Tja, en dat was het dan....

11-09-2011 20:29 3115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone....
quote:champoepel schreef op 23 november 2011 @ 20:02:

Nouwwww, als we daar lijstjes van gaan maken haha


oké.. jij wint.. wil 'm niet tussen 6 plankjes.. wil 'm op dit moment wel met heul veel plezier zeer veel pijn doen.....zowel geestelijk als lichamelijk.. ben ik nu heel erg slecht?

Overigens: vind het heel fijn om te lezen dat jij het geluk wel weer gevonden hebt!
Ik denk eerlijk gezegd dat alle kinderen van gescheiden ouders die hoop dat de ouders weer bij elkaar zullen komen koesteren (en ook lang zullen blijven koesteren). Hoe verdrietig is dat...
@ Champ: Vertel!

@Hova: dat is heel erg verdrietig, weet dat ook van mijn eigen zoon... maar ben het wel een klein beetje eens met bovenstaande berichten, hoe moeilijk ook, je kinderen moeten wennen aan deze nieuwe situatie, zonder papa in huis dus..
quote:hova schreef op 23 november 2011 @ 20:10:

Ik denk eerlijk gezegd dat alle kinderen van gescheiden ouders die hoop dat de ouders weer bij elkaar zullen komen koesteren (en ook lang zullen blijven koesteren). Hoe verdrietig is dat...Heel verdrietig maar aan de andere kant is het nog veel verdrietiger als steeds weer geprobeerd wordt om de relatie te 'redden' en elke keer lukt het toch net niet.
quote:superstar_2 schreef op 23 november 2011 @ 19:50:

Tsja HBG ieder zijn ding maar ik heb zelf gescheiden ouders die dachten dat het goed voor mij en mijn broers was om allerlei gezamenlijke dingen te doen maar achteraf gezien was dat juist niet zo al was het met de beste bedoelingen.!

Wij hebben veel te lang de hoop gekoesterd dat het wel weer goed zou komen want hey als je allerlei dingen samen als gezin kan doen waarom dan niet weer samen in 1 huis?

Kijk het blijft altijd een afweging met voor en nadelen, nadeel

zou kunnen zijn dat de kinderen verkeerde signalen krijgen.

Voordeel: Als je zag hoe mooi ze het vonden dat we samen

op een activiteit van school kwamen.

Zo'n school organiseerd het een keer en niet voor allerlei

gescheiden ouders 2x

Overigens waren er meer gescheiden ouders samen.

Misschien scheelt het ook wel hoe je uit elkaar bent gegaan.

Ik ben opgestapt, auto achtergelaten (heb toch niet zo'n grote

nodig) de financiën binnen een paar weken geregeld en nooit

met modder gegooid.

Ex van haar kant heeft de zaken ook meer dan correct afgehandeld.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ben het er gedeeltelijk mee eens, All. Heb zitten speuren op Internet, maar lees overal dat vooral kinderen waarbij de ouders geen goede relatie en/of geen kontakt meer hebben met elkaar na de scheiding het het moeilijkst krijgen en er de meeste schade van ondervinden. Er staat letterlijk bij dat het belangrijk is als ouders het nog goed met elkaar kunnen vinden.

Pfff... weet het nog steeds niet. Morgenavond komt bijna-ex hier als ik weg ben, daarna gaan we het nog even bespreken...
Maar Hova, denk dat je wel degelijk goed contact met ex kunt hebben, zonder direct sinterklaas ed samen te moeten vieren. Kinderen merken toch ook dat als hij ze komt halen dat jullie nog normaal kunnen praten, de manier waarop jij tegen over hun over hun vader praat telefonisch contact ed?
@Allalone laten we zeggen dat ik het Groots heb aangepakt.

Ben er niet zo trots op maar man wat maakte hij mij woest!

Ik moet er ook bij vertellen dat mijn ex dat leuk vond en het erom deed.

Ik denk dat kinderen wel gebaat zijn bij goed kontakt, zolang je maar duidelijk blijft.

Mijn ouders zijn ook gescheiden, hen is het helaas nooit gelukt.
quote:champoepel schreef op 23 november 2011 @ 20:53:

@Allalone laten we zeggen dat ik het Groots heb aangepakt.

Ben er niet zo trots op maar man wat maakte hij mij woest!

Ik moet er ook bij vertellen dat mijn ex dat leuk vond en het erom deed.

Ik denk dat kinderen wel gebaat zijn bij goed kontakt, zolang je maar duidelijk blijft.

Mijn ouders zijn ook gescheiden, hen is het helaas nooit gelukt.

Misschien zit daar ook wel een verschil mijn ouders zijn

ook gescheiden maar kunnen nog steeds goed door een

deur.

Afgelopen kerst kwamen mijn vader, stiefvader en omdat het sneeuwde hadden ze mijn biologische vader ook opgehaald.

En zo gaat het al jaren.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 23 november 2011 @ 21:17:

[...]

Misschien zit daar ook wel een verschil mijn ouders zijn

ook gescheiden maar kunnen nog steeds goed door een

deur.

Afgelopen kerst kwamen mijn vader, stiefvader en omdat het sneeuwde hadden ze mijn biologische vader ook opgehaald.

En zo gaat het al jaren.Jeetje HBG, heb je nou zoveel vaders, of bedoel je met die eerste vader eigenlijk je moeder?
quote:_newwoman_ schreef op 23 november 2011 @ 22:20:

[...]

Jeetje HBG, heb je nou zoveel vaders, of bedoel je met die eerste vader eigenlijk je moeder?

Hahahahahaha nu ik het terug lees.

Nee bedoelde inderdaad moeder & stiefvader.
hahahah, was wel erg veel van het goede...
quote:allalone schreef op 23 november 2011 @ 20:23:

Maar Hova, denk dat je wel degelijk goed contact met ex kunt hebben, zonder direct sinterklaas ed samen te moeten vieren. Kinderen merken toch ook dat als hij ze komt halen dat jullie nog normaal kunnen praten, de manier waarop jij tegen over hun over hun vader praat telefonisch contact ed?

Dat denk ik ook allalone.

Ik heb het meer om me heen gezien,zelf de vakanties werden samen doorgebracht tót 1 van de 2 een nieuwe partner kreeg toen telde het argument dat het zo goed voor de kinderen was ineens niet meer want tsja nieuwe partner zag dat toch allemaal niet zo zitten.

Mijn ex komt ook gewoon door de achterdeur binnen als hij onze dochter ophaalt,wij gaan ook allebei naar rapportbesprekingen etc maar verder leven we ieder ons eigen leven.

Uiteraard overleggen we wel waar dochter welke feestdag is.
Ja, maar dat ben ik dan weer met Gijs eens: moeten we dat dan nu al zo doen omdat het in de toekomst misschien niet meer kan? (vakanties samen doorbrengen gaat me dan trouwens toch weer te ver )
Ik zag ooit in een uitzending van de VPRO "het nahuwelijk" een stel wat ieder een nieuwe partner had, ze woonden naast elkaar en hadden op de bovenste verdieping een tussendeur.

De kinderen sliepen ieder in een ander huis, altijd in hun eigen kamer op de bovenste verdieping en de ene week gingen ze op Nr 3 naar beneden en de andere week op Nr 5.

Heel bijzonder hoor, maar dat ging mij net te ver.

Hoewel het voor de kinderen wel heel prettig was natuurlijk.

Ben het eens met Superstar. Zo doen wij het ook namelijk. Normale omgang, maar niet meer dan dat.

En een nieuwe partner, daar begin ik ook sowieso niet aan zolang mijn kinderen nog bij mij thuis wonen.

Dat heeft niks met mijn ex te maken, ik wil dat gewoon niet, mijn kinderen hebben al genoeg ongevraagde veranderingen voor hun kiezen gehad.
@newwoman, ik snap jouw beslissing om geen partner te willen voorlopig, maar las wel ook op internet dat uit onderzoek is gebleken dat kinderen van gescheiden ouders het weer beter gaan doen zogauw er een stabiele relatie met inwonende stiefouder is. Met de nadruk op stabiel natuurlijk, maar blijkbaar is inwonen in een nieuw ontstaan gezin beter dan een 'half' gezin.

Moeilijk allemaal hoor, had gedacht nooit over dit soort dingen na te hoeven denken
Twijfel weer ontzettend. gisteren was ik er helemaal klaar mee en dacht hij gaat eruit. Nu denk ik moeten we niet een proefscheiding proberen, misschien komt hij tot bezinning. er zijn nog steeds momenten dat we heel goed praten. hebben nog steeds geen sex. maar ben ook zo bang voor de toekomst. altijd alleen!
Kustje, zo herkenbaar die twijfel! Dat heb ik ook, nog steeds eigenlijk. Maar bang zijn voor een toekomst alleen mag denk ik niet de reden zijn om bij elkaar te blijven!! Ik had dat eerst ook wel die angst, maar weet nu wel dat ik het alleen ook kan! En altijd alleen zul je vast niet blijven...

Angst is een slechte raadgever!
quote:_newwoman_ schreef op 24 november 2011 @ 08:36:

Ik zag ooit in een uitzending van de VPRO "het nahuwelijk" een stel wat ieder een nieuwe partner had, ze woonden naast elkaar en hadden op de bovenste verdieping een tussendeur.

De kinderen sliepen ieder in een ander huis, altijd in hun eigen kamer op de bovenste verdieping en de ene week gingen ze op Nr 3 naar beneden en de andere week op Nr 5.

Heel bijzonder hoor, maar dat ging mij net te ver.

Hoewel het voor de kinderen wel heel prettig was natuurlijk.

.

Die uitzending heb ik ook gezien, ze hadden ook wel interessante

cijfers, dat 50% van de echtscheidingen een vechtscheiding

wordt.

Ik denk dat je er niet veel over kan zeggen, ik bedoel wat goed

en slecht voor de kinderen is, wel of geen gezamelijke activiteiten.

Het zal per kind, per ouder, per leeftijd, per omgeving enz. verschillen

of zoiets een geslaagd of niet geslaagd project wordt.

Zo ken ik ouders die de kinderen stipt op het afgesproken

tijdstip bij de deur afgeven en ex echtparen die zelfs voorzien

van nieuwe partners nog gezamelijke dingen ondernemen.
quote:hova schreef op 24 november 2011 @ 07:49:

Ja, maar dat ben ik dan weer met Gijs eens: moeten we dat dan nu al zo doen omdat het in de toekomst misschien niet meer kan? (vakanties samen doorbrengen gaat me dan trouwens toch weer te ver )

Hoof, sorry dat ik er even een paar dagen niet was maar nu reageer ik weer even mee.

Een van mijn beste vriendinnen is twee jaar geleden gescheiden, hij had een ander en ze hebben samen een zoon van nu acht.

Het eerste jaar hebben ze niets samen gevierd, hoewel ze prima contact hebben onderling en het co-ouderschap over hun kind.

Zijn nieuwe vrouw is inmiddels zwanger van hun eerste kind en aanstaande zaterdag ga ik kennismaken met de nieuwe liefde van mijn vriendin.

Mijn vriendin en haar ex vieren nu wel de verjaardag samen en zij was bij zijn huwelijk aanwezig, de gehele dag, in het buitenland, dus ze bleef ook slapen in het hotel met de familie.

Sinterklaas en kerst viert men afzonderlijk maar oud & nieuw zien ze elkaar na twaalf uur in ieder geval, waar hun zoon ook is op dat moment.

Het is allemaal goedgekomen met de vieringen maar in het begin was dat ook een beetje zoeken. Er zijn veel gevoeligheden en het moest dus eerst weer een beetje 'voegen' voor het voor elkaar kwam.

Waarom zou je nu al verdrietig bij elkaar gaan zitten? Je bent misschien op het moment zelf niet verdrietig maar als hij dan weer weggaat is dat ontzettend zuur en confronterend weer.

Geef het een jaartje anders, laat het allemaal even indalen en nodig voor dit jaar vrienden uit of familie. Volgend jaar zie je wel weer verder.

Is dat niet wat?
quote:hova schreef op 24 november 2011 @ 11:59:

@newwoman, ik snap jouw beslissing om geen partner te willen voorlopig, maar las wel ook op internet dat uit onderzoek is gebleken dat kinderen van gescheiden ouders het weer beter gaan doen zogauw er een stabiele relatie met inwonende stiefouder is. Met de nadruk op stabiel natuurlijk, maar blijkbaar is inwonen in een nieuw ontstaan gezin beter dan een 'half' gezin.

Moeilijk allemaal hoor, had gedacht nooit over dit soort dingen na te hoeven denken

Samengestelde gezinnen doen het dan weer heel slecht.

Ik kan het mis hebben maar ik geloof dat van de samengestelde gezinnen 2 van de 3 het niet redden.

Het echtscheidingspercentage 2e huwelijken schijnt nóg groter te zijn dan 1e huwelijken.

Voor mij ook geen relatie meer zolang mijn kinderen nog thuis wonen.
quote:hova schreef op 24 november 2011 @ 11:59:

Onderzoek heb ik gisteren ook gelezen. Kan me er wel iets bij voorstellen. In je eentje ben je natuurlijk vermoeider, mis je steun, liefde etc dan met een goede/stabiele relatie en dat heeft zijn weerslag op de kinderen. Maar uit andere onderzoeken blijkt ook dat kinderen die bij alleen moeder of vader opgroeien het ook goed doen...Gelukkig maar

Hova: volgend jaar kan het allemaal ook nog. Ik hoef mijn ex dit jaar ook niet op de verjaardag van zoon, maar volgend jaar mischien wel. Dat zien we dan wel. Eerst maar eens even alles laten bezinken, je hebt zo'n zware periode achter de rug en zit er nog steeds in. Kom eerst maar eens tot rust eer je alles geregeld wilt hebben...komt vanzelf.

Mijn ex heeft overigens weer een nieuwe vriendin. Zoon is 11 maanden...
quote:superstar_2 schreef op 24 november 2011 @ 16:09:

[...]

Samengestelde gezinnen doen het dan weer heel slecht.

Ik kan het mis hebben maar ik geloof dat van de samengestelde gezinnen 2 van de 3 het niet redden.

Het echtscheidingspercentage 2e huwelijken schijnt nóg groter te zijn dan 1e huwelijken.

Voor mij ook geen relatie meer zolang mijn kinderen nog thuis wonen.Ik heb het vermoeden dat dat dan weer komt , doordat de ouder weer te snel in een nieuwe relatie stapt en te snel daar mee gaat samen wonen en te veel verwacht van de rol van de nieuwe partner , en dat de nieuwe partner zich vaak een te grote rol in het leven van de kinderen toebedeeld.
Hoof,

Zolang er respect is voor beide partijen, van beide partijen kan het heel goed gaan om samen door 1 deur te kunnen , bij mij ging dat niet omdat ex mij koste wat koste over de ruggen van mijn kinderen kapot wilde maken, en dan kan je nog zo je beste beentje voor zetten maar als 1 niet wil, dan kan je het schudden.

Wat betrefd feestdagen is het het verstandigst om het gescheiden te doen voor de duidelijkheid naar de kinderen toe, en denk er om het samen vieren haalt echt niet het verdriet en de hoop bij je kinderen weg, doe het even op de verstandelijke manier , verjaardagen van de kids is weer een andere zaak , als jullie goed door 1 deur kunnen waarom zou je hem dan niet uitnodigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven