buren

12-02-2011 12:09 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik moet ff mn verhaal kwijt.. helaas kan ik met mn mobiel geen alinea's invoeren excuses alvast! Sinds 4 jr heb ik buren naast me wonen die ernstig overlast bezorgen. het zijn alcoholisten en ex-junks. 4jr lang hebben we klachten ingediend bij de politie,woningb,klachtencommissie etc... de buurman naast die aso's klaagt ook maar er schijnt onvoldoende bewijs te zijn om ze eruit te gooien. ze zijn meerderekeren gewaarschuwd maarze hebben schijt aan alles en iedereen. weet t ff niet meer :(
Wat naar voor je, Trolletje.

Ik heb ook last van mijn asociale ( boven)buren.

Heb tig keer de politie gebeld, hetgeen niks heeft uitgehaald.

Ik raad je aan om oordopjes te kopen en je verder niet teveel bezig te houden met die buren. Het kost jou alleen maar extra energie en levert niks op. Vroeg of laat zullen ze toch wel oprotten.

Sterkte iig!
@ waha aangiften zijn er gedaan,wijkagent is ingeschakeld is mislukt,buurtbemiddeling is mislukt. gemeente is al ingescakeld en zelf de burgemeester heeft zich ermee bemoeid .. er zijn 2 constateringen van de politie.. en nog steeds wordt er geen ruk aan gedaan. de woningb zegt er zeker mee bezig te zijn maar we merken er niets van.
@ Watchamacallit

Bij mij is het zo geweest, met iemand die bij mijn buurman inwoonde, die altijd voor mijn deur stond. Maakt even niet uit wie of wat, was geen alcoholist, maar ik ben 6 dagen met hem omgegaan. Was niks, dus ..

Hij begon mij 2,5 jaar lang te stalken. In principe door slaapgebrek heeft hij 2,5 jaar lang mijn leven stilgelegd. Het is een loser, maar ik heb de politie weleens gebeld, maar die zijn er dan na 20 minuten. Tja, schiet lekker op. STalken was altijd s nachts en niemand hoorde hier wat. Hij lag allang te slapen na drie minuten dat ik de politie had gebeld.

Joh, ik heb zo n irritante bel die je aan de andere kant van de stad nog kunt horen. Op een gegeven moment was ik het met de geluidsoverlast, johooooooooooooooo Dat bellen dat deed hij. 3 keer gemiddeld per week, altijd tussen 1 en 5 uur.

Gelukkig heeft hij sinds een jaar of 1,5 jaar een andere vriendin en hoor of zie ik hem niet meer. Als ik het hele verhaal vertel ..................................................
@ Trolletje

Ik weet het, want ik kampte met dezelfde frustratie, wat me ook een hoop geld heeft gekost.

Ik zou als ik jou was, ik weet niet waar je woont, maar toch proberen om toch andere woonruimte te krijgen. Het liefst op een recreatiepark waar je iets van iemand kunt huren. Zijn natuurlijk meestal alleenstaande woningen, niet altijd permanent, maar dat wordt vaak wel door de vingers gezien. Kan je dit achter je laten joh, veel beter.

Met een huurwoning kan je iig nog makkelijk weg. Ik zou als ik jou was eieren voor mijn geld kiezen. Iets leuks uitkiezen op een recreatiepark in een nabije omgeving voor minimaal een jaar (ik ken er die permanent zijn) en dan kan jij lekker weer aan de slag en je in laten schrijven voor een andere woning. Ja, ik weet dat mijn buren niet snel zullen verhuizen, gelukkig is het tij gekeerd, maar bij mij is het te duur voor vaak 1 persoon. Ik woon zelf overigens wel alleen.

Ik hoor het wel van je en sterkte met die kutlui.
Samen met de andere buren afspreken om een tijdje niet de huur te betalen ( en dan het geld natuurlijk niet opmaken)

Als argument kun je aangeven dat jullie ernstig geschaad zijn in jullie woongenot.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

@ waha dat is bij ons ook het probleem. je belt de politie en dan duurt dat 30 min tot ze komen. en het lijkt wel alsof die aso's het ruiken! de politie belt daar aan en wat zeggen ze? we lagen te slapen ! ze krijgen dan alleen een waarschuwing. het is toch niet normaal meer hier in dit land! ik zou bijna op pvv gaan stemmen... in de recreatiewoningen in deze buurten,zitten ook veel crimi's dus denk niet dat dat een oplossing is. ik probeer in ieder geval zo snelmogelijk werk te vinden zodat we meer kunnen
Ik vind de adviezen van Watchamacallit en Kopjekoffie wel goed, kan je daar niks mee?
Your view of society screws up my mind like you\'ll never know
@ jaye.. wat watcha typt is al gedaan. en wat koffie typt ook...
Je hebt al een aangetekende brief gestuurd?

Dan zou ik er nog een sturen:

Beste woningbouw,

De situatie is al zo en zo lang zo. De politie weet er van, ik heb het meerdere malen bij jullie gemeld, inmiddels is er al zo en zo lang niks aan gedaan. Mijn woongenot wordt hier al zolang door geschaad. Ik geef jullie een maand om dit probleem alsnog op te lossen, gebeurt dit niet, trek ik veertig procent van mijn huur af.

M vr gr,

Trolletje

Dat van die veertig procent moet je even opzoeken, maar er bestaan richtlijnen van hoeveel huur je kunt inhouden als er dingen niet ok zijn.
thanks waha .. ik denk dat ik maandag idd weer een brief ga schrijven.. en ik heb uitgezocht dat wij eventueel huurvermindering kunnen krijgen. tevens net mn buren gebeld en zij hebben een advo ingeschakeld... en ook de advo zegt dat als er twee partijen klagen,dat dat eigenlijk voldoende bewijs moet zijn. ;) ook omdat die aso's 3x eerder uit hun woning zijn geflikkerd!
de woningb is op de hoogte dat de politie er van af weet want deze aso's worden maandelijks meegenomen in hun vergaderingen en ook in de gemeenteraad wordt er over gesproken! in dec 2010 gesprek gehad met woningb en heb lopen janken en doen.. ze deden zo verrekte moeilijk.. 1 voordeel ik heb het gesprek met mn phone opgenomen;)
hallo, ik heb een officiele klacht bij de woningb ingediend. aangetekend verstuurd. ik heb ze een ultimatum gesteld, van 4 weken. ik wil dat ze een oplossing voor mij zoeken. houden ze zich er niet aan,dan ga ik andere maatregelen nemen.. bijv een schadevergoeding.. ik wacht het maar af. afgelopen weekend is het weer kut gegaan..de buren warenniet thuis en de hele nacht geblaf van hun honden. politie is gebeld maar ze zijn niet eens geweest om te luisteren!
Ik ben benieuwd hoe het afloopt! Bij mij kwam de politie ook niet altijd, soms bellen ze... maar ja, dan heb ik dus geen constatering.

Ach ja, volgens m'n huisbaas ben ik een zeikerd. Dat zegt 'ie niet zo direct, maar wel impliciet.
Erg herkenbaar! Onze bovenburen hebben 4 kinderen in een appartement. Dat werkt dus al niet. Dus het is de hele dag gebonk en gestommel. We hebben een paar keer netjes aangebeld om het te melden maar zij beweren dat zij niet diegene zijn die de herrie maken. Oke, later hebben we dus ook de woningbouw gebeld maar die kan ook niets doen want kinderen moeten ook kunnen spelen! Ja dat snap ik maar dan wel buiten:).
@ Trolletje @ Aloutte

Maar Trolletje, dat kan toch zomaar niet doorgaan en waar is die buurman in deze. Ik snap ook niet dat mensen hun honden niet beter opvoeden, maar dat lukt natuurlijk niet omdat ze henzelf niet een opgevoed hebben of zijn

Ik ben echt geen modelburger(es), maar bepaalde dingen kunnen wel een tikkeltje anders.

En Aloutte, wat je zegt. Je bent eerst aardig, maar daarna..

Ja, altijd die herkenning van die lui. Ik moet zeggen dat hier iedereen al ik ff langs ben geweest, dat het wel heel erg duidelijk is en anders kom ik op tijdstippen dat het hen niet schikt, mij ook niet, maar moeten jullie ook doen, maar met iemand die de hele dag thuiszit, tja ...

Wens jullie veel sterkte en anders kom ik wel even langs en aan
anoniem_120917 wijzigde dit bericht op 15-02-2011 12:15
Reden: ff iets bijgezet en gezegd
% gewijzigd
@ waha die buren naast die aso's zijn ook constant bezig bezig met de wouten te bellen. hij heeft een advocaat in handen genomen. het is schandalig dat zulke aso's worden beschermd.
Er is inmiddels door de woningbouw een procedure gestart.. de buren naast die tokk iesp zijn verhuisd ;) en de woningbouw kon bijna geen huurder vinden..(tsja wie wil er ook naast dat tuig wonen) buren hebben brief ontvangen en t ips stil.. Lol..
Wat goed trolletje! Leuk dat je het nog komt vertellen na zo veel maanden, heb destijds ook meegelezen :-)
Ik heb ook enkele jaren zulke buren gehad. Enorm veel geschreeuw, geruzie, gegooi met meubilair, kneiterharde muziek (is wel eens een raam boven onze deur van gebroken), blowende gasten in de tuin tot diep in de nacht, steekpartijen, gevechten... bedreigen, stomdronken aanbellen en schelden...

Zit je dan pas bevallen met een klein kindje.

Uiteindelijk is de hele tent de hens in gegaan, en ons huis erbij.

Ze hadden een drugslab op zolder dat is ontploft. Godzijdank waren we even weg.

Ze zijn er ter plekke uitgezet. Zij zaten nog huur, wij koop. De huizen zijn herbouwd, we hebben nu hele leuke buren (dat huis is ook koop geworden). En ondanks dat ons huis ervoor moest affikken zijn we blij dat het is gebeurd en we van die idioten af zijn.

Maar politie, wijkagent, woningbouw hielp idd geen ene moer.
Ik denk dat wij een goeie kans gaan maken. Ze zijn er tenslotte eerder uit een woning getrapt 3x )
Dus duimen maar ....
Sibon.. lering heyden wat een verhaal :s ggelukkig goed afgelopen
Pfff ..mn mobiel.. hihi
quote:trolletje schreef op 12 februari 2011 @ 12:24:

en ik probeer te solliciteren, maar hoe kan ik gaan werken als er overlast is en ik onvoldoende slaap heb? :( ben er kapot van:(Slapen met oordopjes in. Dan ben je in ieder geval overdag verlost van de overlast en kun je misschien sparen voor een verhuizing.
Sorry, had nog niet alles gelezen.

Fijn dat het opgelost is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven