piekeren, angsten en kinderwens
vrijdag 2 december 2011 om 17:29
vrijdag 2 december 2011 om 17:54
vrijdag 2 december 2011 om 18:37
Ik was ook wel een piekeraar en iemand die snel somatiseert maar moet zeggen dat het een stuk minder is dan bijv 10 jr geleden. Ben nu halfweg 30 en zwanger van nr 2. Hoe oud ben jij? Ik denk wel dat een zwangerschap pittig is als je je heel snel zorgen maakt. Er gebeurt van alles in je lijf en iedere fase in een zwangerschap is weer spannend. De eerste maanden of het goed blijft gaan, dan dat het niet te vroeg geboren gaat worden, of de echo's goed zijn etc. Vervolgens het opvoeden van een kindje, doe ik het goed etc. Belemmert het piekeren en de onzekerheid dusdanig je leven en functioneren dan lijkt het mij verstandig daar eerst mee aan de slag te gaan. Succes!
vrijdag 2 december 2011 om 19:50
Ik ben 32 en werk 36 uur. Ik heb zo mijn slechte dagen of dingen die ik moeilijk vind maar heb een lieve vriend en hele lieve familie en schoonfamilie. Zij zeggen ook dat ze het zo leuk zouden vinden als ik zwanger zou worden. Dus blijkbaar zien zij geen beperking. Ik heb therapien gehad maar als de druk oploopt komen de klachten weer. Ik focus me veel op die klachten en kom dan in de piekercirkel. Ik denk juist dat een zwangerschap zoiets moois is dat ik me dan minder focus op mijn klachten maar meer op de toekomst en dat wondertje.. of denk ik dan de naief...
vrijdag 2 december 2011 om 20:51
Ik heb er geen verstand van, in de zin van dat ik écht kan zeggen wat je moet doen of hoe groot jouw probleem is, maar zoals jij het nu beschrijft denk ik eigenlijk alleen maar 'je piekert te veel'! Niet lullig bedoeld, maar ik zie in wat jij beschrijft geen enkel probleem waarom jij wel/geen kind zou kunnen krijgen.
Helpt het als je gaat denken wat er allemaal leuk is aan een gezin hebben? Hoe je de opvoeding voor je ziet? Als je denkt dat je zo'n moeder wordt die haar kind altijd van alles verbied, omdat je bang bent dat het iets overkomt ofzo (ik noem maar wat), dan is het misschien een ander verhaal.
Overigens denk ik zeker dat je niet moet gaan proberen zwanger te worden omdat je familie het zo leuk lijkt...
Helpt het als je gaat denken wat er allemaal leuk is aan een gezin hebben? Hoe je de opvoeding voor je ziet? Als je denkt dat je zo'n moeder wordt die haar kind altijd van alles verbied, omdat je bang bent dat het iets overkomt ofzo (ik noem maar wat), dan is het misschien een ander verhaal.
Overigens denk ik zeker dat je niet moet gaan proberen zwanger te worden omdat je familie het zo leuk lijkt...
zaterdag 3 december 2011 om 12:55