Als de wekker gaat dan:

04-12-2011 17:57 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel is duidelijk. Opstaan natuurlijk en dan?

Wat vind jij belangrijk om allemaal te doen voordat je de deur uit gaat.
Moed verzamelen voor de nieuwe dag?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ok dit is de routine:

-Nog in bed mail checken

-laptop aan, muziekje aan

-douche in

-aankleden

-opmaken

-haar doen

-spullen bij elkaar rapen voor de dag

-toch maar andere schoenen aan

-laptop uit

-ontbijten

-deur uit.
Als de wekker gaat dan.... Baal ik!!!

Om vervolgens eerst te gaan ontbijten met een sigaret en een drinkontbijtje. Dan douchen en vervolgens vlieg ik de deur uit. En dat allemaal binnen 3 kwartier.
pil nemen

tanden poetsen

opmaken

haar borstelen

aankleden

kat eten en drinken geven

vaatwasser uitruimen

ontbijten
Wakker worden (kost tijd bij mij) met een kopje koffie.

Persoonlijke hygiëne vind ik belangrijk (douchen, tandenpoetsen).

En minimaal 4 keer glimlachen. Naar de spiegel.

Ontbijten en kletsen met m'n partner.

Ramen op een kier zetten zodat het huis fris gelucht is als ik terug kom.

Veel andere dingen doe ik ook, maar die vind ik minder (of niet) belangrijk.
Snoozen.
Zelf zal ik de spits afbijten.

Als de wekker gaat probeer ik zo vlug mogelijk op te staan zodat ik niet opnieuw in slaap val.

Na mijn medicatie geslikt te hebben ga ik richting badkamer om te toileteren en te douchen.

Als ik geluk heb liggen mijn kleren al klaar omdat er de vorige avond aan gedacht is, is dit niet het geval ga ik na het douchen richting kledingkast en zoek dan iets uit.

Trap af richting keuken waar als eerste de afwasmachine leeg geruimd wordt. Ontbijt wordt gemaakt en met bord en koffie loop ik naar boven waar we ontbijten en anders beneden in de kamer.

Als ik tijd heb gaat de swiffer door de benedenverdieping en vervolgens doe ik mijn haren, poets mijn tanden en ga ik er vandoor.
Mail checken en dan snoozen
Gossie, jullie zijn snel
quote:bosaapje schreef op 04 december 2011 @ 18:02:

Zelf zal ik de spits afbijten.

Beetje rijkelijk laat, die spits
Te langzaam
6x snoozen en daarna heel erg haasten wegens tijdgebrek
Als je tijd hebt de swiffer? Dat overkomt mij dus nooit
- Wekker uitzetten

- Lamp aan

- Alle tweets van afgelopen nacht globaal lezen

- Viva forum lezen

- Aankleden

- Opmaken en haar doen

- Kinderen wakker en klaar maken

- Eten

- Weg!
Wekker is werkBB, dus eerst wekker uit en dan direct mijn werkmail checken. Daarna gaat mijn privetelefoon, zet ik ook uit en ik check mijn privemail. Opstaan. Etensbakken van de beesten verzamelen en in een heet afwassopje zetten. Douchen en overige persoonlijke verzorging. Etensbakjes afwassen, drogen, vullen en uitdelen. Aankleden. En ik ben klaar voor de dag!
Oh en tussendoor hond uitlaten, opruimen, brood klaar maken, kinderen naar school brengen en dan eindelijk naar mijn werk.

Mijn wekker gaat dan ook iets voor 6 uur.
Blijf ik nog 1 à 2 uur liggen. Hele slechte gewoonte. Dan minstens een half uur douchen, en dan moet ik me nog aankleden, make-uppen, enz. enz.
Liever elitair dan een pauper!
Wekker uitzetten, kat van mijn rug halen (slaapt ze altijd) Dan plassen, tanden poetsen, haren doen, parfum en deo op. Dan aankleden, man wakker maken, 2 Senseo koffie maken, peukie, make-up. Dan hond uitlaten, soms is dat maar 2 minuten, soms 10 minuten. Dan rest van de koffie opdrinken, brood pakken en naar het station fietsen. Dit duurt allemaal 40 minuten.
Als wekker gaat er meteen uit.

Dan eerst een kwartier wakker worden (ondertussen naar wc gaan, brood eruit leggen en kleding klaar leggen).

Dan douchen + tanden poetsen.

Gezicht verzorgen (o.a. crèmepje), haren kammen en in model brengen, deo op doen.

Kleding aantrekken.

Oorbellen in + parfum op doen.

Schoenen aantrekken.

Spullen verzamelen die ik moet meenemen (o.a. ontbijt en lunch).

Weg gaan.
Als de wekker gaat: dan hoor ik hem eerst niet. Pas na een kwartiertje denk ik: He, wat gaat daar?

Dan snel naar beneden, douchen, als ik niet te lang op bed ben blijven liggen, dan nog snel een ontbijtje. Toiletbezoekje, haren in model, werkkleding checken en dan onderweg.

Dit alles in 3 kwartier, maar soms in een kwartier.
Met kinderen en of huisdieren heb je inderdaad meer tijd nodig dat is duidelijk. Ook hier 2 poezenbeesten maar meestal doet echtvriend deze verzorgen. kattendrollen eruit scheppen en bakjes verschonen is nog geen 5 min. werk dus als ik het een keer moet doe ik dat na het douchen. Afdrogen hoeft dan al bijna niet meer
Eerst nog even snoozen. Opstaan, plassen, sigaret met een kop thee, mail en forum checken, douchen, aankleden, nog een sigaret en internetten, tanden poetsen, haren fatsoeneren en daarna ben ik klaar voor de dag.
Meestal gaat de wekker niet, ik ben vaak voor de wekker al wakker en dan zet ik hem uit en stap alvast uit bed (ik haat het om in mijn bed te wachten tot ie afgaat).

Kat een kleine knuffel, dan toilet en douchen, aankleden en evt nog sportspullen bij elkaar zoeken.

Brood smeren en kat eten geven. Werktas heb ik de avond ervoor al gepakt.

Schoenen aan, klaar! Dus deur uit.

Totaal kost me ong 20-25 minuten.
Wekker uitzetten.

Haf uur later tweede wekker uitzetten.

Uitrekken

Overwegen om ontslag te nemen

Uit mijn bed

Kleren bijeenzoeken

Verfrissen (tanden poetsen ed.) en aankleden

Procedure om ontslag te nemen in m'n hoofd door nemen.

Toiletbezoek

Schoenen aantrekken

Deur sluiten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven