Cupcakes smakeloos.
zondag 4 december 2011 om 21:47
Hoi allemaal,
Net nieuw hier, al lees ik al een tijdje mee.
Ik heb een klein vraagje over cupcakes. Mijn dochter is bijna jarig en ik heb tijdens een aanbieding een paar pakken cupcake mix gekocht. Voor haar verjaardag wil ik Bumba Cupcakes maken. Nu heb ik één pak geprobeerd en ik vind de cupcakes erg saai, lijkt wel papier. Hoe kan ik er (goedkoop) een lekkere smaak aan geven? Ik ben een nitwit wat betreft bakken, maar las ergens iets over siroop er doorheen doen. Is dat wat?
Net nieuw hier, al lees ik al een tijdje mee.
Ik heb een klein vraagje over cupcakes. Mijn dochter is bijna jarig en ik heb tijdens een aanbieding een paar pakken cupcake mix gekocht. Voor haar verjaardag wil ik Bumba Cupcakes maken. Nu heb ik één pak geprobeerd en ik vind de cupcakes erg saai, lijkt wel papier. Hoe kan ik er (goedkoop) een lekkere smaak aan geven? Ik ben een nitwit wat betreft bakken, maar las ergens iets over siroop er doorheen doen. Is dat wat?
zondag 4 december 2011 om 22:07
Ik beken nu even dat ik vandaag pepernoten heb gebakken met een pak dat een jaar overtijd was, van het merk Homemade.
En ze zijn lekker !!! Snoezeman wil graag dat ik geen kruidnootjes meer koop, en dat Snoezekind elke week aan het werk wordt gezet om deze dingen te bakken.
En ze zijn lekker !!! Snoezeman wil graag dat ik geen kruidnootjes meer koop, en dat Snoezekind elke week aan het werk wordt gezet om deze dingen te bakken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zondag 4 december 2011 om 22:10
Het merk Homemade vind ik goor! Heb er ook wel 'ns iets van geprobeerd maar het vieze is dat er niet eens boter (roomboter dus!) aan toegevoegd moest worden. Doe mij maar gewoon lekker met échte ingredienten. Goedkoop is duurkoop.
Heb trouwens ook wel 'ns cupcakes gebakken met verse abrikozen er in. Die waren zalig!! Alleen zijn verse abrikozen nu niet te koop.
Heb trouwens ook wel 'ns cupcakes gebakken met verse abrikozen er in. Die waren zalig!! Alleen zijn verse abrikozen nu niet te koop.
zondag 4 december 2011 om 22:17
Het pak had ik vorig jaar van een collega gekregen, haar man had het in zijn kerstpakket zitten, maar zij heeft geen oven.
Cakebeslag maken is inderdaad gemakkelijk, maar als zoiets er toch nog staat dan gebruik je het. En het was voor een jongetje natuurlijk tof om pepernoten te maken van deeg dat er écht als poep uitzag.
Cakebeslag maken is inderdaad gemakkelijk, maar als zoiets er toch nog staat dan gebruik je het. En het was voor een jongetje natuurlijk tof om pepernoten te maken van deeg dat er écht als poep uitzag.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zondag 4 december 2011 om 22:34
Ik had laatst cupcakes gemaakt en daar na het bakken m.b.v. spuitzak met een lang smal spuitmondje jam ingespoten. Had op Youtube een filmpje gevonden van iemand die dat deed en dat leek me wel lekker. Daarna laagje botercreme erop en afgedekt met marsepein en dat versierd met suikerbloemetjes (vastgeplakt met glazuur).
zondag 4 december 2011 om 23:07
Mijn ervaring is dat kids zelfs de allerdroogste cakejes nog lekker vinden als er een leuk plaatje op staat.
Misschien even uitproberen of je kind het lekker vind? Is ook zo zonde om alles weg te gooien..
En dan inderdaad jam of room erin!
Rum deden wij vroeger ook door de cake thuis! Geeft net een wat lekkerder smaakje. En de alcohol verdampt natuurlijk, dus je hoeft niet bang te zijn voor dronken peutertjes
Misschien even uitproberen of je kind het lekker vind? Is ook zo zonde om alles weg te gooien..
En dan inderdaad jam of room erin!
Rum deden wij vroeger ook door de cake thuis! Geeft net een wat lekkerder smaakje. En de alcohol verdampt natuurlijk, dus je hoeft niet bang te zijn voor dronken peutertjes
donderdag 8 december 2011 om 08:48
kosten bij de AH 1 euro voor een pak cupcakes , choco/ vanille of alleen vanille. Zitter er volgens mij 9 in. Kan je zo versieren en kost je bijna niets.
Of ze lekker zijn weet ik niet want ik bak ze altijd zelf,
Wat je kunt doen om deze te redden is een stokje verse vanille erdoorheen, een beetje citroenrasp, een zakje vanillesuiker en een paar eetlepels gewone suiker.
Succes
Of ze lekker zijn weet ik niet want ik bak ze altijd zelf,
Wat je kunt doen om deze te redden is een stokje verse vanille erdoorheen, een beetje citroenrasp, een zakje vanillesuiker en een paar eetlepels gewone suiker.
Succes
vrijdag 9 december 2011 om 21:49
Cupcake Ingredients voor 12 cupcakes
100 gram mon chou
60 gram ongezouten boter, kamertemperatuur
100 gram basterdsuiker
15 gram Limoenrasp
Sap van 1 limoen
5 gram vanilla extract
2 eieren
0,5 dl oliel
0,5 dl halfvolle melk
80 gram bloem
6 gram bakpoeder
Beetje zout
Verwarm de oven voor op 170˚C. Doe de papieren vormpjes in het bakblik
Doe het meel, de bakpoeder en het zout in een kom en zet deze apart. Doe in een mengkom de monchou, de boter, suiker, limoenrasp, limoensap en vanille extract en meng dit tot een licht en luchtig mengsel, in ong 3-4 minuten.
Voeg de eieren één voor één toe, telkens eerst goed doormengen. Daarna de olie er door mixen. Voeg daarna wat van het bloemmengsel toe (in 3 porties) en wissel dit af met de melk ( in 2 porties). Eindig met het bloemmengsel. Probeer niet te lang te mixen.
Vul de cupcakes tot 2/3. Bak ze 25-30 minuten in de voorverwarmde oven tot een sateprikker er schoon uitkomt. Haal ze uit het bakblik en laat ze helemaal afkoelen op een rekje.
Zo maak ik mijn cupcakes, en die zijn absoluut niet droog.
100 gram mon chou
60 gram ongezouten boter, kamertemperatuur
100 gram basterdsuiker
15 gram Limoenrasp
Sap van 1 limoen
5 gram vanilla extract
2 eieren
0,5 dl oliel
0,5 dl halfvolle melk
80 gram bloem
6 gram bakpoeder
Beetje zout
Verwarm de oven voor op 170˚C. Doe de papieren vormpjes in het bakblik
Doe het meel, de bakpoeder en het zout in een kom en zet deze apart. Doe in een mengkom de monchou, de boter, suiker, limoenrasp, limoensap en vanille extract en meng dit tot een licht en luchtig mengsel, in ong 3-4 minuten.
Voeg de eieren één voor één toe, telkens eerst goed doormengen. Daarna de olie er door mixen. Voeg daarna wat van het bloemmengsel toe (in 3 porties) en wissel dit af met de melk ( in 2 porties). Eindig met het bloemmengsel. Probeer niet te lang te mixen.
Vul de cupcakes tot 2/3. Bak ze 25-30 minuten in de voorverwarmde oven tot een sateprikker er schoon uitkomt. Haal ze uit het bakblik en laat ze helemaal afkoelen op een rekje.
Zo maak ik mijn cupcakes, en die zijn absoluut niet droog.
zaterdag 10 december 2011 om 15:00
Nooit meer een kant en klaar pak kopen. Er zijn goede recepten genoeg te vinden die veel smakelijker zijn.
Voor nu: voeg vanilleessence toe, 1 a 2 theelepels en je cupcakes zullen niet 'saai' meer zijn.
Cupcakes kun je ook gewoon in de supermarkt kopen hoor, je hebt ze al van de Euroshopper geloof ik. Zijn niet zo lekker, maar dan zijn ze wel kant en klaar.
Voor nu: voeg vanilleessence toe, 1 a 2 theelepels en je cupcakes zullen niet 'saai' meer zijn.
Cupcakes kun je ook gewoon in de supermarkt kopen hoor, je hebt ze al van de Euroshopper geloof ik. Zijn niet zo lekker, maar dan zijn ze wel kant en klaar.
zaterdag 10 december 2011 om 16:03
@ snoesje666 : hier gisteren ook een homemade pak dat over de datum was opgemaakt! Ik heb er speculaaskoekjes van gebakken waren echt heerlijk! Ik heb laatst ook de muffins van homemade gemaakt en die vond ik ook super! Waren lekker luchtig en zacht. Heb vaak dat het zo droog word uit zo'n pak, maar dit was heerlijk. Ik pak altijd homemade als merk overigens. Lekker simpel, water heb ik altijd in huis dus als ik in een opwelling zin heb in cake is het zo gepiept! En ik heb altijd het idee dat het wat gezonder is ipv die pakken waar nog een half pakje boter bij moet
is misschien niet zo, maar zo voelt het wel haha!