Sorry, even iets onbenulligs

06-12-2011 14:33 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal!

Nooit gedacht dat ik toch wel zou zitten met zoiets onbenulligs. Maar ik wil toch graag wat reacties, even om te checken of ik niet al helemaal gek ben geworden.

De vereniging van mij en mijn vriend organiseert een kerstbal. Ik kan daar niet bij zijn omdat ik met mijn vereniging een weekendje weg ga. Nu werkt mijn vriend normaal gesproken op vrijdagavonden, maar hij wil voor dat kerstbal vrij vragen, om toch te gaan, ook al weet hij nog niet met wie. Maar de opties zijn die ene collega waarmee ik hem eigenlijk iets te close vind (zie ook het topic: Tips tegen jaloezie!) of een vriendin waar ik hele erge ruzie mee heb gehad.

Oke, ik vind het jammer dat hij zonder mij toch ook gaat, maar dat is dan ook alles. Ik vind 't erger dat hij misschien wil gaan met een van die meiden of met een andere collega waar ie eigenlijk niets mee heeft. Dit is vooral omdat zijn werk eigenlijk altijd voor gaat, maar nu wil hij voor zoiets wel vrij vragen en dat snap ik niet.

Dus, ik weet wel dat ik me aanstel en dat het zijn zaak is en dat ie lekker naar een feestje moet gaan met wie hij wil, maar het zit me gewoon niet lekker.
Nou, het zou mij ook niet lekker zitten als mijn vriend naar een gala zou gaan met een meisje die ik persoonlijk niet zie zitten. Vind het niet onbenullig.

Waarom wil je vriend daar zo persé naartoe?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:amy2010 schreef op 06 december 2011 @ 15:01:

Wil iemand anders niet jouw weekendje overkopen?

Ik heb aan de vereniging gevraagd of er mensen op een reservelijst zijn geplaatst, voor het geval iemand toch niet mee zou willen. Dat was helaas niet 't geval.

Verder: ja, hij weet van die jaloerse gevoelens. Even kort over dat topic: wij hadden ruzie gehad, en in plaats van het uit te praten was hij gaan stappen met zijn collega's. Aan het eind van de avond, zo rond 5 uur 's morgens, heeft hij toen bij haar thuis een drankje gedaan om onze ruzie te bespreken. Om vervolgens in mijn gezicht te smeren dat zij hem gelijk gaf. En zo brengt hij haar regelmatig thuis en pas gingen ze vanuit hun werk 's morgens vroeg samen naar de markt... Ik laat 't maar, want het zit goed tussen ons, maar als ie haar mee wil nemen naar het bal, zit dat me gewoon niet lekker.
Zo herkenbaar dit. Vorig jaar in een vergelijkbare situatie gezeten, al had mijn vriend geen meisje op het oog om mee naar een gala te gaan. Hij vond het echter wel kunnen om iemand anders mee te vragen. 'Omdat we allebei toch weten hoe het zit'.

Ik ben toen erg boos geworden, omdat ik me tweede keus voelde. Misschien overtrokken, maar hij maakte door die uitspraak misbruik van het vertrouwen tussen ons. Sommige dingen doe je gewoon niet, hij ging mijn grens over ondanks dat hij het idee niet uitvoerde. IK ben zijn vriendin. In mijn ogen is een gala iets bijzonders. Het is dan toch idioot om dan een ander mee te vragen?

TO, als jij je er niet fijn bij voelt dan zou het respectvol zijn als hij geen ander meisje meevroeg. Als hij dat wel doet houdt hij geen rekening met jouw gevoelens.
Ik vraag me ook af of hij weet dat jij hem te close vindt met die ene collega. Zo ja, dan vind ik het raar dat hij toch met haar naar dat bal wil gaan, of met iemand waar jij ruzie mee hebt gehad. Ik denk niet dat je het erg vindt als hij met iemand anders gaat, maar laat die persoon dan gewoon inderdaad zijn zus zijn of een gemeenschappelijke vriendin van jullie. Iemand waar jij in ieder geval geen moeite mee hebt.
.
anoniem_125306 wijzigde dit bericht op 06-12-2011 15:23
Reden: mosterd
% gewijzigd
quote:sophietje89 schreef op 06 december 2011 @ 15:21:

[...]

wij hadden ruzie gehad, en in plaats van het uit te praten was hij gaan stappen met zijn collega's. Aan het eind van de avond, zo rond 5 uur 's morgens, heeft hij toen bij haar thuis een drankje gedaan om onze ruzie te bespreken. Om vervolgens in mijn gezicht te smeren dat zij hem gelijk gaf.

Zo... dat zou bij mij reden zijn voor een fikse ruzie..

Zo´n vriendschap zou mij sowieso al niet lekker zitten (en hetzelfde geldt voor mijn man als ik zo´n vriendschap zou hebben). En als hij weet van je jaloerse gevoelens vind ik het not done om dat lekker te gaan zitten voeden door met zo´n meisje naar een kerstbal te gaan
Ik vind het erg raar dat hij weet dat jij moeite hebt met die collega en daar dan mee naar een bal wilt gaan. Hij houdt dan geen rekening met jouw gevoelens. Ik zou er echt op staan dat hij iig niet met haar naar dat bal gaat.
quote:thijs72 schreef op 06 december 2011 @ 15:12:

[...]

Dit is een klassiek misverstand tussen man en vrouw. jij zegt dat je het niet verbiedt 'maar het niet zo leuk vind' . Hij denkt dan 'ok, ze verbiedt het niet dus ik mag met een andere vrouw daten'

Je moet gewoon tegen hem zeggen dat hij het niet mag! Want dat is toch eigenlijk zo?

Tjah, in essentie misschien wel. Maar ik zou 't gewoon véél fijner vinden als hij gewoon zou zeggen: oh, zo had ik er nog niet over nagedacht, als jij dat vervelend vindt, dan ga ik wel met Z./mijn zus.

Dat ik dat van hem moet eisen, is eigenlijk al een stap te ver, snap je.
Phoebexx, ja die ruzie zou hier ook niet te overzien zijn.
Ik ben ook weleens met een gewone vriend mee naar zoiets geweest, omdat dat heul gezellig was. Ook al vond zijn vriendin dat wat minder. Maar ja, zij kon niet en waarom mag hij dan geen leuke avond hebben?
quote:sophietje89 schreef op 06 december 2011 @ 15:21:

[...]

Ik heb aan de vereniging gevraagd of er mensen op een reservelijst zijn geplaatst, voor het geval iemand toch niet mee zou willen. Dat was helaas niet 't geval.

Verder: ja, hij weet van die jaloerse gevoelens. Even kort over dat topic: wij hadden ruzie gehad, en in plaats van het uit te praten was hij gaan stappen met zijn collega's. Aan het eind van de avond, zo rond 5 uur 's morgens, heeft hij toen bij haar thuis een drankje gedaan om onze ruzie te bespreken. Om vervolgens in mijn gezicht te smeren dat zij hem gelijk gaf. En zo brengt hij haar regelmatig thuis en pas gingen ze vanuit hun werk 's morgens vroeg samen naar de markt... Ik laat 't maar, want het zit goed tussen ons, maar als ie haar mee wil nemen naar het bal, zit dat me gewoon niet lekker.Wat ben jij goed van vertrouwen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Mag ik vragen waar je eigen weekendje naartoe gaat? Is dat ver weg buitenland? Of zou je bijvoorbeeld ook zaterdagochtend (vroeg) achter de rest aan kunnen reizen? Dan kan je vrijdagavond met je vriend naar het bal, en alsnog de rest van het weekend met je eigen vereniging weg
quote:ster89 schreef op 06 december 2011 @ 15:28:

Ik ben ook weleens met een gewone vriend mee naar zoiets geweest, omdat dat heul gezellig was. Ook al vond zijn vriendin dat wat minder. Maar ja, zij kon niet en waarom mag hij dan geen leuke avond hebben?

Dan vind ik dat respectloos naar haar toe, sorry

Als ik zou weten dat de vriendin van mijn beste vriend er moeite mee zou hebben dat ik met hem mee zou gaan naar wat dan ook, zou ik het niet doen. Zou geen ruzie in een relatie op mijn geweten willen hebben
quote:amy2010 schreef op 06 december 2011 @ 15:26:

Ik vind het erg raar dat hij weet dat jij moeite hebt met die collega en daar dan mee naar een bal wilt gaan. Hij houdt dan geen rekening met jouw gevoelens. Ik zou er echt op staan dat hij iig niet met haar naar dat bal gaat.

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga het vanavond nog even proberen te bespreken, en het op een andere manier benaderen.

Gisteren hadden we er alleen maar ruzie over, hij vond dat ik me aanstelde en dat hij gewoon mocht gaan met wie hij wilde.

Soms denk ik dat het probleem in het volgende zit. We zijn natuurlijk twee individuen, maar ook een team samen. Dat betekent niet dat hij ruzie moet maken met een vriendin waar ik ook ruzie mee heb, maar wel dat hij mij boven die vriendin plaatst (daar ben ik dan toch ook zijn vriendin voor?). Je staat niet 100% los van elkaar, en zo ziet hij dat wel.
quote:laylalala schreef op 06 december 2011 @ 15:29:

Mag ik vragen waar je eigen weekendje naartoe gaat? Is dat ver weg buitenland? Of zou je bijvoorbeeld ook zaterdagochtend (vroeg) achter de rest aan kunnen reizen? Dan kan je vrijdagavond met je vriend naar het bal, en alsnog de rest van het weekend met je eigen vereniging wegIk zit 900 kilometer verder. Maar zelfs al zou ik gemakkelijk vanuit dat weekendje naar het bal kunnen, zou ik dat niet doen. Ik ga weg met een groep en ga me daar niet van distantiëren, alleen omdat hij iets wil doen wat me niet aanstaat. Dat is inderdaad het bestrijden van symptomen, in plaats van het werkelijke probleem.
quote:ster89 schreef op 06 december 2011 @ 15:28:

Ik ben ook weleens met een gewone vriend mee naar zoiets geweest, omdat dat heul gezellig was. Ook al vond zijn vriendin dat wat minder. Maar ja, zij kon niet en waarom mag hij dan geen leuke avond hebben?Ja oké, maar mijn vriend werkt altijd op vrijdagavonden en er moet echt een wereld vergaan wil hij een keertje vrij vragen (zo gaan wij bijvoorbeeld maar geen weekendje weg vanwege zijn werk, en gaan wij een week weg met vrienden in maart, maar wij gaan samen drie dagen eerder weg, zodat hij geen vrij hoeft te vragen!) Ik vond het al een godswonder dat hij überhaupt vrij wilde vragen voor het bal voor ons samen. En dat hij ook vrij wil vragen voor het bal terwijl ik er niet kan zijn... dat doet gewoon zeer, laat staan dat hij dat wil doen zodat hij met X. of Y. kan gaan.
Mmm, je klinkt idd als iemand die graag heel veel vertrouwen in haar vriend wil hebben, maar ergens in je achterhoofd wel weet dat hij vreemd gaat.
Maar het vrij vragen staat toch los van met wie hij gaat? Misschien had hij zich wel heel erg op dat bal verheugd om welke reden dan ook..

Ik begrijp dat ik er anders over denk dan velen hier maar ik zou echt niet zo goed tegen zulk 'jaloers' gedoe kunnen... Misschien dat ik me het beter kan voorstellen van hem omdat ik zelf ook echt niet niet naar dat bal zou gaan omdat mijn vriend liever niet heeft dat ik met een gewone vriend ga...

Als ik graag naar dat bal wil en mijn vriend kan niet, dan ga ik wel met wie ik de leukste avond zou hebben op mijn vriend na..
Je mag op z´n minst van je vriend verwachten dat hij rekening houdt met jouw gevoelens. Daar moet geen ´eisen´aan te pas hóeven komen. Dat moet vanzelfsprekend zijn. Wat is er voor hem zo belangrijk aan om per se met een van die twee te gaan als hij weet dat hij jou daarmee kwetst. Als hij naar dat bal wil heeft dat in principe niks te maken met die twee vrouwen. En als dat wel het geval is, dan is er meer aan de hand met die twee vrouwen...
Ik denk niet dat hij vreemdgaat, maar ik weet niet wat hij zou doen als hij de gelegenheid kreeg. Ik vind het in ieder geval zeker geen gezeur, die poep zou hier niet vliegen hoor.
quote:ster89 schreef op 06 december 2011 @ 15:42:

Maar het vrij vragen staat toch los van met wie hij gaat? Misschien had hij zich wel heel erg op dat bal verheugd om welke reden dan ook..

Ik begrijp dat ik er anders over denk dan velen hier maar ik zou echt niet zo goed tegen zulk 'jaloers' gedoe kunnen... Misschien dat ik me het beter kan voorstellen van hem omdat ik zelf ook echt niet niet naar dat bal zou gaan omdat mijn vriend liever niet heeft dat ik met een gewone vriend ga...

Als ik graag naar dat bal wil en mijn vriend kan niet, dan ga ik wel met wie ik de leukste avond zou hebben op mijn vriend na..Dus ook wanneer je weet dat je vriend daar moeite mee heeft omdat jij om 5 uur 's nachts met die collega je relatie hebt besproken en je daarna nog vaker hem thuis afzet. Dat begrijp ik dus niet.
Ik heb veel mannelijke collega's die ook weleens met een relatie issue komen, waar ik mee ga stappen en die mij thuisbrengen. Maar no way dat er iets tussen ons is. Dat doen ze omdat ze dan even vrouwelijk inzicht krijgen, mij graag mogen en me niet alleen over straat willen laten gaan 's avonds laat. Vandaar dat ik daar wel in geloof ja.

En als TO dat niet doet is er meer aan de hand dan een gala-date lijkt me..
quote:amy2010 schreef op 06 december 2011 @ 15:46:

[...]

Dus ook wanneer je weet dat je vriend daar moeite mee heeft omdat jij om 5 uur 's nachts met die collega je relatie hebt besproken en je daarna nog vaker hem thuis afzet. Dat begrijp ik dus niet.Dat vind ik idd ook een groot gebrek aan loyaliteit.
Als ik graag naar dat bal wil en mijn vriend kan niet, dan ga ik wel met wie ik de leukste avond zou hebben op mijn vriend na..

Ook als je vriend er moeite mee zou hebben dat je met die vriend gaat?
Oh wacht de vraag was andersom..

Dat ik mijn relatie met mijn collega's bespreek zou ik hem niet vertellen nee. Maar ik zou het wel doen denk ik. Om mijn ei kwijt te zijn en even mannelijke inzichten te krijgen. Ik ga vaak zat met die mannen stappen, eten, enz. En ik zou het voelen alsof mijn vriend mij niet vertrouwt terwijl ik niets van deze mannen wil. Dat is zijn probleem.. Niet het mijne.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven