Het juiste woord!

01-12-2011 00:41 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon wordt bijna 2 jaar. Hij begint aardig te praten en heeft ook zeker al een nieuwsgierigheid naar de geslachtsdelen. Nu is mijn vraag... Hoe noemen jullie de geslachtdelen naar je kinderen!

Ik wil niet te truttig zijn en ook niet recht voor zijn raap!

Suggesties?
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."
Piemel voor een jongen.

Plasser(tje) of frutsel voor een meisje.

Eigenlijk noemen we het thuis nog steeds frutsel.

Ook een beetje raar als je bijna 40 bent.
Aangezien TO vraagt naar het juiste woord: urine komt niet uit je vagina, dames!
Piemel en plasser
Wij hebben hier in huis plassers en piemels en dat is prima. Vagina is, zoals miffy ook al zegt, ook niet de juiste benaming. Voor mijn dochter heeft 'het' nog maar één functie en dat is plassen, dus heeft ze een plassertje.

En ze heeft ook billen, waar poep uit komt. Of moet ze dan ook anus zeggen? Tessje, veeg je anus goed af? Nee, doe maar gewoon billen.
Piemol.

En met Sinterklaas zeggen we er 'banketstaaf'' tegen.
Ik heb nog geen kinderen maar hier:

Loes(je) (staat voor loes de flamoes)

En dat niet als in een naam maar gewoon: "ik heb mijn loes gestoten tegen de tafel" ofzo.
En een piemel is een piemel
Piemel en bipsje
quote:ramiaatje schreef op 01 december 2011 @ 09:04:

Piemel en bipsje

Bipsje? Een bips zit aan de achterkant!

Hier piemel en plasser
Daarom juist. Een mini bips eigenljjk. Vindt t wel n lief woord.
Bij mij hebben ze allemaal een kruis.

Later kregen de jongens een piemel.

Tja.
Meisjes plassen niet uit hun vagina, dus noemden wij het plassertje bij onze dochters.
Mijn dochter heeft een plasser aan de voorkant en een poeper tussen haar billen. Jongetjes hebben wat haar betreft een hangend plassertje.

Tegen de tijd dat het aan de orde komt, krijgt ze er van ons wel eens een vagina bij.
Hier is het gewoon piemel (alleen maar jongens tot nu toe). Zoontje van mijn man noemt de vrouwelijke variant een 'voorbips'. Heeft ie niet van ons geleerd, ik zou meer gaan voor plasser, en frummeltje vind ik ook wel leuk. Frut vind ik een beetje raar klinken...
Voor beide geslachten gewoon plasser, want dat is het op die leeftijd gewoon nog en zo langzamerhand de werkelijke benaming invoeren als je je daar fijner bij voelt.

Hier was het gewoon direct piemel/penis of vagina en ook gewoon je plasser.
quote:wen schreef op 01 december 2011 @ 09:20:

Tegen de tijd dat het aan de orde komt, krijgt ze er van ons wel eens een vagina bij.Leuke cadeau-tip voor de feestdagen

Wij noemen het piemel en plasser.
quote:Yvonne77 schreef op 01 december 2011 @ 09:30:

[...]

Leuke cadeau-tip voor de feestdagen[[url="http://im-smiley.com/imgs/seasonal/seasonal008.gif"]afbeelding[/urlZe is nog geen 3, dus dat wordt de kerst van 2030 of zo
Bij ons gewoon plasser. Jongens hebben een jongetjes plasser, en sinds kort piemol (jaja, op het KDV geleerd En meisjes een meisjes plasser. Het leven is zo simpel als je bijna 3 bent
Wij noemen het piemel en plasser. Idd, je plast niet met je vagina.

Bij zoon had ik het altijd over piemelTJE, dat heb ik af moeten leren van man .
Piemel heet hier flup(je) en de vrouwelijke variant is nog niet ter sprake gekomen.

Flupje is eigenlijk ook een belachelijke woord, maar het is er zo ingeslopen. Hij is nu 3
Frankly my dear, I don"t give a damn
Mijn zus, moeder en ik hadden een piemie. Mijn vader een piemol. Ik heb geen idee hoe ik het bij kinderen nu zou noemen. Vond piemie wel lief klinken.
quote:Twinkle1001 schreef op 01 december 2011 @ 08:24:

Piemol.

En met Sinterklaas zeggen we er 'banketstaaf'' tegen.

quote:Yvonne77 schreef op 01 december 2011 @ 09:57:

[...]

[afbeelding]
Vreselijk! Hier is ooit al een topic over geweest.

Mijn mening is dat het gewoon een vagina is en ik wil en zal maar nooit snappen waarom dat lichaamsdeel voor meisjes niet benoemd mag worden.

En dan vinden we het later met z'n allen gek dat meisjes/vrouwen geen seks willen, moeite hebben met klaarkomen etc.

Bibsje...... Een arm is een arm en die mag er zijn, maar een vagina niet? Ik snap er niks van.
Wij gebruiken het woord hier zelf niet want geen dochters, maar van huis uit noemde mn moeder onze vagina bipsje. Ik vind vagina ook wel erg plastisch klinken uit de mond van een 3 jarige..Plassertje is ook wel een goede benaming.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven