Minnaar deel 14

06-03-2011 20:18 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Welkom Nicole. Uiteraard zal je hier meer `begrip` gaan vinden als op het door jouw geplaatste topic. Dat is ook logisch omdat hier de kaarten duidelijk anders liggen en men wellicht snapt wat je drijft. Toch zie ik bij jou iets wat een stuk anders ligt als bij de meesten hier. Die beginnen een relatie met een minaar of minnares om de lust. Dat schrijvende weet ik ook wel dat het ook wel eens anders is met de posters die hier hun verhaal delen. De vraagstelling binnen dit topic is of je een minaar/minnares kan hebben zonder verliefd te worden. Zoals vaintje al zegt kan je nog terug (al is je gevoel er helemaal klaar voor) zonder echt een grote scheur in je zondagse jurkje. Als je nu al, voordat je seks gehad hebt met de man die je beschreef in je post, helemaal verliefd bent is het met recht de kat op het spek binden door nu ook nog met hem het bed in te duiken.

Haha, lees mij nu.... De man die zo gewaarschuwd was door enkele posters hier toen ik eraan begon. Ik weet uit eigen ervaring dat je iemand kan tegenkomen waarmee je een klik hebt die je nooit had voorzien eenvoudigweg omdat je het niet herkend misschien. Jij hebt dat gevoel, zoals je schreef, al eerder gehad met je huidige vriend dus wellicht is het verstandiger nu te proberen dat gevoel in je eigen relatie terug te vinden voordat je gaat beginnen aan iets wat een valkuil kan zijn, liefde...

In elk geval ben je hier wel op je plek door erover te schrijven zonder dat er allerlei vuilnis over je heen gestort word maar de waarschuwingen zijn er ook hier meest niet minder direct om.

Heel veel succes de komende tijd in elk geval.
quote:fairy1 schreef op 25 november 2011 @ 17:39:

@ Nicole. In jouw vorige topic waren niet alle reacties even positief, dat klopt. Je bent geen slet en ik wens niemand een SOA. Dat gezegd hebbend en voor dat je gaat meediscussiëren over nummers 1 en 2 en soulmates;

Nicole, wat voor persoon wil jij zijn? Wil jij echt je man bedriegen en je gezin? Zeg je in de spiegel tegen jezelf: Ja, vandaag ga ik de boel besodemieteren, want dat lijkt me een goed plan?

Zou je je beter voelen als je dit plan gaat uitvoeren?

Ik gun je je verliefde gevoel hoor. Ik gun je man niet het gevoel dat hij gaat krijgen als hij merkt dat je vreemdgaat. Kun je hem niet beter inlichten over je gevoel, dat was toch de afspraak tussen jullie?@ Fairy1 - Je zou er best verstandig aan doen om dit topic (en alle voorgaande 13 delen wellicht) door te lezen voor je zo'n vraag bij iemand neerlegt.. Iemand een spiegel voor houden is prima, dat wordt hier ook vaak genoeg gedaan.. maar met een vingertje wijzen is hier niet nodig!
quote:Sensual_D schreef op 25 november 2011 @ 18:46:

[...]

@ Fairy1 - Je zou er best verstandig aan doen om dit topic (en alle voorgaande 13 delen wellicht) door te lezen voor je zo'n vraag bij iemand neerlegt.. Iemand een spiegel voor houden is prima, dat wordt hier ook vaak genoeg gedaan.. maar met een vingertje wijzen is hier niet nodig!Ok, snap dat de sfeer hier anders is. Mijn vraag is echter wel oprecht. Bedoel je het eerste stuk van mijn post, dat dat met een vingertje wijzen is? Zit wat sarcasme in inderdaad.
Ik snap dat je moet nadenken voor je ergens aan begint. Reden dat ik nu hier zit en bij het relatietopic niet op mijn plek was is dat ik graag de dilemma's wil delen (of over wil lezen) zonder dat er door 90% met het vingertje wordt gewezen. Want daar heb ik helemaal niks aan en helpt mij zeker niet om betere keuzes te maken.

En JanJurk en vaintje, ik snap het dat mijn verhaal of dat van wie dan ook, ook hier niet standaard met gejuich wordt ontvangen en dat ook hier kritische noten zullen zijn. Helemaal geen probleem. Wat ik lastig vind en wat voor mij issues zijn is dat ik niet had verwacht in deze situatie ooit te zullen belanden. En ik blijf echt voor mijn eigen relatie knokken, maar ergens wil ik het andere ook niet los laten en dat zet mijn hoofd in tweestrijd en ik merk dat ik tot nu toe niet sterk genoeg ben om het verstandige te doen.

En dat iemand mij wil waarschuwen hier of op andere gedachten wil brengen dat mag natuurlijk en dat snap ik. Maar de discussie loopt hier beduidend anders dan bij het andere topic en ik denk eerder na over of ik wel verstandig bezig ben als het me zo wordt voorgelegd zoals jij doet JanJurk dat wanneer dit met gescheld gebeurt.

Nou goed, dat dus eerst even wat mij beweegt. Later weer meer :-)
quote:fairy1 schreef op 25 november 2011 @ 17:39:

@ Nicole. In jouw vorige topic waren niet alle reacties even positief, dat klopt. Je bent geen slet en ik wens niemand een SOA. Dat gezegd hebbend en voor dat je gaat meediscussiëren over nummers 1 en 2 en soulmates;

Nicole, wat voor persoon wil jij zijn? Wil jij echt je man bedriegen en je gezin? Zeg je in de spiegel tegen jezelf: Ja, vandaag ga ik de boel besodemieteren, want dat lijkt me een goed plan?

Zou je je beter voelen als je dit plan gaat uitvoeren?

Ik gun je je verliefde gevoel hoor. Ik gun je man niet het gevoel dat hij gaat krijgen als hij merkt dat je vreemdgaat. Kun je hem niet beter inlichten over je gevoel, dat was toch de afspraak tussen jullie?

En Fairy het werkt niet zo dat ik opsta en denk: Yes vandaag lekker mijn vent besodemieteren. Maar op een dag van een afspraak denk ik wel: Yes vanavond zie ik hem weer. Kan je van alles van vinden maar zo werkt het wel in mijn buik en gevoel. Mijn vriend en ik hadden de afspraak elkaar niet over dit soort situaties te vertellen omdat je dan tegen elkaar op eieren gaat lopen en het voor ons gevoel dan zeker niet goedkomt. Ik heb soms het idee dat vertellen meer met loskomen van eigen schuldgevoel te maken heeft dan zogenaamd eerlijk wil zijn.

Hoe dan ook, ik denk er wel over na en ben er nog niet uit.
Geen mensch is gemaakt voor monogamie.
Zozo, net even weer alles gelezen wat er is geschreven sinds mn laatste bezoekje, en ik zou graag willen reageren, maar ik heb zoveel gelezen dat ik eerlijk gezegd niet weet waar ik het eerst op moet reageren.

Bovendien hoor ik eigenlijk niet meer in dit topic thuis. De afgelopen weken is er veel gepraat tussen mij en mn nr.1, en daar zijn eigenlijk alleen maar goede dingen en oplossingen uit voortgekomen. Met minnaar had ik 2 weken geleden nog een fantastische nacht, maar sindsdien ging het bergafwaarts.

Ik had eerlijk gezegd ook niet zo'n behoefte aan contact met hem, gezien het arrogante, opdringerige gedrag wat ik al eerder eens genoemd heb. Nou ja, ik heb niet zoveel van me laten horen en hij ook niet, tot ik ineens een mailtje kreeg (afgelopen weekend) dat ie was gestopt met roken en het erg druk had voorlopig. Prima joh. Heb m succes/sterkte gewenst en een fijn weekend.

Kreeg ik woensdag ineens een mailtje met dat ie t zo druk had en wat ie zoal gedaan had. Okee. Nou, goed. Ik heb teruggemaild dat een beetje rust niet erg was, en dat dat de boel hier met nr1 alleen maar ten goede kwam. Verder een beetje sarcastisch gereageerd op zijn mailtje, maar gut, dat kan ie wel hebben. Dacht ik.

Want een tijdje later schrok ik nogal van het volgende mailtje van hem. "Ik heb het echt helemaal gehad met je gezeur, gedram, verwijten en gezeik!" daarna een opsomming van wat ie allemaal wel niet gedaan had en de heerlijke zin -die hem zo prachtig omschrijft- :"Laat me toch eens vrij, mens!"

Okee. That's it.

Mag de sex ook goed zijn, dat pik ik dus niet langer. Ik heb teruggemaild dat ie maar gauw weer moet gaan roken. En dat hij maar fijn een nieuwe neuk moet gaan zoeken en van zn vrijheid genieten.

Ik heb uiteraard geen reactie gekregen. Die verwacht ik ook niet. Wat mij betreft is het klaar-over-exit. Ergens wel jammer, maar ach, zo'n klootzak kun je beter kwijt zijn. En ik heb zelfs een beetje het idee dat ik, nu ik hem al 2 wekenniet heb gezien, ik weer een beetje verlieftig (vond ik leuk klinken ) op mn nr.1 aan t worden ben. Ik bedoel, ik hou wel van nr.1, uiteraard, maar ineens weer van die kriebels zo af en toe...

Dus voorlopig ben ik een brave monogame dame. (die hier natuurlijk wel blijft meelezen en waar nodig iets zal posten)
quote:nicole626 schreef op 25 november 2011 @ 20:50:

[...]

En Fairy het werkt niet zo dat ik opsta en denk: Yes vandaag lekker mijn vent besodemieteren. Maar op een dag van een afspraak denk ik wel: Yes vanavond zie ik hem weer. Kan je van alles van vinden maar zo werkt het wel in mijn buik en gevoel. Mijn vriend en ik hadden de afspraak elkaar niet over dit soort situaties te vertellen omdat je dan tegen elkaar op eieren gaat lopen en het voor ons gevoel dan zeker niet goedkomt. Ik heb soms het idee dat vertellen meer met loskomen van eigen schuldgevoel te maken heeft dan zogenaamd eerlijk wil zijn.

Hoe dan ook, ik denk er wel over na en ben er nog niet uit.

Ik denk dat niemand opstaat en dat zal denken Nicole, en eerlijk gezegd zit jij nog in een gezegende situatie, je kunt nog terug als je dat wil.. Maar wel alleen als jij het wilt, niet omdat wij of anderen dat zeggen.

Het hebben van een minnaar heeft mij veel, heel veel gebracht... maar ook veel gekost, maar ik zat dan ook in een positie dat ik veel miste in mijn huidige nr1 relatie. Zoveel dat ik ervan tegen de muur opvloog.. ik was niet meer te genieten. Ik heb op vele manieren geleerd te genieten, niet alleen van seks, maar van het leven in het algemeen. Dat neemt echter niet weg dat het hebben van een minnaar, het vreemd gaan ansich ook een hoop stres en soms zelfs veel verdriet met zich meebrengt. Je komt jezelf gegarandeerd tegen..

Het is aan jou om te beslissen of je nog een keer met hem afspreekt, alleen als ik jou was, zou ik er dan wel rekening mee houden dat er meer gebeurd dan alleen een kopje koffie.. wil je dat echt niet.. spreek dan niet af!
@piekelientje wat kan er toch een hoop gebeuren in twee weken! Als ik je verhaal zo lees denk ik echt dat je de juiste keus gemaakt hebt. Hoop dat je af en toe nog wat laat horen.

@ Nicole ik herken je verhaal wel een beetje en denk dat we je kunnen waarschuwen wat we willen maar dat je eigenlijk al lang besloten hebt om de volgende stap te nemen. Lees op dit forum een stuk terug zodat je wel weet waar je aan begint. Het verliefde gevoel is heerlijk en geeft energie. Aan de andere kant kan je heel veel last krijgen van alle bijkomende ellende, twijfels, onzekerheid. Ik sliep op een gegeven moment bijna niet meer en viel kilo's af (en ik was al geen zwaargewicht). En toch heb ik achteraf (nog) geen spijt.

Ik heb zelf na drie weken gisteren weer een date gehad met nr2. Goede gesprekken en spannende seks. Maar ook afgesproken de komende weken weer wat afstand te nemen. Ben benieuwd of dat gaat werken. Voelt op dit moment goed.
@ sensual-D en xxjolandaxx Bedankt voor jullie reacties. Ik ben me er van bewust dat het hebben van een minnaar of wat dan ook niet over rozen gaat. Dat heb ik ook al ervaren, terwijl we "alleen nog maar hebben gezoend" Emotioneel zijn we natuurlijk al veel verder gegaan. En ook al heb je het thuis goed, als je elkaar niet ziet overvalt het gevoel van eenzaamheid, een ontevreden gevoel dat knaagt en je draai niet kunnen vinden. In ieder geval is dat bij mij het geval. Ik piek als ik bij hem ben of een avond zit te appen en ik voel me super en sexy en geweldig op die momenten, maar back to reality, hoe mooi die ook is en hoe erg ik het ook getroffen heb, val ik toch in een gat omdat die verliefdheid / hormonale piek daar niet zit.

Ook ik heb mijn droomfiguur nu (al zit ik nu net te laag qua bmi want het kan dan hard gaan en ook ik was al geen zwaargewicht) dus dat gebrek aan eetlust, niet kunnen slapen ik herken het helemaal. Dus dat het niet alleen maar rozengeur en maneschijn is... Check!

Maar misschien heb je wel gelijk Jolanda en heb ik ergens mijn keuze al gemaakt. Als ik aan hem denk en aan een ontmoeting, tja dat geeft een gevoel waarvan ik oprecht niet weet of ik dat al op kan en wil geven. Hoe fout dat ook klinkt want daar ben ik me heel erg van bewust.

Mijn seksleven thuis is er wel beter op geworden omdat ik me op en top vrouw voel. Maar dit al schrijvend ben ik me ook bewust van alle cliché's die dat met zich oproept.

Al met al geniet ik er ook met volle teugen van. Bizar nietwaar...
quote:Als je liefde beschouwt als een schaars goed, wat je maar 1x kunt uitgeven, dan moet je kiezen. Als je liefde ziet als iets wat alleen maar kan groeien, dan zie je dat er meer mogelijk is

Mooi Dirk! Voor mij bevindt de liefde zich in het domein van overvloed en niet in het domein van schaarste.

@Sensual... het is mooi maar niet altijd makkelijk. Helemaal waar!

@ Nicole.. welkom. Ook ik krijg de indruk dat je al een besluit hebt genomen. The proof of the pudding is in the eating.... go for it girl en dan pas zul je weten of je het aankunt en of het daadwerkelijk iets toevoegt voor je.

@Jan Jurk... jij hebt een flinke stap gemaakt en dat vind ik heel gaaf hoor. Altijd fijn om je te zien schrijven hier !

@ Piekelientje.. Mooi dat je er een punt achter hebt kunnen zetten... veel geluk !
Nicole, ik had ook al gereageerd op het andere topic, maar ik weet (uit ervaring) dat dit nu niet bij je aankomt. Je hebt niet door dat dit een 'accident waiting to happen' is. Doe wat je denkt te moeten doen, maar besef je alsjeblieft dat jij jezelf weleens erg veel pijn zou kunnen gaan doen (daar kom je achter als je het verdriet van je vriend en je kinderen ziet en als je lover je dumpt voor een ander of zoiets). Het is moeilijk tot je door te dringen nu, maar echt, je voelt op je klompen aan dat dit verhaal fout gaat aflopen...
quote:nicole626 schreef op 25 november 2011 @ 22:37:

Ik piek als ik bij hem ben of een avond zit te appen en ik voel me super en sexy en geweldig op die momenten, maar back to reality, hoe mooi die ook is en hoe erg ik het ook getroffen heb, val ik toch in een gat omdat die verliefdheid / hormonale piek daar niet zit.

Ik schrik ook wel een beetje van dit stukje hoor, Nicole en dan heeft er nog niet eens echt seks plaats gevonden. Geloof me, dit wordt dan alleen maar erger.

Maar ik vrees dat het kwaad al geschied is, zoals gaartje ook al schrijft. Je hebt je besluit al genomen. Ik denk niet dat wij er common sense in kunnen pompen bij jou, al zou ik dat eigenlijk wel willen...
quote:Rooss4 schreef op 25 november 2011 @ 23:48:

[...]

Ik schrik ook wel een beetje van dit stukje hoor, Noline en dan heeft er nog niet eens echt seks plaats gevonden. Geloof me, dit wordt dan alleen maar erger.

Maar ik vrees dat het kwaad al geschied is, zoals gaartje ook al schrijft. Je hebt je besluit al genomen. Ik denk niet dat wij er common sense in kunnen pompen bij jou, al zou ik dat eigenlijk wel willen...Laat mij er even buiten jah!!
quote:Rooss4 schreef op 25 november 2011 @ 23:48:

[...]

Ik schrik ook wel een beetje van dit stukje hoor, Noline en dan heeft er nog niet eens echt seks plaats gevonden. Geloof me, dit wordt dan alleen maar erger.

Maar ik vrees dat het kwaad al geschied is, zoals gaartje ook al schrijft. Je hebt je besluit al genomen. Ik denk niet dat wij er common sense in kunnen pompen bij jou, al zou ik dat eigenlijk wel willen...Wat ik ermee bedoel is dat ik het gevoel van contact met hem zo heerlijk vind dat ik inderdaad betwijfel of ik dat op wil geven. Staat even los van wel of geen seks. Kans is er inderdaad dat dit erger wordt, maar misschien ook wel niet. Ik zat op het forum wat terug te lezen (niet al die 2000 berichten trouwens ) en wat er soms beschreven wordt over een gevoel van leegte herken ik wel. Bij mij is dat vooral het gevoel van ontevredenheid dat er soms zit, van is dit het nou en is dat voor mij genoeg? Ik heb zelf een soort midlife gevoel. Komt die bij vrouwen al zo rond de eind dertig? Of is het de beruchte om de 7-jaren dip waar je in relaties kan belanden (ik heb een relatie van 14 jaar). Ik weet het niet. Deze gedachten had ik ook al voor ik deze man tegenkwam. Tja en nu natuurlijk sterker. Pfff nou ja, moet er nog maar's flink over nadenken. Ik heb een date staan voor as donderdag dus heb nog 5 dagen om er goed over na te denken...
Nicole, kun je het niet beter open gooien, misschien heeft je man hier ook wel behoefte aan. In je andere topic lees ik tussen de regels door, dat jouw man ook tijd en ruimte voor zich zelf nodig heeft, en het zou kunnen dat je jezelf en je gezin een hoop ellende bespaart als je het taboe opheft.
Zammm, ik vraag mij af of de boel opengooien goed is voor de relatie. Ik denk dat het meer stuk maakt dan goed doet. Misschien wel voor de onrust in mijn lijf. Eens kijken of hij dat ook heeft, maar opperen om voor een meer open relatie te gaan of vertellen dat er een andere man is... Als ik zeker zou weten dat hij er ook zo over zou denken dan is het misschien een ander verhaal. Maar dan nog ben ik die grens al over gegaan en hij (denk ik) niet. Wat is dan de meerwaarde om hem te vertellen dat ik een andere man leuk vindt. Vaak heb ik het gevoel bij opbiechten dat het meer is om van je eigen schuldgevoel af te komen dan dat zoiets gebeurt uit liefde voor de eigen partner. Om die reden hebben wij ook altijd afgesproken dat mocht zoiets al gebeuren we het niet aan elkaar vertellen. Tenzij de hele wereld het weet behalve je partner. Het is ook naar als het hele dorp erover praat en alleen je partner weet niks. Dat moet je elkaar niet aan willen doen. Dus ik weet't niet hoor, die openheid...
Piekelientje, het klinkt goed bij jou nu moet ik zeggen. Fijn dat het beter loopt met je nr 1 en dat je zo kunt denken over nr2 zoals je nu doet. Sterkte en blijf vooral nog eens langskomen ook al heb je geen minnaar meer

Nicole, ik wilde die waarschuwing plaatsen omdat ik de indruk kreeg dat je nog terug zou kunnen. Maar als ik je laatste berichten zo lees, ben je er al over uit, en ga je lekker van je date genieten donderdag.

Ook ik ben eind dertig en ook ik denk dat het een soort midlifecrisisachtig iets is. En ook ik voel me beter, zekerder, vrouwelijker sinds ik mijn lover heb ontmoet, en de laatste tijd straalt dat ook uit naar mijn nr 1 en gaat ons huwelijk er op vooruit.

Het is gewoon heerlijk om van een leuke man te horen dat je mooi bent, dat hij je lekker vindt, etc. Dat soort dingen zeg je toch niet zo snel meer in een langdurige relatie, of het voelt niet meer zo gemeend.

We zien wel waar het eindigt, voor nu is het gewoon genieten van het moment.
Vaintje, zo herkenbaar inderdaad. En je hebt misschien wel gelijk en weet ik ergens al wel wat ik ga doen. Voor mij is het nieuw en dat maakt dat wellicht de twijfel in mijn mails meer doorklinkt dan dat ze in mijn hoofd zitten maar soms zitten die weer wel flink in mijn hoofd. Snap je't nog ;-P

Misschien is het wel iets dat bij onze generatie hoort ofzo.

Binnenkort mail ik meer. Moet nu weg. Maar ben wel blij dat ik hier af en toe even van mij af kan mailen want tis ook weer niet echt een onderwerp die je er op een verjaardag lekker ingooit... En ik ben ook best blij dat die gedachten (en acties) bij meer mensen zitten en dat ik er ook weer niet zo alleen in sta als dat ik dacht.
quote:nicole626 schreef op 26 november 2011 @ 09:52:

Zammm, ik vraag mij af of de boel opengooien goed is voor de relatie. Ik denk dat het meer stuk maakt dan goed doet. Misschien wel voor de onrust in mijn lijf. Eens kijken of hij dat ook heeft, maar opperen om voor een meer open relatie te gaan of vertellen dat er een andere man is... Als ik zeker zou weten dat hij er ook zo over zou denken dan is het misschien een ander verhaal. Maar dan nog ben ik die grens al over gegaan en hij (denk ik) niet. Wat is dan de meerwaarde om hem te vertellen dat ik een andere man leuk vindt. Vaak heb ik het gevoel bij opbiechten dat het meer is om van je eigen schuldgevoel af te komen dan dat zoiets gebeurt uit liefde voor de eigen partner. Om die reden hebben wij ook altijd afgesproken dat mocht zoiets al gebeuren we het niet aan elkaar vertellen. Tenzij de hele wereld het weet behalve je partner. Het is ook naar als het hele dorp erover praat en alleen je partner weet niks. Dat moet je elkaar niet aan willen doen. Dus ik weet't niet hoor, die openheid...Dat begrijp ik wel. De boel "open gooien" geeft weliswaar veel duidelijkheid en vereist nogal wat mentale overwinningen, maar je kunt de boemerang ook in je nek terugkrijgen als je partner er negatief op reageert. Die kans is altijd aanwezig en ik vraag me af of je bereid bent dit risico te willen nemen. Ik ken de verhalen wel van mensen die -nadat ze de boel open hadden gegooid- toch op zeker moment daarmee in de problemen kwamen. Dus niet alleen in het boek "Zeven vrouwen later" dus. Da's een aanrader trouwens over dit onderwerp, maar dat terzijde. En van die onrust waarover je eerder schreef, zullen meer vrouwen "last" hebben gehad, zeker na een langdurige relatie waarin er (jonge) kinderen in het spel zijn. Het is denk ik een bewustwordingsproces, waarin je op zeker moment het gevoel krijgt dat jij er ook nog bent/er ook nog toe doet. Soort van wakker worden na een lange periode van slaap/rust of een periode waarin een tijdlang de dingen gaan zoals ze gaan en het leven in zekere zin voorspelbaar is gaan worden. Combineer dat met een gevoel van positieve aandacht die je op zeker moment krijgt, daarvan geniet en je daarnaar gaat gedragen/kleden en dan is er vanzelf sprake van een soort van glijdende schaal. Op zeker moment ga je dan over je grenzen heen.
Ik heb weinig tijd, en wil dit weekend aan nr1 besteden , dus kom maar heel kort effe langswippen om te zeggen...

Nicole welkom! Goed dat je naar hier bent ´verhuist´ en fijn dat je merkt dat je dus niet de enige bent met strijd tussen gevoel en verstand, etc. En ik ben het eens met wat al eerder geschreven werd hier: je kunt nu nog terug!! Dat is echt wel iets om goed bij stil te staan voordat je in de emotionele rollercoaster die vreemdgaan soms inhoudt beland.

En verder erg eens hoor met jou Allegaartje[quote]Allegaartje schreef op 25 november 2011 @ 15:42::

Ik ben overigens wel zo nuchter om me te beseffen dat er bepaalde hormonen vrijkomen bij seksueel contact die fysiek iets aan de hersenen veranderen. Hierbij gaat het om oxytocine bij vrouwen en vasopressine bij mannen. Door het vrijkomen van deze hormonen en neurotransmitters worden partners letterlijk in hun ‘mind’ met elkaar verbonden. Om over de mogelijke 'trigger' van de dopamine- en serotonine levels in je lichaam nog maar niet te spreken, die zorgen ervoor dat je zo energiek en blij verliefd kunt zijn.... (Sterk spul hoor ! Geen GHB, XTC of ballonnetjes nodig, haha).

Ik heb vroeger veel geëxperimenteerd met drugs (ben nu wel uitgeraasd gelukkig). Leuk hoe je dit omschrijft. Ik legde in dit topic al eerder de link met drugs en vreemdgaan.

heb trouwens vd week weer een geweldige date gehad, was heerlijk. We hadden alle tijd, erg fijn. Echt genoten van elkaar

Fijn weekend allemaal!
quote:nicole626 schreef op 26 november 2011 @ 13:48:

Vaintje, zo herkenbaar inderdaad. En je hebt misschien wel gelijk en weet ik ergens al wel wat ik ga doen. Voor mij is het nieuw en dat maakt dat wellicht de twijfel in mijn mails meer doorklinkt dan dat ze in mijn hoofd zitten maar soms zitten die weer wel flink in mijn hoofd. Snap je't nog ;-P

Misschien is het wel iets dat bij onze generatie hoort ofzo.

Binnenkort mail ik meer. Moet nu weg. Maar ben wel blij dat ik hier af en toe even van mij af kan mailen want tis ook weer niet echt een onderwerp die je er op een verjaardag lekker ingooit... En ik ben ook best blij dat die gedachten (en acties) bij meer mensen zitten en dat ik er ook weer niet zo alleen in sta als dat ik dacht.

Dit is de enige plek waar ik erover kan praten, en ik vind het erg fijn, zo'n topic waarin je idd niet alleen staat.

t Is voor mij ook nog vrij nieuw allemaal hoor, heb mijn lover voor t eerst ontmoet ergens begin juli. En ik vind het allemaal nog steeds verwarrend en ingewikkeld, maar toch ook wel weer heel spannend en lekker.

Ik heb mijn lover in totaal nu 6 of 7 keer ontmoet. Gisteren is een date van ons niet doorgegaan, en werd t slechts de cam, eerstvolgende mogelijke date is pas ergens tweede helft december. t Was wel weer fijn om gisteren met hem te praten, over van alles en nog wat. Gisterochtend, toen bleek dat de date niet door kon gaan, was ik eerst nogal chagrijnig en had ik het idee dat ik er maar beter mee kon gaan stoppen, hem uit mijn hoofd moest zetten, etc. Maar als ik hem dan weer zie, ook al is het via de webcam, dan merk ik toch weer aan mezelf dat ik hem niet opzij kan schuiven, ik geniet er veel teveel van. Die verwarring ook de hele tijd, pffff.
En dat bedoel ik nu met het zogenaamde "hellende vlak". Ik hoop dat je nog lang kunt doorgaan met genieten van het moment en de momenten die vast en zeker nog zullen komen. Virtueel kontakt gaat op zeker moment leiden tot de klimax van een daadwerkelijke ontmoeting. Belangrijk is natuurlijk wel om de kontrole over de situatie (en met name over jezelf) te houden en je niet in hem te verliezen. Dan krijg je disbalans, wat weer kan leiden tot onvoorzichtigheid, mogelijke roekeloosheid en dat leidt dan weer tot problemen thuis bij je eigen partner. Enjoy!
Vaintje: dat een date niet door kan gaan en je chagerijnig wordt herken ik. Ik was vorige week echt boos daarover. Hij was ziek, tja kan gebeuren maar hij appte mij daarover te laat voor mijn gevoel. Dus ik niet meer reageren met het idee: stik er maar even in. Daarna weer denkend ja wie ben ik om boos te worden. Daarmee intussen ook zijn dag verknald. En het gaat nergens over. Dus na een dag app ik hem pas voor nieuwe afspraak en zo blijf je wat draaien. Nieuwe afspraak dus as donderdag. Tussendoor hebben wij amper contact. Wij appen veel als er niks gepland staat maar als we datum hebben dan houden we ons beide redelijk koest. Af en toe appje tussendoor.

Hyperion ik snap dat het een hellend vlak is en op dit moment ben ik bereid die te nemen met alle evt consequenties van dien. Ben er steeds meer uit dat dit is wat ik wil. En komt het uit dan moet ik daar mee dealen. Zien we dan verder maar gaat vast lukken. Tot die tijd geniet ik gewoon maar heb ik vanavond besloten.
Vaintje: dat een date niet door kan gaan en je chagerijnig wordt herken ik. Ik was vorige week echt boos daarover. Hij was ziek, tja kan gebeuren maar hij appte mij daarover te laat voor mijn gevoel. Dus ik niet meer reageren met het idee: stik er maar even in. Daarna weer denkend ja wie ben ik om boos te worden. Daarmee intussen ook zijn dag verknald. En het gaat nergens over. Dus na een dag app ik hem pas voor nieuwe afspraak en zo blijf je wat draaien. Nieuwe afspraak dus as donderdag. Tussendoor hebben wij amper contact. Wij appen veel als er geen date gepland staat maar als we datum hebben dan houden we ons beide redelijk koest. Af en toe appje. Dat werkt vooralsnog prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven