Samenwonen

27-11-2011 12:48 336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw en ik lees altijd de Viva en dacht misschien kan ik mijn probleem op het forum neerzetten!

Ik woon nu een maand samen met mijn vriend, dit omdat ik constant ruzie had met mijn ouders en daarom wil ik niet meer bij die twee wonen. Ik ben dus bij mijn vriend ingetrokken, het is allemaal heel snel gegaan maar het moest wel. Ikzelf werk en studeer maar ik verdien (met alles bij elkaar) maar 300 euro in de maand. Mijn ouders waren het helemaal niet met me eens dat ik uit huis ging maar ze kunnen me niks meer vertellen aangezien ik volwassen ben.

Het samenwonen gaat opzich goed. Het probleem is dat ik hem eigenlijk helemaal niet meer zo leuk vind. Ik ben in zekere zin afhankelijk van hem dus uitmaken is niet slim op dit moment. Of ik moet weer terug naar mijn ouders.

Mijn vriend is echt heel aardig/lief en alles maar veel te jaloers. Ik ben één keer vreemdgegaan en daar is hij nog steeds niet overheen. Hij laat me wel vrij maar hij wantrouwt me constant.

Een voorbeeld is: vorig weekend ging ik naar een feest van een vriendin en daarna naar een discotheek. Ik was om 7 uur thuis, ik kruip in bed naast hem en ik rook heel erg naar alcohol (logisch ook). Is hij meteen weer boos omdat ik laat thuis kom en volgens hem teveel heb gedronken en die boosheid duurt dan weer een paar dagen.

Ik erger me aan hem en ik gebruik hem ook voor bepaalde dingen. Het siert mezelf niet, dat weet ik, maar ik heb geen andere keuze. Komt er ook nog bij dat ik me echt aan hem irriteer met zijn onzekere en wantrouwende gedrag.

Ik heb geen idee wat ik moet doen met deze situatie.. Het huis uit en terug naar mijn ouders of een andere baan zien te vinden waardoor ik een eigen studentenkamer kan betalen en waardoor ik nog steeds kan studeren, maar wat voor baan is dat?
Ik sport ook gewoon drie keer per week met vriendinnen en ik loop iedere dag hard. Ik vind gezond eten heel belangrijk, dat doe ik dan ook gewoon. Toen ik bij mijn ouders woonde en nu ook nog steeds. Ik moet er niet aan denken om ooit overgewicht te krijgen. Ik ben erg bezig met kleding, mode en sowieso met mijn uiterlijk. Ik vind dat heel erg belangrijk dus goed voor mezelf zorgen doe ik.

Als ik op mezelf ga wonen moet ik inderdaad wel leren koken aangezien ik zeker weten geen kant en klare maaltijden ga eten. Alleen maar vet en ongezond spul. Gelukkig leer ik het nu wel deels van mijn vriend. Ik blijf er een hekel aan hebben trouwens.
quote:hellas4ever schreef op 27 november 2011 @ 15:14:

ik kan me geen man voorstellen die hierin trapt, want ik ben er zelf een.Maar moeten we een man die steeds "pop" zegt wel als maatstaf nemen?
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 15:20:

[...]

Zoals ik al zei: we hebben gewoon seks met elkaar. Het is niet dat ik verliefd op hem ben maar ik vind hem er heel erg goed uitzien en verder vind ik hem ook gewoon leuk, dus daar heb ik helemaal geen problemen mee. Ik vind het zelfs wel fijn.

Verder hebben we ook best een leuke relatie en vind ik hem ook wel leuk. Op de bemoeienissen en het onzekere zeur gedrag na.je weet half niet hoe oneerlijk je bent, dat kan iedereen tussen de regels doorlezen. je vindt het zelfs wel fijn, nou valt me alweer mee. jij gebruikt hem en ach, dat je het met hem doet valt ook wel mee. weetje, al zou je er nog zo lekker uitzien, bij mij zou je eruit vliegen, echt, ik zou je zonder pardon op straat gooien. Jammer dat hij zich met je leven bemoeit: tja, dat heb je met samenwonen. Onzeker? tja, dat heb je na vreemdgaan. Wat moet jij nog een hoop leren zeg.

Maar nu mijn hoofdvraag: aangezien jij alle wijsheid in pach hebt en alles perfect weet en voor elkaar hebt, wat vraag je ons nou om hulp? wat is nou je probleem dan?
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 15:23:

Ik vind dat heel erg belangrijk dus goed voor mezelf zorgen doe ik.

Fout! Dat doen anderen.
TO, voor jou is het de bemoeienissen van hem en het zeurgedrag.

Voor hem is het het vreemdgaan, nergens aan meebetalen, geldzuigen, op reis gaan met anderen ipv het aan hem te geven/besteden als een bedankje voor alles, het ongelofelijk egoistische karakter, het blowen/drinken, het nooit eens rekening met hem houden, het gekrijs dat hij voor je MOET KOKEN omdat hij dat altijd al doet (alsof dat nogniet genoeg is), het rommelige, het geenzinomgelduittegevenaanstommedingen-dusdoejijdatmaar. Enfin, kan nog wel even zo door maar ik denk dat iedereen het wel snapt
quote:leelee3 schreef op 27 november 2011 @ 15:25:

TO, voor jou is het de bemoeienissen van hem en het zeurgedrag.

Voor hem is het het vreemdgaan, nergens aan meebetalen, geldzuigen, op reis gaan met anderen ipv het aan hem te geven/besteden als een bedankje voor alles, het ongelofelijk egoistische karakter, het blowen/drinken, het nooit eens rekening met hem houden, het gekrijs dat hij voor je MOET KOKEN omdat hij dat altijd al doet (alsof dat nogniet genoeg is), het rommelige, het geenzinomgelduittegevenaanstommedingen-dusdoejijdatmaar. Enfin, kan nog wel even zo door maar ik denk dat iedereen het wel snaptPrecies! En het kan echt niet lang meer duren voordat hij dat zelf ook inziet.
quote:flip123456789 schreef op 27 november 2011 @ 15:24:

[...]

Maar moeten we een man die steeds "pop" zegt wel als maatstaf nemen? nou, ik neem iedereen serieus hoor en deze 'term' zegt wellicht iets over het niveau van deze persoon die om hulp vraagt door een probleem voor te leggen, daarop serieuze reacties verwacht maar alles weerlegt, ontkent, doet alsof het niet belangrijk is, in een kringetje praat, haar lijkt alles te overkomen omdat ze uiteindelijk nog het slachtoffer is. Komop he, zo iemand is gewoon ver beneden nul en dan vind ik de connotatie pop nog aardig!
quote:Dreamglasses schreef op 27 november 2011 @ 15:21:

[...]

Kan ik niet ligt op het kerkhof en wil ik niet ligt ernaast.

Ja hallo! Denk je dat ik er met 36 uur werken en dochter van en naar school/sport brengen + huishouden + sociale contacten en uitgaan elke dag zin in heb??

Nu kan ik toevallig best goed koken (ook ik ben ooit in de leer gegaan bij mijn oma en via boeken van bieb), maar zoiets kun je gewoon leren hoor.

Een salade met gebakken piepertjes en een filetje-van-iets kan echt iedereen in elkaar flansen. Gewoon bij de pannen blijven en niet tussendoor gaan sms-en of tv kijken en binnen een kwartier staat zoiets op tafel.

Kom es even uit je comfort-zone, zeg!

Ik moet er niet aan denken om zo'n leven te krijgen dat alles zo vlug moet voor de kinderen. Zo doe je jezelf tekort. Ikzelf ben opgevoed door een nanny aangezien mijn ouders allebei fulltime werkten en iedere dag laat thuis waren of soms helemaal niet. Zo zie ik het mezelf ook doen aangezien als ik een echt drukke baan krijg, er helemaal geen tijd is voor koken en al die andere dingen die maar moeten.

Ik vind het zonde om zo lang in de keuken te staan. Ik wil dan alweer andere dingen gaan doen zodat ik dan alles gedaan heb.
quote:flip123456789 schreef op 27 november 2011 @ 15:27:

[...]

Precies! En het kan echt niet lang meer duren voordat hij dat zelf ook inziet.nou mensen, en dat is waar ik dus eigenlijk erg bang voor ben. laat ik eens eerlijk zijn: dit kan nog heel lang gaan duren en dan opeens is ze zwnager en komt er een kindje en dan is het leed niet te overzien. en daarmee wordt de maatschappij dan weer belast. Tip aan het vriendje in kwestie: zo snel mogelijk dumpen, voor het te laat is en ze precies heeft waar ze je wil hebben.
Hier even wat studenten-kook-tips:

- pannekoeken: belangrijk is het beslag: 1 pak pannenkoekenmix, 1 pak melk, 3 eieren en een snufje zout (kan gewoon niet fout gaan). Omdraaien met een bakspatel die lang genoeg is. Gewoon oefenen. mn dochter van 8 kon het vanaf de tweede keer al.

- macaroni: 1 pak macaroni 8 minuten koken en in vergiet uit laten lekken, 1 pak (vega) vleesjes aanbakken en daarna 1 pak macaroni-groenten erbij en kant en klaar saus. Mixen met de macaroni: klaar in 10 minuten.

- broodje hamburger: 4 zachte bolletjes, 2 pakken unox hamburger of 4 vegaburgers, 1 pak ijsbergsalade, 2 tomaten en 1 ui (in ringen snijden en aanbakken in zelfde pan als hamburgers, mayo en ketchup. Serveren met gebakken aardappels of aardappelkroketjes uit de oven en salade (kun je zelfs kant-en-klaar kopen). Binnen 15 min. op tafel.

Bovenstaande simpele gerechten moet je echt kunnen maken op je 18e!! Anders ben je gewoon niet eens toerekeningsvatbaar!
Only dead fish go with the flow
quote:hellas4ever schreef op 27 november 2011 @ 15:29:

[...]

nou mensen, en dat is waar ik dus eigenlijk erg bang voor ben. laat ik eens eerlijk zijn: dit kan nog heel lang gaan duren en dan opeens is ze zwnager en komt er een kindje en dan is het leed niet te overzien. en daarmee wordt de maatschappij dan weer belast. Tip aan het vriendje in kwestie: zo snel mogelijk dumpen, voor het te laat is en ze precies heeft waar ze je wil hebben.Ik? Zwanger? Hahahaha.. dat is mijn allergrootste nachtmerrie. Ik doe het gewoon veilig hoor, ik slik de pil gewoon. No way dat ik een kind wil.
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 15:28:

[...]

Ik moet er niet aan denken om zo'n leven te krijgen dat alles zo vlug moet voor de kinderen. Zo doe je jezelf tekort. Ikzelf ben opgevoed door een nanny aangezien mijn ouders allebei fulltime werkten en iedere dag laat thuis waren of soms helemaal niet. Zo zie ik het mezelf ook doen aangezien als ik een echt drukke baan krijg, er helemaal geen tijd is voor koken en al die andere dingen die maar moeten.

Ik vind het zonde om zo lang in de keuken te staan. Ik wil dan alweer andere dingen gaan doen zodat ik dan alles gedaan heb.Als je er over 10 jaar ook nog zo in staat, zou ik niet aan kinderen beginnen....
Only dead fish go with the flow
quote:Dreamglasses schreef op 27 november 2011 @ 15:29:

Hier even wat studenten-kook-tips:

- pannekoeken: belangrijk is het beslag: 1 pak pannenkoekenmix, 1 pak melk, 3 eieren en een snufje zout (kan gewoon niet fout gaan). Omdraaien met een bakspatel die lang genoeg is. Gewoon oefenen. mn dochter van 8 kon het vanaf de tweede keer al.

- macaroni: 1 pak macaroni 8 minuten koken en in vergiet uit laten lekken, 1 pak (vega) vleesjes aanbakken en daarna 1 pak macaroni-groenten erbij en kant en klaar saus. Mixen met de macaroni: klaar in 10 minuten.

- broodje hamburger: 4 zachte bolletjes, 2 pakken unox hamburger of 4 vegaburgers, 1 pak ijsbergsalade, 2 tomaten en 1 ui (in ringen snijden en aanbakken in zelfde pan als hamburgers, mayo en ketchup. Serveren met gebakken aardappels of aardappelkroketjes uit de oven en salade (kun je zelfs kant-en-klaar kopen). Binnen 15 min. op tafel.

Bovenstaande simpele gerechten moet je echt kunnen maken op je 18e!! Anders ben je gewoon niet eens toerekeningsvatbaar!

Bedankt, misschien dat ik vanavond pannenkoeken ga proberen.

Leuke laatste 2 zinnen trouwens, ik moest wel lachen..
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 15:31:

[...]

Ik? Zwanger? Hahahaha.. dat is mijn allergrootste nachtmerrie. Ik doe het gewoon veilig hoor, ik slik de pil gewoon. No way dat ik een kind wil.En als dat fout gaat neem je toch gewoon een nanny in dienst.
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 15:28:

[...]

Ik vind het zonde om zo lang in de keuken te staan. Ik wil dan alweer andere dingen gaan doen zodat ik dan alles gedaan heb.ok dit is hilarisch maar stelt me gerust: ze is te egoïstisch en te gericht op haar comfort-zone om kinderen te nemen. Mooi zo. Ja joh, lang in de keuken staan is zeker zonde, het is zonde om heerlijk te koken voor gezellige mensen die het fijn vinden je vrienden te zijn en met plezier bij je komen eten, het is jammer dat je alleen maar dingen wil doen die je graag wil doen. Zuipen en blowen kosten netto weinig tijd, jammer dat het veel tijd kost om van die roes en stoned-heid af te komen. Maja, hoef je ook niet te koken want na een paar briertjes of wijn heb jij je caloriën weer binnen. Scheelt weer vlees kopen en dus geld. Jeetje, mens, je bent echt ongelooflijk!
Tuurlijk, nu sport je veel en eet je gezond. En later, als je die geweldige baan natuurlijk hebt heb je natuurlijk ongelofelijk energie/tijd over om 'savonds nog zoveel te gaan sporten, uitgebreid en gevarieerd te koken (want dan kan je ineens en heel boek aan recepten klaarmaken) en heb je er natuurlijk ook ineens het geld ineens voor over om vers fruit en groente te kopen, pannen te kopen, evt. sportabonnement te betalen etc etc etc. En dan is er natuurlijk ook nog genoeg tijd/energie over voor je sociale leven en het uitgaan en drinken/blowen. Oh en het schoonmaken van je huis natuurlijk.
Je studeert voor politicus?

Nou, misschien heb je daar wel talent voor!

Voor de rest zal het met je IQ wel goed zitten, helaas voor jou is je EQ niet al te ver doorontwikkeld.

In duidelijke bewoordingen; het is niet jij die een probleem heeft maar je vriend.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Ben er trots op 5 dagen te werken, papa te zijn van een 4-jarige prachtdochter, een sociaal leven te hebben, met plezier te koken etc etc. Ik vind het echt ongelooflijk dat dit soort dingen bestaan, ik kan er niet bij en kan het me niet voorstellen. Ongelooflijk. Jij bent duidelijk nog een tiener maar dan een erg egocentrische. Weetje, ga lekker blowen, zuipen en laarsen kopen maar ga dan bij je mama wonen ipv profiteren van je vriendje en vermoei dan de maatschappij niet met je egoïsme.
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 15:31:

[...]

Ik? Zwanger? Hahahaha.. dat is mijn allergrootste nachtmerrie. Ik doe het gewoon veilig hoor, ik slik de pil gewoon. No way dat ik een kind wil.Met iemand zo onverantwoordelijk als jij zou het me niet verbazen als je zwanger raakt. Ongelukjes gebeuren bij mensen die een stuk voorzichtiger en volwassener zijn dan jij bent.
quote:palanja schreef op 27 november 2011 @ 15:37:

Je studeert voor politicus?

Nou, misschien heb je daar wel talent voor!

Voor de rest zal het met je IQ wel goed zitten, helaas voor jou is je EQ niet al te ver doorontwikkeld.

In duidelijke bewoordingen; het is niet jij die een probleem heeft maar je vriend.Mee eens! En als het IQ/EQ van de gemiddelde politicus dusdanig is dan snap ik ineens weer waarom we in dit landje zo'n waardeloos rechts gedoogkabinet hebben, bestaande uit egoïsten.
quote:leelee3 schreef op 27 november 2011 @ 15:38:

[...]

Met iemand zo onverantwoordelijk als jij zou het me niet verbazen als je zwanger raakt. Ongelukjes gebeuren bij mensen die een stuk voorzichtiger en volwassener zijn dan jij bent.Niet. Ik doe het zonder condoom met mijn vriend (we hebben allebei geen soa, getest) en ik slik de pil. De kans om zwanger te raken is heel erg klein. Stel, ik vergeet de pil maar ik heb toch seks (is een paar keer gebeurd) haal ik de morning after pill. Er kán niet zoveel gebeuren.
Weet je? Als alles precies gaat zoals je het beschrijft (99% van niet want zo werkt het niet in het echte leven); Je hebt een prachtbaan, een vriend die ook hard werkt, een kind en een nanny, en laten we er ook nog even een schoonmaakster en kok tegenaan gooien (anders krijg ik nachtmerries), en je kan alles betalen wat je maar wilt.

Dan zul je ineens ontslagen worden ivm de crisis, je man zal vreemdgaan omdat jij nooit meer tijd/zin hebt, met je kind zal je geen goede band hebben (zoals jij met jou ouders) en zul je of een burnout krijgen of een depressie, of beiden.
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 15:41:

[...]

Niet. Ik doe het zonder condoom met mijn vriend (we hebben allebei geen soa, getest) en ik slik de pil. De kans om zwanger te raken is heel erg klein. Stel, ik vergeet de pil maar ik heb toch seks (is een paar keer gebeurd) haal ik de morning after pill. Er kán niet zoveel gebeuren.nee joh moet je doen, anders slik je er gewoon ff twee, kan er helemaal niks gebeuren. Maakt verder niet uit toch, al die rotzooi in je lijf maja blowen doe je ook dus wat maakt het allemaal uit. Wat denk jij makkelijk zeg over al deze dingen, hoe je het zegt. maarja, misschien ben ik wel moeilijk of zo LOL
Het is mogelijk zwanger te raken ook al heb je de MAP op tijd geslikt.
quote:leelee3 schreef op 27 november 2011 @ 15:42:

Weet je? Als alles precies gaat zoals je het beschrijft (99% van niet want zo werkt het niet in het echte leven); Je hebt een prachtbaan, een vriend die ook hard werkt, een kind en een nanny, en laten we er ook nog even een schoonmaakster en kok tegenaan gooien (anders krijg ik nachtmerries), en je kan alles betalen wat je maar wilt.

Dan zul je ineens ontslagen worden ivm de crisis, je man zal vreemdgaan omdat jij nooit meer tijd/zin hebt, met je kind zal je geen goede band hebben (zoals jij met jou ouders) en zul je of een burnout krijgen of een depressie, of beiden.ik vind dit een zeer zinnige analyse maar ik signaleer helaas wel een probleem, al moet ik het met moeite toegeven: dit soort madammekes krijgen helaas dan toch weer iets voor elkaar. En er zullen ook veel mannelijke equivalenten van bestaan, ongetwijfeld. Maar je verhaal klopt en wie mag het gaan oplossen: precies, de maatschappij. Wij dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven