Tweeling/duowagen

02-12-2011 22:11 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

We verwachten een 2e kindje, en nu ben ik opzoek naar een duowagen en ik was benieuwd naar de ervaringen met een wagen waarbij de kindjes achter elkaar zitten. De wagens waarbij de kinderen langs elkaar zitten vind ik erg prijzig.

Welke wagen rijd fijn en stuurt makkelijk? Ik denk dat dit wel eens een probleem kan zijn als het kind voorin wat zwaarder word?

Alvast bedankt!
Phil en Teds via MP, ga je geen spijt van krijgen!
Ja ik maar ik vind het zo'n gek idee dat het jongste kind er onder in hangt? en dus tegen zijn broer/zus rug aan kijkt?
Koop geen 'Kees DeLuxe'

Rijden voor geen meter.

(Moet bijna mijn hele gewicht in de strijd gooien om dat ding de bocht om te krijgen)

Ze waren redelijk 'goedkoop' vergeleken met andere merken (200 euro) maar dat merkte je dus ook...
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Wij hebben destijds een Phil & Teds overgenomen van de buren, dat vond ik een heel fijne wagen, lekker klein en licht en wendbaar. Ik heb er zo'n babynestje bijgekocht en daar sliep mijn dochter heerlijk in. Voordeel is ook dat je 'm makkelijk kunt ombouwen tot enkele wagen.

Ik had achteraf alleen spijt dat we niet voor een nieuwe zijn gegaan, die van de buren was al zo'n vijf jaar oud en dat was op een bepaald moment wel te merken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Onze baby ligt er onderin en slaapt er echt heerlijk omdat het zo lekker wiegt. Qua rijcomfort kan ik hem echt aanraden. Heb trouwens wel eens gehoord dat de kinderen ruzie maken wie er in het achterste stoeltje mag. Die van ons zijn nog niet zo groot.

Heb trouwens de sport.
hier ook een phil & teds. Geweldige wagen. Zoon sliep heerlijk in het nestje en dochter zat bovenop. Nu 2 stoeltjes achter elkaar en dochter wil altijd achterin zitten. Meest ideale vind ik dat je hem ook als enkele wagen kunt gebruiken.
quote:jusa schreef op 02 december 2011 @ 22:23:

Onze baby ligt er onderin en slaapt er echt heerlijk omdat het zo lekker wiegt. Qua rijcomfort kan ik hem echt aanraden. Heb trouwens wel eens gehoord dat de kinderen ruzie maken wie er in het achterste stoeltje mag. Die van ons zijn nog niet zo groot.

Heb trouwens de sport.

Mijn dochter sliep er ook zo lekker in, ik vond dat babynestje ook zo handig omdat ik haar er dan makkelijk slapend uit kon halen.

Je krijgt trouwens wel heel veel reacties, je hoort de hele dag door 'oh, er zitten er twee in' of 'oh, beneden ligt er ook nog eentje' of 'dat hadden wij toch vroeger niet'. Soms wel vijf keer in een wandelingetje. Maar goed, dat went wel.
ja klopt je krijgt veel opmerkingen. Ook mensen die het zielig vinden. 'Ach zo ziet ie toch niets' (kind sliep, wat moet ie zien dan?)
Wij hebben heel veel plezier gehad van de koelstra twin (groen) en hij staat te koop. Bied een mooie prijs en wie weet komen we eruit.
Oh, dat heb ik nooit gehoord, dat mensen het zielig vonden, maar misschien durfden ze dat niet te zeggen of zo.

Ik heb nu een bakfiets van Zigo, daar krijg je ook zoveel reacties op.
Tja, ik zal eens over nadenken, ik kwam ook de abc zoom tegen Is dit wat? Het ziet er wel heel handig uit..
Ik heb ook wel eens gehoord van de iCandy, die lijkt me op zich ook nog wel handig. Of de Bugaboo Donkey.
Een moeder bij de peutergym heeft een zoom, volgens haar een ideale wagen. Hij is niet breed, en niet extreem lang. Ik vind het ook een erg mooie wagen.
Ja de bugaboo donkey vind ik erg mooi, maar die is verschrikkelijk duur! Hmm ja ik heb ook het idee dat de zoom een ideale wagen is.. zo ziet t er uit tenminste!

Die van koelstra vind ik niet zo mooi, rijd hij wel fijn?
Zoom is ook heel duur!

Onze urban jungle was 200 euro op MP en die is ook heel fijn. Moet je mazzel mee hebben qua prijs maar het zeker waard!

Offtopic

Susan, wij hebben wel dezelfde smaak, heb ook een zigo maar nog niet op gefietst omdat ik een tweeling heb die nog te klein is. Ben benieuwd naar die reacties. Hij bevalt goed? Heb ook een urban jungle en daar liggen ze naast elkaar en dreumes zit voorop. Krijg ik ook enorm veel opmerkingen over.
Hé, wat grappig dat je ook een Zigo hebt. Ik vind 'm erg fijn fietsen. De Babboe die ik eerst had vond ik te zwaar fietsen, maar ik wil wel graag een bakfiets met drie wielen, dan is deze ideaal. Ik vind het ook erg fijn dat je de bak/fietskar los kan maken om te wandelen.
Wat vind je duur?

Ik had voor onze tweeling een paar jaar geleden de x-adventure twinco. Ze zitten dan naast elkaar. Volgens mij zijn ze momenteel nieuw vanaf 275 euro te krijgen (marktplaats). Wij hebben er veel plezier van gehad (alhoewel het model nu anders is dan een paar jaar geleden).

Groot voordeel aan deze wagen: niet breed, past door alle normale deuren.
...
Ik had ook een xadventure twinco

Heerlijk ding, past door elke deur en als je boodschapjes doet heb je onderop een zooitje bergruimte en als je niet genoeg heb klap je de zonneklep open en daar kan ook een flink bergje op

Ik heb hem verkocht voor 65 euro op mp, maar eigenlijk heb ik er flink spijt van, binnen 2 maanden een neefje en nichtje erbij, had zo handig geweest met oppassen hihi

Ik raad hem aan!!!
Ik vond die koelstra heerlijk rijden. Maar ik weet niet waar je woon maar je kunt bij bv een babypark met alle wagens proefrijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven