dingen loslaten
zondag 27 november 2011 om 12:56
Mijn vriend is een half jaar geleden gestopt met roken. Voorgoed dit keer beloofde hij.
Uit zichzelf overigens niet op mijn verzoek.
Nu is hij op.vakantie met een groepje vrienden. Heeft hij toch meermaals een sigaar gerookt. Zelfs al.binnen 24 uur nadat hij weg was.terwijl.hij. zweerde niet te gaan roken.
Hij zegt dat het daar ook bij blijft.
Ik ben hier echter zo kwaad én gekwetst over.
Het voelt voor mij echt als een verbroken belofte. En dan ook nog eens met het grootste gemak verbroken.
Het is maar iets kleins dat weet ik best, maar het blijft aan me vreten. Ik kan het niet loslaten en heb de neiging elke keer als ik hem spreek daar ruzie over uit te lokken.
Hoe doen jullie dat : loslaten van dingen waar je toch niets aan kunt doen?
Nu is hij op.vakantie met een groepje vrienden. Heeft hij toch meermaals een sigaar gerookt. Zelfs al.binnen 24 uur nadat hij weg was.terwijl.hij. zweerde niet te gaan roken.
Het voelt voor mij echt als een verbroken belofte. En dan ook nog eens met het grootste gemak verbroken.
Het is maar iets kleins dat weet ik best, maar het blijft aan me vreten. Ik kan het niet loslaten en heb de neiging elke keer als ik hem spreek daar ruzie over uit te lokken.
zondag 27 november 2011 om 13:05
zondag 27 november 2011 om 13:12
Jij bent zijn vriendin, niet zijn eigenaar.
Hij is ook geen hondje dat af gaat ondanks dat je hem nog zo getraind hebt met snoepjes.....
Zouden er aan jou misschien ook kantjes zitten waar hij zich aan ergert maar er overheen stapt omdat jij het bent?
(Kan me er nu al 1 bedenken).
Hij is ook geen hondje dat af gaat ondanks dat je hem nog zo getraind hebt met snoepjes.....
Zouden er aan jou misschien ook kantjes zitten waar hij zich aan ergert maar er overheen stapt omdat jij het bent?
(Kan me er nu al 1 bedenken).
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
zondag 27 november 2011 om 13:17
Wat heeft zijn roken nou in godsnaam met jou te maken?
Waarom ben jij boos en gekwetst? Stoppen met roken kan je alleen uit jezelf en voor jezelf doen, het is een nogal pittige verslaving. En als ex-roker kan ik je 1 ding vertellen, iedere opmerking of gezeur van jou zal hem doen snakken naar een peuk. Stress = roken.
Waarom ben jij boos en gekwetst? Stoppen met roken kan je alleen uit jezelf en voor jezelf doen, het is een nogal pittige verslaving. En als ex-roker kan ik je 1 ding vertellen, iedere opmerking of gezeur van jou zal hem doen snakken naar een peuk. Stress = roken.
zondag 27 november 2011 om 13:41
quote:AndersdanAnders schreef op 27 november 2011 @ 12:56:
Mijn vriend is een half jaar geleden gestopt met roken. Voorgoed dit keer beloofde hij.
Nu is hij op.vakantie met een groepje vrienden. Heeft hij toch meermaals een sigaar gerookt. Zelfs al.binnen 24 uur nadat hij weg was.terwijl.hij.
Vertelde hij dit uit zichzelf? Zoja, chapeau voor eerlijkheid.
Zonee: je vraagt er dus zelfs naar als hij weg is...?
quote:
zweerde niet te gaan roken.
Je hebt een issue met vertrouwen c.q. verraden worden.
Het thema is roken, maar het had gelijk welk onderwerp kunnen zijn.
quote:Het is maar iets kleins dat weet ik best, maar het blijft aan me vreten. Ik kan het niet loslaten en heb de neiging elke keer als ik hem spreek daar ruzie over uit te lokken.
Op zoek gaan naar de achterliggende oorzaak.
Kijken waarom je zo heftig reageert op iets 'kleins'.
Therapie? Goed boek lezen?
Nu is hij op.vakantie met een groepje vrienden. Heeft hij toch meermaals een sigaar gerookt. Zelfs al.binnen 24 uur nadat hij weg was.terwijl.hij.
Vertelde hij dit uit zichzelf? Zoja, chapeau voor eerlijkheid.
Zonee: je vraagt er dus zelfs naar als hij weg is...?
quote:
zweerde niet te gaan roken.
Je hebt een issue met vertrouwen c.q. verraden worden.
Het thema is roken, maar het had gelijk welk onderwerp kunnen zijn.
quote:Het is maar iets kleins dat weet ik best, maar het blijft aan me vreten. Ik kan het niet loslaten en heb de neiging elke keer als ik hem spreek daar ruzie over uit te lokken.
Op zoek gaan naar de achterliggende oorzaak.
Kijken waarom je zo heftig reageert op iets 'kleins'.
Therapie? Goed boek lezen?
zondag 27 november 2011 om 13:50
Ik ben ook weleens stiekem aan het roken geslagen na meerdere jaren gestopt te zijn. Door plotselinge stress. Ik heb toen stiekem op de wc gerookt. En chapeau voor mijn man, want hij heeft er nooit naar ginformeerd. Ik was daardoor vrij om een nieuwe stoppoging te toen wanneer ik daaraan toe was.
En dat was na een half jaar. Als mijn man zich daarmee bemoeid had, dan had ik twee issues gehad in plaats van één. En die ene was al moeilijk genoeg.
Die laatste poging had overigens een definitief resultaat.
En dat was na een half jaar. Als mijn man zich daarmee bemoeid had, dan had ik twee issues gehad in plaats van één. En die ene was al moeilijk genoeg.
zondag 27 november 2011 om 21:13
quote:Bahco schreef op 27 november 2011 @ 13:50:
applaus voor jou Bahco!!
Ik moet er ook een keer weer lef voor hebben. Nu sinds een half jaar weer bezig.... was er alweer 4 jaar vanaf
applaus voor jou Bahco!!
Ik moet er ook een keer weer lef voor hebben. Nu sinds een half jaar weer bezig.... was er alweer 4 jaar vanaf