Werk & Studie alle pijlers

Sollicitant afwijzen

06-12-2011 12:56 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
quote:gizz schreef op 06 december 2011 @ 13:37:

TO, gewoon een kwestie van efficient werken. Je maakt nu 1 briefje met adres van de beste man en standaardafwijzingstext. Deze sla je op, kies voor datum automatisch aanpassen. Bij een volgende brief hoef je alleen op print te drukken en klaar. Hoe moeilijk kan het zijn. Weet je, je kunt hem wel bot afwijzen, maar slechte reclame gaat altijd nog een stuk of vier keer sneller dan goede reclame. Denk dus aan de PR van je bedrijf.Dit lijkt mij idd de beste reactie!
quote:redband schreef op 06 december 2011 @ 13:41:

Werkgevers die 24/7 een vacature open hebben staan opzoek naar meer ( beter) personeel, en na een half jaar nog niet zijn voorzien, zou ik toch wantrouwend tegenover staan bij solliciteren.

Want wat zou de reden zijn, waarom ze geen geschikt personeel kunnen vinden voor de vacature?

Ben toch heel benieuwd naar.Zie mijn reactie van 13.22 uur. Samenvatting: Er zijn genoeg grote bedrijven die continue op zoek zijn naar goede mensen en niet de kans willen lopen dat ze een goede kandidaat misschien door geen vacature open te hebben staan.
Hoi Anjertje,

Ik zie in vacatureteksten wel eens staan dat het geen zin heeft te reageren als je eerder gereageerd hebt en afgewezen bent. Is dat nog een optie? Groetjes Amy
quote:Imazigen schreef op 06 december 2011 @ 12:59:

Je kunt het toch niet maken om niet te reageren?! Hoeveel bedrijven doen dat niet gewoon. Ik zit nu zelf in de fase dat ik veel solliciteer en je wil niet weten hoeveel bedrijven niks van zich laten horen.
Ik heb een aantal van die sollicitanten die maar blijven reageren. Ik stuur een keer of 3 een afwijzing en daarna krijgt de persoon een mailtje met de mededeling dat dit de laatste keer is dat ik reageer. Daarna (jaja, sommige blijven dan schrijven) reageer ik niet meer....
quote:Neele01 wrote on 06 December 2011 @ 14:13:

Ik heb een aantal van die sollicitanten die maar blijven reageren. Ik stuur een keer of 3 een afwijzing en daarna krijgt de persoon een mailtje met de mededeling dat dit de laatste keer is dat ik reageer. Daarna (jaja, sommige blijven dan schrijven) reageer ik niet meer....Nou, dat kan anders nog wel eens voor slechte reclame gaan zorgen voor je bedrijf, want er zullen steeds meer mensen volhardend worden in hun sollicitaties zolang de grote werkloosheid aanhoudt. Jij wordt misschien nog wel 'die die nooit reageert'. Moet je niet willen, denk ik...
@Ligeia,prima, laat mij die naam maar krijgen. Tot op heden haal ik al 5 jaar de juiste kandidaten binnen bij mijn bedrijf en heb ik genoeg sollicitanten die wel gewoon kunnen lezen.

Als iemand van mij een mailtje heeft gehad dat ik niet meer ga reageren lijkt me dat genoeg.....
Als er steeds een vacature openstaat en jullie dus blijvend mensen te kort hebben, waarom dan niet iemand aannemen die op dit moment nog niet helemaal geschikt is maar door een opleiding te volgen wel geschikt te maken is.

Ja dat kost het bedrijf geld maar soms moet je investeren om rendement op langere termijn te behalen.
quote:sugarmiss schreef op 06 december 2011 @ 14:54:

Als er steeds een vacature openstaat en jullie dus blijvend mensen te kort hebben, waarom dan niet iemand aannemen die op dit moment nog niet helemaal geschikt is maar door een opleiding te volgen wel geschikt te maken is.

Ja dat kost het bedrijf geld maar soms moet je investeren om rendement op langere termijn te behalen.

Mensen kunnen toch om meer redenen ongeschikt zijn dan alleen gebrek aan de juiste opleiding?

TO heeft de beste man op gesprek gehad en ongeschikt bevonden, bovendien reageert hij onredelijk als hij weer wordt afgewezen, je wil zo'n iemand toch niet in je bedrijf?
Nee zo'n man misschien niet maar hij zal niet de enige zijn die gesolliciteerd heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven