Good Luck!

10-10-2007 22:17 22239 berichten
Alle reacties Link kopieren
quote:Cin31 schreef op 20 februari 2008 @ 20:09:

CD> Ik zou zeggen: weg met de klok.

Dat is echt mijn belangrijkste advies. Als je namelijk helemaal niet meer kijkt hoelang het geleden is dat hij gedronken heeft en hoe lang hij drinkt dan raak je je besef van tijd wat kwijt. En dan denk je na een tijd ineens 'heej, volgens mij laat hij er best wel even tussen'.

Laat hem het aangeven hoe lang hij drinkt. Blijft hij wel goed wakker en alert tijdens het drinken? Komt hij genoeg aan?

Hij drinkt op zich wel goed, maar heel lang dus! Maar er zit ook wel veel sabbelen bij op het laatst, en dan haal ik hem er dus idd af, speentje krijgt ie al sinds die 4 dagen oud is, maar niet vaak. Hij huilt niet veel, is verder best makkelijk. Heb geen idee hoeveel hij is aangekomen sinds de kraam weg is, hij is net 3 weken en 3 dagen! Moet dinsdag naar het cb, ben wel heel benieuwd.

Heb je al geprobeerd om compressie toe te passen? Even wat vragen voor ik weer verder ga

En wat is compressie?

En heb hem dus heel vaak aangelegd, sinds het advies van Cin vanmiddag. Dus ik zat meer op de bank, dan dat ik wat anders heb gedaan, haha.

Vriend wordt er al kriegelig van.

Dus ik leg hem heel vaak aan, zo gauw hij eigenlijk begint te huilen en te zoeken/happen. Hoop alleen dat dat vannacht niet zo vaak is, want ik moet wel m'n rust hebben, morgen mag tie weer, haha.

Hij wordt nu ook weer wakker, dus ik moet weer!

En dan ga ik gauw naar bed in de hoop vast wat rust te krijgen.

Doei en bedankt iedereen voor de tips en hulp!
Gaat vast goedkomen, CD! Succes.

Amalia, ik vind je zo leuk over je kids praten. Vergeet ik steeds te zeggen.

B.v. over wat B. als eerste wil eten, erg funny.

Jinny, ik voedde ook altijd in die houding. Kun je leuk kijken naar je moppie.

Gezellige boel was het bij je en een leuk kado!

Ik wil bankieren, maar mijn kaart geeft een foutmelding grrrr.
Schattige foto's Kokos, van je natural girlie!!
Amaliaaaaaaaaaaaaaaaa, liehiehiehief!!!!

Wij hadden vroeger ook zo'n hond. Onze Maik. Die is 16 geworden en nu 3 jaar dood (snif). Ik wil er ook wel weer 1 maar Eduard is allergisch dus die niest alles bij elkaar als zo'n beest in z'n buurt komt.

CD> De nacht doorslapen zal ie wel niet doen dus lekker voeden. En vriend kriegelig? Vriend heeft lekker pech, behoeftes van pasgeboren baby's gaan nu eenmaal voor de behoeftes van langnietpasgeboren vriend.

Dat afkoppelen als hij niet meer echt drinkt is wel goed idd. Een voeding hoort ongeveer zo te gaan: heel kort zuigen om toeschietreflex op te wekken, weinig slikken, na paar seconden/halve minuut soms komt de melk, dan komen er lange teugen en is het vaak zuig slik zuig slik zuig slik. Dan gaat het over naar zuig zuig zuig slik (ongeveer dan, komt niet op een zuigje meer of minder ) en als het overgaat op hele korte snelle zuigjes zonder slikken dan ben je zijn speen (ook niks mis mee maar daar moet je maar zin in hebben ).

Dus dan afkoppelen en andere borst aanbieden.

Compressie is borstmassage, je masseert de melk als het ware je borst uit. Zo kan hij wat makkelijker bij de wat rijkere achtermelk komen. Even de URL zoeken. http://www.borstvoeding.c...ezig/borstcompressie.html

En inderdaad: aanleggen zodra hij zoekt of hapt. Liever zelfs niet wachten tot hij echt huilt. Huilen is een laat hongersignaal, voor hij gaat huilen laat hij al een paar andere hongersignalen zien als het goed is.

Succes!

Ah, ik hoor de mijne ook, ik mag ook weer even het buffet opengooien.

Ooooh CD, 3 weken en dan al 50cc!!! Dat is hartstikke goed.

En vriend moet je supporten hoor, en zeggen dat je het goed doet. En niet kriebelig worden, want het valt allemaal al niet mee. Zeg dat maar tegen hem. Jullie doen het samen hoor!!

Sterkte meid! En ik wens je een goeie nacht!
quote:compu schreef op 20 februari 2008 @ 21:43:

Amalia, ik vind je zo leuk over je kids praten. Vergeet ik steeds te zeggen.

B.v. over wat B. als eerste wil eten, erg funny.

Oh, dank je...

Ha ha ha, Cin, ik moest zo lachen om jouw 'wandelend buffet' opmerking, dat ik 'm nu ook altijd maak. Sorry dat ik je grap heb gepikt, maar het was helemaal hoe ik me voelde!
Beetje laat (zoals gewoonlijk) maar niet minder gemeend;

Brigd, brigdman en ties gefeliciteerd met jullie dochter en zusje!!

wat een supermooi kaartje!! Leuk dat je het dezelfde stijl als ties zijn kaartje hebt gedaan. Hoe gaat het nu met de spruw en bv?

cd, goed dat je aanlegt, zodra twan het aangeeft. Borstvoeding op vaste tijden lukte mij bij mark ook nooit. Hoop dat je vannacht lekker kunt slapen

hihi Jin je doos choco weg. Heb je hem inmiddels gevonden?

oh cin! Gijs zijn mooie krullen weg????? Ik zou ook woest zijn. Zo lang op moeten wachten.... Hopelijk groeit het nu sneller (ik kan er niks aan doen, maar hoe je het schrijft krijg ik toch een glimlach op mijn gezicht)

Mal gaaf hè, nieuwe dingen uitzoeken. Heb niet alles meegekregen, lees nu 5 blz terug, maar begreep dat alles goed is gegaan met financiëring en zelfs al een nieuwe keuken gevonden. Gaaf hoor

julia bedankt voor je mooie kaart! Mark heeft er de hele middag mee rond gelopen.

Hahaha Juud, ik lig dubbel van het stopwoordjes verhaal. 3 maart dus de echo, wij de 1e. Wat voelde jij Mart al vroeg dan zeg! Ik heb nu sinds een week of 2 dat ik zeker weet dat ik de baby voel schoppen (nu 20 weken). Ik was vorige keer ook blij dat ik naar de dokter mocht om het hartje weer even te horen, dus snap je wel. Heb je voor de tijd geen controle meer?

kokos, lief dat je sms-te vorige week. Beltegoed nog steeds op, dus kon niet antwoorden en had geen puf om achter de pc te gaan. Was zelf ziek, dus heb 3 dagen liggen slapen als een beer in winterslaap. Mark kon gelukkig naar de oppas, dus kon de hele dag in bed blijven. Verder gaat het hier goed hoor. mark is echt zo'n poppeke, echt een schatje. Lig dubbel om hem, praat alles na en verstopt zich de hele dag achter hetzelfde gordijn. Hoe gaat het met jou?

Amalia, goed gekeurd bij de tandarts dus. Altijd prettig om er weer vanaf te zijn.

Hel wanneer kregen jullie de sleutel nou ook alweer??? Gaat aardig opschieten nu toch?

Nou ik heb de laatste 5 blz gelezen, en nu is het weer de hoogste tijd om mijn bedje op te zoeken. fijne avond nog allemaal!

tût maris
trusten Ris
Hi hi Amalia, ik heb mezelf een tijdje lopend buffet genoemd, vond ik ook wel grappig (al zeg ik het zelf)

Cin, wijze woorden! He getsie, snijden in ventje. Moet hij een nachtje blijven of is het poliklinisch?

CD, ik sluit me helemaal aan bij Cin en Amalia, vriend moet je zo ongeveer de hemel in prijzen dat je zo goed voor zijn zoon zorgt! Ben ook heel benieuwd hoe veel Twan is aangekomen. Hij groeit vast prima!

Rissie, haaai, fijn dat het goed gaat meis. We verhuizen pas begin november, dus we hebben nog even!

Mare 'dr schoenen zijn ook te klein. Morgen eens op jacht naar iets leuks in maat 24. Hopelijk nog ergens een restje uitverkoop.

Gaaaaaap, heb de hele avond zitten werken, nog even relaxen in bed met een tijdschriftje en dan lekker pitten. Trusten!
Goedemorgen!!

Leuke gympen amalia. Kende het dus niet, maar ik ben ook ergens blijven steken

Ik moet ook altijd smilen om je stukjes, je kan erg geestig vertellen. Cin kan dat ook zo goed..

Hel: Pittig dagje voor je vandaag zeg. Beetje uitgerust?. Op internet is nog best wel wat te vinden aan kinderschoenen in de uitverkoop, nadeel is dat je niet kan passen. Maar misschien een goede optie?.

Bridges: Ik wacht eigenlijk met smart op een foto van Fieke met romper

Cd: Je vriend nu al kriegelig aan het worden, omdat je 1 middagje niks doet en meer voed? Hij past zich maar aan zou ik zeggen, lekker doen wat goed is voor Twan.

Juul slaapt nog lekker, wat een rust zo in de vroege ochtend
Mogge en doei! Moet naar speelgroep.

Cin, getsie een heuse operatie. Sterkte!!
Cin, sterkte met kabouter z'n operatie! Verwachten ze dat hij daarna ook beter kan horen?

CD, hier dezelfde onzekerheden gehad. Kun je Twan niet een keer laten wegen bij het cb? Dan weet je meteen of je je voor niks zorgen maakt. Sam groeide namelijk ook als een tierelier terwijl ik me zorgen maakte of hij wel genoeg binnenkreeg.

Voor Max z'n nieuwe kamertje een blikken vliegtuigje besteld bij Amref. Supergaaf en verantwoord. Dit is um:

Spannend, ik heb net toch maar een andere psz gebeld, ik vond 4 dagdelen toch erg veel en bij het cb waren ze erg onder de indruk van wat hij al kon, dus nodig heeft hij het waarschijnlijk ook niet. Nu mag hij 11 maart al komen oefenen en als we het wat vinden zou hij vanaf 18 maart terecht kunnen. Hij zou dan op dinsdagochtend en donderdagmiddag gaan. Ben er helemaal een beetje hyper van, m'n kleine ventje wordt groot...
Gaaf Vliegtuigje mamax, ik had voor Juul zijn kamer een hele gave houten gezien, maar aangezien ik nog niet weet wat ik wil, heb ik hem maar laten staan. Toch geen boskamer geworden?, of was jij dat niet?.

Bed al binnen van Max?

4 dagen lijkt mij ook wat veel om meteen mee te beginnen. Hij kan al wel snel terecht zeg, Leuk!! Spannend ook weer en ja ze worden groot en vooral zo wijs. Tijd vliegt gewoon, de dag dat ik ontdekte dat ik zwanger was staat nog als gisteren in mijn geheugen, maar hij is gewoon al weer 2.

Ik heb net de treinbaan met Juul opgezet, dat is me toch ook nog een flinke klus, hahah de halve huiskamer ligt vol. Ook nog een heel gepuzzel om alles nuttig te gebruiken.
Ik vind dat hondje ook een kleine dekzwabber Amaal

Lullig van Berend dat hij geen antwoord wil geven op de vraag wat hij wil eten trouwens
hahahaha dekzwabber

Hoe wa shet op cb Star?
Goedemorgen,

Ik wist het al maar nu heb ik het gezien: Lianne krijgt weer een kies. We hebben al een paar dagen problemen met tanden poetsen, zodra we bovenin haar mond kwamen begon ze te huilen.

Nu deed ze gisteren haar mond heel ver open en zag ik een hoekje van een kies. Nog vier te gaan en dan heeft ze het gehad.

Amalia, ha, ha, ik hou ook helemaal niet van dat soort hondjes maar vond de foto met het hartje in zijn vacht wel grappig.

Mooi, tandarts ook weer gehad. Berend al bijna weer een half jaar! Lekker dat je meer rust hebt in de avond.

Cin, alvast sterkte voor maandag.

Compu, dank voor je compliment (maakt een buiging )

Ris, hoi! Hier alles oké! Leuk hè, dat napraten. Soms denk ik:"Lianne hoort me niet want die zit druk te spelen". Maar ze hoort alles

Hel, heb je het zo druk meid? Goed geslapen? Hoe is het met Mare?

Jin, veel plezier op de speelgroep.

Mamax, het zou mooi zijn als Max naar die psz kan. Ja.... zucht.... ze worden groot.

Stoer vliegtuig.

Bam, ha, ha, veel plezier voor Julian met de trein!

Tijd voor een bakkie koffie.
Morguh Star.
quote:bambino schreef op 21 februari 2008 @ 10:26:

hahahaha dekzwabber

Hoe wa shet op cb Star?Moet nog, kwart voor twaalf.
Morning,

Weet niet of ik het al gezegd had, maar Cin wat vervelend van de ingreep. Nog niet eerder aan de hand gehad denk ik? Buisjes vallen wel mee, maar die amandel is vervelend. Bij ons mocht er maar 1 mee voor de narcose, dat werd papa.

Mal, hier ineens wat woordjes! En de motoriek gaat ook goed. Bij jullie al een pratertje? CG brabbelt hele zinnen, nu snap ik pas wat Hel bedoelde, die had er zo'n leuke term aan gegeven.

Nu ik het toch over Hel heb, ik zie jou steeds op de grond slapen. Klopt dat nog?

Mamax heb je je nog verdiept in dat onderwijs? Misschien had je het al verteld, dan heb ik het gemist (wat het inhoudt).

De gebarenles op school viel uit, ik kon fijn naar huis (en de nodige boodschappen onderweg, beengeleider is alweer stuk!).
Succes op het buro Star!
Hi, morgen allemaal! Wat een lief kind heb ik deze week... Vorig weekend was ze tegen het onhandelbare aan, ws te moe omdat ze overdag bijna niet meer slaapt en onrustig van telkens de overgang A en H. Ik denk ook wel eens dat ze onrustig wordt als we allebei thuis zijn. Dan is het allemaal wat minder gestructureerd, en sowieso onrustiger natuurlijk. Eens kijken hoe het dit weekend gaat. We moeten wel naar H (opruimen ivm foto's voor Funda) maar toch proberen op de een of andere manier wat meer rrr in te bouwen (nou ja, met de reinheid is niet zoveel mis eigenlijk ).

Goed, na deze interessante info...

Kokos, wat een schattige plaatjes van je meiske in de natuur, lief hoor!

Mamax, 4 dagdelen lijkt me ook wat veel zo meteen.... Ben heel benieuwd hoe hij het vindt. Vast leuk. Je zult zien dat hij ineens een heleboel leert en oppikt. Heb je er helemaal geen vat meer op

Bam, ha ha, leuk he, dat speelgoed? Ik ben van de week ook heel zoet geweest met het duplo poppenhuis

Ja Star, hoe was het bij het cb?

Zo, Mare vermaakt zich de hele ochtend al min of meer in 'dr eentje, ik ga maar eens op pad met 'r. Doeidoei!
Oh. je moet nog STar. Succes!

Ha ha, ik moest even nadenken dat je me op de grond ziet slapen Compu! Maar dat doen we idd nog steeds af en toe. Grappig dat je dat onthouden hebt!

Allright, ik ga echt nu!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven