.
Als ze weg moet kan ze dat met opgeheven hoofd doen.

Verder vrees ik voor Anton en Paul.
Sytze is zijn eigen grootste concurrent

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven