Geld & Recht alle pijlers

Goedkope kado's voor partner

24-11-2011 12:01 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Feestdagen komen eraan, maar ik heb een klein budget. Wat kan ik mijn partner geven? Ik kom namelijk niet verder dan computer, autorijlessen, auto, dure overhemden...
Stukje uit het artikel:

Volgens de onderzoekers draagt het geven van geschenken het risico in zich dat je de relatie materiëler en onpersoonlijker maakt. In die zin is een duur espresso-apparaat meestal een slechtere keuze dan een zelfgemaakt knutselwerkje. Misschien verwacht de gever wel iets terug dat net zo duur is en ontstaat er ongewild een soort competitie. Dat is natuurlijk absoluut niet romantisch. Maar belangrijker is waarschijnlijk – de onderzoekers hebben dit niet expliciet getoetst – dat de geliefden die veel gaven, hun geschenken in de plaats stelden van écht praten. Het is gemakkelijker om bloemen te kopen of om jezelf mooi te maken dan om te zeggen dat je van iemand houdt. Maar een man kan nog zoveel rozen meenemen en een vrouw kan zich nog zo optutten, als ze nooit echt duidelijk zeggen wat ze van elkaar vinden, gaat het toch mis. Dan scheppen de geschenken juist afstand.
quote:_made_lief_ schreef op 24 november 2011 @ 13:30:

'Je bent wel eerlijk! En afschuwelijk materialistisch! '

Ik vind mensen die alleen naar de prijs kijken meer van dattum. Zie mijn drang als nostalgie.Voor mij is materialistisch, als ze je zoveel mogelijk spullen wil hebben hebben hebben. Dat je daar echt voldoening en genot uit haalt (totdat de volgende stapel krantjes en foldertjes op de deurmat valt). Over je nostalgie: wat ik wel weet, is dat alles vroeger veel groter en imposanter leek. Zou dat ook niet het geval kunnen zijn met die berg kadootjes tot aan het plafond? Dat dat allemaal reuze meeviel? Heb je nog foto's van toen, of kan je je ouders niet eens bellen hoe dat zat?
Goed spul kan gewoon meeverhuizen.
quote:_made_lief_ schreef op 24 november 2011 @ 12:56:

Ik heb nu:

-koffieapparraat

-zelf gemaakt kledingstuk

-striptease (met oude lingerie, geen geld voor)

-mjk

-concert/klassieke muziekstuk

-bodypaint (kan wel met vingerverf?)

-wellicht die ring...

Whahahaha...echt ik kom niet meer bij van het lachen.

Ik denk dat als je een printje geeft van je lijstje hierboven, je zijn dag goed hebt gemaakt. Mij zou je plat krijgen.

Zelfgemaakt kledingsstuk...ik zou dan echt gaan voor de zelf gebreidde penissok. Hoewel ik jou natuurlijk ook graag in vingerverf voor me zie staan, graag met een cassetterecorder waarop je een stukje van johann sebastiaan bach laat horen. Dat wordt knallen!
quote:_made_lief_ schreef op 24 november 2011 @ 13:34:

Ik koop liever ook niet te dure dingen. We gaan wellicht binnenkort verhuizen en dan moet ik alles weer weggeven.

Waarom? Past 't niet in de verhuiswagen? Da's toch geen argument zeg..

En waarom quote je niet gewoon? Dit leest zo lastig...
quote:hipslala schreef op 24 november 2011 @ 13:34:

Je wilt een cadeau kopen dat goed bij je vriend past. Hij zit dus te springen om een brak koffiezetapparaat van 20 euro?!

.Vriend wil een french press, of te wel een cafetiere, zo'n glazen pot met een filter die je naar beneden drukt, die zijn gewoon niet zo duur.
quote:xxxlondon schreef op 24 november 2011 @ 13:36:

[...]

Hoewel ik jou natuurlijk ook graag in vingerverf voor me zie staan, graag met een cassetterecorder waarop je een stukje van johann sebastiaan bach laat horen. Dat wordt knallen!
Adopteer een kip! Gekopieërd van de site: U kunt een kip adopteren voor ¤ 24,50 per jaar. U kunt dan 6 keer een doosje van 6 eieren ophalen bij een van de deelnemende winkels. Voor ¤ 34,50 krijgt u maar liefst 12 doosjes per jaar.

Doe je iets goeds en van die eieren bak je een lekkere cake voor hem, hebben jullie het hele jaar plezier van.
En die ring... Hoe denk je die te gaan betalen?
'Joh, wees nou 'ns eerlijk. Jullie hebben het financieel minder goed dan vroeger. Dat kan, niks om je voor te schamen.

Maar dit is dus uit nood geboren, heeft niks met nostalgie te maken!'

Ja, maar... Voorheen heb ik hem ook een doos met kaartjes met wensen gegeven. Of foto's en een mooi gevuld fotoalbum. Mijn punt is: in die zin was ik niet materialistisch en ook nu niet. Het hoeft niet perse duur te zijn om leuk te zijn.

Dat met die meerdere pakketjes is dus niet een noodzaak ding. Maar inderdaad misschien is dat idee van meerdere kado's wel dat van mij alleen. Ik zal eens vragen wat hij liever heeft.

Ik weet dat heel NL 1 pakje doet, maar dat ben ik gewoon niet gewend. Is misschien waar je mee opgroeit.
quote:_made_lief_ schreef op 24 november 2011 @ 13:34:

'annana, 2 minuten geleden

Waarom koop je niet een heel goed koffiezetapparaat voor hem en pak je alle onderdelen apart in?

Heb je iets goeds en toch een stapel kado's '

Ik koop liever ook niet te dure dingen. We gaan wellicht binnenkort verhuizen en dan moet ik alles weer weggeven.Er bestaan dozen waar je spullen in kunt doen, zodat je ze mee kunt verhuizen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 24 november 2011 @ 13:39:

En die ring... Hoe denk je die te gaan betalen?Ik zeg punniken.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 24 november 2011 @ 13:39:

En die ring... Hoe denk je die te gaan betalen?

Bij de bouwmarkt! Veel voor weinig.

“Don’t look back – you’re not going that way.”
'Je wilt een cadeau kopen dat goed bij je vriend past. Hij zit dus te springen om een brak koffiezetapparaat van 20 euro?!'

Dat is zijn favoriete koffieapparaat! Hij houdt van sterke. Hij vindt zo'n ijzeren voor op fornuis ook goed, maar dat is weer teveel werk voor dagelijks zetten.
Leuke dagaanbieding...ZIe nu een voor 2 nachtjes Groningen voor 54 euro of 2 overnachtingen in het luxe 4-sterren Trivium & Spa Hotel voor 79 euro. Ligt er aan wat je goedkoop noemt. Een avondje hem verwennen met mooie kleding / lingerie en een uitgebreid diner is toch ook super leuk.
Aluminiumfolie is ook een goede optie.
Wat dacht je hiervan...

http://www.etsy.com/listi ... vintage-map-cufflinks-you
Een percolator is ideaal voor snelle koffie. Hebben we op vakantie veel gebruikt.
quote:_made_lief_ schreef op 24 november 2011 @ 13:40:

Dat met die meerdere pakketjes is dus niet een noodzaak ding. Maar inderdaad misschien is dat idee van meerdere kado's wel dat van mij alleen. Ik zal eens vragen wat hij liever heeft.

Ik weet dat heel NL 1 pakje doet, maar dat ben ik gewoon niet gewend. Is misschien waar je mee opgroeit.

Precies ja, je groeit op. Als kind wil je bergen cadeaus en speelgoed, logisch. Nu, als groot mens, vind ik Sinterklaas vooral fijn omdat we dan weer eens met de familie bij elkaar komen, gezellig eten met z'n allen, met daarbij een klein cadeautje en een letter.

Als je echt iets graag wil, kan je het zelf kopen, dat is het voordeel van een groot mens zijn, met werk en salaris
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 24 november 2011 @ 13:42:

Aluminiumfolie is ook een goede optie.Zou ik op dit moment blij mee zijn! Heb gisteren het laatste stukje van de rol staan peuteren, had het echt nodig!!
Ok, ik wist niet dat het om een ander soort koffieapparaat ging.

Ik had zo'n hipperdepip George Clooneygeval in gedachte. En dacht dat je dan met een lullig geval van de Aldi aan zou komen zetten.
'Volgens de onderzoekers draagt het geven van geschenken het risico in zich dat je de relatie materiëler en onpersoonlijker maakt. In die zin is een duur espresso-apparaat meestal een slechtere keuze dan een zelfgemaakt knutselwerkje. Misschien verwacht de gever wel iets terug dat net zo duur is en ontstaat er ongewild een soort competitie. Dat is natuurlijk absoluut niet romantisch. Maar belangrijker is waarschijnlijk – de onderzoekers hebben dit niet expliciet getoetst – dat de geliefden die veel gaven, hun geschenken in de plaats stelden van écht praten. Het is gemakkelijker om bloemen te kopen of om jezelf mooi te maken dan om te zeggen dat je van iemand houdt. Maar een man kan nog zoveel rozen meenemen en een vrouw kan zich nog zo optutten, als ze nooit echt duidelijk zeggen wat ze van elkaar vinden, gaat het toch mis. Dan scheppen de geschenken juist afstand.'

Nou die dingen die ik heb gekozen zijn dus lekket niet duur en om af te troeven. Trouwens: Daarom probeer ik altijd iets te halen dat minder imposant is dan zijn kado. En dat we niet goed praten, dat klopt, daar werken we al aan. Maar daarom zijn kado's juist ook nuttig. Dat je ook in moeilijke tijd, waarbij een gesprek eerder in ruzie kan uitlopen, toch iets leuks voor elkaar kan doen. Het is trouwens iets van kortduremnde aard, ik denk dat we er sterker uitkomen.
Mijn man krijgt voor sinterklaas wat Fair Trade kruiden (hij is gek op koken) en met kerst een avondje met mij, kaarsjes, wijn, hapjes, leuke film en als slagroom op de taart een romantisch nachtje + uitslapen (zoon slaapt bij opa en oma).

Reken maar dat hij dat een leuk cadeau vind!
50 euro vind ik geen klein budget voor een kado. Vind het overdreven veel voor een kado voor de feestdagen. En ook zo nutteloos.

Ga gewoon iets leuks doen.
'Heb je nog foto's van toen, of kan je je ouders niet eens bellen hoe dat zat?'

Dat was tot het plafond! Nouja bijna.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven