Samenwonen

27-11-2011 12:48 336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw en ik lees altijd de Viva en dacht misschien kan ik mijn probleem op het forum neerzetten!

Ik woon nu een maand samen met mijn vriend, dit omdat ik constant ruzie had met mijn ouders en daarom wil ik niet meer bij die twee wonen. Ik ben dus bij mijn vriend ingetrokken, het is allemaal heel snel gegaan maar het moest wel. Ikzelf werk en studeer maar ik verdien (met alles bij elkaar) maar 300 euro in de maand. Mijn ouders waren het helemaal niet met me eens dat ik uit huis ging maar ze kunnen me niks meer vertellen aangezien ik volwassen ben.

Het samenwonen gaat opzich goed. Het probleem is dat ik hem eigenlijk helemaal niet meer zo leuk vind. Ik ben in zekere zin afhankelijk van hem dus uitmaken is niet slim op dit moment. Of ik moet weer terug naar mijn ouders.

Mijn vriend is echt heel aardig/lief en alles maar veel te jaloers. Ik ben één keer vreemdgegaan en daar is hij nog steeds niet overheen. Hij laat me wel vrij maar hij wantrouwt me constant.

Een voorbeeld is: vorig weekend ging ik naar een feest van een vriendin en daarna naar een discotheek. Ik was om 7 uur thuis, ik kruip in bed naast hem en ik rook heel erg naar alcohol (logisch ook). Is hij meteen weer boos omdat ik laat thuis kom en volgens hem teveel heb gedronken en die boosheid duurt dan weer een paar dagen.

Ik erger me aan hem en ik gebruik hem ook voor bepaalde dingen. Het siert mezelf niet, dat weet ik, maar ik heb geen andere keuze. Komt er ook nog bij dat ik me echt aan hem irriteer met zijn onzekere en wantrouwende gedrag.

Ik heb geen idee wat ik moet doen met deze situatie.. Het huis uit en terug naar mijn ouders of een andere baan zien te vinden waardoor ik een eigen studentenkamer kan betalen en waardoor ik nog steeds kan studeren, maar wat voor baan is dat?
Klinkt als een gezonde situatie dit.

Ik zou lekker blijven
Internagelaktisch
Ik kan me niet voorstellen dat je hier advies over vraagt. Wat denk je zelf?
Hoe zit het dan met studiefinanciering? Bij mij is het alweer 10 jaar geleden, maar ik kon met de stufi en mijn zaterdagbaantje wel een kamer betalen. Het zal geen vetpot zijn, maar ik vind het oneerlijk tegenover je vriend als je niet meer bij hem wilt zijn en profiteert van het feit dat hij een huis heeft. Ook niet eerlijk tegenover jezelf trouwens, je wordt er vast niet gelukkig van om bij iemand te zijn die je niet meer leuk vindt. En bij je ouders wil je natuurlijk niet meer aankomen, dat snap ik wel. Dus toch proberen een kamertje te huren, desnoods met nog iets meer werken.

Succes!!!
Gut, je klinkt als een geweldige vriendin..
Ik krijg maar 70 euro studiefinanciering en als ik uitwonend ben is dat iets van 200 maar dan komt mijn eigen loon erbij, 220 en dan kom ik uit op 400. Dan moet ik de huur betalen, verzekering enzo, dat komt niet goed. En ik wil niks van mijn ouders lenen, ik wil ook niet meer dat die volgend jaar mijn collegegeld betalen terwijl dat ook duizenden euro's is dus ik moet een andere baan zien te vinden waar ik veel geld mee kan verdienen, denk ik.
Misschien moet je wat minder stufi aan uitgaan uitgeven en een eigen huis zoeken. En een beter verdienende baan. Lekker is dat, bij iemand wonen omdat ie een huis heeft en dan ook nog een beledigd zijn als hij eens zijn mond opentrekt.

Ik ben in een valse bui vandaag, mijn excuses.
Je bent trouwens al uitwonend, tenzij je nog bij je ouders ingeschreven staat. Ga dat eerst maar eens regelen.
ik vind het niet raar dat jouw vriend wantrouwig is als je al een keer vreemd gegaan bent.

En heel laat thuis komen met een dikke alcoholkegel naast iemand gaan liggen: verwacht je dan de rode loper die uit gelegd gaat worden voor je??

Als je niet meer met je vriend wil samenwonen, zoek dan zelf naar een kamer. Neem desnoods een beter betaald of extra baantje om het te kunnen bekostigen. Wordt je minder prinsesserig en meer zelfstandig van.
Only dead fish go with the flow
Je claimt zo volwassen te zijn.. Gedraag je er dan ook naar.
Ik ben nu bezig om dat te regelen. Nu is het nog goed omdat ik geen enkele kosten heb, hij betaalt alles. Ook het eten enzovoort. Maar ik voel me hier niet goed bij en inderdaad ook niet gelukkig..

Maar op mezelf wonen lijkt me ook zoveel werk omdat ik dan al mijn geld kwijt ben aan huur, verzekeringen en ook volgend jaar weer aan collegegeld. Dan kan ik dus helemaal geen leuke dingen meer ondernemen tenzij ik ga lenen van de bank. En dan zal ik ook alles moeten schoonmaken/huishouden terwijl ik ook een fulltime studie heb die heel erg veel tijd kost plus dan werk.

Ik vind het moeilijk.
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 12:55:

Ik krijg maar 70 euro studiefinanciering en als ik uitwonend ben is dat iets van 200 maar dan komt mijn eigen loon erbij, 220 en dan kom ik uit op 400. Dan moet ik de huur betalen, verzekering enzo, dat komt niet goed. En ik wil niks van mijn ouders lenen, ik wil ook niet meer dat die volgend jaar mijn collegegeld betalen terwijl dat ook duizenden euro's is dus ik moet een andere baan zien te vinden waar ik veel geld mee kan verdienen, denk ik.

Dan moet je een lening van studiefinanciering erbij nemen of een beter betaald baantje/ meer uren gaan draaien (zoals eerder gezegd).

Als jij zo graag zelfstandig wil zijn, neem dan verantwoordelijkheid. Je bent immers al 18 geweest.
Ja moeilijk he, volwassen worden en zelfstandig moeten zijn...
Ja, dat vind ik ook wel begrijpelijk maar het irriteert me gewoon, dat gedrag. We hebben het allang uitgepraat maar toch blijft hij wantrouwend doen. Tot het overdrevene toe.
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 13:00:

Ik ben nu bezig om dat te regelen. Nu is het nog goed omdat ik geen enkele kosten heb, hij betaalt alles. Ook het eten enzovoort. Maar ik voel me hier niet goed bij en inderdaad ook niet gelukkig..

Maar op mezelf wonen lijkt me ook zoveel werk omdat ik dan al mijn geld kwijt ben aan huur, verzekeringen en ook volgend jaar weer aan collegegeld. Dan kan ik dus helemaal geen leuke dingen meer ondernemen tenzij ik ga lenen van de bank. En dan zal ik ook alles moeten schoonmaken/huishouden terwijl ik ook een fulltime studie heb die heel erg veel tijd kost plus dan werk.

Ik vind het moeilijk.

Welkom in de volwassen wereld..

Feitje: er zijn heel veel mensen die fulltime werken en een huishouden hebben! *shoking*

Advies: ga terug naar je ouders.
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 13:02:

Ja, dat vind ik ook wel begrijpelijk maar het irriteert me gewoon, dat gedrag. We hebben het allang uitgepraat maar toch blijft hij wantrouwend doen. Tot het overdrevene toe.

Hoe lang is het geleden dat dit gebeurd is?

En hoe lang zijn jullie al samen?

Ik vind het moeilijk.Je kan toch lenen van DUO?
Hoe kan ik een beter betaald baantje nemen? Welk baantje is dat? Ik heb geen enkel diploma waar ik iets mee kan, alleen een vwo diploma maar daar kan je niks mee. Heb je nog meer aan een mbo diploma als we het zo bekijken.

Ik ben nu 18. Ik ga nu ook eigen verantwoordelijkheid nemen maar daarom vind ik het nog wel lastig. Ik denk inderdaad dat ik een lening moet aansluiten terwijl ik daar ook geen goed gevoel bij heb.
quote:Liquorice schreef op 27 november 2011 @ 12:56:

Misschien moet je wat minder stufi aan uitgaan uitgeven en een eigen huis zoeken. En een beter verdienende baan. Lekker is dat, bij iemand wonen omdat ie een huis heeft en dan ook nog een beledigd zijn als hij eens zijn mond opentrekt.

Eensch. Bovendien vraag ik me af wat dan die problemen met je ouders zijn. Trokken die ook hun mond open omdat je je wellicht niet aan hun huisregels hield?

Ik vind het moeilijk.

Er zijn heelveel studenten die op zichzelf wonen, een eigen huishouding runnen, werken, fulltime studeren en ook nog plezier maken. Waarom zou jij dat niet kunnen?

Ik hoop dat je vriend je zsm het huis uit zet. Hij verdient zoveel beter.

Als jij jezelf zo volwassen vindt, gedraag je dan ook zo.
quote:Dreamglasses schreef op 27 november 2011 @ 13:04:

[...]

Hoe lang is het geleden dat dit gebeurd is?

En hoe lang zijn jullie al samen?

Paar maanden geleden.

Halfjaar of zoiets, wat dan?
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 13:05:

Hoe kan ik een beter betaald baantje nemen? Welk baantje is dat? Ik heb geen enkel diploma waar ik iets mee kan, alleen een vwo diploma maar daar kan je niks mee. Heb je nog meer aan een mbo diploma als we het zo bekijken.

Ik ben nu 18. Ik ga nu ook eigen verantwoordelijkheid nemen maar daarom vind ik het nog wel lastig. Ik denk inderdaad dat ik een lening moet aansluiten terwijl ik daar ook geen goed gevoel bij heb.Wat dacht je van in een winkel, in de horeca, in een callcenter, thuiszorg. Kom op zeg, er zijn zoveel bijbaantjes te verzinnen voor een student.

Ik vind het moeilijk.

Je bent lui en kiest voor de makkelijke weg.

Dan maar blijven bij je vriend, wel zo makkelijk. Dan maar niet gelukkig he?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:xxxRosalitaxxx schreef op 27 november 2011 @ 13:06:

[...]

Eensch. Bovendien vraag ik me af wat dan die problemen met je ouders zijn. Trokken die ook hun mond open omdat je je wellicht niet aan hun huisregels hield?

Omdat ze constant zeurden dat ik niet goed bezig was met mijn studie en verder niks deed in het huishouden. En omdat ik teveel naar feestjes ga, veel drink en soms blow en heel vaak te laat thuis kom. Ik werd echt gek van dat gezeur en alles dat ik maar weg ben gegaan.

Nu word ik op 1 dag wel 10 keer gebeld (als het niet meer is) hoe alles gaat enzo, maar ik ga sowieso niet terug. Ze bemoeien zich overal mee.
Dus je hebt een half jaar een relatie, en daarin ben jij vreemd gegaan. En nu vind jij het gek dat hij wantrouwend is?

Hij is echt veel te lief, ik hoop dat hij snel inziet dat jij een profiteur bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven