Sorry, even iets onbenulligs

06-12-2011 14:33 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal!

Nooit gedacht dat ik toch wel zou zitten met zoiets onbenulligs. Maar ik wil toch graag wat reacties, even om te checken of ik niet al helemaal gek ben geworden.

De vereniging van mij en mijn vriend organiseert een kerstbal. Ik kan daar niet bij zijn omdat ik met mijn vereniging een weekendje weg ga. Nu werkt mijn vriend normaal gesproken op vrijdagavonden, maar hij wil voor dat kerstbal vrij vragen, om toch te gaan, ook al weet hij nog niet met wie. Maar de opties zijn die ene collega waarmee ik hem eigenlijk iets te close vind (zie ook het topic: Tips tegen jaloezie!) of een vriendin waar ik hele erge ruzie mee heb gehad.

Oke, ik vind het jammer dat hij zonder mij toch ook gaat, maar dat is dan ook alles. Ik vind 't erger dat hij misschien wil gaan met een van die meiden of met een andere collega waar ie eigenlijk niets mee heeft. Dit is vooral omdat zijn werk eigenlijk altijd voor gaat, maar nu wil hij voor zoiets wel vrij vragen en dat snap ik niet.

Dus, ik weet wel dat ik me aanstel en dat het zijn zaak is en dat ie lekker naar een feestje moet gaan met wie hij wil, maar het zit me gewoon niet lekker.
Ik heb trouwens ook wel eens meegemaakt dat een vriend van me wel trouw bleef aan zijn vriendin (omdat ik niks met hem wilde), maar (dronken) ineens dingen tegen mij zei in de zin van: ik vind jou eigenlijk leuker en geiler, maarja, jij hebt al een vriend. Nou, dan ben ik er ook wel weer klaar mee...
In 2002 publiceerde de carrièresite Monsterboard een soortgelijk onderzoek. Uit deze cijfers bleek dat de helft van alle Nederlandse werknemers ooit een relatie op het werk heeft gehad. Als we kijken naar de groep alleenstaanden, dan rijzen de cijfers de pan uit. Uit cijfers van online magazine Singlessite.nl uit februari 2006 blijkt dat 71 procent van de ondervraagde vrijgezellen wel eens een relatie heeft gehad met een collega.

Iteke Weeda verwacht dat dat in de toekomst alleen nog maar meer toe zal nemen. “We zitten nu nog in een fase waarin werk en privé voor de meeste mensen strikt gescheiden zijn. Ik ben ervan overtuigd dat daar een omslag in gaat komen. We zijn er naar onderweg dat beide sferen zich meer en meer zullen vermengen. Dat is ook natuurlijker. Mensen zullen steeds vaker hun werk mee naar huis nemen of hun privé-zaken op het werk delen, zoals dat vroeger ook het geval was, maar dan in een geheel andere sociale en maatschappelijke context. Daarnaast hebben wij in onze huidige situatie de liefde ontdaan van bindende zakelijke doelen, van het samen ergens voor gaan. Dat gaat weer meer terugkomen. Het is natuurlijk zo dat je van de tijd die je wakker bent, het grootste deel op je werk doorbrengt. Ook vervagen, door de digitale revolutie, de opkomst van flexibele werktijden en het thuiswerken de grenzen tussen werk en privé. Dat ga je terugzien in onze relaties.”
En dan nog denk ik dat het te maken heeft met het vertrouwen in je eigen partner.. Je kunt je niet indekken tegen vreemdgaan. Als iemand dat wil dan doet hij dat toch wel. Als er iets opbloeit gebeurt dat toch wel, ookal gaan ze niet samen naar een feestje. Dan komt dat wel tijdens de lunch.

Als je je jaloers gaat gedragen zonder dat daar een reden voor is, werk je het naar mijn idee alleen maar zelf in de hand.. Het vreemdgaan of het stukgaan van de relatie zelf. Ik zou iig snel genoeg klaar zijn met een vriend die elke keer stennis schopt als ik wat ga doen met een collega. Even snel de kroeg induiken ofzo..

Ik whatsapp de hele dag door met sommige collega's. Zijn inmiddels meer vrienden geworden. Nooit wat mee gebeurt en heb die behoefte ook niet. En ik ben single, kun je nagaan. Als ik nu een vriend krijg die dat niet prettig vindt wil ik dat best laten als hij naast mij zit. Maar als hij me zulk contact gaat verbieden is het heel gauw klaar met vriend..
quote:ster89 schreef op 06 december 2011 @ 16:52:

En dan nog denk ik dat het te maken heeft met het vertrouwen in je eigen partner.. Je kunt je niet indekken tegen vreemdgaan. Als iemand dat wil dan doet hij dat toch wel. Als er iets opbloeit gebeurt dat toch wel, ookal gaan ze niet samen naar een feestje. Dan komt dat wel tijdens de lunch.

Als je je jaloers gaat gedragen zonder dat daar een reden voor is, werk je het naar mijn idee alleen maar zelf in de hand.. Het vreemdgaan of het stukgaan van de relatie zelf. Ik zou iig snel genoeg klaar zijn met een vriend die elke keer stennis schopt als ik wat ga doen met een collega. Even snel de kroeg induiken ofzo..

Ik whatsapp de hele dag door met sommige collega's. Zijn inmiddels meer vrienden geworden. Nooit wat mee gebeurt en heb die behoefte ook niet. En ik ben single, kun je nagaan. Als ik nu een vriend krijg die dat niet prettig vindt wil ik dat best laten als hij naast mij zit. Maar als hij me zulk contact gaat verbieden is het heel gauw klaar met vriend..Precies!!!
Maar nu raken we wel of topic...

Laten we t centraal houden want hier heeft TO niet heel veel aan....

En dan nog denk ik dat het te maken heeft met het vertrouwen in je eigen partner.. Je kunt je niet indekken tegen vreemdgaan. Als iemand dat wil dan doet hij dat toch wel. Als er iets opbloeit gebeurt dat toch wel, ookal gaan ze niet samen naar een feestje. Dan komt dat wel tijdens de lunch.Waarom gaat men vreemd? Omdat er iets schort aan de eigen relatie! Dus je kan ook aan je relatie werken. Als je van je vriend houdt, hem niet kwijt wilt en je hebt zo een idee, dan vind ik dat je dit bespreekbaar moet maken. Kijken of het allemaal wel goed zit, ook voor hem en er dan samen voor gaan.

Ik whatsapp de hele dag door met sommige collega's. Zijn inmiddels meer vrienden geworden. Nooit wat mee gebeurt en heb die behoefte ook niet. En ik ben single, kun je nagaan. Als ik nu een vriend krijg die dat niet prettig vindt wil ik dat best laten als hij naast mij zit. Maar als hij me zulk contact gaat verbieden is het heel gauw klaar met vriend..Juist dát je single bent zou wel eens een grotere rol kunnen spelen in jullie contact dan je door hebt. Echt ik vind je behoorlijk naïef klinken. Zo dacht ik een paar jaar geleden ook nog, maar ik ben erachter gekomen dat het contact in de meeste gevallen toch anders in elkaar zit.
Ik bedoel dat ik niets van die mannen zou willen in een relatie, omdat ik zelfs nu ik single ben al niets van ze wil.. Toekomstige vriend heeft dus niets te vrezen!

Of zij afhaken als ik een relatie krijg, ik hoop het niet! Maar veel van deze mannen hebben zelf een relatie en zowel zij als de single collega's gaan met mij hetzelfde om als met de andere vrouwelijke collega's. Ook als deze bezet zijn..
Euh Aileen? Zondermeer ik vind het echt verrotte k*t voor je dat zaken voor jou een pijnlijke afloop hebben gehad. Maar... De houding van ster 89 is miss wel hard maar ook eerlijk.

Ik vind eerlijk waar dat je haar nu aanvalt. en daar schiet niemand wat mee op. Zeker de TO niet...
Aardig van je Paulo_Coelho, maar ik denk dat Ailien me wil waarschuwen dat die mannen ook weleens een dubbele agenda kunnen hebben. En ik denk dat ze daar weleens een punt kan kan hebben. Ik heb ook weleens ervaren dat een man met relatie mij probeerde te versieren of een vriend als ik zelf een relatie had. Maar die gevallen zijn in mijn ervaring veel zeldzamer dan de platonische vriendschappen.

Daarbij, zolang ik een relatie heb gebeurt er niets nada noppes! Kunnen ze naakt rondjes gaan dansen maar ik ga niet vreemd..
quote:ster89 schreef op 06 december 2011 @ 17:14:

Aardig van je Paulo_Coelho, maar ik denk dat Ailien me wil waarschuwen dat die mannen ook weleens een dubbele agenda kunnen hebben. En ik denk dat ze daar weleens een punt kan kan hebben. Ik heb ook weleens ervaren dat een man met relatie mij probeerde te versieren of een vriend als ik zelf een relatie had. Maar die gevallen zijn in mijn ervaring veel zeldzamer dan de platonische vriendschappen.

Daarbij, zolang ik een relatie heb gebeurt er niets nada noppes! Kunnen ze naakt rondjes gaan dansen maar ik ga niet vreemd..

Ik herken mijzelf in jouw houding. Maw: ik zie het ook zo en voel mij ook pers aangevallen...

Maar... Zullen we een topic openen over platonische M/V vriendschappen en daar verder discussiëren?

Want hier heeft TO niet heel veel aan. we zijn compleet "of topic"geraakt...
Haha open maar, ik kom wel meeschrijven

Maar er zijn hier al veel topics over geweest of iig topics die dezelfde wending hebben gekregen. Over het algemeen wijken mensen niet van hun mening af mbt dit onderwerp.. Bereid je dus maar voor op flink wat discussie!
quote:ster89 schreef op 06 december 2011 @ 17:14:

Daarbij, zolang ik een relatie heb gebeurt er niets nada noppes! Kunnen ze naakt rondjes gaan dansen maar ik ga niet vreemd.. Nou zijn naakt ronddansende mannen niet echt het toppunt van opwinding....dus zo heel moeilijk moet dat niet zijn...
quote:ster89 schreef op 06 december 2011 @ 17:20:

Haha open maar, ik kom wel meeschrijven

Maar er zijn hier al veel topics over geweest of iig topics die dezelfde wending hebben gekregen. Over het algemeen wijken mensen niet van hun mening af mbt dit onderwerp.. Bereid je dus maar voor op flink wat discussie!

's Goed... Vanavond open ik m. Maar dan zullen we hier ook proberen de TO te helpen met haar situatie?

Ik reken trouwens ook op andere participanten... Aileen?
quote:ster89 schreef op 06 december 2011 @ 17:20:

Over het algemeen wijken mensen niet van hun mening af mbt dit onderwerp.. Ik denk dat je daar al je conclusie hebt. Mensen van het ene kamp zouden gewoon relaties met mensen uit datzelfde kamp moeten beginnen en mensen van het andere kamp ook met elkaar. Als je de ene of de andere mening hebt dan zal je of rekening met elkaar moeten houden of niet met iemand samen zijn die een hoop vrienden van het andere geslacht heeft. Eens zul je het waarschijnlijk niet worden met elkaar.
En ik denk dat je gelijk hebt Phoebe! We zijn het eens!
Ik heb al wel vaker mijn mening gegeven over dit onderwerp, wil dat best doen, al ben ik vanavond niet thuis. Ik vind het wel een grappige discussie, omdat ik zelf 5 jaar geleden echt een U-turn heb moeten maken in mijn eigen mening. Eerder was ik er altijd fel op dat platonische vriendschappen écht wel konden :P Mijn vriend is het trouwens met me eens, hij kan ook geen platonische vriendschap aan gaan met een vrouw, want als hij een vrouw mooi en leuk genoeg vindt om mee om te gaan en het gezellig mee te maken en samen close mee te zijn, dan wordt hij ook snel verliefd op haar of vindt hij haar aantrekkelijk om mee te seksen. Hij heeft dan ook geen vriendinnen.

Misschien ligt het ook aan de definitie van 'vriendschap'. Voor ons allebei is iemand niet zomaar een vriend van je. Daarvoor moet je een hele close band hebben en ook 1 op 1, overal over praten, zowel de mooie en slechte momenten met elkaar kunnen delen etc. etc. Zoiets is al snel te intiem naast een relatie met je partner. Tenminste zo denken wij erover (vreselijk om dit zo te zeggen, haha WIJ denken er zo over, maar het is zo, in dit geval

Maar een collega met wie je grapjes maakt en wat oppervlakkig praat in de groep collega's en mee borrelt, noemen wij nog niet gelijk een vriend ;)
quote:ster89 schreef op 06 december 2011 @ 17:32:

En ik denk dat je gelijk hebt Phoebe! We zijn het eens!
Mijn partner zou van mij niet op date mogen met een andere vrouw en met haar naar een kerstgala gaan. Noem mij maar ouderwets, maar dat doe je niet, uit respect voor elkaar.

Doet hij dat dan toch dan beschouw ik de relatie als beëindigd, want ik laat me niet voor gek zetten tegenover zijn collega's die hem zien met een andere partner en daar besmuikt om zullen gaan lachen en roddelen.

En nee, ik geloof niet in vriendschappen tussen mannen en vrouwen, daar zit me iets te veel naar mijn smaak een verborgen agenda achter.
quote:FullHouse schreef op 06 december 2011 @ 14:35:

Wat levert het je op dat je je er druk om maakt?Wat een dooddoener in dit geval. Net cursus gehad?
Zolang jij jouw wensen ZELF als onbenullig blijft kwalificeren, zal je door niemand (lees vriend) serieus worden genomen.

Het kwetst jou toch? Zeg hem dat dan!

En doet hij er niks mee/kan hij er niks mee? Ook goed...dat is zijn keus.

JIJ kan voor jezelf dan een afweging maken of jullie wel zo goed bij elkaar passen en of je hiermee verder wil gaan.

Een relatie moet leuk zijn en niet zoveel frustratie e.d. opleveren, lijkt me?
quote:jufdoortje schreef op 06 december 2011 @ 19:23:

Zolang jij jouw wensen ZELF als onbenullig blijft kwalificeren, zal je door niemand (lees vriend) serieus worden genomen.

Helemaal waar.
quote:iris1969 schreef op 06 december 2011 @ 19:03:

Mijn partner zou van mij niet op date mogen met een andere vrouw en met haar naar een kerstgala gaan. Noem mij maar ouderwets, maar dat doe je niet, uit respect voor elkaar.

Doet hij dat dan toch dan beschouw ik de relatie als beëindigd, want ik laat me niet voor gek zetten tegenover zijn collega's die hem zien met een andere partner en daar besmuikt om zullen gaan lachen en roddelen.En nee, ik geloof niet in vriendschappen tussen mannen en vrouwen, daar zit me iets te veel naar mijn smaak een verborgen agenda achter.Juist!
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 06 december 2011 @ 19:45:

[...]

Juist!Nou nou nou projecteren we nu niet onze eigen gevoelens op onze partners?
quote:paulo_coelho schreef op 06 december 2011 @ 19:47:

[...]

Nou nou nou projecteren we nu niet onze eigen gevoelens op onze partners?Tuurlijk doen we dat, want we geven zo onze eigen wensen aan binnen een relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven