Hoe kan dit? (termijnecho)

29-11-2011 12:40 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Ik zal jullie het volgende voorleggen.

21 november een inwendige echo gehad, ik zou toen 7 weken zijn.

Bleek dat het was blijven "hangen" op 6 weken...zag er niet zo goed uit ...

Gyneacoloog zei dat het waarschijnlijk niet goed zou gaan.

Moest 28 november terugkomen om nogmaals te kijken.

En nu blijkt dat het hartje klopte!!! Ik blijk 7 weken zwanger te zijn, ipv de 8 weken die ik dacht. Het vruchtje was precies 1 week gegroeid, dus ik blijk gewoon korter zwanger te zijn dan ik dacht.

Heel mooi allemaal maar..... we hebben voor het laatst sex gehad op 12 en 14 oktober en ik heb al positief heb getest op 26 oktober!

Dit kan dan toch helemaal niet????

De gyneacoloog zei dat alles mogelijk is en dat hij soms versteld staat van patiënten en hun onverklaarbare cases.

Ik blijf verbaasd....

Iemand hier ervaring mee? Of een idee over?
Dit is mogelijk, zoals je ziet!
zeker kan dat,

Ik had bij mijn tweede maar 1 x sex gehad en dat was net na mijn menstruatie. ik heb een cyclus van 5 weken. kan eigenlijk ook niet.
ik dacht ooit 8 weken zwanger te zijn maar het bleken er maar 5 te zijn.

Ik zou me er niet druk om maken. Tegenwoordig kunnen ze het zo precies zien dat iedereen maar over de rooie gaat als het een weekje afwijkt van de boekjes.

Vroeger moest je gewoon 'begin zomer' ofzo bevallen, het was niet anders.
Zeker als je onregelmatig ongesteld bent of een lange cyclus hebt, dan kan dit. Je eisprong valt dan vaak niet midden in een cyclus maar kan juist naar voren of naar achteren verschuiven. En uiteindelijk: wat maakt het uit, je bent zwanger Gefeliciteerd!
Heb ik ook gehad. Door temperaturen wist ik zelfs precies wanneer ik zwanger was geworden. Maar de meting door de gynaecoloog was bepalend. Moest inderdaad ook terug voor een nieuwe termijnecho omdat het vruchtje te klein was voor het aantal weken zwanger (de eerste echo was ik geloof ik 8,5 week). Tot laat in de zwangerschap is overigens gesteggel geweest over de duur omdat ik door verschillende gynaecologen en verloskundigen onderzocht ben en er verschil tussen bleef zitten.

Bij ons was het belangrijk dat de juiste duur werd bepaald ivm complicaties en uiteindelijk een geplande keizersnee. Ik heb het al snel naast me neergelegd omdat het met de baby goed ging. Het ging bij mij overigens om een verschil van maximaal anderhalve week (geloof ik, ik weet het niet meer zo goed).
Had ik bij de zwangerschap van mijn dochter. (En nu zit ik weer in onzekerheid, nog geen hartje gezien bij twee echo's. Donderdag weer, dan zou ik al 8 weken moeten zijn.)

Mijn arts zei dat bevruchte eitjes er soms langer over doen om in te nestelen en dat dat dan ook de ontwikkeling heel traag gaat of zelfs tijdelijk stopt.

Ik hoop op net zulk goed nieuws als jij had!
Bij mij twijfelde de doktoren hoe lang ik zwanger was.

Ik bleek 10 weken te zijn, zonder vruchtje. Echoscopiste 1 zag het direct, stuurde ons naar huis. Toen naar het ziekenhuis, dokter 1 twijfelde, dokter 2 zei direct; dit klopt niet.

Volgende keer als ik zwanger blijk te zijn hebben ze mij als advies gegeven niet voor de 8ste week te komen voor een echo zodat ze me meteen een duidelijk hartje kunnen laten zien.

Zo zie je maar, alles kan!
Van harte gefeliciteerd TO !

Realiseer me nu dat mijn eerdere post wellicht niet goed over komt omdat het een negatieve ervaring was, maar zo is het niet bedoeld!
Ik ben bij de oudste ruim een week vooruit geplaatst na de termijnecho. Toen hij uiteindelijk nog 2 weken voor de uitgerekende datum kwam, vonden ze hem eigenlijk wel erg klein voor die termijn, dus die vooruitplaatsing was mogelijk helemaal niet terecht.

Let maar op, over 6 maanden gaan ze schatten wat het geboortegewicht wordt, dat is ook zo ontzettend betrouwbaar, haha.

In elk geval gefeliciteerd, je mag nog een weekje langer zwanger zijn, da's ook best leuk toch?
..
Bedankt voor jullie snelle reacties.

M'n 1e zwangerschap is een missed abortion geworden bij 8 weken. Toen ook geen last van de bekende zwangerschapsverschijnselen.

2e keer zwanger ging goed, onze dochter is nu bijna 2.

Tijdens die zwangerschap voelde ik me ook echt zwanger.

En dit keer ook weinig tot geen verschijnselen. Dat maakte me al onzeker. Vandaar dus vroege echo gehad. Had me er al op ingesteld dat het niet goed was. En bleek dus eerst ook niet goed te zijn. Ik dacht: zie je wel, mijn lichaam vertelt het al dat het niet goed is. Ging afgelopen maandag heen met het idee om later die dag een curretage te hebben....

En nu dus dit..... Was heel verbaasd.... Maar ook mooi natuurlijk!

Ben er nog niet zeker over hoor. (En daar heb ik ook zo'n hekel aan die onzekerheid) Over 2 weken weer een echo...

Helene31 ik hoop het ook voor jou!

Bijenrompje: geeft niet hoor, heb liever eerlijke verhalen.
Heleentje! Wat zie ik nou? Nog steeds in de onzekerheid maar ook met een sprankje hoop? Weet dat ik veel aan je heb gedacht!
raider, ik snap dat je je onzeker voelt. Je kunt het alleen niet beinvloeden, je kunt alleen afwachten, hoe moeilijk dat ook is.

Geen zwangerschap is hetzelfde, bij mijn missed abortion bij 10 weken was ik nog qua verschijnselen nog zo zwanger als wat, dat bleek dus ook helemaal niets te zeggen.
Tijdens mijn termijnecho dacht ik bijna 11 weken zwanger te zijn maar volgens de metingen was dat pas 9 weken. Uiteindelijk was liep ik bij de 20 wk echo, pretecho en groeiecho ong 2 weken voor qua groei maar de uitgerekende datum werd niet meer aangepast. Ze zeiden dat ik gewoon een groot kind zou krijgen. Uiteindelijk beviel ik ruim 2 weken voor de uitgerekende datum van een zeer 'gemiddelde' zoon, 50 cm en 3320 gram......
quote:parapluutje schreef op 29 november 2011 @ 13:08:

Heleentje! Wat zie ik nou? Nog steeds in de onzekerheid maar ook met een sprankje hoop? Weet dat ik veel aan je heb gedacht!Het zou nog kunnen ja, maar als er donderdag geen hartje te zien is, is het wel einde verhaal.
Gefeliciteerd!

Ik wist ook zeker de datum van de conceptie maar er werden ook zomaar 2 weken "afgesnoept". Hoe het kan? Ik weet het niet, maar hij wordt nu bijna 6!
Helene, sterkte nog meid! Die onzekerheid is zo slopend...
Ik heb volgens de termijnecho exact 7 dagen na conceptie positief getest. Wat een wonder hè Dochter is nu 2.
Joh, wees blij. Ik had het zelfde, echter hier zei de verloskundige me vooral niet druk te maken en presteerde het ook nog me te vertellen "dat je niet meteen blij hoeft te zijn met een zwangerschap maar dat het gerust zou groeien, het gevoel". Een maand later had ik een miskraam.

Dus: gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap!
Computer says nooooo
voor helene
Computer says nooooo
Hey Summer ! Hoe gaat het nu met jou?

Ik heb nu een andere Nick maar heb jouw topic gevolgd (en gereageerd).
terug voor Summer.

Hoe gaat het? Al lichamelijk een beetje opgekrabbeld?
Trouwens, biologisch gezien ben je niet zwanger op het moment dat je seks hebt gehad maar op het moment dat een eicel bevrucht raakt. En goed zaad kan volgens mij wel vijf tot zeven dagen in in een vrouwenlichaam overleven. Dus als je seks hebt op 14 oktober kan het best zijn dat er pas op 21 oktober een eicel bevrucht raakt. En dan ben je dus ook pas vanaf 21 oktober zwanger.

Zie daar, je week is teruggevonden

voor helene31 trouwens
Ik heb even Veilig Zwanger van BS erbij gepakt. Op pagina 29 staat het volgende:

"Aangekomen bij de holte van de baarmoeder tuimelt het celklompje de baarmoeder in en blijft daar nog twee of drie dagen ronddobberen over het baarmoederoppervlak. Dan volgt er een spannend moment. Gaat het celklompje zich innestelen of wacht het nog even? Soms blijft het namelijk wel een week in de baarmoeder rondhangen, zonder dat er iets gebeurt. (...) Dit wordt ook wel de diapauze genoemd. Ook de celdeling staat in zo'n periode van onzekerheid stil. De baby zal in dat geval pas een week later dan uitgerekend rijp zijn om geboren te worden."

Misschien stelt dit je gerust? Verder is het natuurlijk gewoon afwachten, maar ik hoop echt voor je dat het goed gaat.
Raider,

Ik heb bijna hetzelfde verhaal, 1e zwangerschap missed abortion bij 7 weken, ook geen klachten. Daarna een goede zwangerschap met heel veel verschijnselen en nu ben ik weer zwanger en had ik ook weer veel minder verschijnselen! Heb ook een vroege echo gehad en het hartje klopte, maar ik was vier dagen minder ver dan ik zelf dacht. Ze zeiden toen dat het moeilijk was om goed te meten zo vroeg, maar tijdje terug weer een echo gehad (11 weken) en het hartje klopte nog prima, alles zag er goed uit en ben inderdaad vier dagen later uitgerekend dan ik zelf had berekend. Het is zo'n raadsel wat er allemaal precies in je lichaam gebeurt... O, en de zwangerschapsverschijnselen zijn er uiteindelijk toch nog gewoon gekomen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven