Boxkind

23-11-2011 17:14 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een boxkind (bijna anderhalf). Kind speelt heerlijk in de box en zit gemiddeld 2-3 uur per dag in de box.

Een vriendin heeft de box de deur uitgedaan toen kind 1 was, omdat kind echt niet meer in de box speelde.

Volgens mijn moeder ligt dat niet aan het kind, maar aan de moeder.

Is dat zo? Kunnen ouders sturen in wel of niet lekker spelen in de box? En sturen in het zichzelf kunnen vermaken?
Nou kara, volgens mij worden nogal wat mensen hier jaloers op je .
Ik denk dat het een combinatie van factoren is.

Een kind kan de behoefte hebben om een veilig plekje te hebben. (dan wel minder keuzes/prikkels, dan wel dat anderen het met rust laten als het in de box zit)

Andere kinderen hebben die behoefte veel minder en willen er juist met hun neus bovenop, of vooral niet beperkt worden.

Daarnaast denk ik dat hetgene waar het kind aan went ook van invloed is.

Als een kind gewend is om elke ochtend op een vast tijdstip in de box te spelen, dan is de kans groot dat het kind hieraan went.

Idem als een kind eigenlijk maar sporadisch in de box zit, of (zoals Ko bij zijn papa) gewend is uit de box gehaald te worden als het huilt.

Oftewel: mijns inziens kan je als moeder je kind wel leren wennen aan in de box spelen, maar dat hoeft niet bij het karakter van het kind te passen.
2 of drie uur in een box vind ik veel, maar goed dat kan. Als ze het leuk vind.

Ik vind het raar dat ze eet en drinkt in de box na het slaapje. Dat is toch een sociaal moment?
rosa, mijn dochter vind het heerlijk om in de box haar 'chipjes' te eten.

Ik vind het zonde om mijn dochter uit haar spel te halen als ze echt heerlijk aan het spelen is. Vandaag zat ik bij de kapper en dochter at chipjes vanuit haar buggy. Haar pop kreeg ook chips mee.

En voor iemand er over valt dat mijn 13 maanden oude dochter chips krijgt:

Dat is haar chips. Zonder toegevoegde prut als conserveringsmiddelen en zout.
Oudste speelde er uren in, bij jongste was box geloof al voor eerste verjaardag de kamer uit.
quote:stukje_cake schreef op 23 november 2011 @ 20:51:

rosa, mijn dochter vind het heerlijk om in de box haar 'chipjes' te eten.

Ik vind het zonde om mijn dochter uit haar spel te halen als ze echt heerlijk aan het spelen is. Vandaag zat ik bij de kapper en dochter at chipjes vanuit haar buggy. Haar pop kreeg ook chips mee.

En voor iemand er over valt dat mijn 13 maanden oude dochter chips krijgt:

[afbeelding]

Dat is haar chips. Zonder toegevoegde prut als conserveringsmiddelen en zout.Hebben wij laatst ook een keer gekocht. Dochter smulde ervan! En wat je zegt, geen toegevoegde toestanden, dus voor een keer best verantwoord.
Mijn kind eet gewoon bolognese, dus mij zul je niet horen .
Pfieuw haha
quote:RosaP schreef op 23 november 2011 @ 20:39:

2 of drie uur in een box vind ik veel, maar goed dat kan. Als ze het leuk vind.

Ik vind het raar dat ze eet en drinkt in de box na het slaapje. Dat is toch een sociaal moment?Voor haar het moment om even bij te komen van het slapen. Na het slapen is mijn dochter allesbehalve sociaal
Oudste heeft er met veel plezier 2 jaar ingezeten. De jongste niet, die vond maar 2 dingen leuk, zo hard mogelijk speelgoed uit de box gooien of er zelf uitklimmen

Ik zou zeggen, geniet ervan zolang het duurt
Ligt absoluut aan het kind: de ene vindt het heerlijk, het andere kind is het na 5 min zat. Zelfde met alleen spelen en zichzelf vermaken, ik ben na 3 kinderen echt van de illusie afgestapt dat je daar als ouder (grote) invloed op hebt. Als je een kind hebt dat zichzelf goed kan vermaken, dan heb je geluk .
Heerlijk toch, zo'n kind?

Mijn kinderen wilden allebei met 6-7 maanden absoluut niet meer in de box, en geloof me, ik heb het geprobeerd. Ze konden (en kunnen) zichzelf redelijk goed vermaken, alleen niet in de box...
Mjn dochter heeft in de box gezeten tot anderhalf, want toen werd die voor haar broer. Zij zat er regelmatig in en vermaakte zich er goed in.

Mijn zoon lag met een maand of 4/5 al op de grond ipv de box. Die vond het veel leuker om op de grond met (speelgoed van) zus te spelen. Box was voor met 10 maanden al verkocht.

Dochter immiteert veel in haar speel, maar kan verder niet goed zelf spelen (heeft wel ASS).

Zoon kan zichzelf heel goed vermaken. Heerlijk!

Ik denk dat het niet komt door het hebben en gebruiken van de box, maar of je je kind ook zelf laat spelen/ ontdekken. Mijn zoon lag dan wel op de grond, maar moest ook echt zichzelf vermaken. Ging er niet de hele tijd bij zitten etc.
Heerlijk geniet er van zou ik zeggen ! Mijn dochter 10 maanden wil bijna helemaal niet meer in de box en ik zou soms willen dat het anders was is toch wel heel makkelijk. Als je dochter zich fijn voelt in de box is dat toch prima, ze komt er echt wel uit voor haar 18 e
Als het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven