Rode Poezebeesten

02-12-2011 14:03 194 berichten
Gewoon even een klets maar raak topic omdat me de laatste tijd opvalt dat er veel Avatars rode poezebeesten bevatten. En ik heb er ook eentje!

Een heule mooie rode dame van nu net 5 maanden oud. Ergens uit de sloot gevist door een dame. Samen met drie broers/zusjes was ze in een vuilniszak in het water gegooid en zij was de enige die het nog 'deed'... Twee weekjes oud was ze toen. Heul zielig. Inmiddels is ze goed gegroeid en alles gaat prima. Ik heb altijd al een rode kat willen hebben, maar alleen als het een meisje was (ivm aanwezigheid kater). En die zijn niet zo heel makkelijk te vinden.

En het spreekwoord klopt. Rooien en Valen... dat zijn donderstralen. Zo veel anders dan mijn andere (wel ras)katten die haar vanaf dag 1 als Vuilnisbakkenrasje meteen accepteerde. Maar alles wordt gesloopt en ze rent de hele dag als een dolle door het huis de andere volwassen katten te pesten.... Een dondersteen is het met ADHD. Een kleine rooie rotzak met een heel aandoenlijk koppie.

Dus komop, RodePoezebeestBaasjes... laat je horen!

Red Rules!
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk, welkom Momfer. Kom lekker meeschrijven.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Lotusbloem1980 schreef op 03 december 2011 @ 01:22:

MV; Wat een prachtige foto`s maak je!

En wat zijn het heerlijke katten!Dank je
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:kitty.elastic schreef op 03 december 2011 @ 01:12:

ik wil ook een kat.. heb altijd katten gehad, ook rooien, maar ik durf nu niet zo goed ivm hamster en ik ben veel te vaak weg en dan vind ik het ook weer zo zieligKat en hamster kan goed gaan. Als je veel weg bent, ben ik een voorstander dat je 2 katten neemt. Ben ik hoe dan ook een voorstander van. Hebben ze iig een maatje. Zie mijne, heb honderden fotos dat ze in en op elkaar liggen, ze zijn zo gek op elkaar. Eerst moest ik 8 uur op een dag met Bo spelen, toen kane een jaar later genomen en sindsdien wil Bo niet meer met mij spelen, alleen maar met kane. Beste beslissing die ik ooit heb genomen.
Wat een leuke foto's MV! Zo schattig dat ze lepeltjelepeltje liggen, hoe lief is dat! Fijn dat ik hier gelijk gestemden vind! Ik maak werkelijk overal foto's van en het is nooit genoeg.

Ik had tot vorig jaar nog een lapje erbij dus kater is nu "alleen" Dit gaat gelukkig prima. Heel veel nagedacht of ik er toch niet nog een bij zou nemen. Tot nu toe nog niet gedaan. Weet nu wat ik heb. Lapje was namelijk niet zo'n sociaal beestje. En dat is een enorme understatement zeg maar. Heb dat nu losgelaten en als het moment en het juiste katje daar is dan weet ik dat vast wel. Tot die tijd gezellig saampjes wat ook kater helemaal prima lijkt te vinden.

Foto erop zetten met iPad lukt me helaas niet dus dat moet even wachten.
Leuk als je fotos gaan lukken Momfer. Is je kat niet eenzaam?
Ik heb niet het idee dat hij eenzaam is dus ik hoop ook dat ie dat niet is. Zeker weten doe je nooit natuurlijk. En ik gok dat er t.z.t. Echt wel eentje bij komt. Maar het moet goed voelen en die ruimte was/is er niet. Mis lapje best wel.
-
----

Een echte jager, die kat van mij, dat zie je meteen.
Gemakkelijke houding:

--
quote:pilous1 schreef op 03 december 2011 @ 09:40:

[afbeelding]

Een echte jager, die kat van mij, dat zie je meteen. Hier kan je toch naar blijven kijken -smelt-. Ik weet dat eendje nu volwassen is. Zouden ze elkaar toch nog herkennen?
Ze is van de zomer nog langs geweest met 2 mannetjes, de sloerie

Overigens, mocht iemand nog een kat zoeken die een 2e kans verdient: http://www.zwerfkat.com/baasjegezocht.php
Nu moet ik weer huilen.. We hebben in september onze rode Poezenfreule in moeten laten slapen. Een raskat met zo'n karakter dat zelfs vrienden die niets met katten hebben nog wel eens tegen me zeggen dat zij wel echt heel bijzonder was. Ze was de koningin, maar op een dusdanige manier dat je niet door had dat ze je gebruikte voor haar behoeften.

Ik heb heel bewust niet weer gekozen voor een rode kat. Er is geen enkele kat die haar kan evenaren en als er nu eentje zou zijn met haar kleur zou ik veel te veel gaan vergelijken.

Dus is haar opvolger van hetzelfde ras, maar een andere kleur. En ontzettend lief en ook met echte rastrekjes die de Freule ook had, maar zo gemakzuchtig en zo uit op zijn eigen belang dat het maar goed is dat het geen mens is. Hij zou wereldheerschappij opeisen, op een niet zo'n goede manier.

onze rode kater samen met z'n maatje, komen beiden uit het asiel en zijn nu 8 jaar.
quote:Mylene_Valerie schreef op 03 december 2011 @ 03:18:

[...]

Kat en hamster kan goed gaan. .nou ik heb eerder katten gehad en hamsters ( tegelijk ) en dat is niet goed afgelopen voor de hamsters dus .. toch maar niet meer uit proberen.
Cosworth, wat een knapperds
Ik heb al jaren katten en hamsters. Hamsters (2 vd 4 dan, 1 is na 3 weken verdwenen ) zijn wel een keer gegrepen door de katten, maar die zijn allebei overleden van ouderdom een paar jaar later. Hamster die ik nu heb, is ongeschonden .

Ik heb overigens wel een plastic kooi met alleen tralies bovenop en de katten mogen er alleen bij als ik ook in de kamer ben.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Wat een leuk topic! Ik ben nu niet thuis maar maandag/dinsdag zal ik ook wat foto's van mijn rode kater delen
quote:kitty.elastic schreef op 03 december 2011 @ 16:02:

[...]

nou ik heb eerder katten gehad en hamsters ( tegelijk ) en dat is niet goed afgelopen voor de hamsters dus .. toch maar niet meer uit proberen.Ik had Russische dwerghamsters en op een nacht werd ik wakker van een verschrikkelijk gekrijs. Dus ik ren naar de huiskamer, zie ik een van mijn katten een hamster in haar bek hebben. Ik ook krijsen dat ze los moest laten en dat deed ze gelukkig. Hamster had niets, geen eens een bijtwondje. Sindsdien vonden de 2 hamsters mijn katten niet meer leuk. De hamsters mochten elke dag als ik erbij was los lopen en dan gingen ze zo hard als ze konden rennen richting de katten en beten ze in hun poten. De katten vluchten toen steeds op de stoelen waar de hamsters uiteraard niet bij konden. Was wel een grappig gezicht de katten op de vlucht voor die mini hamstertjes.
Wij hadden dit poesje

Toen wilde wij er een poesje bij. Er was iemand die een nestje had. Ik kreeg eerst die rode in mijn handen geduwd. Dus ik zei, ik hoef die andere niet meer te zien, ik neem deze. Daarna duwde ze mij die grijze in de hand.

Daar kon ik natuurlijk niet uit kiezen. Dus een foto gemaakt en aan de kinderen laten zien. En die konden ook niet kiezen. Toen hebben we afgesproken dat we tegen mijn man zouden zeggen, als we de ene poes nemen, dan wordt de andere slangenvoer .......

Nouja, jullie raden het al, we hebben ze alle twee genomen.
Oh wat een schatjes, ik had ook niet kunnen kiezen. Echt wat zijn ze mooi.

Een paar foto's van mijn rode poezenbeest. Ik heb van hem veel meer foto's dan van die andere twee omdat hij veel fotogenieker is. Maar ik ben op alle drie even gek.
quote:Mylene_Valerie schreef op 03 december 2011 @ 20:41:

Oh wat een schatjes, ik had ook niet kunnen kiezen. Echt wat zijn ze mooi.Ik vind alle kittens schattig, dus ik had waarschijnlijk nooit kunnen kiezen Hoewel, die naaktkatten vind ik helemaal niks

Meld zich met rode kater,

En ik smelt bij alle poezeplaatjes, vooral bij die van de knappe man van MV, en die met het eendje, en de kittens (how cute are they)
Wat een leuk topic!

Sinds een jaar ook helemaal in de ban van de rode kater.

Helaas is onze Tijger afgelopen zomer verongelukt.. wat waren we verdrietig.

En nu hebben we Boris! (zal proberen een foto te plaatsen)

(Edit.. dat lukt dus niet.... kan geen plaatjes plakken..)

Maar nog wel een TIP voor de rode katten liefhebbers..

De Gelaarsde Kat, vanmiddag al gezien in de bioscoop, echt een aanrader! Hij is echt te gek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven