Samenwonen

27-11-2011 12:48 336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw en ik lees altijd de Viva en dacht misschien kan ik mijn probleem op het forum neerzetten!

Ik woon nu een maand samen met mijn vriend, dit omdat ik constant ruzie had met mijn ouders en daarom wil ik niet meer bij die twee wonen. Ik ben dus bij mijn vriend ingetrokken, het is allemaal heel snel gegaan maar het moest wel. Ikzelf werk en studeer maar ik verdien (met alles bij elkaar) maar 300 euro in de maand. Mijn ouders waren het helemaal niet met me eens dat ik uit huis ging maar ze kunnen me niks meer vertellen aangezien ik volwassen ben.

Het samenwonen gaat opzich goed. Het probleem is dat ik hem eigenlijk helemaal niet meer zo leuk vind. Ik ben in zekere zin afhankelijk van hem dus uitmaken is niet slim op dit moment. Of ik moet weer terug naar mijn ouders.

Mijn vriend is echt heel aardig/lief en alles maar veel te jaloers. Ik ben één keer vreemdgegaan en daar is hij nog steeds niet overheen. Hij laat me wel vrij maar hij wantrouwt me constant.

Een voorbeeld is: vorig weekend ging ik naar een feest van een vriendin en daarna naar een discotheek. Ik was om 7 uur thuis, ik kruip in bed naast hem en ik rook heel erg naar alcohol (logisch ook). Is hij meteen weer boos omdat ik laat thuis kom en volgens hem teveel heb gedronken en die boosheid duurt dan weer een paar dagen.

Ik erger me aan hem en ik gebruik hem ook voor bepaalde dingen. Het siert mezelf niet, dat weet ik, maar ik heb geen andere keuze. Komt er ook nog bij dat ik me echt aan hem irriteer met zijn onzekere en wantrouwende gedrag.

Ik heb geen idee wat ik moet doen met deze situatie.. Het huis uit en terug naar mijn ouders of een andere baan zien te vinden waardoor ik een eigen studentenkamer kan betalen en waardoor ik nog steeds kan studeren, maar wat voor baan is dat?
theedoek in de fik, OMG...gebruik je dan vuur bij het aardappels schillen??? En wat heeft hij dan aan je? Geen huur, geen huishouden, geen bijdrage, geen sex...mag hij zich soms alleen maar verlekkeren aan je ongetwijfeld goddelijke uitstraling, want zoiets moet je minimaal zijn wil iemand dit volhouden.
Trololololo Je doet me denken aan iemand die hier een tijdje geleden rondhing en zichzelf ook zo ontzettend volwassen en lief vond...

Maarre...je wil niet bij DUO lenen maar je vindt het wel oké om je gezuip en geblow te laten sponsoren door anderen? Muhahaha. Als dit echt is hoop ik dat je vriend snel het licht ziet en je de deur uit schopt. Met je nieuwe laarzen.
Dit is echt een hele slechte B-film, echt waar. Naja, weet je: straks sta jij op straat. En aangezien je niet naar je ouders wil en ook geen genot hebt aan koken en je niks leuk vindt behalve laarsen kopen, ga je gewoon dood, want ja: eten is voor losers toch...LOL
quote:hellas4ever schreef op 27 november 2011 @ 14:25:

theedoek in de fik, OMG...gebruik je dan vuur bij het aardappels schillen??? En wat heeft hij dan aan je? Geen huur, geen huishouden, geen bijdrage, geen sex...mag hij zich soms alleen maar verlekkeren aan je ongetwijfeld goddelijke uitstraling, want zoiets moet je minimaal zijn wil iemand dit volhouden.

Nee, dat was met rijst. Toen moest ik iets op het vuur zetten wat hij had gemaakt (wat ik uiteindelijk ook wel in de magnetron had kunnen doen, beetje dom) omdat ik toen alleen was, toen wilde ik de pan pakken met een theedoek en is het einde van de theedoek in het vuur gekomen.

We kunnen samen heel erg lachen (precies dezelfde humor), we doen samen leuke dingen enzovoort.
quote:[message=10549294,noline]hellas4ever schreef op 27 want ja: eten is voor losers toch...LOLNee, koken is voor losers, eten is oké zolang het door iemand anders (bij voorkeur vriend of moeder zonder dat je ervoor hoeft te betalen) bereid is.
quote:hellas4ever schreef op 27 november 2011 @ 14:28:

Dit is echt een hele slechte B-film, echt waar. Naja, weet je: straks sta jij op straat. En aangezien je niet naar je ouders wil en ook geen genot hebt aan koken en je niks leuk vindt behalve laarsen kopen, ga je gewoon dood, want ja: eten is voor losers toch...LOLZo overdreven is het niet want als ik op mezelf woon, MOET ik wel.
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 14:29:

[...]

we doen samen leuke dingen enzovoort.Alleen een beetje jammer dat jouw geld opgaat aan leuke dingen voor jezelf en dat hij de rest mag sponsoren.
dezelfde humor en leuke dingen doen...ja, op zijn kosten natuurlijk. snap jij nou gewoon niet dat je totaal oneerlijk bent, een profiteur, een uitzuiger? ik hoop dat jij de komende 10 jaar geen kinderen kunt krijgen. Sorry, dat ik zo keihard ben maar je vraagt erom. Mensen als jij moeten eerst verantwoordelijkheid krijgen. Kortom, je moet eerst op je bek gaan, want iets anders zit er niet op. Het komt erop neer dat je niks wil, alleen maar profiteren en dan zeker na je studie hem een trap nageven. Ik had je er al lang uitgesmeten, en je laarsen er idd achteraan.
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 14:30:

[...]

Zo overdreven is het niet want als ik op mezelf woon, MOET ik wel.Ben je dat ooit van plan dan? Als je vriend je op straat zet, vind je vast wel weer een ander slachtoffer. Dus eigenlijk, waarom stop je niet met studeren? Heb je toch niks aan als je je laat onderhouden door een man. Volgens mij ben je toch te lui om te werken.
quote:flip123456789 schreef op 27 november 2011 @ 14:29:

[...]

Nee, koken is voor losers, eten is oké zolang het door iemand anders (bij voorkeur vriend of moeder zonder dat je ervoor hoeft te betalen) bereid is. o ja, je hebt gelijk, sorry! LOL
quote:flip123456789 schreef op 27 november 2011 @ 14:30:

[...]

Alleen een beetje jammer dat jouw geld opgaat aan leuke dingen voor jezelf en dat hij de rest mag sponsoren.Trouwens, hij heeft helemaal nooit gezegd dat hij wil dat ik mee betaal aan dingen.
Ga gewoon lenen joh en stop met miepen. Als je jezelf niet het apelazarus kunt/wilt werken moet je lenen want anders kun je met hangende pootjes terug naar je ouders. Ik hoef je niet uit te leggen dat ook ik jouw gedrag naar je vrien toe als asociaal zie.
quote:flip123456789 schreef op 27 november 2011 @ 14:32:

[...]

Ben je dat ooit van plan dan? Als je vriend je op straat zet, vind je vast wel weer een ander slachtoffer. Dus eigenlijk, waarom stop je niet met studeren? Heb je toch niks aan als je je laat onderhouden door een man. Volgens mij ben je toch te lui om te werken. agossie, meisje toch, echt...o wat zielig, ja dan moet je wel. Nou koop je toch gewoon kant en klaar van de AH of je wordt vegetariër. Ik vind je reacties eigenlijk gewoon te grappig en geloof amper dat jouw post serieus was. Wat ik zeg, dit is geen slechte B-film, dit is een C-film. Heb je nou echt niet door dat niemand je serieus neemt.
quote:flip123456789 schreef op 27 november 2011 @ 14:32:

[...]

Ben je dat ooit van plan dan? Als je vriend je op straat zet, vind je vast wel weer een ander slachtoffer. Dus eigenlijk, waarom stop je niet met studeren? Heb je toch niks aan als je je laat onderhouden door een man. Volgens mij ben je toch te lui om te werken.Nee, ik wil later helemaal niet afhankelijk zijn van een man. Ik ga sowieso mijn studie afmaken en dan heb ik alleen maar kans op hele goede banen waar ik veel geld mee verdien. Nu nog niet.
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 14:34:

[...]

Trouwens, hij heeft helemaal nooit gezegd dat hij wil dat ik mee betaal aan dingen. nee precies, dus wat ben je: een lui verwend kreng die het allemaal makkelijk vindt. het zou eens bij je opkomen iets bij te dragen hè, o nee, want dan moet je nadenken!
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 14:36:

[...]

Nee, ik wil later helemaal niet afhankelijk zijn van een man. Ik ga sowieso mijn studie afmaken en dan heb ik alleen maar kans op hele goede banen waar ik veel geld mee verdien. Nu nog niet.ok, je wil LATER niet afhankelijk zijn van een man, hahahahaha, maar nu even nog wel. hahahaha, geweldig dit. HELE GOEIE BANEN VINDT JE ALS JE KWALITEIT EN INTEGRITEIT HEBT en jij weet hier helemaal niets van. Dus je hebt gelijk pop, eerst nog even uitzuigen hè, zolang het grote geld niet vanzelf naar je toekomt. Trouw een rijkaard uit het Midden-Oosten, heb je er een private jet bij en genoeg olie en bedienden, scheelt weer een handdoek die in de fik vliegt. muhaha
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 14:34:

[...]

Trouwens, hij heeft helemaal nooit gezegd dat hij wil dat ik mee betaal aan dingen.Hij is zelf natuurlijk ook dom dat hij het allemaal laat gebeuren. Maar dat wil niet zeggen dat jij daar dan maar van moet profiteren. Voorbeeldje: mijn vriend betaalt in principe alles voor in huis (meubels, nieuwe wasmachine als die kapot is, dat soort dingen), omdat hij veel meer verdient. Hij zegt ook dat ik dat niet hoef te betalen. Maar laatst moest er ergens een nieuw rolgordijn komen en heb ik dat gewoon betaald. Het zijn niet de grootste bedragen, maar ik wil gewoon ook mijn steentje bijdragen. Dat lijkt me een wat betere instelling. Zou je sieren als je zulke dingen ook eens zou doen, uit jezelf. Dus niet met je vriendinnen op vakantie, maar meebetalen aan een vakantie voor jullie tweeën.
quote:hellas4ever schreef op 27 november 2011 @ 14:37:

[...]

nee precies, dus wat ben je: een lui verwend kreng die het allemaal makkelijk vindt. het zou eens bij je opkomen iets bij te dragen hè, o nee, want dan moet je nadenken!

Nee, dan kan ze haar geld niet meer opmaken aan laarzen, uitgaan, blowen en zuipen. Dat we dat allemaal niet snappen zeg..

Edit: ik vergeet de vakanties.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 14:36:

[...]

Nee, ik wil later helemaal niet afhankelijk zijn van een man. Ik ga sowieso mijn studie afmaken en dan heb ik alleen maar kans op hele goede banen waar ik veel geld mee verdien. Nu nog niet.Yeah, right. Met een instelling als de jouwe mag je blij zijn als je niet in je proeftijd ontslagen wordt.
Ik vind dit eigenlijk een super grappige discussie zo op zondag. Heerlijk. Iedereen vindt hier hetzelfde en jij hebt een enorm groot bord voor je kop. Iedereen is gek, behalve jij. Niemand snapt het, behalve jij. LOL
quote:hellas4ever schreef op 27 november 2011 @ 14:41:

Ik vind dit eigenlijk een super grappige discussie zo op zondag. Heerlijk. Iedereen vindt hier hetzelfde en jij hebt een enorm groot bord voor je kop. Iedereen is gek, behalve jij. Niemand snapt het, behalve jij. LOLInderdaad, ik vind het ook wel vermakelijk. Ik ben benieuwd of het ooit tot haar doordringt. Misschien zijn op je 18e je hersenen nog niet helemaal volgroeid?
Mensen, snap het dan: ze maakt alleen haar studie af, dumpt hem dan en daarna komt het grote geld vanzelf want ze kan dan allemaal banen accepteren. OK pop, je hebt heel wat aan dit draadje, iedereen voorziet je van tips en tricks in het moeilijke leven. Trouwens ik vind die vriend van jou ook maar een dombo.
quote:flip123456789 schreef op 27 november 2011 @ 14:44:

[...]

Inderdaad, ik vind het ook wel vermakelijk. Ik ben benieuwd of het ooit tot haar doordringt. Misschien zijn op je 18e je hersenen nog niet helemaal volgroeid?nou eigenlijk ben ik docent en heb net dit even voorgelegd aan een vriendin die Biologie geeft: hersens zijn al volgroeid op dit leeftijd maar zo te zien moet deze damen debilogie studeren. Kun je scheppen geld mee verdienen. Jemig, mijn leerlingen zijn 1000x volwassener en dan praat ik over bruggers. LOL
quote:flip123456789 schreef op 27 november 2011 @ 14:44:

[...]

Inderdaad, ik vind het ook wel vermakelijk. Ik ben benieuwd of het ooit tot haar doordringt. Misschien zijn op je 18e je hersenen nog niet helemaal volgroeid?En als ze zo blijft drinken en blowen zal dat ook niet echt gaan gebeuren, vrees ik...
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
quote:hellas4ever schreef op 27 november 2011 @ 14:44:

Mensen, snap het dan: ze maakt alleen haar studie af, dumpt hem dan en daarna komt het grote geld vanzelf want ze kan dan allemaal banen accepteren. OK pop, je hebt heel wat aan dit draadje, iedereen voorziet je van tips en tricks in het moeilijke leven. Trouwens ik vind die vriend van jou ook maar een dombo.Lijkt me niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven