kinderversprekingen

03-12-2011 14:43 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren was ik aan het werk via mijn uitzendbureau voor babysitten, toen 'mijn' kindje zei: xMuis, heb jij je broterham al op?

Ik heb werkelijk zo hard gelachen! Het moet ook eigenlijk heel verwarrend zijn voor zo'n kind, het is een brood, maar een boterham!

Jullie hebben vast nog meer van dit soort heerlijke situaties/versprekingen meegemaakt! Ik ben benieuwd, gewoon die heerlijke kinderlijke dingen!
meer brood is minder hap
volgens mij is er al een topic hierover.
Mijn zoon laat altijd broertjes
Een varken is een vark. Erg logisch toch

En ipv ge zegt hij ver, dus ik heb verdronken ipv gedronken
Dochter had het over bejaardetes, die wonen in een berjaardentehuis, huis voor bejaardetes dus.

Zoon zei verderkijker ipv verrekijker, opzich ook logisch want je kijkt er verder mee.
Heel actueel: satte piet :-D

En wij eten blotelammen.....
Ook hier broterhammen en verderkijkers.

En actueel: Hoe waaien zijn wimpers al heen en al weer
hahaha, bij ons zijn vooral veel klote ipv grote. dat wordt dus klote zatte piet, lekker dan!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Volgens mijn dochter (5) eten Mosselims heeel veel mosselen!
oh ja, en sinterklaas is kabouterklaas
Dochter had mooie nagelkakkerlak op haar tenen.

Een wentelteefje is een pannenkoekenbroodje.
Mijn dochter is een paar maanden aan het brabbelen en kletsen.

Ik probeer haar papa te leren, maar het kwam er pas uit als aap.
Mijn broer zei toen hij klein was altijd paardepaal i.p.v. lantaarnpaal
miss_marvellous wrote:

volgens mij is er al een topic hierover.

Nou én?? Er zijn zoveel onderwerpen al eens geweest. Dit forum is toch niet bedoeld om alleen maar topics te openen die nog nooit geweest zijn?

(sorry... Compleet off-topic.. maar word zo moe van die topic politie)
Idd alle topics komen vaker langs maar wat boeit het ? gewoon gezellig kletsen!
Mijn broer had vroeger moeite met klemtonen en dat was ook altijd leuk voor versprekingen.

Lavendel werd laven del
Nee, dat is geen IJSkraan, maar een HIJSkraan.

Maar eh... waar komt het ijs dan vandaan??
Onze kat vroegr was illegaal zwart ipv egaal zwart .
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ik ging vroeger op vrijdag altijd met mijn vader mee een 'krantje' bier halen ipv een kratje bier. En ook heb ik heel vaak de deur op een kwartiertje gezet ipv op een kiertje. O ja, en ik heb heel lang niet gesnapt wat er nou fout was als ik zei dat ik mijn nachtpomp (nachtjapon, wat ouderwets!) aan ging trekken als ik naar bed ging

Zo leuk he, die kindertaal!
**
Komt wel goed, schatje!
Zoon vertelt dat hij heel veel kadootjes van de sint gaat krijgen, want hij is altijd heel lief. Ik vraag of dat ´altijd´ wel helemaal klopt. Zoons antwoord: Ik ben een beetje zoet en een beetje roe!
Mijn dochtertje noemde een komkommer altijd een kommaar kommaar. En boterham id. ook broterham. Tegen haar blote beentjes zei ze altijd klote benen. Dit zorgde natuurlijk voor grote hilariteit

bij haar zus.
Mijn oudste at een paar jaar geleden graag familievla en mijn middelste vertelt de laatste tijd steeds dat Sinterklaas een toverstaf heeft. Ook wil zij geen jongens kaas maar meisjes kaas.
Zoonlief moest een aantal jaren koemelkvrij eten. Ik bakte dan pannekoeken met soja-melk ofwel soja-pannekoeken. Mijn neefje noemde het (geheel volgens de huidige norm) Sonja-pannekoeken.
Zoontje van 3: die vulkaan gaat uitborstelen. En in Rusland, is het daar altijd rustig? Ik: nee dat is een land, daar wonen ook mensen. Hij: Ja maar zijn die mensen heel stil dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven