Sorry, even iets onbenulligs

06-12-2011 14:33 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal!

Nooit gedacht dat ik toch wel zou zitten met zoiets onbenulligs. Maar ik wil toch graag wat reacties, even om te checken of ik niet al helemaal gek ben geworden.

De vereniging van mij en mijn vriend organiseert een kerstbal. Ik kan daar niet bij zijn omdat ik met mijn vereniging een weekendje weg ga. Nu werkt mijn vriend normaal gesproken op vrijdagavonden, maar hij wil voor dat kerstbal vrij vragen, om toch te gaan, ook al weet hij nog niet met wie. Maar de opties zijn die ene collega waarmee ik hem eigenlijk iets te close vind (zie ook het topic: Tips tegen jaloezie!) of een vriendin waar ik hele erge ruzie mee heb gehad.

Oke, ik vind het jammer dat hij zonder mij toch ook gaat, maar dat is dan ook alles. Ik vind 't erger dat hij misschien wil gaan met een van die meiden of met een andere collega waar ie eigenlijk niets mee heeft. Dit is vooral omdat zijn werk eigenlijk altijd voor gaat, maar nu wil hij voor zoiets wel vrij vragen en dat snap ik niet.

Dus, ik weet wel dat ik me aanstel en dat het zijn zaak is en dat ie lekker naar een feestje moet gaan met wie hij wil, maar het zit me gewoon niet lekker.
Daar komen we weer op de discussie of er wel of niet een platonische vriendschap mogelijk is tussen de seksen, Calvijn. Ik heb heel wat mannelijke vrienden en als mijn vriend dat niet kan of wil accepteren hebben we een probleem denk ik.. Ik ga namelijk geen vrienden aan de kant zetten omdat mijn vriend me niet vertrouwt zonder daar redenen voor te hebben..
@Ster89 jouw vriend heeft er vast ook geen moeite mee dan?

Ik weet 100% zeker dat mijn man niet zou willen dat ik met een mannelijke collega (waar hij ook nog jaloers op is omdat ik er "close" mee ben) naar mijn kerstbal zou gaan. Het is maar net hoe je in elkaar zit of zoiets wel of niet ok is. TO heeft er wel moeite mee. En ik vind dat haar vriend daar rekening mee moet houden.
quote:sophietje89 schreef op 06 december 2011 @ 15:31:

Je staat niet 100% los van elkaar, en zo ziet hij dat wel.

Dus als je een relatie hebt moet jet het 100% met elkaar eens zijn en kun je niet van mening verschillen of anders over iets denken? Apart.

Omdat jij ruzie hebt met die vriendin, hoeft hij dat toch niet te hebben? En misschien vindt hij in dat verhaal wel dat jij fout zit.
quote:Phoebexx schreef op 06 december 2011 @ 15:44:

Je mag op z´n minst van je vriend verwachten dat hij rekening houdt met jouw gevoelens. Daar moet geen ´eisen´aan te pas hóeven komen. Dat moet vanzelfsprekend zijn. Als het onrealistische gevoelens zijn, waarom zou vriend daar dan rekening mee moeten houden?
Ik ben single Phoebexx

Maar als ik een vriend zou hebben zou hij niet jaloers hoeven te zijn over mijn band met mannelijke vrienden of collega's. Ik vind ze gewoon heel leuk en gezellig maar wil er echt niets van. Ik word ook altijd heel moe van die vriendinnetjes die dan 100x gaan bellen als ik met ze uiteten ben. Het heeft echt met vertrouwen te maken..
quote:Ikbenanoniem schreef op 06 december 2011 @ 15:55:

[...]

Dus als je een relatie hebt moet jet het 100% met elkaar eens zijn en kun je niet van mening verschillen of anders over iets denken? Apart.

Volgens mij zegt TO dat niet. Ze vraagt loyaliteit van haar partner. Dat is verre van te veel gevraagd in een relatie.

Omdat jij ruzie hebt met die vriendin, hoeft hij dat toch niet te hebben? En misschien vindt hij in dat verhaal wel dat jij fout zit.Nee, in plaats van ruzie maken gaat hij lekker met haar naar het kerstbal... wederom, kwestie van loyaliteit.
Blijf het apart vinden dat het probleem van de één dus niet het probleem van beiden is maar dat die ander het maar in d'r/zn eentje moet oplossen. Ik geloof dat een relatie is 'rekening met elkaar houden' en 'elkaar bij staan'. Niet ik doe wat ik wil en als jij daar problemen mee hebt dan is het jouw probleem en zoek je het maar uit. Ieder zijn eigen idee over een relatie, hoor.
quote:Phoebexx schreef op 06 december 2011 @ 15:58:

[...]

Nee, in plaats van ruzie maken gaat hij lekker met haar naar het kerstbal... wederom, kwestie van loyaliteit.Wellicht vraagt TO misplaatste loyaliteit. En dan zou ik er als vriend ook niet aan denken om haar te steunen, zeker als ik van mening ben dat ze fout zit.
Maar waarom zou TO's vriend rekening moeten houden met bechuldigingen (want dat zijn het in feite) die totaal ongegrond zijn. Want TO voelt zich niet fijn bij dat meisje omdat ze zo close zijn. Als er niets speelt kan ik me heel goed voorstellen dat haar vriend dat meisje gewoon meeneemt, hoor
quote:ster89 schreef op 06 december 2011 @ 15:57:

Ik ben single Phoebexx

Maar als ik een vriend zou hebben zou hij niet jaloers hoeven te zijn over mijn band met mannelijke vrienden of collega's. Ik vind ze gewoon heel leuk en gezellig maar wil er echt niets van. Ik word ook altijd heel moe van die vriendinnetjes die dan 100x gaan bellen als ik met ze uiteten ben. Het heeft echt met vertrouwen te maken..In het geval van TO klinkt het verhaal me heel anders in de oren. Vriend en zij hebben ruzie en in plaats van het goed te maken gaat hij om 5 uur snachts nog met een vrouwelijke collega mee om over hun ruzie te praten. En oh oh wat is die collega toch begrijpend.. wat hij TO ook nog in haar gezicht gooit. Echt ik zou woedend zijn. En dan ook nog met diezelfde collega naar een kerstbal? Forget it.
Nou, ik vind het niet vreemd om soms te laten merken dat je ergens moeite mee hebt: met een bepaalde keuze van je vriend(in). Volgens mij is dat een natuurlijke reactie bij de situatie van TO.

Ik vind de manier waarop TO's vriend reageert ronduit bot en getuigen van een totaal gebrek aan inlevingsvermogen. Hij heeft er waarschijnlijk geen moeite mee - wanneer TO met iemand zou gaan die hij niet mag - omdat hij weet dat TO dat gewoonweg niet (snel) zal doen.

Wat ik in geval van TO zal doen is mijn partner niet langer aanspreken op hetgeen hij van plan is, maar wat hij nu op dit moment aan het doen is: totaal voorbij gaan aan gevoelens van zijn partner waarmee hij een relatie heeft. Ik ben niet van het ruzie maken/ zoeken/ spijkers op laag water zoeken binnen je relatie, maar sommige dingen pik ik gewoon niet. En ja, dat laat ik dan merken als dat nodig is.

Gelukkig is dit in mijn geval nooit op deze manier zo. Maar ik vind er niks mis mee als beiden binnen een relatie duidelijk zijn over persoonlijke grenzen. Ja, die kunnen op sommige momenten best verschillen binnen een relatie. Niks raars aan.
Only dead fish go with the flow
quote:Phoebexx schreef op 06 december 2011 @ 15:58:

[...]

Nee, in plaats van ruzie maken gaat hij lekker met haar naar het kerstbal... wederom, kwestie van loyaliteit.

Bedankt Phoebexx!

Lees mijn posts helemaal, graag. Want ik zeg er nog duidelijk bij dat dit niet betekent dat hij ook ruzie met haar moet gaan maken, maar wel dat ik verwacht dat hij rekening houdt met mijn gevoelens als het om haar gaat. En dat vind ik ook niet veel gevraagd. Als een vriend van ons een dergelijke ruzie zou hebben met mijn vriend, zou ik nevernooit niet met hem naar een kerstbal gaan ;s (sowieso niet met een andere man, eerlijk gezegd, want als ik voor het bal ga en de mensen, dan ga ik alleen, en anders met mijn vriend).
quote:amy2010 schreef op 06 december 2011 @ 15:59:

Blijf het apart vinden dat het probleem van de één dus niet het probleem van beiden is maar dat die ander het maar in d'r/zn eentje moet oplossen. Ik geloof dat een relatie is 'rekening met elkaar houden' en 'elkaar bij staan'. Niet ik doe wat ik wil en als jij daar problemen mee hebt dan is het jouw probleem en zoek je het maar uit. Ieder zijn eigen idee over een relatie, hoor.Helemaal mee eens.
Maar Phoebe, wat heeft het een met het ander te maken? Dat hij zijn hart uitlucht bij haar snap ik goed, of het nou zijn beste vriend is of die collega als goede vriendin. Ik zie het verschil niet. Behalve het geslacht en blijkbaar is dat direct een reden tot paniek..

Als TO bang is dat haar vriend meer van dat meisje wil dan helpt hem verbieden naar dat gala te gaan echt niet, dan doet hij het wel een andere keer.
quote:thijs72 schreef op 06 december 2011 @ 14:41:

Ik vind je vraag helemaal niet onbenullig. Je vriend wil notabene met een andere vrouw als date naar een bal! En dan nog of een vrouw op wie je heel jaloers bent, of eentje waar je ruzie mee hebt.

Ik zou er maar eens goed met hem over gaan praten. Ik voorspel anders veel issues achteraf tussen jullie beide.Mee eens. Ik zou het ook niet leuk vinden als hij met een andere vrouw ging en dan ineens wel vrij kon nemen.
Er kan wel niks zijn tussen die twee maar 'je partner heeft er moeite mee' (en die moet dat blijkbaar maar zelf uitzoeken???). Dat wil zeggen dat er iets met je relatie aan de hand is en daar is hij ook verantwoordelijk voor en zou je daar dus samen een oplossing voor moeten vinden (lijkt mij).

Vriendin heeft blijkbaar extra aandacht en bevestiging nodig. In plaats daarvan blijf je bij je eigen punt 'ik doe niks verkeerd en dus heb je het maar te slikken' en ga je bij haar afwezigheid met die collega naar een kerstbal. Dan geef je precies het tegenovergestelde signaal af ( en 'het interesseert me niet wat jij vindt').
Vaak is het ook een glijdende schaal en je vriend merkt dat hij haast alles kan maken. Tot 5 uur 's nachts bij zijn andere vriendin thuis 'praten' , en nu denkt hij dat hij haar ook en plein public naar een bal kan meenemen. Apart hoor.
quote:ster89 schreef op 06 december 2011 @ 16:00:

Maar waarom zou TO's vriend rekening moeten houden met bechuldigingen (want dat zijn het in feite) die totaal ongegrond zijn. Want TO voelt zich niet fijn bij dat meisje omdat ze zo close zijn. Als er niets speelt kan ik me heel goed voorstellen dat haar vriend dat meisje gewoon meeneemt, hoorMijn vriend heeft een andere vriendin waarmee ik er geen moeite mee zou hebben als hij daarmee zou gaan. En nee, dat is geen lelijk kind ofzo, totaal niet zelfs. Maar dat is echt een vriendin waarvan ik hun band vertrouw. Die collega, dat zit me niet lekker. En misschien had hij me gewoon nooit moeten vertellen dat hij onze ruzie met haar heeft besproken, dat had ook een hoop gescheeld, want dan was er misschien minder kapot gegaan bij mij als het om haar gaat.
quote:ster89 schreef op 06 december 2011 @ 16:04:

Maar Phoebe, wat heeft het een met het ander te maken? Dat hij zijn hart uitlucht bij haar snap ik goed, of het nou zijn beste vriend is of die collega als goede vriendin. Ik zie het verschil niet. Behalve het geslacht en blijkbaar is dat direct een reden tot paniek..

Als TO bang is dat haar vriend meer van dat meisje wil dan helpt hem verbieden naar dat gala te gaan echt niet, dan doet hij het wel een andere keer.Ik vind het erg naïef als je het onschuldig vindt als de vriend van TO na het stappen om 5 uur nog even een ´drankje doet´ bij die vrouw, terwijl hij ruzie heeft met z´n vriendin en dat even lekker uit de doeken doet bij haar.
Als vriend geen dubbele agenda heeft mbt collega zie ik niet in waarom hij niet met collega naar dat bal kan. Ze is toch gewoon een vriendin waarmee hij het gezellig kan hebben? Zie het alsof hij met zijn beste maat gaat..

Dat TO er meer van maakt dan het is zegt voor mij dat zij iets aan haar jaloezie moet doen ipv dat hij er aan toegeeft...
Maar als er wordt getwijfeld aan dat 'drankje doen', waarom is er dan nog een relatie?
quote:ster89 schreef op 06 december 2011 @ 16:04:

Als TO bang is dat haar vriend meer van dat meisje wil dan helpt hem verbieden naar dat gala te gaan echt niet, dan doet hij het wel een andere keer.

Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat hij mij niet respecteert door daar voorbij aan te gaan.

Verder kun je best je hart luchten bij iemand van het andere geslacht, dat doe ik ook wel 's. Maar dan doe je niet bij diegene thuis om vijf uur 's morgens na het stappen, terwijl je de deur bij je partner achter je hebt dicht gegooid, en dat gesprek vervolgens gebruikt in de discussie met je partner.

Daardoor zit het me niet lekker en snap ik gewoon niet dat hij vindt dat het oké is om met haar naar een gala te gaan.
quote:ster89 schreef op 06 december 2011 @ 16:10:

Als vriend geen dubbele agenda heeft mbt collega zie ik niet in waarom hij niet met collega naar dat bal kan. Ze is toch gewoon een vriendin waarmee hij het gezellig kan hebben? Zie het alsof hij met zijn beste maat gaat..

Dat TO er meer van maakt dan het is zegt voor mij dat zij iets aan haar jaloezie moet doen ipv dat hij er aan toegeeft...Ze maakt er niet meer van. Het zit haar niet lekker. Dat zou voldoende moeten zijn.
Maar wat is dan het probleem TO?

Hij heeft het na het stappen besproken ja.. Misschien omdat hij er mee zat en het even wilde vertellen aan iemand voor hij weer terug naar huis ging?
quote:sophietje89 schreef op 06 december 2011 @ 16:11:

[...]

Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat hij mij niet respecteert door daar voorbij aan te gaan.

Verder kun je best je hart luchten bij iemand van het andere geslacht, dat doe ik ook wel 's. Maar dan doe je niet bij diegene thuis om vijf uur 's morgens na het stappen, terwijl je de deur bij je partner achter je hebt dicht gegooid, en dat gesprek vervolgens gebruikt in de discussie met je partner.

Daardoor zit het me niet lekker en snap ik gewoon niet dat hij vindt dat het oké is om met haar naar een gala te gaan.En dit is precies wat je tegen je vriend kan zeggen vanavond

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven