Geld & Recht alle pijlers

Salaris bediening horeca

06-12-2011 08:24 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er aan te denken om 2 avonden in een restaurant te gaam werken in de bediening. Op internet word ik niet veel wijzer van hoeveel dat nou zo'n beetje verdient. Ik ben 32 jaar en heb niet heel veel ervaring in de horeca. Weet iemand wat ik ongeveer zou kunnen gaan verdienen?

Alvast bedankt!
Bedenk wel dat ze in de horeca vooral behoefte hebben aan jong personeel en/of mensen met ervaring.

Ik heb veel in de horeca gewerkt (keuken) en overal was het anders, ligt ook aan de functie die je krijgt.
Niet erg veel .

Ik ben 30, met wel ervaring en werk ook parttime (20 uur) in de bediening. Ik verdien ongeveer ¤8,- netto per uur.

Daar komt gemiddeld zo'n 40 a 50 euro fooi bij per maand. Op erkende feestdagen krijg ik 150%.
The time is now
Mensen met ervaring weegt vaak zwaarder in horeca. Ik kreeg betaald naar ervaring, niet naar leeftijd. Als je googelt op minimum loon hereca kom je al aardig ver.
quote:Banba schreef op 06 december 2011 @ 08:31:

Niet erg veel .

Ik ben 30, met wel ervaring en werk ook parttime (20 uur) in de bediening. Ik verdien ongeveer ¤8,- netto per uur.

Daar komt gemiddeld zo'n 40 a 50 euro fooi bij per maand. Op erkende feestdagen krijg ik 150%.Ik denk dat dit een heel aardige benadering is van het te verwachten loon.
Eefje, heb je al een aanbod? Of wil je nog op zoek gaan naar een baan? In de horeca is momenteel ontzettend weinig werk te vinden, zeker parttime (iig hier, misschien is het elders beter).

Ik werk nu vanaf mei voor mijn huidige werkgever en hij heeft door de 50 reacties gehad op de vacature en 9 gesprekken gevoerd.

Mensen met ervaring zullen in zo'n geval altijd voorgaan.
The time is now
Ik ben 43 jaar en heb als medewerker bediening 9, 32 bruto per uur verdiend. ( inmiddels paar treedjes hoger i functie ), dat was 3 jaar geleden.

Men heeft wel degelijk "ouder " personeel nodig. Sociaal zijn deze mensen vaardiger dan het jonge grut, kwalitatief dus beter in hun werk.

Ik zou zeggen: Doen, het is een prachtig vak!

Succes iig!

En wat Banba zegt.
Nou ik ben niet van het salaris afhankelijk, ik werk 3 dagen op kantoor. Maar ik schrik wel van de salariering. Ik verdien nu 1400 euro netto voor 3 dagen op kantroor. Dat vind ik nogal een verschil. Maar het lijkt me gewoon erg leuk om te doen en extra geld is altijd lekker. Maar een carriereswitch lijkt me financieel gezien dan niet heel vertandig als ik de reacties zo lees. Dacht namelijk als ik dat nou 2 avondjes doe, kan ik misschien 1 dag op kantoor werken en de andere 2 dagen ruilen voor 2 avonden in de bediening.
Dat zou ik inderdaad niet doen. het is leuk extra geld, maar vervangt geen andere baan.
quote:Banba schreef op 06 december 2011 @ 08:31:

Niet erg veel .

Daar komt gemiddeld zo'n 40 a 50 euro fooi bij per maand. Op erkende feestdagen krijg ik 150%.Yep, dit heb ik ook ongeveer verdiend, rond 25 jaar. Ze kijken naar ervaring en betalen indien geen ervaring dan het minimum binnen de gestelde grenzen van het minimumloon. Dat is echt weinig, geloof me. Ik had, met 5-7 jaar ervaring ook zo'n 8-9 euro netto, maar daarnaast verdiende ik wel meer fooi omdat het een erg chique restaurant was. Dus voor mij was de fooi, met 24 uur werken per week ongeveer 200 euro per maand. Feestdagen werden bij ons juist weer niet verhoogd uitgekeerd, helaas...
Ik werkte ook in een chique restaurant en kreeg 8,50 euro netto en ca 250 euro per maand fooi bij 20 uur. Draaide lekker lange shifts, dus vaak 20 uur in twee shifts van 16.00 tot 02.00 uur ofzo, totaal rond de EUR 1000 per maand. Eten deed ik daar ook tussendoor (betaald). Heel hard werken, dat wel.
Dit is ook een chique restaurant, dus de fooien zullen er nog wel bijkomen. Als ik dan uitga van 9 euro per uur, maal 2 avonden, 5 uur werken per avond kom ik uit op zo'n 400 euro. Als ik dit gewoon erbij doe, wordt het dan extra zwaar belast? Weet iemand dat? Want als ik er nog eens 50% extra belasting over moet betalen, bij wijze van, dan verdien ik bijna niets.

Waarom verdient horeca eigenlijk zo slecht?
Waarom zou het extra zwaar belast worden? Je betaalt inkomstenbelasting over je totale loon. Of je het nou verdient in één, twee of twaalf banen.
Horeca verdient slecht omdat het werk ondergewaardeerd wordt. En de mensen betalen er als het ware zelf voor: maar bij een te duur restaurant/cafe komt niemand.

Ik heb een paar jaar in een kroeg gewerkt en verdiende tussen 12,50 en 13,00 per uur. En ik weet dat het ongeveer 2x zo veel was als wat mensen in een andere kroeg verdienden. Daar bovenop nog tot 50 euro fooi per week, soms meer, soms minder. Ja, dat verdiende wel aardig, maar het werk was er ook naar: slopend. Maar met de uren die ik werkte had ik vaak wel 1200 netto exclusief fooi, en dan werkte ik gemiddeld 25 uur per week. Aan de andere kant, wij kregen geen vakantieuren, dat zat er bij in. Dus niet werken = geen geld.

Je zult geen loonheffingskorting over deze baan krijgen, dus dan betaal je in eerste instantie veel belasting ja. Over je fooi betaal je geen belasting natuurlijk, dat is zwart. Afhankelijk van je totale inkomen kun je nog wat terug krijgen, maar als je 1400 netto verdient bij je andere baan, zal dat niet heel veel zijn.
Verkijk je niet op hoe zwaar het werk lichamelijk is. Ik draai dagen van 10 uur, waarvan een half uur pauze. Dat is ook het enige moment van de dag waarop ik zit. De rest van de uren sta of loop je. Als ik thuis kom ben ik echt op. Ik moet er niet aan denken dat ik dan de volgende dag om 08:30 fris en fruitig op kantoor zou moeten verschijnen.
The time is now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven