Sinterklaas pt III: The end is near...

14-11-2011 22:16 3061 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat een aantal mensen er moeite mee hadden, was ik er toch nog niet klaar mee en gezien het aantal reacties was ik niet de enige.

Als je er wel klaar mee bent hoef je natuurlijk ook niet te reageren. Dat lijkt mij overbodig. Ik vind heel veel discussies niet interessant maar om dat nou in elk topic te gaan vermelden is over the top.

Gezien het feit dat ik een aantal malen voorbij heb zien komen dat het een probleem is waar jongeren zich niet meer druk over maken heb ik maar een tekst van Djiggy Dje hier neergeknald. Bekende HipHoppert uit Nederland, jeugdcultuur pur sang natuurlijk en om aan te tonen dat het een kwestie van tijd is voor we Zwarte Piet ritueel gaan slachten.

Ik heb de link hier geplaatst, anders zou het te veel tekst worden. Als het je interesseert dan lees je het, interesseert het je niet, dan lees je het fucking niet

HipHoppers over Zwarte Piet

En oh ja, als je naar de foto hieronder kijkt, wat is daar nou mis mee??? Ik vind het een mooi gezicht...

quote:eefjewentelteefje schreef op 05 december 2011 @ 18:36:

[...]

Ik weet het niet , ik denk dat mensen daar best assiociaties mee kunnen hebben.

Dat is toch niet zo gek aangezien ons slavenverleden?

Misschien dat dat een extra dimensie is waarom het voor sommige mensen gevoelig ligt?Ik denk dat je het nu teveel doortrekt/voor anderen invult. Zwarte Pieten zijn toch niet echt het toonbeeld van een slaaf.
quote:Star schreef op 05 december 2011 @ 18:39:

[...]

Ik denk dat je het nu teveel doortrekt/voor anderen invult. Zwarte Pieten zijn toch niet echt het toonbeeld van een slaaf.

Zolang ze zwart blijven zullen ze er mee geassocieerd blijven.

En nu moet ik weg , kom later nog wel kijken.
quote:eefjewentelteefje schreef op 05 december 2011 @ 18:41:

[...]

Zolang ze zwart blijven zullen ze er mee geassocieerd blijven.

En nu moet ik weg , kom later nog wel kijken.

Dat vind ik dus echt veel te ver gedacht. Zolang Zwarte Piet nog niet geketend in het rond loopt en met zweep bijvoorbeeld door Sinterklaas bewerkt, zie ik de link niet.

Toevoeging; en ja natuurlijk zie ik overeenkomsten tussen zwarte Piet en de foto's van Moren/negers/Blackface/e.d. die hier geplaatst zijn, maar hoe en waarom Zwarte Piet zo is geworden, is behoorlijk onduidelijk gezien het feit dat er zoveel verschillende verhalen over de oorsprong zijn te vinden. Voor mij persoonlijk staat wel vast dat Sinterklaas nooit een slavendrijver is geweest en zwarte piet derhalve nooit een slaaf.
anoniem_54027 wijzigde dit bericht op 05-12-2011 18:49
Reden: toevoeging
% gewijzigd
quote:Star schreef op 05 december 2011 @ 18:45:

[...]

Dat vind ik dus echt veel te ver gedacht. Zolang Zwarte Piet nog niet geketend in het rond loopt en met zweep bijvoorbeeld door Sinterklaas bewerkt, zie ik de link niet.Vergeet het plukken van katoen niet!

[...]

Dat vind ik dus echt veel te ver gedacht. Zolang Zwarte Piet nog niet geketend in het rond loopt en met zweep bijvoorbeeld door Sinterklaas bewerkt, zie ik de link niet.Vergeet het plukken van katoen niet!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
foto
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Sinterklaas doet denken aan de paus. Is dat niet kwetsend voor katholieken?

Of aan deze groene knakker

quote:zammm schreef op 05 december 2011 @ 19:05:

[afbeelding]

Nou toen de vorige Paus,Paus Johannes Paulus dood was toen was mijn dochter in shock.

Ze zei mama,mama er is iets erg gebeurd,we krijgen nooit meer cadeautjes want Sinterklaas is dood ik zie het net op tv..

Nee dit is geen grap...
Ach arm meisje.

[...]

Dat vind ik dus echt veel te ver gedacht. Zolang Zwarte Piet nog niet geketend in het rond loopt en met zweep bijvoorbeeld door Sinterklaas bewerkt, zie ik de link niet.

Toevoeging; en ja natuurlijk zie ik overeenkomsten tussen zwarte Piet en de foto's van Moren/negers/Blackface/e.d. die hier geplaatst zijn, maar hoe en waarom Zwarte Piet zo is geworden, is behoorlijk onduidelijk gezien het feit dat er zoveel verschillende verhalen over de oorsprong zijn te vinden. Voor mij persoonlijk staat wel vast dat Sinterklaas nooit een slavendrijver is geweest en zwarte piet derhalve nooit een slaaf.Maar aangezien we in Nederland een slavenverleden hebben en zwarte piet op de manier wordt afgebeeld zoals die wordt kan dat gevoelig liggen, al zou de oorsprong van zwarte piet en hoe hij in het verhaal terecht is gekomen er misschien niets mee te maken hebben.
quote:zammm schreef op 05 december 2011 @ 19:05:

[afbeelding]Volgens mij is Sinterklaas van oorsprong een katholiek feest.
quote:eefjewentelteefje schreef op 05 december 2011 @ 17:54:

[...]

Zo , nu komen we tot de kern.

Stel je voor , we hebben ons al zoveel aan moeten passen aan hun!

(echt geen idee wat moslims te maken hebben met zwarte piet)

(maar waarschijnlijk mis ik iets) (of is dit iets met een korrel zout?)

Jammer dat je dit er nu uitpikt.

Willem heeft 2 postingen in dit topic en praat als enigte over moslims. De anderen geven heel andere argumenten en bij deze ene postingen zeg je dat het tot de kern komt. Zat je daar op te wachten? Want andere mensen hoor ik dat absoluut niet zeggen?!
Oh, ik dacht dat het alleen maar een katholieke bisschop was. Uit Turkije nog wel: hoe multiculti wil je het hebben?
anoniem_6478ad38855b1 wijzigde dit bericht op 05-12-2011 19:36
Reden: spelvautje
% gewijzigd
quote:vatiera schreef op 05 december 2011 @ 19:35:

[...]

Willem heeft 2 postingen in dit topic en praat als enigte over moslims. De anderen geven heel andere argumenten en bij deze ene postingen zeg je dat het tot de kern komt. Zat je daar op te wachten? Want andere mensen hoor ik dat absoluut niet zeggen?!Nou, dat is niet helemaal waar. Ik heb hier gisteren een soort van suggestie over gedaan. Meer als een mogelijke reden om tegen het afschaffen van ZP te zijn.
quote:vatiera schreef op 05 december 2011 @ 19:35:

[...]

Willem heeft 2 postingen in dit topic en praat als enigte over moslims. De anderen geven heel andere argumenten en bij deze ene postingen zeg je dat het tot de kern komt. Zat je daar op te wachten? Want andere mensen hoor ik dat absoluut niet zeggen?!

Nouja , eruit pikt?

Deze posting springt eruit.

Ik heb tig posts geleden ook met iemand gediscussieerd over het feit dat er gezegd werd dat we ons al genoeg hebben aangepast aan hun.

En dat we dat nu niet gingen doen met ons Sinterklaasfeest , iets van die strekking.

Vandaar dat ik zei , nu komen we tot de kern.

Misschien niet eerlijk naar de mensen toe die hier op een andere manier over discussieren , daar bied ik mijn verontschuldigingen voor aan.
quote:ThunderassMan schreef op 03 december 2011 @ 13:38:

[...]

Omdat 'we' het zat zijn dat 'we' ons altijd moeten aanpassen aan allerlei, vaak linkse politiek correcte, figuren. Denk aan allerlei aanpassingen om de Islamitische medemens tevreden te houden. Hier wordt kennelijk een grens getrokken.Deze dus. (hoef je niet te zoeken!) Is overigens niet mijn mening, maar meer een suggestie.
Volgens mij was dit al dagen eerder ook al in de discussie opgedoken maar ik kan het niet vinden.
VERLANGLIJST
quote:jaap schreef op 05 december 2011 @ 20:52:

VERLANGLIJST
Je gelijk halen is als achteruit lopen om te bewijzen waar je bent geweest.
Sint is zelfs in Cairo geweest:

http://www.telegraaf.nl/b ... Caro__.html?sn=binnenland
Je gelijk halen is als achteruit lopen om te bewijzen waar je bent geweest.
Nou, het was weer gezellig.

Thuis met de kindjes en met Zwarte Piet, de getinte vrind van Sint, die niet onder hem of boven hem staat, maar precies gelijk is. En ook niets met slavernij te maken had. Of met blackfacen of minstrelen. ( hoewel , hij streelde mijn bips wel even. Dat dan weer wel )

Tot volgend jaar allemaal !
Oei oei, (on)gewenste intimiteiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven