Is het koud genoeg?

03-12-2011 14:06 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
... Om buiten op mijn balkon lasagne neer te zetten? Ik heb een feestje vanavond en heb het avondeten alvast bereid. Mijn koelkast zit bomvol. Buiten is het 11 graden, kan ik de lasagne daar neer zetten of is dat toch echt te warm voor een maaltijd met daarin gehakt?

Ps: de lasagne is uiteraard afgedekt en staat niet op de grond ofzo.
Dat kan echt wel voor een paar uurtjes hoor!
Te warm lijkt me. Ideale temperatuur in een koelkast is 5 graden.

Edit: Voor een paar uurtjes kan het idd wel.
Ik denk dat het we'll goedkomt, het is iig kouder als binnen op het aanrecht.
Kan volgens mij ook wel.. Het is hier trouwens een stuk kouder volgens mij.. brrrr
als je het niet vertrouwd kan het miss een paar uurtjes bij je buren in de koelkast?
Je gehakt is toch al gaar? Dan kan het volgens mij geen kwaad hoor
Heb je geen koelkoffer of diepvriestas wat je zo op het balkon kan neerzetten ?
Als je ziek wordt weet je dat het niet kon

Eerlijk gezegd, ik zou het niet doen, te warm...een koelkast is niet voor niets 5-7 graden
Volgens mij kan het wel. Je bakt het daarna toch nog af in de oven? Daarin wordt het volgens mij wel warm genoeg om eventuele bacteriën te doden hoor. Mijn moeder maaktte het overigens altijd 's middags al en liet het gewoon op het aanrecht staan. Nooit ziek van geworden
Hey wat een goed idee van die koeltas!! Ik heb een koelbox en ijsblokjes! Dat ga ik doen!

Op zich dacht ik ook wel dat het kon maar ik neem liever geen risico.

Super bedankt allemaal!!
kan wel hoor, het is wel koud genoeg vooral met de wind erbij.
.....ze laten ook alles toe..

En het daarna nog opdienen !

Geluk dat ik niet ben uitgenodigd !
saucijzenbroodjes zijn ook gevuld met gaar gehakt en die kun je ook 'n paar dagen buiten de koeling bewaren
Lies are worse, ik ben ook blij dat jij niet bent uitgenodigd.
quote:goldmember schreef op 03 december 2011 @ 14:21:

Hey wat een goed idee van die koeltas!! Ik heb een koelbox en ijsblokjes! Dat ga ik doen!

Op zich dacht ik ook wel dat het kon maar ik neem liever geen risico.

Super bedankt allemaal!!Goed plan! En eet smakelijk/veel plezier vanavond
quote:goldmember schreef op 03 december 2011 @ 14:29:

quote:goldmember schreef op 03 december 2011 @ 14:29:

Zorg dan wel dat de lasagne in een goed afgesloten bak zit. Beetje jammer als het lasagnesoep wordt door het smeltwater van de ijsblokjes .
Lasagne kan prima een dag buiten de koelkast staan hoor, zelfs binnen. Je gehakt is al verhit en daarna wordt de hele schotel weer door en door verhit.

Mensen hier zijn wel erg paranoia!
quote:goldmember schreef op 03 december 2011 @ 14:06:

... Om buiten op mijn balkon lasagne neer te zetten? Ik heb een feestje vanavond en heb het avondeten alvast bereid. Mijn koelkast zit bomvol. Buiten is het 11 graden, kan ik de lasagne daar neer zetten of is dat toch echt te warm voor een maaltijd met daarin gehakt?

Ps: de lasagne is uiteraard afgedekt en staat niet op de grond ofzo.succes en ve pleizer vanavond!!
De voorgebakken worstenbroodjes van de supermarkt liggen toch ook niet in de koeling? Die kan je ook nog dagen bewaren in een open verpakking.
quote:Pigbull schreef op 03 december 2011 @ 14:59:

Zorg dan wel dat de lasagne in een goed afgesloten bak zit. Beetje jammer als het lasagnesoep wordt door het smeltwater van de ijsblokjes .doe je toch koelelementen.
quote:maryni83 schreef op 03 december 2011 @ 15:05:

Lasagne kan prima een dag buiten de koelkast staan hoor, zelfs binnen. Je gehakt is al verhit en daarna wordt de hele schotel weer door en door verhit.

Mensen hier zijn wel erg paranoia!
quote:_puck_ schreef op 03 december 2011 @ 14:14:

als je het niet vertrouwd kan het miss een paar uurtjes bij je buren in de koelkast?Wie weet krijgt TO dan een lege schaal terug ? ( geintje )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven