Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Balpen, klinkt wel leuk die vacature! Als ze je graag willen hebben, valt met dat salaris toch wel iets te regelen? Zou het gewoon proberen, je bent niets verplicht.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die zich niet in kon houden :-) ik voel me al een stuk beter. Met kerst doen wij overigens niets, dus het is maar 1 x per jaar inderdaad.

Gaudi, leuk dat jullie het al gevierd hebben en dat je nu ook weer een gezellig avondje voor de boeg hebt.

Balpen, uk vindt stampotten ook het Lekkerst, dus dat eten wij ook regelmatig. Gelukkig zijn we er zelf ook gek op. Ik zou trouwens zeker op die vacature reageren. Nee heb je, ja kun je krijgen. En wie weet wat je qua salaris kunt krijgen als ze je graag willen hebben.

Plukkie, jammer dat jullie ook nog niet echt een oppas hebben. Is soms echt lastig. In januari hebben we 2 avonde oppas nodig, dus we moeten er nu echt eens achteraan. Ik wil dinsdag eerst eens informeren bij een stagiaire op het kdv en als die niet wil of kan, dan ga ik een meisje benaderen via zo'n website.
Meer onregelmatigheid levert natuurlijk ook meer geld op Balpen. (maar misschien ook oppasstress??) Inderdaad maar even goed over nadenken.

Wij moeten morgen nog Sint inkopen doen. Hebben voor zoon wel al wat (Thomas de Trein, electro, boekje etc.) maar denk dat daar nog wel wat bij komt. Voor dochter hebben we nog niet echt iets, boek geloof ik en knutselpapier, die moet dus echt nog iets hebben. Hier krijgen ze met Kerst straks ook nog weer idioot veel van de opa's en oma's en ooms en tantes enz. Ach, het hoort er nu eenmaal bij deze periode. Kan me zelf van vroeger die leuke dingen ook nog goed herrinneren.
quote:balpen schreef op 02 december 2011 @ 12:23:

Oh dilemma! Op werk erg leuke internte vacature gezien, en mail van betreffende teamlid van die functie dat het team hoopt dat ik ga reageren.

Maar: zelfde salarisschaal, meer reistijd+kosten, meer onregelmatigheid, en waarschijnlijk de eis dat ik meer uren ga werken. Aan de andere kant: het is wel heel leuk, kan er m'n creativiteit in kwijt....

Klinkt leuk Balpen! Ik ben er vóór als het gaat om je ei kwijt kunnen in je werk. Dat kan ik nu niet en dat frustreert. Meer reistijd komt dus door die heel andere locatie? Maar hoe zit dat dan met jullie verhuisplannen, is het dan nog steeds verder? Want dan is het maar tijdelijk, toch? (is dut misschien iets voor op Hyves?) Wel jammer dat het dezelfde salarisschaal is.

quote:balpen schreef op 02 december 2011 @ 12:23:

Plukkie, LB en anderen: mijn eet-berichtje was echt niet om jullie voor het hoofd te stoten hoor, eerder om je op een idee te brengen, omdat stamppot het hier zo goed doet. Dochterlief is namelijk ook een behoorlijk slechte eter, maar met stamppotten gaat het redelijk, dus vandaar.

Oh hou op! Je moet je niet gaan verontschuldigen hoor, ik heb het absoluut niet zo opgevat dat je het zei om ons de ogen uit te steken! Ik ben blij voor je dat er bij jou zo goed gegeten wordt. De tip was niks voor mij: zoon vindt stamppotten best interessant om naar te kijken (hij is erg van het meekijken in de pannen de laatste tijd) maar opeten ho maar. Gisteren heeft ie wel een kale kleine tortilla gegeten omdat ik die verkocht had als pannekoek.
Hoi lieve dames,

Heb besloten om toch niet te reageren op de vacature. Heb er het hele weekend over zitten dubben, echt slapeloze nachten van gehad. Solliciteren betekende in dit geval dat de keus op mij was gevallen. Ik heb kennis in huis van mijn oude baan, waar zij om zitten te springen, om niet opnieuw het ei van columbus uit te hoeven vinden etc. Niet solliciteren was in dit geval bijna een moeilijkere keuze dan wel solliciteren, want gevoel en verstand spreken elkaar radicaal tegen. Toch de keus gemaakt dat ik niet wéér alles om wil gooien momenteel, er is hier thuis en in mijn kop zoveel rust onstaan sinds ik op de huidige locatie werk, en dat wil ik nu niet opgeven, ondanks dat het een leuke functie is. Maar meer werken, meer reistijd, ik ben bang dat ik dat niet ga trekken, zelfs al staat er evt. misschien extra salaris tegenover. En als ik nu al denk dat ik het niet ga redden, ga ik ook niet in het diepe springen.

Dus ipv een sollicitatie heb ik net de verstandige keus gemaakt om een mailtje te sturen dat ik bedank voor de functie. (en nu maar hopen dat ik er géén spijt van krijg...)

Verder heerlijk weekendje gehad hier! Altijd weer gestress want we wilden weer meer dan er tijd was, dus gisteren even gesplitst op pad, maar goed. Za.avond met mijn familie Sint gevierd, was erg leuk. Mijn moeder had zich, zoals beloofd, keurig ingehouden met aantal kado's, en geen rommelkado's gekocht. De kinderen kregen samen een houten winkel (laat dat -tje erachter maar weg, het is een enorm ding wat eigenlijk niet past in dit huis), ze zijn er helemaal weg van en spelen er zo lief samen in. Verder is zoonliefs grootste winst zijn scheetkussen dus een kinderhand is snel gevuld.

Vanavond is het hier pakjesavond. Ik baal enorm want manlief moet gewoon naar studie vandaag, en is op zijn vroegst om 18.15 thuis. Vind het eigenlijk te laat, maar 't is niet anders. Alles staat klaar op zolder, dus we gaan dan wel meteen beginnen. Kinderen zijn op van de spanning, dochterlief vanmorgen al gespuugd, puur van de spanning. Die heeft nu ook nog sint op school, is ook wel erg veel natuurlijk. Zoonlief en ik hebben net dus een uur op het plein staan koukleumen, om bij de sintinhaal te kijken. Erg leuk gedaan en gelukkig waren zowel beide juffen als de klassenassitent in dochterliefs klasje vandaag, dus genoeg mentale ondersteuning voor haar! Haar vriendinnetje uit de klas is trouwens jarig vandaag, rare dag om jarig te zijn lijkt me. Die wordt alweer 6, grappig dat er zo twee jaar leeftijdsverschil zit en dat het toch zo leuk klikt.
Jammer balpen, dat het niet allemaal klopt, maar je hebt gelijk dat je het niet moet doen als je bang ben da t het teveel wordt. Er komt vast wel weer een nieuwe kans waarbij alles wel klopt!

Wij hebben onverwacht op het laatste moment besloten om zaterdagavond al pakjesavond te doen en ben daar nu erg blij mee. Omdat het last minute was (ik had alles ingepakt klaarliggen achterin de auto) hebben de kinderen geen lange dag spanning gehad, was dus prima. Gisteren hebben ze heerlijk kunnen spelen met alles en zaterdag maakte het ook niet zo uit dat het laat werd. Was prima keus! (met dank aan Sintjournaal waar ze hadden gezegd dat je alleen maar een vlag hoefde op te hangen: dat bleek prima te werken en daardodor wa en de cadeautjes al zaterdagavond! )

Iedereen blij, vandaag nog Sint op school (oudste gisteren met mijn vade nog mooie surprise geknutseld) en dan mag de rust wederkeren. Voor even, want dan wordt t kerst natuurlijk..

Heb al twee dagen hoofdpijn. Bah! Ben ook maar steeds nog moe en kom niet aan lange nacht slaap toe. Ga toch te laat door alle schoenzetstress en zo af en toe een wakker kind..

Misschien vanavond..
Goede keus zo te horen Balpen. Als je er alleen al stress van krijgt als je erover denkt, lijkt het me inderdaad niet verstandig om in het diepe te springen. Heb ik een keer gedaan en er vreselijk spijt van gekregen.

Fijne sinterklaasavond vanavond! Hopelijk houden de kindjes het vol.

Miss, klinkt inderdaad als een goed idee, dat jullie sinterklaasavond verschoven hebben naar zaterdag. Wij hebben dat ook gedaan en waren er erg blij om. Het werd erg laat, maar dat was nu geen enkel probleem. Uk heeft geweldig genoten. Ze vond het super om de cadeaus uit te pakken en heeft er meteen lief mee gespeeld. Ze heeft zich echt super gedragen. Heerlijk!
Ik denk idd dat ik de juiste keus heb gemaakt door het niet te doen, maar het zal nog met regelmaat door mijn hoofd spoken, temeer omdat het denk ik op mijn werk wat verbaasde reacties heeft opgeroepen dat ik niet gereageerd heb. Grappig dat ambities toch zo kunnen veranderen in de loop van de tijd.

Hier alles nog in diepe rust! Tussen de middag "warm" gegeten (op verzoek pannenkoeken gebakken, vooruit dan maar!) en daarna zijn de kinderen halverwege de middag pas gaan slapen. Wonderwel zijn ze allebei in eigen bed in slaap gevallen en slapen ze nu nog, dus hopelijk lekker vrolijke en uitgeslapen kindjes vanavond! Ga zo maar eens rommelen boven, dat ze langzaam wakker kunnen worden. De Sint-cd staat al op, het lekkers staat op tafel, dus klaar voor de start!
Balpen, lastige dilemma's altijd. Maar lijkt me ook best snel om weer een stap te zetten. Even wat rust in de kont is ook wel fijn.

Hier gisteren bij mijn ouders sint gevierd. Niet overdreven uitgebreid, maar Hansje heeft zich prima vermaakt met zijn neven en verdere familie. Pansje ook hele tijd vrolijk en nog even geslapen. Wel slecht gedronk door alle drukte denk ik. De hapjes gaan helaas nog helemaal niet, Ze is alleen maar aan het kokhalsen en hele stukken stopt ze niet in haar mond, behalve brood dan. Gelukkig drinkt ze wel pap uit een fles.

Miss, zaterdag inderdaad wel betere avond dan vandaag. Fijn dat het allemaal geslaagd was en bij CD ook. En Balpen nu lekker bezig dus. Mooi dat de kids vanmiddag nog hadden geslapen.

Hier vanochtend nog sint gevierd op kdv. Ik was voor het eerst hulpouder. Meegeholpen met speculaaskoek versieren, drinken uitdelen, schoentjes uitzoeken, opruimen etc. Hansje vond het wel spannend, maar met mij erbij ook wel lastig, want hing hij hele tijd aan mijn been.... Vanochtend was sint ook nog in onze straat bij een school. Hij kwam aan met motor en zijspan! Maakte wel indruk op Hansje
Balpen, denk dat je de goede keus hebt gemaakt, maar het zal nog wel even door je hoofd blijven spoken...

Veel plezier vanavond (beetje laat wel)

Herkenbaar LB, dat gehang aan been als je komt helpen! Het wordt denk ik wel beter als je vaker komt (maar daar moet je dan net tijd voor hebben) ik ben nu sinds een paar maanden overblijfmoeder op school van dochter en waar ze in het begin continue achter me aan liep zie ik haar nu amper meer... en zoon ook niet trouwens! Die wordt bezig gehouden door de meiden van groep 6-7-8 (of hij houdt hen bezig?? Hij pakt ze volledig in haha!)

Hier ook zaterdagavond sint gevierd, blij toe. Toen ik vanmiddag bij school stond mocht geen van de meiden uit dochters klas spelen, allemaal veel te moe... en dochter zelf ook dus ik was er niet rouwig om, vanmiddag gewoon beetje gehangen en ze lag om half 7 al in bed. Vind het best gezellig allemaal maar ben blij dat er nu weer even een paar rustiger weken komen.

Zo, nu even opladen om te gaan hardlopen...heb mijn outfit al aan anders kwam ik nog in de verleiding op de bank te gaan hangen. Deze week maar 2 dagen werken en dan vrijdag lekker dagje sauna met de man, mmmmmm en dan alweer kerstboom opzetten, ha!
Klinkt als een goede keus Balpen. Soms is even rust gewoon beter en misschien doet zich op een ander moment ook nog wel zo'n kans voor. Ik heb vlak na mijn verlof van dochter ook zo'n soort aanbod gehad in combi met opleiding en toen ook niet gedaan i.v.m. rust in huis wat even belangrijker was. Uiteindelijk later een soortgelijk aanbod weer gehad op ee beter moment. Komt vast vanzelf wel weer wat.

Hier de pakjesavond achter de rug. Kinderen hebben in race-tempo alles uitgepakt, ze konden niet wachten tot de volgende zijn pakje had uitgepakt. Daarna heerlijk gespeeld met van alles en nu uitgeteld op bed. Zal morgen een zwaar dagje voor ze worden maar dat zien we dan wel weer.

Wat leuk dat je overblijfmoeder bent Blondieszz! Krijg je toch ook weer een andere kant van de school mee.
Wij hebben zondagmiddag "pakjesavond" gehad. Mini vond het wel leuk, maar was er ook redelijk snel klaar mee. Ze had meer belangstelling voor wat op tafel stond.

Ze is helemaal wild enthousiast over een spel Elefun. Ook de boekjes die ze heeft gekregen vindt ze geweldig.

Pff voel me wel erg lullig want ik ben de verjaardag van het zoontje van een hele goede vriendin vergeten. Die was zaterdag jarig. Ik had ook niet echt een excuus gewoon vergeten. Ik moest er in eens aan denken toen ik het verhaal van Balpen las over verjaardag op 5 december.

Net even gebeld en ze was wel teleurgesteld dat ik er niet aan gedacht had. We gaan er aanstaande zondag heen ter compensatie. Maar goed leuk is het natuurlijk niet.

Ik bedacht me ook net dat ik in eerste instantie uitgerekend was vandaag. Toch een gekke gedachte, maar het voelt niet heel heftig. Natuurlijk ook omdat ik nu weer zwanger ben.

Balpen de baan kan heel leuk zijn, maar het moment is gewoon niet goed. Dat is ook heel belangrijk. Waarschijnlijk komt er wel weer eens zo'n kans, maar misschien is het dan wel het juiste moment (wat pada ook aangeeft).

Heb je nog een leuke pakjesavond gehad?

Hmm verder weet ik het even niet. Ik merk dat ik het zwanger zijn wat zwaarder begin te vinden. Ik ben contstant doodmoe en dus ook vergeetachtig. Nou ja ben niet helemaal happy en baal dus dat ik zulke zaken als verjaardagen vergeet etc.
Goede keuze Balpen. Inderdaad wat Pada zegt, als het niet goed voelt op dit moment moet je het niet doen en dan komt er vast later nog een mogelijkheid.

Balen Wicki dat je die verjaardag vergeten bent. Niks aan te doen maar ik kan me voorstellen dat je je er rot onder voelt. Vervelend ook dat je zo moe bent en dat zwanger zijn opeens zo zwaar aanvoelt.

Zoon vond de zak met cadeautjes geweldig. Ik was buiten iets in de kliko gaan gooien en zou de zak voor de deur zetten. Zak stond in de garage. Sta ik ermee klaar, gaat de deur bij de buren open (kleine kinderen) en vertrekt daar de andere buurvrouw met haar kinderen. Toen heb ik me maar even verscholen achter de auto, was als de dood dat die kinderen me zouden zien. Later hoorde ik van vriend dat zoon op dat moment al van alles hoorde en "kijken? kijken?" vroeg. Stilletjes de deur open gedaan, pepernoten gegooid, gebonkt en wegwezen. Maar toen duurde het nogal lang... eerste keer dat we dit deden en duidelijk niet helemaal goed geproduceerd. Dus toen heb ik de deur open gedaan net toen vriend en zoon in de gang kwamen kijken, en een kletsverhaal opgehangen dat ik zwarte piet had zien wegrennen. Volgend jaar moeten we toch maar een buurman vragen denk ik. Zoon heeft alle pakjes uitgepakt, ook die van ons. Dat gaat nog wat worden met kerst bij de schoonouders...

Ik ga eindelijk een workshop taart versieren doen, op 24 december. Daarmee maak ik meteen het toetje voor 2e kerstdag met mijn familie. Heb er zin in!
Haha Plukkie, ik zie het al helemaal voor me hoe jullie gisteren moesten improviseren .

Hier was het ook erg leuk, kinderen hadden geen rust voordat alle kado's waren uitgepakt, dus al met al waren we binnen een half uur door de kadootjes heen. Daarna moest alles natuurlijk meteen worden uitgeprobeerd, dat hoort erbij. Het was gewoon erg gezellig en ze waren zo blij met de kadootjes, helemaal goed.

Vandaag een druk dagje! Vanmorgen dochterlief weggebracht, uur later moest ik bij CB zijn met zoonlief, over een half uur word ik weer op school verwacht voor de overblijf van 12 tot 13u en om half 3 wéér op school om dochter met vriendinnetje op te halen. Fiets heel wat af dus, gelukkig is het tot nu toe droog geweest! Zoonliefs slaapje schiet er een beetje bij in, dus heb het meteen na het CB in bed gelegd, en zowaar sliep hij meteen, heeft hij in ieder geval een uurtje rust gehad. Hij verheugt zich er helemaal op om bij zijn zus op school te mogen eten, zo schattig! Overblijf is hier 'verplicht', dwz er is een continurooster en elke dag zijn er twee ouders die overblijfouder zijn. Sta je eens in de drie weken voor ingedeeld. Je kan het afkopen a 15 euro volgens mij, maar het is dus eigenlijk de bedoeling dat je er zo'n 15 keer per jaar bent. (leuk als je net als Miss straks vier kinderen op school hebt, dan zou je dat dus minstens 1x p/week moeten). Maar goed, dit is mijn eeste keer dus ik ben benieuwd. Een uurtje met 25 kleuters, pfffft.

CB met zoonlief had weer hoog irritatie-gehalte. Ze vonden wederom dat meneertje niet goed was gegroeid, curves buigen verder af. Ikzelf vind 11,5 kg en 86 cm best meevallen eigenlijk, maar goed. Hij eet als een bouwvakker en wij vinden hem helemaal niet echt dun, hij krijgt juist wat meer spekjes!
Balpen, ik moet maar gewoon blij zijn dat ons CB van de aardbodem lijkt te zijn verdwenen als ik het zo lees. Moet je net als CD eerder komen opdraven of was het nog net niet zo erg?

Dat continurooster klinkt fijn, hebben ze bij ons helaas niet. Maar idd, als je net als Miss veel kinderen hebt ben je echt wel het bokje. Daar zou ik dan weer wel van balen.
Ha! Dat zou ik direct afkopen, never nooit ga ik overblijven op school en al helemaal niet verplicht! Hier zijn ze overgestapt van een door ouders gerunde opvang naar een 'professionele' opvang (dwz dat ze een dag cursus hebben gehad). Volgens mij moet dat eigenlijk ook. Wat nou als er iets gebeurt tijdens het toezicht van de ouders? Ben je dan wel verzekerd enzo? Zou ik me niet zo fijn bij voelen eerlijk gezegd..

Continue rooster op zich wel trouwens. Hebben we hier niet, maar merendeel van de kinderen blijft wel over. Die van mij ook, vanaf het begin, vind dat heen en weer gefiets helemaal niks..

Hier soort van zieke oudste zoon (denk gewoon moe van alle indrukken) en verder rustig dagje.
Volgens mij is het altijd verantwoordelijkheid van de school hoor Miss. Bij ons (haha! het duurt nog 2 jaar!) is er een professionele kracht (de onderwijsassistent) die samen met ouders de overblijf regelt. Ik vind dat wel best. Doorgaans is die optie goedkoper dan een professionele organisatie en om nou te zeggen dat het daar beter van wordt... ik denk het niet. Hopelijk blijft het dus zoals het is en ik wil ook best iets doen op school. Ik moet die nieuwe vriendinnen toch ergens leren kennen.
Dat iets doen op school wil ik ook wel hoor, ik zit in de mr en help af en toe bij activiteiten. Maar wel op momenten dat het mij uitkomt. Hoe doe je dat als je meerdere kleinere kinderen hebt bijvoorbeeld? Lijkt me heel onhandig..

Nou ja, ik vind het prima zoals het nu is dus.

En die nieuwe vriendinnen komen vast wel als je regelmatig op het schoolplein staat en zoon gaat spelen.

Daarover gesproken, g heeft morgen zijn eerste speelafspraakje. Zijn vriendje van de psz komt hier spelen. Leuk voor hem, dat hij dat nu ook heeft, hij ziet dat natuurlijk ook altijd van zijn grote broers.
Ik vind het wel leuk hoor, om die overblijf te doen. Toch leuk om je kind te zien in het geheel van de klas. Bovendien ben je met twee of drie ouders op 25 kinderen, dus goed te doen en ruim voldoende toezicht lijkt me.

Leuk Miss, die speelafspraken. Dochterlief heeft hier wel geregeld vriendjes en vriendinnetjes te spelen, meiden van het kdv of buurkindjes. Toevallig heeft ze nu voor het eerst hier thuis een vriendinnetje van school te spelen. Dat meisje is deze week 6 geworden, dus bijna twee jaar leeftijdsverschil, maar toch klikt het erg leuk. Het meisje blijkt hier ook vlakbij te wonen, zeg maar volgend jaar zomer zitten ze in dezelfde "buitenspeel-zone". Ze zitten boven samen en het klinkt gezellig! Zoonlief vind het overigens maar niks, die wil meedoen en dat willen de meiden niet, dus die loopt echt te mopperen.
Zo te lezen hebben jullie allemaal ook een erg gezellige sinterklaas gehad! En plukkie, jouw verhaal is geweldig! :-) Zijn de kindjes inmiddels weer een beetje tot rust gekomen?

Balpen, ik ben gewoon plaatsvervangend boos op jouw cb. Jullie kereltje worstelt zich door alle ontstekingen en ziektes heen en ontwikkelt zich daarbij ook nog eens supersnel. En dan gaan zij zeuren over zijn gewicht. Iets waar je ook nog niet eens iets aan kunt doen, behalve domme dingen als bijvoeden. Ze kijken volgens mij echt alleen maar of je kind zo'n dom lijntje volgt. Wat dat betreft ben ik wel benieuwd naar maandag. Dan mag ik weer met ukkie. En zij is volgens mij in korte tijd zoveel zwaarder geworden, dat ze wel van haar lijntje moet afwijken. Zul je zien, was ze eerst te licht en nu te zwaar :-)

Overblijfmoeder zou ik zelf niet zo blij mee zijn. Ik zou echt niet weten hoe ik dat nu weer zou moeten plannen. Bij ons werken ze daar volgens mij niet mee. Ze werken hier samen met de BSO voor tussenschoolse opvang. Een continuerooster lijkt me trouwens wel heel prettig.

Wicki, wat vervelend dat je die verjaardag vergeten bent. Ik kan me voorstellen dat je je daar schuldig over voelt. Maar goed, wees ook niet te streng voor jezelf. Er gebeurt momenteel nogal wat in je leven. Ik vergeet zelfs de laatste tijd ook van alles en dan ben ik nog niet eens zwanger.

Miss, mijn moeder vertelde laatst dat wij vroeger ook vaak ziek waren na sinterklaas en onze verjaardag, echt met koorts enzo. Waarschijnlijk puur van alle spanning. Zou goed kunnen dat dat bij jouw oudste nu dus ook het geval is, hoewel het ook gewoon heerst natuurlijk.
Ah wicky, balen van die vergeten verjaardag. Maar niks meer aan te doen. Goed dat je meteen gebeld hebt toen je erachter kwam. En je vriendin heeft zelf ook een kind, dus die kent het principe 'zwangerschapsdementie' vast wel! Je neemt naast een kadootje voor de jarige natuurlijk een bloemetje mee voor je vriendin en dan heeft ze het je vast wel weer vergeven.

Miss, hoe was de date van G gegaan vandaag .

En Scuba, ben jij vorige week niet begonnen met je nieuwe baan? Vertel, hoe is het? Vast wel weer wennen om voor een baas te werken en vier dagen op pad te zijn! Hoe is het afgelopen met je zakenpartner, update op hyves?

CD, haha, ukkie wordt groot! Lekker toch dat ze zo goed groeit. Hoe gaat het met de boterhammen, vindt ukkie het lekker?
Ach ja wicki, niks meer aan te doen. T wordt je vast vergeven.. Die dingen doe je niet met opzet tenslotte!

Balpen, wat lief dat je onthouden hebt dat scuba begonnen is! Ik ben ook benieuwd trouwens, hoop dat het bevalt!

G heeft erg leuk gespeeld met vriend en s. Hij was erg lief en zorgzaam, was grappig om te zien. Leuk jongetje ook wel. Ben blij dat ie goede smaak lijkt te hebben in vriendjes

Nu op de bank voor Bridget Jones met zak chips.. Maar vrees dat ik t niet ga uitkijken, ben erg moe. Vanmorgen ook wakker met verkouden neus en wattenhoofd. Even proberen goed te slapen, wil echt niet ziek worden..
Inderdaad, wat attent van jou, Balpen, dat je denkt aan de eerste werkdag van Scuba! En ik ben ook benieuwd. Zal wel heel erg wennen zijn, denk ik.

Ukkie groeit echt als kool, volgens mij. Op het kdv zij een leidster gisteren ook, dat ze opeens veel zwaarder lijkt te zijn geworden en dat idee hadden we zelf ook al. Ze vindt de boterhammen heerlijk. Ze eet er inmiddels 's morgens en 's middags 1. Misschien dat ze daarom zo zwaar wordt :-)

Miss, klinkt goed die speeldate! Volgens mij geniet je steeds meer van je kleine G.
Je hebt gelijk CD, ik geniet enorm van mijn kleinste mannetje. Hij zegt de prachtigste dingen, is over het algemeen erg schattig en behulpzaam. Misschien wel juist doordat we het ook zo moeilijk hebben gehad met hem (en nog wel eens hoor) vind ik hem nu zo vreselijk schattig denk ik.

Ben zojuist met de kleintjes even naar het zweedse warenhuis geweest en heb wat gezellige dingen ingeslagen. Kaarsjes enzo. Vriendlief is nu de kerstboom aan het kopen met g, kunnen we die ook gaan optuigen. Heb wel weer zin in alle feestelijkheden! (helpt ook dat ik al de hele middag honger krijg van mijn draadjesvlees dat al sinds 1 uur in de oven staat...)

Heerlijk trouwens dat ukkie zo lekker kan eten toch? Niks zo vervelend als kinderen die alsmaar miepen met eten en nooit eens ergens echt lekker van genieten! (vraag maar aan plukkie en zo nog wat anderen, heb er zelf ook twee van rondlopen hier)
Oh zoon geniet wel van eten hoor! Alleen niet van 'vreemd' warm eten.

hij lijkt trouwens in een fase te zijn gekomen dat hij frustratie oplost met slaan, schoppen en gooien. De GO herkent hem niet met dit gedrag dus daar heeft hij al op de mat gezeten omdat hij andere kindjes mepte of zo. Maar goed thuis doet hij dat ook, argh. Ik probeer het met afleiden en zeggen dat het niet mag en zo maar vooralsnog krijg ik het er niet uit. Best irritant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven