Contact met media

28-11-2011 14:01 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag forummers,

Weet iemand hoe er contact opgenomen kan worden met de media?

Het gaat over een levensverhaal die naar buiten gebracht dient te worden.

Ik heb al gegoogled maar kan niet echt iets vinden. Ik zou ook niet weten welke krant oid zoiets wil/kan publiceren.

Groetjes Saara
Tweede Kamer mailen helpt echt niet. Sommige politieke partijen (partijbureau) geven wel antwoord. Bijvoorbeeld CDA en (ik dacht) SP.

Maar het hangt echt af van het soort verhaal en of het in het belang is van de betreffende media om er iets mee te doen.
Ik heb begrepen dat het bij Mauro-achtige zaken weer een nadeel kan zijn om publiciteit te zoeken. Omdat als een zaak eenmaal in de publiciteit is, de regels NOG strikter worden gevolgd dan noodzakelijk - om de PVV en vrienden geen wind in de zeilen te geven. Denk daar ook even over na.

Benader politieke partijen die je misschien kunnen helpen. Het klinkt alsof in het nieuws komen niet je doel is, maar een middel om een ander doel te bereiken. Dat gaat niet werken.
Wat eten we vanavond?
Benader youp van het hek. Die heeft pas een colum geschreven over mauro en dat we als nederlanders in actie moeten komen. Tevens is er een twitter actie aan de gang.
Mauro-achtige zaken zijn in het belang van de linkse media. Maar er waren al dergelijke nieuwe Mauro's gemeld, en die maakten niet meer zo'n impact. Dit soort oproer wordt vaak gebruikt om bepaalde regeringsacties te verhullen. Er was geen media-aandacht meer voor wat er op dat moment door de kamer heen werd gejast; alles was op dat moment Mauro wat de klok sloeg.

Bedenk: alles heeft een functie. Ze laten alleen dat in de media toe wat nut heeft voor de betreffende politici.
Het CDA bestuur heeft zeer grote belangen in de zieligheidsindustrie, maar een zeer groot percentage van de CDA-achterban heeft daar andere ideeën over. Daarom worden ze verscheurd. De uitgesproken linkse partijen PvdA en GroenLinks hebben minstens even grote bestuursbelangen in die sector maar die zijn wat meer homogeen.
Als het een conflict is met de overheid: VARA Ombudsman
Als ik het goed heb gaat dit over je broer toch?
Bedankt voor jullie reacties! Er zitten weer nuttige tips en adviezen bij.

@Jeleny: Ja dat klopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven