Onvoorzichtigheid

04-12-2011 11:56 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie dat nou ook met jullie man/vriend/partner. Mijn vriend is echt een schat hoor, maar in huis vrij onvoorzichtig. Neem nou net, loopt hij met z'n armen vol tuinkussen naar zolder, stoot hij een schilderij van de muur. Het ding klettert naar beneden, gevolg: schilderijtje stuk en een flinke buts in het laminaat. Dan denk ik, je kunt toch even uitkijken of desnoods twee keer lopen zodat je niet je armen vol hebt??
De eerste krassen zie je nog, daarna gaat het erbij horen. Soms is een eerste kras of kring ook gewoon nodig om te beseffen dat je een plank moet gebruiken, of dat de nieuwe tafel niet zo goed tegen vocht kan.

Mocht je echt een chronisch probleem hebben met onvolkomenheden, dan kan je daar beter al bij de aanschaf rekening mee houden. Geolied parket ipv laminaat en betere haakjes voor je schilderijen, bijvoorbeeld.
Haha wat Roos zegt is ook zo. Een bekende van mij had een aanrecht dat niet nat mocht worden.

Nouja het mocht wel nat worden, maar dat moest je meteen afnemen. Er mocht geen plas water blijven staan.

Tja dan maak je het jezelf wel lastig...
Draai het eens om: als jij per ongeluk een schilderij van de muur stoot, schilderij stuk en butsje op de vloer en je vriend zegt er dan wat van, hoe zou jij dan reageren? (ik bedoel maar te zeggen: hij deed het niet expres en zal er zelf ook best van balen)
Ik ben bij ons thuis de lompe, ik struikel, sta op speelgoed van de kinderen, gooi bestek mee in de prullenbak als ik de borden afschraap.

Heb een scala aan glazen en borden laten vallen. Hele pannen met eten over de vloer.

Lig regelmatig onder aan de trap of op de vloer van de badkamer.

Dus wees blij dat ik niet je huisgenoot ben.
De verhouding ligt hier 50-50.
Oja, de hond kan er ook wat van met zijn staart. Volgens mij sloopt dochter van 1,5 jaar het minst. Nog niks gesloopt voor zover ik mij herinner.
quote:ditendat schreef op 04 december 2011 @ 12:19:

Ik ben het juist wel met je eens hoor.. zonde toch, in je laminaat of op je aanrecht. Dat blijf je zien.. Kleine moeite om een snijplank te pakken! Ik vind je geen zeikerd! (of ik ben ook een zeikerd.. dat kan natuurlijk ook)

Ik ben het ook helemaal met TO eens.

Het is toch een kleine moeite, om een beetje voorzichtig met je spullen om te gaan?.

Hier lopen ook klunzen hoor.

Ouwe koelkast op spikslinternieuwe vloerbedekking, gaat ontdooien, geen verdere uitleg nodig.

Ook snijden op een nieuw aanrechtblad, plank staat klaar.

Motorblokken op de achterbank van de auto.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik noem het desinteresse.

En gemakzucht, en word er niet vrolijk van.

Kijk als iets kapot gaat, dat kan, daar ben ik vrij makkelijk in, moet dan vaak nog wel lachen ook.

Maar, als het niet nodig is, en makkelijk voorkomen kan worden, kun je mij pislink maken.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:anjertje schreef op 04 december 2011 @ 12:04:

Dat irriteert me eigenlijk gewoon het meest, dat meteen gepikeerd zijn. Of het eigenwijs zijn. Een tijdje terug moest het wandmeubel van de kant. Ik zeg leg er een matje onder dan beschadigd de vloer niet maar nee hoor, lekker schuiven zonder matje. Gevolg, een dikke kras in het laminaat. Of deze, ff snel een plak ontbijtkoek afsnijden zo op het aanrecht. Zeg ik, pak nou even een snijplank maar de plak was al afgesneden. Gevolg, een flinke kras in het aanrechtblad. En dan zeggen, die kras zat er al lang.Doe jij dat zelf ook altijd, een matje eronder? En pak jij altijd die snijplank?
Ik vind je geen zeikerd hoor, ik zou daar ook pissig over zijn! Mijn man heeft een aantal hobby's en soms werkt hij ook binnen ergens aan. Toen hij een kwak lijm knoeide op onze gloednieuwe en hele dure leren stoel was ik echt pislink!

Iets kapot maken of beschadigen kan natuurlijk altijd, maar als je het kan voorkomen doe dat dan ook. En erken het gewoon als je iets hebt gesloopt en ga er niet pissig om worden als iemand er iets over zegt.
Ik ben het met je eens to.

Een ongelukje kan altijd gebeuren maar je kan wel je best doen om een beetje voorzichtig te doen. Het lijkt wel of sommige mensen het niets kan schelen of iets kapot gaat of niet. Ik ben ook zuinig op mijn spullen.
Snijplank is toch ook voor de hygiene?

Ik vind het een beetje vies om iets zo op het aanrecht te snijden.
Sommige mensen zijn nu eenmaal een beetje onhandiger of makkelijker met dingen. Als mijn ex-schoonzusje langs kwam en ik wist het van te voren dan haalde ik een mooie barometer van de muur in het halletje, een schaal van de tafel etc. Van te voren wist ik gewoon dat het mis zou gaan anders.

Ook op vakanties was het altijd degene die struikelde over stoepjes en steentjes. Motorisch helemaal goed, maar gewoon onhandig. Haar dochter heeft dat ook.

Ik zou inderdaad wel een hekel hebben als er door gemakzucht dingen kapot zouden gaan. Het is toch zonde van het laminaat.
Ik kan ook zo'n kluns zijn.. Niet opletten wat ik doe.. Geen desinteresse, maar pure onhandigheid! Vooral als ik ongesteld ben..

Ik snap je wel, zou het ook niet leuk vinden als het expres gedaan werd, maar denk niet dat dat het is
.
quote:Kalliope schreef op 04 december 2011 @ 12:23:

Als je wil dat iets op jouw manier gebeurt, moet je het zelf doen.

Precies!

Bovendien lijkt het me niet dat je vriend bewust lomp doet. Onhandigheid zit gewoon in sommige mensen, dat doe je niet expres. Ik zou er ook slecht tegen kunnen als mijn partner daar enorm over zou zeuren, niemand is perfect.
Een ruzie over of de olijfolieflessen boven of onderin de kast moeten? Mensen... weet je hoe gezegend je bent als dat de ruzies zijn die jullie met elkaar hebben? Lighten up!
Wat eten we vanavond?
Lompheid zit er bij sommige mensen gewoon in, en dat verandert niet vrees ik..blijkbaar een gebrekkige motoriek. Is blijvend vermoed ik.
quote:Kalliope schreef op 04 december 2011 @ 12:23:

Als je wil dat iets op jouw manier gebeurt, moet je het zelf doen. Vervolgens kan to alles in huis gaan doen en kan haar man lekker gaan lopen niksen. Dat lijkt mij ook niet de bedoeling.
Ik ben onhandig, vriend is vergeetachtig. Ook een goede combinatie hier hoor.

Vraag vriend of hij in het vervolg voorzichtiger wilt doen, kwaad worden vind ik wat overdreven.
ach lomp, impulsief moet kunnen op z'n tijd.

Mijne schoot gister uit z'n slof omdat ik er wat van zei toen ie zelf! de dop van het filter van de wasmachin sloopte om 10 uur savonds zonder dat er een tijltje onder stond. (en bedankt)
quote:makreel schreef op 04 december 2011 @ 23:01:

Een ruzie over of de olijfolieflessen boven of onderin de kast moeten? Mensen... weet je hoe gezegend je bent als dat de ruzies zijn die jullie met elkaar hebben? Lighten up!Ik denk dat je niet goed hebt gelezen/het hebt begrepen Makreel. Daar hadden we een discussie over omdat ik bang was dar er een keer een fles uit de bovenkast zou vallen, op de keramische kookplaat. Dat laatste gebeurde circa twee weken later en toen was ik dus wel boos. Een discussie is geen ruzie of bij jou wel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven