Nieuwe wasmachine, welke?

05-12-2011 13:02 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand me adviseren over een nieuwe wasmachine?

Meestal kijk ik voor tips over zulk spul bij de consumentenbond maar daar hebben ze voornamelijk machines met in eenhoud van 6, 7 of zelfs 8 liter getest. Beetje heel erg groot voor mijn 2pers huishouden.

Wie heeft een tip?

Makkelijk in gebruik, stil en makkelijk schoon te maken (filter, bakje er uit e.d.)
Wat ik handig vind is een wasmachine met en timer en met veel programma's (korte wasjes, eco-was, etc). Daarnaast is het fijn om een wasmachine te hebben met tenminste 1600 toeren.
ja dat wil ik ook wel.

Ik vind het ook wel een must dat hij bij korte (kleine / halve) wasjes ook wel zuinig blijft.
Wat is jouw budget?
Kijk ook eens op www.kieskeurig.nl
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Andijvie alert! Nieuwe wasmachine gezocht

Ik heb er een gekocht met een trommel van 7 kilo, vind ik toch wel heel erg fijn....
Vraag je af wat voor wassen je wilt draaien.

Ik wil graag veel korte wassen kunnen draaien met spullen die niet zozeer vies zijn, maar gedragen.

Liefst mileu vriendelijk.

Verder vind ik een timer toch wel heel handig (liefst los per uur in te stellen en niet alleen in stappen van 3 en 6 uur zoals mijn huidige wasmachine).

Ik zou graag willen kunnen zien hoe lang een wasprogramma nog duurt, zodat ik daar rekening mee kan houden en niet maar moet gokken.
Toevallig! Ik heb er net eentje gekocht dit weekend want die van mij was kapot gegaan. Ik heb het gekocht bij een postorderbedrijf waarvan de naam begint met een N.

Het merk is Indesit, hij heeft label A voor energie en ook een ecowasstand. Ik heb hem daar gekocht omdat ze hem naar boven brengen en aansluiten en de ouwe weer meenemen.

Op die site waren er enthousiaste reacties van gebruikers.
Ik ga eens kijken hoeveel toeren mijn huidige apparaat draait. hoger dan 1400 is er niet volgens kieskeurig voor <6kg trommels.

tnx panda schorpioentje
quote:Maja82 schreef op 05 december 2011 @ 13:02:

daar hebben ze voornamelijk machines met in eenhoud van 6, 7 of zelfs 8 liter getest. Beetje heel erg groot voor mijn 2pers huishouden.

In mijn wasmacine past dacht ik een hoeveelheid wasgoed van 5 of 6 kg. Maar draai ik in plaats van het normale wasprogramma een antikreuk wasprogramma of een fijnwasprogramma dan maar er ineens maximaal nog maar 3 kg was in de machine.

Een grote trommel is dus wel handig omdat je hem niet bij alle programma's ook helemaal vol mag laden. Bovendien is een grote trommel ook handig als je een keer besluit je gordijnen te wassen of een slaapzak of je dekbed.

Aangezien ik geen zin hebt om dingen met de hand te wassen en echt alles in de wasmachine doe, ook was die officieel niet in de wasmaschine kan is het handig als er veel verschillende programma's op zitten en een goed wolwasprogramma.

Timer kan ook handig zijn als je nachtstroom hebt. Zelf heb ik die wel maar gebruik ik het nooit.
Mijn moeder heeft laatst deze gekocht. Ze is er reuze tevreden over.
Denk er ook waar je hem neer zet en hoeveel lawaai hij dan maakt. De mijne staat in de keuken en met het centrifugeren maakt hij behoorlijk wat lawaai
Wij hebben een bovenlader gekocht, ik wil nooit meer een andere! Scheelt ook wat betreft levensduur: doordat de trommel aan 2 kanten opgehangen is slijt de boel minder snel en gaat je machine langer mee.

En verder natuurlijk 1600 toeren en ecoprogramma etc. :-)
quote:schorpioentje29 schreef op 05 december 2011 @ 13:53:

Toevallig! Ik heb er net eentje gekocht dit weekend want die van mij was kapot gegaan. Ik heb het gekocht bij een postorderbedrijf waarvan de naam begint met een N.

Het merk is Indesit, hij heeft label A voor energie en ook een ecowasstand. Ik heb hem daar gekocht omdat ze hem naar boven brengen en aansluiten en de ouwe weer meenemen.

Op die site waren er enthousiaste reacties van gebruikers.

Indesit staat niet bekend als een goed merk, daar zou ik persoonlijk nooit iets van kopen. Ik heb bij een Service Centrum van Megapool gewerkt en daar noemden de monteurs dat merk 'in-de-shit'

Maar dat is al járen geleden, wellicht hebben ze inmiddels een betere status

Zelf heb ik nu mijn tweede Bosch wasmachine en ik ben daar zeer tevreden over! Volgens mij kan er bij mij 7 of 8 kilo in, superhandig juist!
Koop geen indesit, heb er een gekocht die was na 2 jaar stuk.
Ik had een zogenaamde " fluisterstille" wasmachine maar dat was hij maar van korte duur. Stervensduur ding, A merk maar na vier jaar en tig reparaties heb ik hem vervangen voor een B merk herrieschopper. Kostte maar een fractie van de eerste en gaat nu al langer mee, is net zo zuinig en maakt niet meer herrie. Maar vooral doet ie waarvoor hij gemaakt is: de was keurig schoon! En service verlenen bij de zogenaamde A merken is er niet bij, dus daar hoef je ook niet voor te betalen.
Bij Block verkopen ze een relatief nieuw merk van goede kwaliteit. De goedkopere machines van de bekende merken komen allemaal uit China en zijn k u t.
Ik heb 3 jaar garantie op de Indesit. Mocht ie snel kapot gaan dan weet ik de Neckermann wel te vinden.

Mijn vorige wasmachine was een totaal onbekend huismerk van een ketenbedrijf en daar heb ik 8 jaar mee gedaan.
Ik heb vandaag ook mijn nieuwe indesit gekregen,heb er goede ervaringen mee wilde juist geen andere.
Ik heb een Beko wasmachine, prijs was 250 euro geloof ik en ik ben er erg tevreden over, eigenlijk op aanraden van mijn moeder gekocht, heeft er ook 1, en ik heb eigenlijk alleen maar goede recensies op internet gelezen.
quote:duistercontinent schreef op 05 december 2011 @ 14:44:

Koop geen indesit, heb er een gekocht die was na 2 jaar stuk.Ik heb ook een indesit gehad en die heeft het bijna 9 jaar gedaan en mijn gasfornuis van indesit doet het zelfs al 11 jaar intussen.
quote:duistercontinent schreef op 05 december 2011 @ 14:44:

Koop geen indesit, heb er een gekocht die was na 2 jaar stuk.Mijn vorige indesit heeft het 10 jaar goed gedaan,nu heb ik weer een indesit gekocht.
In het goedkopere segment is Zanussi best goed. Gewoon AEG-"kwaliteit" tegen een wat lagere prijs. Doet ook echt niet onder voor een goedkope Bosch of Siemens, dat zijn ook gewoon plastic prullen die in Spanje worden gemaakt.
Ik heb een Marijnen. Geen idee of die nog steeds verkocht worden maar het was toen absoluut geen dure (eerste huisje, low budget) maar het ding gaat inmiddels al 20 jaar mee. Nooit wat mee gehad.
Indesit noemen ze Indeshit. Ik heb mn 2e AEG. Bevalt goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven