Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
Was ik nog op vergeten te reageren, heavy hoor Melissa en Plevier: dan duren 10 weken nog wel lang he. Stoppen met werken lijkt erg, mij ook, maar als je geen keus hebt zou ik me er ook lekker bij neer proberen te leggen.
Hoi Melissa en Plevier. Ik moet nog 1 week werken en dan zit ik ook 10 weken van te voren thuis. Wordt een mooi clubje thuiszitters. Gelukkig kan ik nog wel lopen en dingen doen. Heel veel succes, en probeer ook een beetje te genieten van de rust. (dat is straks als de baby er is, wel anders)
Hello!

Goh, wat veel van ons moeten er eerder stoppen en hebben last van de bekken! Vervelend hoor, als je lichaam niet helemaal lekker meewerkt... Maarja, een zwangerschap is (hoe natuurlijk het dan ook is) toch ook wel echt een aanslag op je lichaam. Dat blijkt wel uit de verhalen hier.

Inderdaad zoals Bowie en Angela hierboven zeggen; probeer je er lekker bij neer te leggen, niet schuldig te voelen en te genieten van de rust.

Want straks als de baby er is, dan begint het inderdaad pas. Dus je mag zeker zuinig zijn op jezelf!

Hier ook het kraampakket binnen. Heb het nog niet opengemaakt, moet ik toegeven. Maar vond het wel leuk, want weer zo'n ' mijlpaal' om het zo maar es te zeggen...

Negen maanden beurs ben ik niet geweest. Ben niet zo van de beurzen, maar was toch best nieuwsgierig en had het wel willen meemaken... Heb ik veel gemist?

Nog vijf weken werken en dan begint ook mijn verlof: YESSS!! ik kijk er erg naar uit. Sowieso het verlof, de baby en wat daarna komt. Maar ook steeds meer naar die weekjes daarvoor: even voor mezelf (soort van) en helemaal focussen op je gezin en wat er komen gaat. Lijkt me heeeel fijn!

Dan nog dit: omdat ik dat schemaloze veld hierboven nu echt niet meer kon aanzien, en ik natuurlijk had gezegd dat ik het schema zou fiksen, heb ik maar aan de Vina-angel gevraagd of zij me verder kan helpen. Geen idee of een niet topic-opener een schema kan veranderen en hoe dat dan moet. Maar misschien komt het verlossende antwoord snel!

Anders ben ik bang dat we moeten wachten tot we een nieuw topic openen... maar dat duurt volgens mij nog heeel veel berichtjes... aargh!

Ik vind het echt jammer dat dat schema er niet is.
blegh... ik heb griep, en niet zo'n beetje ook...

Gelukkig komt mijn moeder straks even langs om voor zoon te zorgen, die is ook niet lekker maar meer de -yeh ik ben ziek mag ik tv kijken mam- variant.

Maar bah, ik ben wel eens ziek, maar nu heb ik het echt flink te pakken. Balen.
Hoi meiden.

Hartelijk dank voor de lieve woorden, dat geeft een burger weer moed .

@Valdispert, leuk dat je gaat proberen het schema weer 'live' te maken!

@ Charmant, griep blehhhh, ik hoop dat je snel weer opknapt en geniet maar lekker van de zorgzaamheid van je moeder, voor je het weet kan je zelf weer zorgen

Ikzelf heb het kraampakket nog niet binnen, maar ik kan me zo voorstellen dat het weer een mijlpaal is, de bevalling komt er dan toch wel snel aan.

Ik ben nu een week thuis en ik moet zeggen dat ik eigenlijk nog veels te veel doe. Je kent dat wel, even dit , even dat.... kortom moet meer op de bank.

Deze week is de schilder geweest voor de babykamer (de muren zijn nu neongroen, erg fel,maar wel heel leuk ,vinden wij hahah). Mijn vader heeft allerhande klussen gedaan. As woensdag komen de meubels en dan is de kamer klaar (op de gordijnen na,maar daar is mijn moeder mee bezig ;))

Ondertussen heeft mijn moeder ook de wieg opnieuw bekleed (wieg heeft mijn man nog ingelegen), dus die is ook 'babyklaar'

Kortom dat gaat allemaal voorspoedig.

Vanmiddag moet ik eerst weer naar de controle van de Gyn, daarna heb ik (samen met man, moeder en schoonmoeder) de 3D pretecho, ergggg leuk!!

Alle anderen met bekkenproblemen, sterkte! En iedereen die nog zijn gang kan gaan, geniet er lekker van.

Veel liefs van mij
Charmant, hier een mede-zieke! Dit weekend was mijn vriend al ziek, en ik hoopte heel erg dat de griep mij zou overslaan, maar nee. Gisteravond kreeg zo;n pijn in mijn lichaam, kon niet meer stilzitten van de pijn. Vannacht ook bijna niet geslapen, echt naar. Vanmorgen naar de gyn gebeld, om te vragen wat ik mocht innemen, en oh wat was ik blij met mijn paracetamolletje!

Beterschap, en k hoop dat we er snel weer bovenop zijn!
Melissa, Plevier en Angela: wat vervelend voor jullie! Ik hoop dat het thuiszitten (afgezien van het feit dat het zuigt...) in ieder geval oplevert dat jullie klachten verminderen, dan heb je er nog enige 'winst' van.

Charmant, balen dat je de griep hebt. En je zoon ook al niet helemaal fit dus. Goed uitzieken hoor, laat je door je moeder maar even lekker in de watten leggen.

Melissa, veel plezier bij de pretecho vanmiddag, geniet ervan want het is hartstikke leuk!! Een soort 'luik in je buik' vond ik het. Als ik 31 weken ben, gaan wij nog een keertje voor een 3/4D, kijk ik ook erg naar uit.

Eergisteren controle gehad bij de verloskundige. Alles in orde. Vingerprikje voor het ijzergehalte gehad, was in orde. Kindje leek de vorige keer wat te groot (daarom moest ik toen bloed prikken voor suiker) maar liep nu qua groei keurig in de pas. Ze kon voelen hoe de baby ligt (hoofdje boven, ruggetje aan de rechterkant en voetjes naar links) en ze kon het mijn vriend ook laten voelen. Leuk! Over drie weken weer terugkomen.

Hier inmiddels ook het kraampakket ontvangen. Was er een beetje van onder de indruk; voornamelijk verbandtoestanden! Verloskundige vroeg er nog naar, of ik het binnen had 'want daar zitten allemaal spullen in die je nodig hebt'. Slik. Lekker dan. Ik beval in het ziekenhuis, dan heb ik het toch niet allemaal nodig...?

Dan nog een huis-tuin-en-keukenramp (vergeleken met het gemiddelde 8-uur journaal is het natuurlijk 3x niks, maar voor mijn zwangere 'ik' was het toch een redelijke domper): ik heb zwarte was in de wasmachine laten zitten en daar toen vervolgens mijn zorgvuldig uitgezochte, lieve, schattige helderwitte babylakentjes bij in gedaan en een volledig wasprogramma gedraaid. Resultaat: onze dochter ligt straks tussen prachtig dofgrijze lakentjes.... Aaarrgghh!!! Waarom?!? Ik ga dus nu gauw op zoek naar 'ontkleur'-spul ofzo, kijken wat er nog te redden valt. Op internet stond "houd het nat", maar ondertussen is dat te laat: het hangt allemaal grijs en wel aan het droogrek... Grrr...

Afgelopen zaterdag ben ik met mijn moeder naar de 9maanden beurs geweest. Eerder was ik al eens op de Jonge Gezinnenbeurs, en die vond ik toch leuker. Volgens mij was hij ook groter, maar ik heb in een beurshal het richtingsgevoel van een dronken muilezel, dus dat kan ook alleen perceptie zijn. Voor mij was het meer een momentje om mijn moeder helemaal te laten opgaan in haar "aanstaande oma"-rol, en dat is gelukt. Ze vond het allemaal prachtig en sjouwde vol trots met de tas met freebees voor haar kleinkind.

Kamertje wordt prachtig: muren zijn gesausd, meubeltjes staan erin, lamellen zijn ingekort (zo, wat een K-klus!) en zijn opgehangen... Gordijnen hebben we uitgekozen, alleen nog even bestellen. Gaat helemaal goedkomen, volgens mij wordt het prachtig. Nou nog even 11 weken wachten tot er een kleintje woont (zwangere doos zit te smelten achter de PC, sorry...).

Groetjes,

Leeuwedraak
Voor de zieken> Beterschap!

En Leeuwedraak: Ben jij toevallig schrijfster? Of gaat het je gewoon goed af. Jeetje joh, wat kan jij lekker en komisch schrijven. Mag altijd graag je verhalen lezen...(K.. van je lieve kleine wit/grijze babykleertjes. Succes met ontkleuren)

Hier 2 weken geleden ook het kraampakket gekregen. Heerlijk die onderbroeken van gaas. Het ziet er niet uit, maar oh wat zit het lekker!!!!

En die kraamverbanden, tja, tis echt nodig! Een maandverbandje helpt niet hoor! Iemand had het over navelbandjes. Je moet ze hebben volgens de lijstjes maar volgens mij heeft nog nooit iemand die dingen gebruikt. Heb ook echt geen idee waar die dingen voor dienen. Zal ongetwijfeld iets met de navel te maken hebben ;).

Vandaag is mijn vriendin geweest met babykleertjes. Wat super! Zo lief weer, klein, pastelkleurtjes. Heb er weer zo'n zin in. Mijn vriendin is 2 weken geleden bevallen en als ik dat dan bekijk is dat zooooo leuk! (alleen die nachten zijn minder..)het is ongelofelijk wat ik allemaal alweer vergeten ben toen mijn dochter zo oud was. Heel veel dingen weet ik gewoonweg niet meer. De hoeveelheden cc melk, wat de doen bij een kreun, darmkrampjes (hoe lang duurde dat bij jou? Ik: echt geen idee meer!!!) Is eigenlijk toch erg.

Bij deze alles maar noteren dan (zeg ik nu heel dapper )

Maandag weer een echo. Ben afgelopen maandag naar de gyn geweest voor controle. Ik voelde de baby niet zo goed meer. Meteen een echo gemaakt + hartfilmpje en alles was goed. Het ligt gewoon lekker tegen de moederkoek aan te trappen en daardoor voel ik het veel minder. Voor de zekerheid toch as maandag nog weer een echo bij de echoscopist. Wel leuk al die echo's (als alles goed is uiteraard) dit wordt volgens mij al de 7e of 8e. Wij gaan dus geen 3/4 D echo doen. Alhoewel je daar echt alles super goed op ziet.

Weer genoeg geschreven, ga nog even met mijn kleine meid Pipi Langkous kijken..

Doei doei
Hallo meiden!

Tjee, het is hier al een tijdje stil zeg. Wat wil je ook met al die meiden die óf de griep hebben en anders al moe genoeg zijn door de zwangerschap?

Ik ben helaas nog steeds niet echt hersteld van de griep. Het is woensdag begonnen, en vrijdag omgeslagen in een fikse verkoudheid (volgens mij is het dan officieel geen griep eigenlijk). Ik loop al sinds vrijdag met een dichte neus, en sinds vandaag ben ik ook schor en begin te hoesten. Bah! Ik ben daarbij ook nog eens moe en zo slap als een vaatdoek. Lijkt wel alsof het allemaal net wat harder aankomt door de zwangerschap. De baby trapt en danst en kickbokst trouwens dat het een lieve lust is, dus ik denk niet dat hij er last van heeft. Gelukkig maar. Charmant, hoe is het met jou?

Gisteravond hoorden we dat vrienden van ons ook zwanger zijn. Hartstikke leuk nieuws zeg, en ook wel grappig dat ik nu degene ben die de adviezen kan geven. Niet dat ik dat doe hoor, daar heb ik me de afgelopen maanden al genoeg aan geergerd als mensen dat bij mij deden.

Leeuwedraak, wat een ramp van je lakentjes! Het is dan wel geen wereldnieuws, maar ik kan me voorstellen dat je er stevig van baalt. Al je schattige witte lakentjes! Je zal ondertussen al wel van alles geprobeerd hebben, dus misschien ben ik mosterd na de maaltijd, maar wie weet helpt van dat speciale witwasmiddel van Robijn ofzo? Of anders een sopje met een beetje bleek (als er tenminste geen andere kleurtjes op de lakentjes zitten)?

Melissa, hoe was je pretecho? Had je 3D en 4D ed? Wij willen binnenkort ook een afspraak gaan maken voor een pretecho, lijkt me erg leuk.

Ik ben ondertussen ook in volle verwachting van de meubels voor de kinderkamer, die zouden toch wel binnen nu en een paar weken geleverd moeten worden. Ik wil zo graag zien hoe ze in het kamertje staan! En daarna kunnen we de boel heerlijk gaan inrichten enzo. Kleertjes op de hangertjes, aankleedkussen uitpakken, ledikantje opmaken.... Nu staat alles nog ingepakt in tassen op de grond, soms kan ik me niet bedwingen en sleep ik alles naar de huiskamer en ga dan alles nog eens op mijn gemakje zitten bekijken, en dromen over het kleine wurmpje dat straks in die kleertjes past (mijn eigen kleine wurmpje, ongelooflijk!) Ach, die hormonen...

Hebben jullie trouwens ook dat je steeds meer gaat nadenken over de bevalling? Hoe het zal gaan, hoe lang het zal duren, hoeveel pijn het zal doen, en het belangrijkste: hoe sla ik me er doorheen? Ik kijk ook erg veel bevallingsprogramma's, kan er geen genoeg van krijgen. En bij elke bevalling die ik zie, moet ik weer huilen als het babietje geboren wordt. Het idee dat ik dat straks ook mee ga maken, dat er zo'n babietje op mijn buik wordt gelegd, pfff, het is echt overweldigend.

Nou, het is weer een heel kletsverhaal geworden, ik ga nu nog even lekker op de bank met een bakje ananas voor vitamientjes (voordeel van ziek zijn is trouwens wel dat ik weinig eetlust heb, en dat alle chocola ed veilig voor me is, hihi)

Tot later!
Stil inderdaad hier, hoop dat de zieken snel opknappen en dat degenen die voorzichtig moeten doen met bekken, zich ook koest houden.

Leeuwedraak, zag van de week bij DA ontkleuringsmiddel voor je kleren gaat verven, zou dat wat zijn? en daarna van dat woolite of zoiets? Wel ontzettend balen, kan me je gevoel zo voorstellen.

Kinderkamertje is klaar hier, de andere kids spelen er af en toe 'babietje' met hun knuffels. Nou prima, het is voor hun ook ingrijpend.

Kga nog even wat in de tuin doen, tot later!
zo, langzaam krabbel ik weer uit bed...

Ik ben nu alleen nog maar heel erg verkouden, gelukkig geen koorts meer, maar jeetje zeg, ik ben lang niet zo ziek geweest!

Maarja, is goed voor de weerstand van de baby......

Ik hoop dat alle zieken weer een beetje beter zijn!!

Idd PRIEK, zit stiekem toch ook wel een beetje na te denken over de bevalling...

Ik hoop gewoon voor iedereen dat alles goed gaat, geen plotselinge complicaties, nare verrassingen of spoedkeizersnedes! En dan straks zo'n lief babytje!!!

Bij zoon wist ik zeker dat ie over tijd zou komen, en hij kwam iets van 9 dagen te laat ofzo, en nu denk ik steeds dat de baby ietsjes eerder gaat komen, maargoed, ik was er ook van overtuigd dat het een meisje zou zijn, dus we zien het wel!!

En ik haal ook af en toe de babykleertjes te voorschijn hoor, heerlijk even dagdromen met een rompertje maat 56 in m'n handen...

@LeeuwedraaK: Wat vervelend van je lakentjes! Ik hoop dat het gelukt is om het grijs eruit te krijgen?
Yep, de wereld kan weer verdergaan met draaien: mijn lakentjes zijn gered!!Met dank aan het merk HG, die hebben een flesje met 'draai uw stomme was-fouten weer terug'-spul wat je bij je verkleurde was gooit. Et voilá, Leeuwedraak is weer blij. Phew!

Afgelopen nacht vrijwel geen oog dichtgedaan. Beste vriendin was vandaag uitgerekend (loopt 10 weken voor op mij) en haar vriend belde iets voor middernacht dat hun zoon gisteravond is geboren. Whoehaa!! Natuurlijk eerst even met hem gesproken over het wel en wee(ën) rondom de bevalling, toen het gesprek ten einde was hebben Leeuwedraakman en ik daar nog uitgebreid over nagepraat en tot slot kwam Het Grote Mijmeren: over tien tot twaalf weken is het mij ook zo ver! Was helemaal door het dolle en in zo'n hyperblije staat dat de slaap niet meer kwam. Daar pluk ik nu de hele dag al de vruchten van (ik loop zó te gapen, het is gewoon genant. Ben bijna bang dat ik iemand naar binnen zuig...), dit is dus niet bepaald een productief dagje... sorry werkgever!

Angela, ben geen schrijfster maar wel blij dat je mijn pennenvruchten waardeert. Hou zelf van een beetje een luchtige toon, ook (zelfs! ) als ik zwanger ben. Ooit, als ik alle moed verzameld heb, zou ik wel eens een kinderboek willen schrijven. Maar volgens mij kan ik me dan ook aansluiten in een hele lange rij, want dat hoor ik van zoveel mensen.

Charmant, hier ook dagdromerij bij babykleertjes. Heerlijk dat daar straks een klein meiske in zit, kijk er echt naar uit.

Priek, ook ik moet de laatste tijd regelmatig aan de bevalling denken. Programma's erover kijk ik eigenlijk niet (vermijd ze niet bewust, maar zoek ze ook niet op), maar de aanblik van een baby doet me smelten. Ik heb thuis zo'n boek 'Het Grote Wonder' ofzo, zo'n standaardwerk met hele mooie foto's. Daar ben ik ondertussen aanbeland in het gedeelte 'de bevalling', en als ik daar doorheen blader hou ik het ook niet droog. Geen huilbuien ofzo, maar wel natte ogen bij de gedachte dat dat er binnen afzienbare tijd aan gaat komen. Leuk èn spannend!

Beterschap voor alle zieken/kwakkelenden!!

Groetjes,

Leeuwedraak
Hallo iedereen,

Jeetje, iedereen is goed ziek geweest zeg!

Mijn dochter is zindelijk! Heerlijk! Alleen snachts nog de luier om maar ik denk dat dat binnenkort ook history is... Straks dan maar 1 in de luier.

Ik heb afgelopen maandag weer een echo gehad. Zo leuk. Het kindjes is nu 38 cm en 1500 gram. Het wordt dan ook groter dan mijn dochter. Op dit moment ligt het kindje in een stuit, maar volgens mijn gyn kan ik gewoon bevallen (whaaaaaaaaaat) Het ligt met het hoofd onder mijn rechterribben (auw) en de benen onder mijn linker ribben. De billetjes dus naar onderen. Ik heb al een keer een bevalling gehad dus daarom wordt deze (als het niet meer draait) gewoon normaal geboren! (daar hebben we het nog wel even over...) Gewoon nog maar even niet aandenken, als het zover is kan ik me er altijd nog druk over maken (zeg ik nu heeeeel luchtig)

@ Leeuwedraak: Gelukkig van je lakentjes! Ik ga volgende week lekker alles wassen/ strijken, kamertje klaar maken etc. Heb ik echt zin in!

@ Priek: Hier ook hoor, lekker dromen over ons tweede kindje. Maar ik zie nu niet alleen maar de rose wolk die ik bij onze dochter wel zag. Die nachten, tja, daar zullen we echt weer aan moeten gaan wennen. Maar gewoon zon klein mensje tegen je aan, helemaal weer van ons samen. Zo benieuwd hoe dit kindje eruit ziet! Zal het op onze dochter lijken of juist nu meer op mij (mijn dochter is een kleine versie van mijn man) Heb jij dit ook Charmant? Voor jou is het toch ook de 2e?

Ik ga lekker even douchen. Tot gauw maar weer.
Angela, goed nieuws van de zindelijkheid van je dochter (is dat een woord? zindelijkheid?). Lekker straks maar 1 in de luiers!

Maar die stuit, brrrr. Is het niet mogelijk dat je kindje nog voor die tijd draait? Hoeveel weken ben je nu zwanger?

Leeuwedraak, hoera voor je lakentjes! En wat een leuk nieuws van je vriendin. Wel heel leuk ook dat jullie zo'n beetje gelijk opgaan, kunnen jullie straks lekker samen tutten met de babietjes. Ben je ondertussen ook al op kraamvisite geweest?

Bij mij begint het snot eindelijk een beetje weg te trekken. Ik merk wel dat de griep een behoorlijke impact op mijn lichaam heeft gehad. Als ik naar het station fiets, dan heb ik echt zure benen alsof ik de Alpe d'Huez heb gereden. En ik heb het nu over een stukje van 5 minuten, nog vlak ook, haha. Gelukkig ben ik morgen lekker vrij, eerst controle bij de gyn, en morgenmiddag krijg ik de intake van de kraamzorg al. Tussendoor ga ik lekker bijslapen!

Gisteravond hadden we partnerles van de yoga. Gelukkig hadden we de yogajuf vantevoren goed geinstrueerd om de mannen vooral veel massagetechnieken te laten doen, dus we hadden een heerlijk relaxt avondje, echt super! Ik heb er wel alle vertrouwen in dat ik echt steun heb aan mijn vriend straks tijdens de bevalling, maar goed, dat had ik voor de partnerles ook al.

Zo, nog even doorwerken, en dan zometeen in de pauze op gympenjacht! Ik wil gympen met klittenband, zodat ik ze zelf aan kan trekken. Ja, helaas, die fase is al aangebroken voor me.....

Tot later!
@ Priek, er zit nog een kans in hoor dat het kindje nog draait. Ben nu 30.5 week en volgens mij kan het kindje nog tot week 34 draaien en de gyn tot 36 weken al lijkt me dat geen prettige ervaring.

Weten jullie al hoe het kindje ligt? hoe zwaar het is en hoe groot? Ben zeer benieuwd.

Prettige avond
Angela, hopen maar dat je kindje zijn kontje nog even omhoog gooit! En anders overleef je een bevalling met stuitligging ook vast wel. Mijn vriend is in een stuit geboren, en hij ziet er hartstikke goed uit hoor

Ik kom net bij de gyn vandaan, en ben weer goedgekeurd voor 2 weken! Bloeddruk blijft hartstikke laag (120/78), en baby groeit heel goed. HIj ligt met zijn koppie naar beneden, en de gyn schatte hem nu op 2200 gram, met 31 weken... Dus een flinkerd is het wel, maar niks om me zorgen over te maken. Ach, zoals ik al vaker heb gezegd , bij ons in de familie worden eigenlijk alleen maar kinderen geboren van 8/9/10 pond, dus ik had nooit de illusie dat ik er een kleintje zou uitwerken .

Nu nog even genieten van mijn vrije middag, zometeen krijg ik al de intake voor de kraamzorg, dus ook nog even een beetje opruimen hier.

Tot later!
even up! up!

Zal straks even een stukje schrijven!!
Pfoe, ff klagen hoor: het wordt nu toch wel duidelijk zwaarder en zwaarder. Letterlijk en figuurlijk. Vorige week was manlief voor werk naar buitenland en moest ik de zorg van onze dochterlief alleen op me nemen. Dat heb ik gevoeld! Dat ik rugpijn heb, neem ik eigenlijk al voor lief. Maar ik kreeg ineens ontzettende pijn in mijn bekken en mijn stuitje! Auw! Dus dames die hier al langer last van hebben: ik leef met jullie mee, want weet nu uit ervaring hoe pijnlijk en lastig het is! Kon amper nog lopen! In het weekend ben ik bij een zus geweest die de zorg lekker uit handen nam en nu gaat het weer (man is ook weer terug), maar damn: dat is geen pretje zeg!

Duidelijk een teken dat ik r u s t i g aan moet doen. Maar dat is soms nogal moeilijk voor mij. In ieder geval is de countdown naar het verlof aangebroken: nog 3,5 week werken: yeeah!!

Oh leeuwedraak moet nog even reageren op je laken-drama. Zoets zou mij ook kunnen overkomen. Ben je lekker bezig met getut en dan gaat het helemaal mis! aaaargh!! Gelukkig is het goed gekomen!!

Iedereen eigenlijk al compleet wat betreft uitzet enzo? Ik nog niet helemaal. Ben toch naarstig op zoek gegaan (Marktplaats) naar een grotere en stevigere wieg dan waar dochter in lag. Omdat baby 2 langer bij ons op de kamer zal slapen, voordat hij/zij naar kamer waar dochter ook slaapt en ledikant verhuist, is een grotere wieg toch handiger. Pffff, maar het schiet totaal niet op. En dan zal dat ding waarschijnlijk ook nog moeten worden bekleed... Kortom: GEDOE!! :-)

Ohja: vonden jullie het ook zo 'geweldig' om die enorme maandverbanden te vinden in het kraampakket? Wat een horror he? Het lijken wel matrasjes voor de barbies...

Wat goed dat sommige al weten hoe zwaar en groot de beeb op dit moment is! Ik tast nog volledig in het duister wat dat betreft. En mijn verloskundige is ook niet echt een expert op dat gebied. De vorige keer zei ze bij pak 'm beet 35 weken: gemiddelde baby zo'n 7 a 8 pond (nou vind ik 8 pond best flink, maar dat terzijde). Woog mijn dochter bij de bevalling nog geen 6 pond! Tsja... maar dinsdag weer naar de vlos en ik ga het toch maar es ff vragen, wie weet! Geen idee hoe de baby nu ligt, 3 weken geleden lag ie dwars. Maar of ie nu netjes met het hoofd naar beneden ligt...

@ Angela: ik hoop voor jou dat de baby nog gaat draaien. Je hebt nog even de tijd natuurlijk! Wat ik wel opvallend vind is dat de vlos er meteen bij zegt/van uit gaat dat je ' au naturel' met een stuit gaat bevallen... heb je daar als zwangere helemaal geen zeggenschap over? Ik ken een vrouw die 2 x een stuitbevalling heeft gedaan, maar het lijkt me best heftig (wil je niet bang maken).

Ohja: wat betreft HET SCHEMA, dat kan alleen de Topic-opener fiksen, zo vertelde de Viva-angel me... Dus misschien kunnen we een opsporingsbericht uitzetten voor Sabrina? :-)

Andere optie van die Viva-angel was een nieuw topic openen, maarja dat werkt volgens mij erg verwarrend. Geen idee hoelang het duurt voordat dit topic vol is, en er een nieuwe moet worden geopend. Degene die dit doet, zal dan dus ook het schema lijkbaar op zich moeten nemen (of zijn wachtwoord moeten willen delen...). En heeft iemand eigenlijk op een rijtje wie wanneer precies uitgerekend is en dat soort gegevens???
Valdispert, wat balen van je stuitje/bekken. Maar effe balen mag gerust hoor! Gelukkig ben je zo verstandig geweest om lekker naar je zus te gaan, dan kom je toch nog een beetje aan jezelf toe.

Hier ook vertwijfeling en een soort van ongeloof bij het openen van het kraampakket. Het klonk zo feestelijk, 'kraampakket'. Ik -suffe doos!- dacht dat er allemaal leuke dingen in zouden zitten.... Maar matrasjes voor de Barbie, zo had ik het nog niet bekeken. Wel een treffende omschrijving. Even een paar bewaren voor later dus, haha!

Zelf heb ik nu geen idee hoe zwaar/groot onze beeb is. Aanstaande vrijdag hebben we weer een pretecho, dan zal ik het eens navragen. Ben heel benieuwd hoe ze ligt.

Er staat een tabel op de MSN-group. Valdispert, jij hebt je wel aangemeld maar bent volgens mij nog niet actief, klopt dat? Een tabel hier in het topic zou overigens ook wel heel handig zijn, dat ben ik met je eens. Moet toch te doen zijn op een of andere manier??

Priek, jij hebt de intake van de kraamzorg al vroeg, of niet? Of ik juist laat? Deze week ben ik inderdaad 3x wezen kijken bij mijn vriendin, prachtig mannetje hoor! Iedereen vraagt of ik me er nu iets bij kan voorstellen dat wij over 9 weken ook zo'n frummeltje hebben. Nou, nee. Ja, ik weet natuurlijk wel dat ze komt (ze is deze week behoorlijk onrustig, dus er gaat geen uur voorbij of ze laat even weten dat ze er nog zit) en ik weet heus wel hoe een baby eruit ziet, maar Onze Eigen Zelfgemaakte Baby... tsja, da's toch effe een ander verhaal.

Angela, ik hoop dat je kindje nog draait. Ik zou hetzelfde willen vragen als Valdispert: heb je er zelf nog wat over te zeggen hoe je nu uiteindelijk gaat bevallen, of wordt dat voor je bepaald? Kan me toch voorstellen dat degene die het gaat doen er zelf ook nog (héél even maar) over mag meepraten...??

Vandaag de hele dag babykleertjes gestreken. Ik stik werkelijk van de rompertjes! Volgens mij is dat cadeautje Nummer Eén voor een zwangere: een rompertje. Onze baby kan straks 3x per dag een schone aan, en dan kan ik nog dagen vooruit zonder te wassen. Help me herinneren dat ik zelf voortaan iets anders verzin om te geven...

Hebben jullie maandag ook gelezen/gehoord/meegekregen dat er gewerkt gaat worden aan een protocol voor pijnbestrijding tijdens de bevalling? Da's mooi, zul je net zien dat het precies geregeld gaat worden als wij allemaal net een kleine hebben... Ben er wel voorstander van. Ik vind dat vrouwen moeten kunnen kiezen of ze pijnbestrijding willen of niet, en zo ja, dat dat dan ook beschikbaar moet zijn. Dat dat voor veel ziekenhuizen een organisatorische tour de force is geloof ik meteen, maar ik vind het niet van deze tijd om pijnbestrijding te onthouden aan vrouwen die er om vragen.

Ligt het aan mij, of is het hier zo rustig de laatste tijd...?
NickLeeftijdUitgerekendHoeveelste kindGeslacht?Plevier3426 april2eJongenPriek262 mei1eVerrassing!Bowie?4 mei3eVerrassing!Durske375 mei2eVerrassing!Angela286 mei2eVerrassingLeeuwedraak316 mei1eMeisjeMilagro3415 mei1eMeisjeCharmant2415 mei2eJongetjeMelissa3024 mei2eVerrassing!Billybob2725 mei1eJongetjeMoon2930 mei2eVerrassing!
Zo, hèhè... half uurtje fröbelen en we hebben weer een tabel. Weliswaar niet bovenaan, maar toch. Dit kan ik volgens mij nog wel een keer kopiëren of reproduceren. Deze gegevens heb ik overgenomen uit de tabel van de group, dus als je er niet instaat; no offence. Zet je gegevens dan even in een posting, dan neem ik ze over (anders moet ik alles gaan teruglezen, beetje veel met 34 pagina's...). Hoeveel postings 'passen' er eigenlijk in een topic voordat het vol is, weet iemand dat? De opener van het nieuwe topic kan dan namelijk misschien gelijk een nieuwe tabel plaatsen, die komt dan wel bovenaan en da's wel zo makkelijk.

Grrrroet,

Leeuwedraak
Hai meiden,

ook ik mag me nu bij de pijnlijdenden scharen.

Heb vorige week veel te veel gedaan en heb nu enorm last van mn buik.Ik loop al vanaf afgelopen woensdag met een harde buik!En slapen gaat ook enorm slecht daardoor.Als ik me omdraai moet ik mn buik vasthouden en schieten bijna de tranen in mn ogen.Ik denk niet dat het mn bekken is maar meer mn spieren want het voelt alsof de binnenkant van mn buik helemaal beurs en blauw is.En dan vooral rechts onderin.Ik ga dan ook morgen even de vk bellen om te vragen of hier nog iets aan te doen is behalve rust nemen!

Zo komt er niks van mijn Grote-Klussen-Lijst terecht!Manlief heeft vandaag wel de kast leeg gemaakt waar de babykleertjes in moeten komen en de kleren van onze dochter (die lagen daar nog in) naar boven gebracht.En de bedden helemaal afgehaald.Ik zit nu ook weer heerlijk verplicht op de bank!

En het vervelende is dat ik precies deze week en volgende week twee drukke weken heb wat werk betreft.En daarbij moet ik ook vanaf morgen 4x per dag heen en terug naar school fietsen om mn meiske van school te halen want die gaat daar morgen voor het eerst naar toe.De school is zo dicht bij dat ik langer met de auto onderweg ben als op de fiets.

Nu zit ik dus flink te balen.Ben bang dat ik al mn afspraken af moet bellen maar wat moet dat moet!Ik vind mn kind toch wel iets belangrijker dan mn inkomen.Dat is nou weer het nadeel van eigen baas zijn...ik heb geen inkomen als ik niet werk want een verzekering is veel te duur voor die 2,5 dag die ik werk.Bij een baas krijg je wel doorbetaald als het niet meer gaat.Dat is nu wel het enige dat ik mis.

Leeuwedraak:Wat fijn dat het toch nog is gelukt met de lakentjes!Zou idd doodzonde zijn geweest als het niet was gelukt!!!Dan had je óf nieuwe moeten kopen óf tegen grauwe lakentjes aankijken.Maar er was gelukkig wat voor.

Ik scheel ook precies tien weken met een vriendin!Zij krijgt alleen een geplande keizersnee omdat haar kind in stuit ligt en ze een draaipoging niet aandurft.Dus zij weet binnenkort wanneer ze precies gaat bevallen.Ze is vandaag 37 weken.

En je dacht dat je misschien laat was met de intake van de kraamhulp.De meeste kraambureaus doen een intake met ongeveer 30 weken.Soms ietsje later en soms ietsje vroeger.Wanneer heb jij dan je intake of heb je nog geen afspraak daarvoor gemaakt?

Valdispert:Hahahahahaha ik heb me echt bescheurd om je uitdrukking "matrasjes voor de barbies"!Wat een goeie zeg!!!!Denk dat dat idd wel de beste omschrijving is.Maar ja,je hebt ze wel nodig helaas.Dat weet ik uit ervaring.Lekker dat je nog maar 3,5 week hoeft zeg.Idd aftellen.Ik moet er nog 8 als ik tenminste niet wordt terug gefloten door mn lijf en de vk.Ik ga in principe door tot 5 weken voor tijd.

Priek:Jeetje,2200 gram is idd al flink!Nu maar hopen dat het niet zoveel meer aankomt want het moet er ook allemaal weer uit.Zoals mijn vriendin zei: Er moet een bus door een steegje worden gepropt!

En is 120/78 een lage bloeddruk????Vind ik niet.Vind dat juist een erge mooie bloeddruk.Maar ik ben natuurlijk geen gyn of vk.Wel lekker dat die kleine nu al met het koppie naar beneden ligt!Nu maar hopen dat dat zo blijft en dat ie niet nog eens eigenwijs gaat omdraaien!

Angela:Gefeliciteerd met de zindelijkheid van je dochter!Dat zal idd een heleboel schelen in luiers.Anders betaal je je helemaal blauw!

Vervelend dat je kleine nog in stuit ligt!Het is te hopen dat het nog draait.Lijkt me maar helemaal niks,een stuitbevalling.Er zijn er genoeg te wereld gekomen op die manier maar ik zou passen.Mocht die kleine van mij in stuit blijken te liggen als het zover is,dan ga ik voor een keizersnee!Mij niet gezien om dat kind er andersom uit te persen!

Charmant:Ondertussen al helemaal uitgeziekt?Wat vind je zoon ervan dat ie een broertje of zusje krijgt?Die is tenslotte op een leeftijd dat hij het allemaal bewust mee maakt.En hij is natuurlijk best wat jaartjes alleen geweest.Kan me voorstellen als hij een beetje jaloers ofzo zou zijn.

En je denkt dat deze eerder komt?Ik ben benieuwd of je gevoel uit zal komen.

Ik zie niet op tegen de bevalling.Er zijn er al miljoenen voor gegaan en ik zal de laatste niet zijn dus het moet allemaal lukken.Met dochter ging het ook goed al heb ik nu het gevoel dat ik deze keer niet thuis zal bevallen.Ik weet niet waarom.Ik wil het wel graag maar iets in mij zegt dat het niet zo zal zijn.We zullen het allemaal wel zien.Eerst die laatste 3 maanden maar eens door zien te komen.

Ik ga er mee ophouden voor vandaag!

Morgen de vk maar eens bellen om te horen wat die over mn harde buik te zeggen heeft!Al denk ik dus het antwoord al te weten.Jullie horen het wel van me!

Groetjes Moon
ha wat leuk om weer van die lange lappen te lezen van iedereen, gezellig!

Hier schiet het nog niet echt op met de verplichte uitzet, en ook niet echt met de niet verplichte dingen... Is het alleen maar zo dat je bij de eerste van alles krijgt?

Ik heb geloof ik 1 paar sokjes, 1 flesje en wat knuffels ( daar heb ik dus zo'n hekel aan, ik heb echt helemaal niets met knuffels) gekregen!

Ik denk dt het ook komt doordat bij zoon er veel meer familie/kennissen net uit de baby's waren en ik gezien mn leeftijd toen een heel goed doel voor allerlei baby-meuk was.

Vandaag gingen we in Utrecht een matrasje voor het ledikantje halen want we hadden op internet een goede aanbieding gezien, en dan zouden we daarna nog even naar de baby-dump, want die was open en daar was ik nog nooit geweest, nou, daar ben ik nog steeds nooit geweest want we kregen onderweg zo'n knallende ruzie over de route dat vriend de auto omdraaide en weer naar Amsterdam reed. Aaargh! Maar goed, allebei een beetje de combi moe-zware week-slecht geslapen op elkaar afgereageerd en toen ging het wel weer, maarja, nu heb ik nog steeds niet alle babyspullen kunnen halen!

Gelukkig hadden we dat matrasje wel al gehaald..

Op zwangerschapscursus was er een vrouw die het bedje al helemaal opgemaakt in de babykamer had staan en ze was 2 dagen na mij uitgerekend, nou vond ik dat wel een klein beetje overdreven, als je dat bed nu al hebt opgemaakt ga je volgens mij nog minstens 2x bedenken dat er misschien te veel stof op de lakentjes zit en dat je alles weer moet gaan wassen en strijken maar ik begin nu toch wel die 'nestdrift' te voelen, ik wil gewoon graag dat alles in huis is!

@Moon: Doe je wel voorzichtig met je harde buiken? Ik ben bang dat je wat mensen af moet gaan bellen, misschien ben je voldoende uitgerust als je alleen de eerste 2 dagen je afspraken afzegd, en dan echt in bed blijft als je dochter op school is? Sterkte in ieder geval!

Heeft je dochter er zin in? Het is toch wel heel erg spannend, zo'n eerste echte dag! Ik geloof dat wij op de eerste schooldag van zoon samen een taartje zijn gaan eten, was erg leuk!

En ja, ik denk dat het best wel even wennen wordt voor zoon om er ineens een broertje bij te hebben, nu verheugd hij zich er in ieder geval heel erg op! En dat is wel heel erg lief om te zien hoor...

@Leeuwedraak: Kun je anders gewoon een nieuw topic ( Mei 2008 MET Tabel) openen?

En wat leuk van je vriendin, als die van jou straks geboren is en je bent een aantal maanden verder, is 10 weken ineens een stuk minder verschil!

Nu is het meer dan 2 hele maanden zwangerschap, maar straks zit je samen lekker fruit/groente hapjes te voeren, leuk hoor!

@Valdispert: Aj, vevelend van je bekken! Gaat het nu wel weer een beetje?

@Priek: Hoe was de intake van de kraamzorg? Ik heb echt geen idee wanneer ik die heb/krijg, zal er eens achteraan bellen...

Volgende week moet ik weer mijn bloed laten prikken, omdat ik A-negatief ben,

dus even kijken of ik geen antistoffen ofzo heb aangemaakt, anders moet ik geloof ik een injectie met het een of ander maar het zal vast wel loslopen!

Fijne avond, liefs Charmant
MOrgen ga ik even verder posten. Officieel mn eerste vrije zwangerschapsverlofdag!!!!
tering wat een lange berichten, heerlijk! kan er nu niet uitgebreid op reageren dus even hap-snap:

- hier ook bedje opgemaakt, vind ik zo gezellig staan, maar alles moet nog gewassen worden hoor, komt zo nieuw uit de verpakking

- kraampakket nog niet gekocht, krijg je niet van verzekering en ik heb er nog helemaal geen zin in!

- kraamzorg intake als het goed is wel deze week, dat vind i kwel leuk!

- verder nog 9 weken werken, tot ik beval, of erbij neerval, hahaha! dat mag dus hier op aruba en ik wil de 12 weken die we krijgen graag allemaal na de bevalling. als het lukt he....

- morgen moet ik trouwens ook ff bloed laten prikken ivm rhesus negatief zijn.

- zal ik sabrina nog eens vragen of ze die tabel kan doen? ik spreek haar weleens op msn...

- nou, sorry voor de korte mail, er is nog veel waar ik op wilde reageren maar ik van om vd slaap dus morgen hopeljk meer.

dag allemaal!!!

bowie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven