Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
Jemig Sabrina, wat een verhaal joh! Kan me voorstellen dat je er een bak stress van hebt. Hoop dat het snel rustiger wordt voor je, om te beginnen met dat die dubbele woonlasten.

Hier alles zijn gangetje. Druk weekend achter de rug, maar het kamertje is nu wel ècht bijna klaar. Het hemeltje en een deel van de gordijnen zijn opgehangen, rest komt over een week of anderhalf.

Afgelopen dinsdag ben ik op controle geweest bij de verloskundige. Ik vertelde dat we op de pretecho hadden gezien dat onze kleine nog met het hoofdje boven lag, dus ze wilde de volgende controle niet over 3 maar over 2 à 2,5 week. Dan maken ze een echo om heel zeker te weten hoe ze dan ligt, en daarna is er nog tijd genoeg om te kijken wat het 'plan de campagne' is als madam nog niet is gedraaid. Ze zei er in ieder geval bij dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat de baby tot week 37 nog zelf kan draaien, dus dat doe ik dan ook maar niet.

Haha Priek, dat heb ik ook! Steeds even die deur van het kamertje open maken om te kijken of alles er nog staat, af en toe even naar binnen lopen...

Fijn dat alles goed was bij de verloskundige Moon, goed om te horen. Zelf vond ik in het begin die controles altijd een beetje een wassen neus, maar nu ik wat verder gevorderd ben in mijn zwangerschap ben ik altijd weer soort van blij als ik even geweest ben en alles goed is.

Met slapen gaat het met mij nu beter dan een week of wat geleden. Ik slaap behoorlijk lange stukken en dan ook vrij diep. Daartussen draai ik me om of ga ik even plassen, maar daarna vat ik de slaap ook wel weer makkelijk. Dat instorten herken ik, soms heb ik het ook wel midden op de dag. Elke maandag hebben we een lunchvergadering waarbij iedereen gewoon zijn boterhammetje opeet. Het gaat altijd over de cijfers van vorige week, en mijn rol is beperkt. Nou, dat is een opgave zeg! Moet echt mijn best doen om niet in slaap te vallen, dan lijkt het wel of ze met 3 man aan mijn oogleden hangen...

Nog drie hele weken werken en dan ga ik met verlof. In het begin, als mensen zeiden dat ik daar tegen die tijd ook aan toe zou zijn, dacht ik 'Echt niet, ik vind mijn werk veel te leuk!', maar nu begin ik er toch ook wel naar uit te kijken hoor. Lekker de tijd voor mezelf, bijslapen, dat soort dingen. Bovendien heb ik nog één Project met een grote P: foto's inplakken. Dat moet ècht gebeuren, dus daar ga ik lekker mee bezig.

Nou, snel onder de douche en in de auto. Tot snel!

Groetjes,

Leeuwedraak
Yes, we zijn uit de naam! Ein-de-lijk maar toch!

Zat helemaal in de stress, manlief heeft even de naam op zich in laten werken en hij vindt de naam steeds leuker worden.

Leeuwedraak: Die van jou ligt dus ook in een stuit... Is dit je eerste kindje of je 2e? (sorry ben ik even kwijt) Stel je nou voor dat het niet draait, kies jij dan voor een keizersnee? Opzich kan ik wel normaal bevallen volgens mijn gyn, maar er bestaat een kans dat het kindje kan stikken.. Die van mij ligt zo dat de billen dan eerst komen... Ben benieuwd hoe jij daar tegen aankijkt want ik weet het nog niet zo goed, mede omdat ik ook een dochter van dan bijna 3 heb rondlopen. Mijn grootste wens is dat het kindje nog draait maar ja, dat heb ik helaas niet voor het kiezen.

Houden jullie ook vocht vast? Iedereen vraagt aan mij hoe lang ik nog moet: nog 2 weken schat ik (gisteren iemand in het ziekenhuis) Ik: Nee helaas, nog 7 en als ik mazzel heb 5. Die opmerkingen zijn niet echt lekker, maar ik krijg me dan ook een buik en een dik opgezette kop! Allemaal vocht roep ik heel hard. Of dat zo is weet ik niet maar het klinkt beter dan dat het vet is ;)

Ga nog even aan de poets. Tot schrijfs maar weer
Leuk Angela dat jullie de naam eindelijk weten - hier was ineens ook twijfel over de jongensnaam (niet door mij hoor) maar gelukkig is dat weer overgewaaid

Hoop dat de babies nog allemaal naar beneden draaien met hun koppies, stuitbevalling kan idd prima maar lijkt me toch ietsje meer gedoe. Maar ja, een keizersnee is ook wel gedoe, zeker de weken daarna. Mijn schoonzusje heeft destijds laten draaien - voelde heel niet fijn en een dag later lag het kindje weer met hoofdje naar boven.

Ik hou nog geen vocht vast maar vind wel dat mijn gezicht erg zwanger wordt om te zien

Zaterdag in het ziekenhuis geweest, verloskamers en kraamafdeling bekeken. Kreeg er veel zin in, het komt dichtbij maar ik vind het toch ook nog ver weg lijken, herkennen jullie dat?

Hee en wanneer krijg ik nou eens foto's te zien van de kinderkamers????
Hai meiden,

ik heb vandaag de kast en de commode op de babykamer schoongemaakt.Ik heb het ledikantje nog niet staan.Dat ben ik ook nog niet van plan.Dat doe ik wel over een maand ofzo.Ik gebruik het kamertje nu nog om het droogrek te stallen.Dat kan ook wel als het ledikantje staat hoor maar ik hoef er niet zo'n haast mee.Als het kindje veel eerder komt (waar we natuurlijk niet vanuit gaan!!!!!!) ligt het toch in het ziekenhuis en heb ik alle tijd om het ledikantje neer te zetten.

Heb wel alle spulletjes die gewassen moeten worden naar beneden gehaald.En mn vader heeft gister de winnie the pooh band erop geplakt.Dus het ledikantje kan wel zo worden neer gezet!Voor mijn kamertje moeten jullie dus nog even geduld hebben.

Leeuwedraak:Dat project heb ik ook!En ook met een hele grote P.Ik moet van de afgelopen 8 jaar nog plakken.Erg hè?Had me toen bij het verlof van mn dochter destijds voorgenomen om te doen maar toen kwam het er ook niet van.En nu met mn dochter erbij liggen er natuurlijk nog veel meer foto's.Ik moet van de afgelopen 3,5 jaar zelfs nog laten afdrukken!!!Maar ik ga eerst de rest afmaken van m'n klussenlijst!Die foto's staan wel op de laatste plaats.

Angela:Wat lekker dat jullie nu uit de naam zijn!Scheelt ook weer wat stress.En wat vervelend dat mensen denken dat je nog maar zo kort moet.Kan me helemaal voorstellen dat je daar de balen van hebt!!!!Hou je echt vocht vast???Want dan kun je een beetje de huis-tuin en keuken middeltjes erop loslaten.Brandnetelthee en bleekselderij schijnen heel erg vochtafdrijvend te zijn!!!

Ik voel de kleine wel heel erg goed de afgelopen twee dagen! Kan echt merken dat die kleine nu minder ruimte heeft om zich te bewegen.Lijkt net of het heel hard aan de binnenkant aan het duwen is ofzo!Heb ook vaker last van harde buiken nu.En mn jongensvoorgevoel is nu weer helemaal terug.Het was even weg maar nu denk ik het weer.En waarom???Geen idee!!! Ik ben echt heel erg benieuwd maar ik moet toch echt nog even geduld hebben!!!Zal je net zien dat ik dan ook nog twee weken overloop hahahaha.

Ik ga me zo voor GTST stallen.Dat is echt even mijn half uurtje van de dag!

Groetjes Moon
Even reageren op die fotoprojecten want beide zwangerschappen heb ik mijn verlof ook gebruikt om bij te plakken. En nu heb ik het al in de Kerstvakantie gedaan voor het grootste deel, plus dat we niet zoveel meer laten afdrukken helaas, het meeste blijft toch op de pc staan.
Voor de foto inplakkers onder ons...

Als jullie de foto's digitaal hebben dan kan je ook via Hema.nl of albumprinter.nl een fotoboek maken op de computer. Scheelt weer afdrukken en je boek wordt dan thuis op luxe papier afgeleverd. Helemaal super. Heb ik van mijn dochter ook laten doen.. Misschien een tip om het iets makkelijker te maken.

Ik moet de laatse 2 jaar van mijn dochter ook nog doen, maar die foto's staan op een comp die gecrasht is, hoop dat ik nog bij de foto's kan. Ga eens even kijken hoe ik dat moet doen... Heb ik nu wel lekker even de tijd voor.

Groetjes
En bowie, ga gauw even foto maken van de kinderkamer. krijg je dus snel te zien (als ik het niet vergeet .
`ha, leuk om van iedereen weer te lezen!

Hier gaat het z'n gangetje, maar ik merk wel dat ik nu zo langzamerhand van 'mooi-zwanger' naar 'walrus-zwanger' aan het transformeren ben. Natuurlijk ben je altijd mooi zwanger!

Maar mijn buik is nu wel echt groot aan het worden, en ik merk steeds meer dat er echt dingen opzij gedrukt worden, ik heb veel sneller last van maagzuur en oprispingen, ben erg kortademig,

en mn buik is zo gespannen! Ik ben erg benieuwd of mijn navel deze keer gaat 'ploppen', dat had ik de vorige keer niet, maar het trekt nu ook zo bij mijn navel!

Heeft een van jullie dat al?

De baby is in ieder geval nog lekker aan het bewegen en trappen, bij de controle vorige week maandag lag hij met z'n billetjes omhoog, nu maar hopen dat hij dat comfortabel genoeg vind en zo blijft, want ja, jullie zetten me wel aan het denken met de stuit-babies! En eerlijk gezegd, ik zou niet weten wat ik zou doen, toch natuurlijk proberen of op voorhand tot een keizersnede besluiten, moeilijke keuze!

Laten we hopen dat alle mei-babies lekker met het hoofdje naar beneden toe gaan draaien/liggen!

@Sabrina: Wat leuk om weer van je te horen, maar wat een verhaal zeg, heftig allemaal! Hoe is je dochter eronder?

Heel veel liefs en sterkte van mij in ieder geval!

@Moon: We moeten ook nog achter de kaartjes aan, heb wel al het ontwerp maar de kleurstelling moet nog even precies, en wat voor papier, we hebben wel al een lijst van wie we een kaartje willen sturen, maar ik heb echt van niemand een adres, dus dat wordt nog een hele klus om dat allemaal bij elkaar te zoeken!

Hoe vind je dochter het op school? Is ze al helemaal gewend?

En pas je een beetje op met de harde buiken?

@Bowie: Dat van die stapavondjes, en het thuiskomen... da's die van mij hoor! En idd, het komt steeds dichterbij, dat dat babietje naast je ligt ipv in je buik, maar tegelijkertijd is het ook nog zo abstract! Maar ik heb er wel zin in...

Ik denk dat ik de laatste ben met foto's van de babykamer ( maar ben wel heel benieuwd naar jullie kamertjes!!!) want het schiet echt niet op hier....

Ik ben nu zelf een mobile aan het maken voor boven de commode en het ledikant, Ik had al heel lang een mooie tak liggen met allemaal zijtakken eraan, die heb ik helemaal afgeschuurd, gaatjes in geboord en nu ben ik van alle blauwe restjes stof en bandjes die ik nog kon vinden allemaal kleine figuurtjes aan het naaien om erin te hangen, wel een werk want het is te fijn voor de naaimachine dus alles moet met de hand, en voordat een figuurtje mooi is afgewerkt ben je al snel 2 uur verder.

Maar wel leuk om te doen!

@Angela: gelukkig ben je uit de naam! Wij moeten nog steeds een tweede naam, gelukkig zijn we het over de eerste echt helemaal eens, en ik betrap mezelf er ook al op dat ik in gedachten die naam ook al de hele tijd voor de baby gebruik!

@Priek: Oh, ik slaap ook zo verschrikkelijk slecht!

Echt slopend, soms lig ik eerst nog wel 2 uur te woelen ( gaat zo fijn met die buik) voordat ik in slaap val.

Vorige week was ik naar een informatie-avond over borstvoeding gegaan, omdat het de vorige keer zo moeizaam ging leek me dat wel handig, en het was ook best wel leerzaam, even weer een opfris-avondje! Ik vond het alleen wel heel storend dat de dame die alles vertelde, zich een beetje laatdunkend over 'nutrilon-babies' uitliet ( "die krijgen altijd hetzelfde" enz), zo praat je mensen toch een complex aan dat ze 'gefaald' hebben als ze hun kind flesvoeding geven?

Weten jullie al wat je gaat geven?

Vorige week vrijdag heeft een meisje uit de klas van mijn zoontje een zusje gekregen, en dat meisje vroeg maandag aan zoon: "En wanneer komt die van jou nou?" Ik moest zo ontzettend lachen, echt zo van, nou ik heb nu een zusje, wanneer komt nou jouw baby eruit?

Zo! Het is een hele lap tekst geworden, hele fijne avond, ik ga naar bed! Liefs Charmant
De foto's van ons babykamertje verwacht ik volgende week op de msn-groep te kunnen plaatsen, want dan is het waarschijnlijk af :-) Ben erg tevreden over hoe het er uit gaat zien!

Grappig om te lezen over al die fotoprojecten die in aantocht zijn voor tijdens het zwangerschapsverlof! Ik moet ook nog het een en ander doen op dat vlak, hoewel ook hier de meeste foto's op de pc staan en het niet altijd meer komt tot afdrukken. Fotograferen is een van mijn hobby's en ik maak er ontzettend veel sinds het digitale tijdperk... (en dat zal nog veel meer worden als de baby er is, vermoed ik zo!)

Ik heb ook erg veel last van harde buiken, ons dochtertje is sinds twee weken ingedaald en ik merk wel verschil. Moet bijvoorbeeld nog vaker plassen dan voorheen...

En ook ik begin nu vocht vast te houden, krijg echt dikke voeten, enkels en vingers. Goede tip van die brandnetelthee (bleekselderij vind ik niet lekker), dat ga ik eens proberen. Baat het niet dan schaadt het niet, zullen we maar zeggen.

Ondertussen tel ik de dagen af naar mijn verlof! Kan echt niet wachten tot het 1 april is. Word helemaal gek van iedereen op het werk die zich met de zwangerschap bemoeit. Het is allemaal ontzettend goed bedoeld en dat waardeer ik ook, maar ik krijg zo veel aandacht dat ik nauwelijks meer aan werken toekom... (heb 50 directe collega's en omdat ik op veel plekken in het gebouw kom, ken ik ook nog heel veel andere mensen op het werk)

Ik hoor eigenlijk niemand over zwangerschapsgym! Zelf heb ik net de vierde bijeenkomst gehad. Hoewel ik er erg tegenop zag om te gaan ben ik blij dat ik er toch voor gekozen heb. Ik heb toch wel een aantal goede tips gekregen en word er goed voorbereid op de bevalling. Over drie weken is het partneravond, mijn vriend kan niet wachten om mee te gaan!
Charmant, ik ga dit keer ook weer proberen om borstvoeding te geven. De vorige keer heeft dit 3 weken geduur, kon het niet meer aan omdat ik heel veel had maar heel weinig voeding dus om de 1.5 uur kwam ze, en dan 1.5 uur lang sabbelen met tussenposes. Toen overgegaan op fles, helemaal goed. MOcht het dit keer weer drama worden stop ik ook eerder... Niks mis met de fles hoor!

Milagro: Ook ik ga naar zwangerschapsgym. Erg gezellig, gisteren 1.45 min gezeten, normaal een uur hihi. Veel meer down to earth dan Yoga, heb hier denk ik ook meer aan. OOk voor mijn man die over 2 weken mee moet, is dit beter. Bij Yoga vond hij dit helemaal afschuwelijk, Heb jij ook een gezellig clubje?

Goed, ga nog even surfen en dan hup mn bed in. Ik slaap ook erg slecht. Ach, kan overdag uitrusten!

Groetjes
@Angela: Nee precies, helemaal niks mis met de fles! Daarom vond ik het ook storend dat die dame van de borstvoedingsavond haar mening zo liet doorschemeren. Maargoed....

Was het jouw man die net als je uitgerekend bent gaat verhuizen met zijn bedrijf? Zorg je wel dat je voldoende hulp achter de hand heb, dat je jezelf neit gaat lopen forceren?

Het bedrijf waar mijn vriend werkt, is ook aan het verhuizen, per

1 april moeten ze uit de locatie in Brabant zijn ( alles verhuist naar Amsterdam) en mijn vriend is echt ontzettend aan het stressen, maar het is wel heel fijn dat hij straks, als de bevalling steeds dichterbij komt, gewoon in Amsterdam werkt ipv Brabant.

@Milagro: Ik ga ook naar zwangerschapsgym, elke maandagavond!

Eerst een halfuurtje theorie en dan een uurtje sporten in de fitnessruimte op de toestellen, erg gezellig, we zijn met 8-10 zwangeren, en het is gewoon heel relaxed een beetje oefeningen doen en kletsen. Erg gezellig! Over twee weken is de partnerles, en mn vriend kijkt er met frisse tegenzin naar uit, volgens mij stelt hij zich echt een verschrikkelijk puf-lesje voor...
Hallo allemaal!

Bowie: Onze babykamer is bijna klaar, er moet nog een plank opgehangen worden en een gordijntje. Daarna zal ik foto's op de msn group zetten!

Charmant: ik heb ook die druk rond mijn navel. Ik had altijd een hele diepe navel, maar zolangzamerhand komt ie steeds meer omhoog. Ik ben ook benieuwd of ie op een bepaald moment naar buiten komt. Hij is wel erg gevoelig, vooral als ik hem ergens tegenaan stoot. (En dat gebeurt nog wel eens, aangezien ik soms niet helemaal goed kan inschatten hoe groot mijn buik dus is)

Milagro: Lekker he, aftellen tot je verlof? Ik ben op mijn werk nu ook het grootste gedeelte van de dag bezig met het praten over de baby en de zwangerschap. Iedereen is erg geinteresseerd, en dat is erg lief, maar soms moet je het hele verhaal wel 5 keer achter elkaar vertellen.

Ik heb trouwens wel yoga gevolgd, en ik vond het echt meevallen qua zweverigheid. Het was vooral gericht op ontspanning en ademhaling. En ik vind het heerlijk om elke week even lekker met een groep meiden over de zwangerschappen te kletsen. We hadden gelukkig ook een groep. Helaas was vorige week alweer de laatste les, afgezien van een terugkom les na de bevalling dan. Dan gaan we elkaars babietjes bewonderen...

Verder is alles wel goed hier. Ik hoef nog maar 1 dag te werken en dan heb ik verlof! Raar idee hoor. Ik ben er wel echt aan toe, ik merk dat het me allemaal wel zwaar begint te vallen, vooral het opstaan 's morgens. Aan de andere kant vind ik het ook wel eng. Ik werk nu fulltime, en na morgen werk ik helemaal niet meer, dan word ik moeder, en als ik terugkom op mijn werk is ook alles anders. Ik werk dan parttime, mijn afdeling verhuist naar een andere plak, ik krijg een aantal nieuwe collega's.

Gisteren had ik nog een extra controle voor mijn bloeddruk, omdat die vorige week weer iets gestegen was. Bloeddruk was weer goed 140/80, maar ze wilden wel graag dat ik nog eens ging testen voor zwangerschapssuiker, omdat de baby zo hard groeit. En wel meteen vandaag. Dus ik ben vandaag 3 keer naar het ziekenhuis geweest om bloed af te laten nemen, pfff. Gelukkig was alles goed, al mijn waardes waren normaal. Tja, ik krijg gewoon een heeeele grote baby!

Ik weet niet meer wie er over de namen schreef trouwens, maar wij zijn nog steeds op zoek naar een jongensnaam! We hopen telkens dat we er gewoon tegenaan lopen (net zoals bij de meisjesnaam) maar de tijd begint nu toch wel te dringen. Ik heb wel een superleuke naam, maar mijn vriend vindt het een ouwemannennaam... Tja, ik kan proberen hem over te halen, maar ik heb liever een naam waar we allebei weg van zijn.

Ik ga nog even een stukje chocola eten, en dan lekker slapen.

Tot later!
@ Priek, wat voor type namen hou je? Wij hadden er 1 en die is scandinavisch. Ik weet niet of je daar van houdt? Wij gebruiken hem toch niet... Helaas.

Prettig Weekend allemaal
Hai meiden,

ik vind het zo ontzettend leuk om alle verhalen van iedereen te lezen!!!Zo herkenbaar.Heerlijk om er gewoon lekker over te kunnen kletsen omdat bijna iedereen hetzelfde doormaakt!!!Ik heb dan nu een zwangere vriendin (die overigens dit weekend is uitgerekend!) waar ik het eigenlijk bijna alleen nog maar over zwanger zijn mee heb maar verder kan ik eigenlijk mn ei niet kwijt omdat de rest van mijn vriendinnen nog geen kinderen hebben.Die zijn nog nooit zwanger geweest en kunnen dus niet over de kwalen en leuke dingen zoals echo's enz. mee praten.Dus ik vind zo'n groep zo leuk!Kan je lekker je ei kwijt en ze snappen het allemaal!

Ik ben gister ook voor de tweede keer naar zwangerschapszwemmen geweest.Vorige week voor het eerst.We waren met een groepje van 6 dus hartstikke leuk!En ik kon op eentje na iedereen dus het is wel gezellig dan.Dat heb je dan weer in een dorp.Na de zwemles een kopje thee gedronken met zn allen in het zwembad zelf (thee werd op een mat geserveerd) en ontzettend gelachen.Het is zo totaal iets anders dan yoga.Ik vind dit veel leuker want zo ben ik veel actiever bezig!En het is gewoon goed voor je om nog iets te doen.Ik merkte het ook aan de weegschaal vanmorgen.Die gaf weer een paar ons minder aan.

Ik heb trouwens ook een boek gekocht via Bol.com.Het heet Fit rond de zwangerschap en het is geschreven door Josée en Pierre Busnel.

Ik had het boek uit de bieb geleend en vond het zo'n leuk boek dat ik het zelf heb besteld.Er staan allemaal oefeningen in die je kunt doen als je zwanger bent en ook oefeningen die je kunt doen met bekkeninstabiliteit.Ook staan er oefeningen in voor na de zwangerschap en oefeningen die je samen met je kindje kunt doen.En er is zelfs nog een hoofdstuk over babymassage compleet met uitleg en plaatjes.Dus misschien voor bibliotheekleden een leuke tip om eens te gaan kijken.

Dochterlief heeft morgen vrij van school.Dat wist ik eerst niet eens.Het was dat een moeder het dinsdag zei anders had ik morgen om half 9 met haar bij school gestaan.Ze vind het helemaal geweldig op school.Ze gaat gelukkig graag heen.En vanmiddag heeft er een meisje uit haar klas (woont heel erg dichtbij,ze kon haar ook al een beetje) bij ons thuis gespeeld.Ze hadden het erg leuk met zn tweeën.De moeder zei al:volgende keer mag ze bij ons spelen.Prima hoor!We eten meestal toch warm tussen de middag nu dus dan kan ze mooi gaan spelen na school.Heb ik lekker mn handen vrij.

Ik ga nog even verder forummen.

Groetjes allemaal en mocht ik jullie niet meer spreken......

Allemaal veel plezier met eieren zoeken en een fijne pasen!

Groetjes Moon (morgen 30 weken)
Hé Charmant en Priek, dat van die navel heb ik ook! Hij is ook al minder 'diep' dan voorheen. Het is ook niet zo prettig als de baby net dáár tegen mijn buik drukt, heel gevoelig.

Ondertussen kijk ook ik al best uit naar mijn verlof. Ik ben nu aan het overdragen aan mijn opvolgster, en ik moet zeggen dat het me best zwaar valt. Dagelijkse dingen en kleine flutklusjes worden ineens activiteiten waarover je soms wel een kwartier kunt praten omdat ze historie hebben of omdat er allemaal lijntjes bij één karweitje samenkomen die ik dan (lang leve m'n perfectionisme...) per sé allemaal toe wil lichten omdat ik anders het gevoel heb dat ik iets laat liggen of onvolledig ben. Pfftttt... tegen vieren ben ik dus echt helemaal leeg. Nog twee weken, en dan is het 4 april en mijn laatste dag!

Heb toch nog even verdergekeken op internet wat er te vinden was over babies in een stuit en wat je daar zelf aan kunt doen. Ben uitgekomen op een site (www.stuitlig.nl) waar sticks worden aangeboden die je aansteekt en en kwartier per dag naast een acupunctuur-plek op je kleine teen houdt. Of in mijn geval: láát houden, want 2x een kwartier lang zo zitten dat ik makkelijk bij mijn kleine teen kan wordt lastig. Het heet moxa-therapie, en zolang ik niets hoef in te nemen of te smeren valt dit voor mij absoluut in de categorie 'baat het niet dan schaadt het niet', dus ik ben donderdagavond met de behandeling gestart. Het duurt twee weken, maar veel mensen bemerken al eerder resultaat. Het zal mij benieuwen... Ik voel in ieder geval wel dat de baby beweeglijker is, dus ik heb goede hoop dat dit bijdraagt aan het draaien. (Vriendlief, die he-le-maal niet van alternatieve dingen is: "Maar je zult dus nooit weten of ze nou zèlf gedraaid is of dat die staafjes hebben geholpen...." En daar heeft 'ie dan ook weer gelijk in. Maar ik heb er in ieder geval alles aan gedaan!)

Fijne Paashaasdagen allemaal!!
Leeuwedraak, inderdaad die navel is heel gevoelig! Als de baby ertegenaan trapt, of als ik hem ergens tegenaan stoot (wat nogal eens gebeurt, want ik vergeet soms hoe dik ik ben...)

Spannend met die sticks! Tja, baat het niet dan schaadt het niet! Ik hoop voor je dat het werkt.

Is het bij jullie ook al helemaal wit? Hier ligt echt een laagje sneeuw, en het sneeuwt gestaag door. Raar hoor, een witte Paas. We hebben ook heerlijk relaxte paasdagen, we hoeven niet weg, en we krijgen geen visite. Lekker tijd voor ons saampjes. Vanavond gaan we lekker samen tapas eten... Mmm.

Vrijdag heb ik mijn laatste werkdag gehad. Ik heb van mijn collega's een mooie bos bloemen en een heeele grote beer gekregen! Echt heel lief. De beer staat nu in het ledikantje, en elke keer dat ik het kamertje binnenkom (wat vaak is) moet ik de beer even aaien. Ik vond het toch best wel een emotioneel momentje, toen ik vrijdag wegging. Ik besef nu ook nog niet helemaal dat ik dus dinsdag niet hoef te werken. En woensdag ook niet, en donderdag, en vrijdag....

Angela, jij schreef toch over de jongensnaam die jullie 'over' hadden? Ik wil hem graag horen, want ik ben hard op zoek naar inspiratie! Het mag op de msngroep hoor, als je dat liever hebt.

Ik heb de laatste dagen ook vaker een beetje pijn in mijn onderbuik. Beetje zeurderig gevoel. Zou mijn babietje aan het indalen zijn?

Groetjes!
Hoi Meiden!

Ja ik leef nog ;)

Allereerst iedereen een hele fijne pasen.

Ik zie net dat het precies een maand geleden is dat ik wat geschreven heb, shame on me!

Ik heb wel alles meegelezen,maar had geen puf om te reageren. Sorry!

Met mijn bekken gaat het niet al te best,maar nog 'maar' 8,5 week dus dat moet wel lukken. Ik heb nu fysio in het zwembad van het ziekenhuis en dat is wel heel fijn (tov op het droge ;))

Babykamer is zo goed als af, alleen de gordijnen nog en schilderijtjes voor aan de muur.

Met de baby zelf gaat het heel erg goed. Hij ligt al goed, dus hopelijk blijft dat zo, hij ligt nog niet vast,maar is wel een klein stukje ingedaald. Gewicht is nu 1724 gram (30wk+6dg) dus dat schijnt ook prima te zijn.

Mijn bloeddruk...pfff wat een gedoe, ze weten namelijk op dit moment niet wat mijn bloeddruk is. Klinkt vaag, is het ook!

Afgelopen donderdag op controle 140/100, dus te hoog dus vrijdag weer terug. eerste 2 handmatige metingen: 160/120 veeeels te hoog dus. Dus ik aan de machinale meting 5x: 120/80 Perfect dus..... Daarna weer 2x handmatig en wat denk je 150/110.... ze weten niet waar het verschil vandaan komt. Krijg nog geen medicijnen,maar moet wel volgende week weer terugkomen voor controle en zelf heel goed de symptonen voor zwangerschapsvergiftiging in de gaten houden (op dit moment laat mijn urine en bloed geen afwijkingen zien, gelukkig)

Kortom het gaat niet helemaal zoals het zou moeten gaan. Gelukkig gaat het met de baby super en het is alleen maar fijn als ze het allemaal extra in de gaten gaan houden. Maar spannend is het allemaal wel

Ik ben trouwens begonnen met al onze vrienden en familie te vragen wat het gaat worden (jongen/meisje) wanneer het komt en het gewicht. Mijn man en ik moeten nog even bedenken wat de winnaar gaat krijgen, maar het is errrrggg leuk om te zien wat iedereen denkt ;)

Wij zijn ook nog niet uit een naam.......pfff we mogen wel opschieten.

De geboortekaartjes zijn in de maak, maar ik moet nog een tekst verzinnen voor de binnenkant.

Ben afgelopen woensdag voor het eerst naar zwangerschapscurcus geweest. We zijn met zijn 7en, waarvan 5 rond eind mei uitgerekend zijn. Erg leuk!

Mijn man en ik hebben ondertussen ook een rondleiding over de verlos en kraamkamers gehad. We weten nu iig waar we terecht komen, een geruststellende gedachte. Er is zelfs internet op de kamer

Iedereen die nu met verlof gaat, geniet er lekker van!

Ik moet trouwens ook nog foto's inplakken/ laten afdrukken ;)

Zo direct gourmetten bij mijn schoonouders dus dat is wel gezellig

Iedereen heel veel plezier in de laatste weken en tot sprekens!
Hoi hoi iedereen,

Het is hier net begonnen met sneeuwen, erg gezellig vind ik dat... Jammer dat het niet met kerst was...

Wij zijn inmiddels uit de naam en de geboortekaartjes zijn ook in de maak. Dat is allemaal goed, heerlijk hoor dat dat allemaal geregeld is.

Gisteren een feestje gehad, was heel erg gezellig, gedanst gezongen, gek gedaan. Heb ik nu dus echt de naweeen van. Ik heb me toch een last van mijn buik. branderige plekken bovenaan mijn buik en last van maagzuur. Het kindje ligt nog zo hoog tegen mijn ribben aan dat ik daar echt echt last van heb. SLapen gaat drama en te lang zitten ook. Verder voel ik mij eigenlijk hartstikke goed. Dinsdag naar de gyn, ben benieuwd wat ze zeggen omdat het kindje nog steeds in een stuit ligt. Heb rondgeneust op internet en daar wordt je ook niet echt vrolijk van. Wat een verhalen. Mensen in mijn omgeving raden op dit moment allemaal een keizersnee aan... Zelf weet ik het nog echt niet. De vorige keer kon ik na de bevalling direct weer lopen, naar de wc etc. Met een keizersnee is dat toch allemaal anders. Afwachten...

Priek: Ik kan hier de naam ook wel zeggen: Sten, wij vonden hem helemaal geweldig!!!!! Wij hoorden die naam vorig jaar op de camping bij een blond ondeugend jochie... Mijn man en ik keken elkaar aan en we wisten het, als het een jongen wordt dan wordt het Sten... Maar helaas die naam gebruiken we dus niet. Misschien is het een idee om op de jongensnamen topic te kijken als je er nog niet uit bent.

Mijn man moet nog steeds wennen aan onze naam, maar hij heeft ook geen alternatief, dus tja. Tis zo lastig om een naam te bedenken als je die nog niet hebt als je weet wat het wordt. Die van ons heeft inmiddels al wel 5 namen gehad, en elke keer, na vaak herhalen is het hem toch niet. Maar nu wel. Ga ook niet meer veranderen.... Denk ik

Succes ermee allemaal en tot Forums.

Groetjes angela
Fijne paasdagen!

Ja raar he, die sneeuw...

Ik stond gisterochtend in de keuken het paasontbijt ( jaja) klaar te maken, ik zag de sneeuw buiten en ik had even zo'n gedachte van oh wat leuk, een witte kerst.. tot ik de eierdozen voor mn neus zag staan. Was nog niet helemaal wakker....

Gisteren hebben we echt een SUPER luie dag gehad, HEERLIJK!

We hebben met z'n drieen ( of moet ik al vieren zeggen?) de hele dag in bed gelegen, alleen eruitkomend voor eieren zoeken, ontbijten, lunchen, de 4-uurfilm op Nickelodeon, en avondeten.

Ik was zo ontzettend moe, en gelukkig zoon en vriend ook.

Echt super, zo'n dag waarop helemaal niets hoeft...

morgen even naar de verloskundige, wil graag weten hoe de baby ligt enzo! En vandaag... eerst maar eens lekker ontbijten en dan zien we het wel!

Gr, Charmant
Oh Angela, die naam vind ik wel leuk! Ga hem zometeen even aan vriendlief voorleggen. (Als ie uit bed is...)

Charmant, hier precies zo'n dag! Heerlijk, geen verplichtingen, lekker relaxt met zijn tweetjes rondhangen. Alleen dreigt vandaag weer zo'n dag te worden, maar ik heb nu zin om iets te doen. Ik weet alleen niet wat. Weer is niet echt denderend, ik ben niet meer zo mobiel, en ik heb weinig zin in een meubelboulevard. Misschien moeten we ons vandaag maar eens via internet gaan orienteren op jongensnamen en geboortekaartjes.

Fijne 2e paasdag nog allemaal!
Hallo allemaal,

ook ik ben een paar weken afwezig geweest: eerst 2weken flink ziek, toen een lang weekend weg en daarna een week geen internet. Vandaar!!

Er is uiteraard te veel geschreven om op te reageren, ik kan alleen wel zeggen dat het allemaal heeeel herkenbaar is haha.

Hier ook nog geen naam. De tekst voor het kaartje is wel klaar, maar de lay-out nog niet. Kamer voor dochter komt deze week klaar, mijn moeder en ik gaan deze dagen poetsen/strijken/inkopen. Ik ben echt klaar voor de baby, ik heb sterk het gevoel dat het niet meer lang duurt. Op dit moment is mijn schaambeen erg pijnlijk, dus ik kan niet veel meer lopen. En maagzuur is 's nachts een probleem. Ik slaap met mijn matras verhoogd en twee kussens onder mijn hoofd. Naast het bed staat melk, dat helpt wel goed. Baby is ingedaald, ik heb regelmatig krampen onder in mijn baarmoeder, dus er is al wel voorzichtig wat aan de gang.

Fijne dag (in de sneeuw) allemaal, Plevier
Oh, wat spannend Plevier! Jij was ergens eind april al uitgerekend toch? Wel zonde dat je zoveel last hebt van maagzuur en je schaambeen.

Jaja, vandaag is mijn eerste dag van mijn verlof. Ik ben als de dood dat ik me ga zitten vervelen, dus ik heb al een hele lijst met klussen klaarliggen. Ik begin met de fysiek zwaardere klussen (vandaag is de badkamer schrobben aan de beurt). Oh ja, lekker veel forummen werkt ook vast goed tegen de verveling!

Tot later!
Priek: Ben even nieuwsgierig wat je man van de naam vond...

En Plevier, spannend hoor! Ik heb ook last van de maagzuur en erg veel harde buiken. ZO naar de gyn, ben benieuwd wat ze zegt van mn stuitligging.

Nu nog even een leuk klusje 'strijken'.

Doei doei
Angela, we vonden de naam allebei erg leuk, maar hij wordt het niet. Het voelt niet 'eigen', als je snapt wat ik bedoel. We beginnen wel wat meer op 1 lijn te komen met andere namen, maar dat zet ik straks misschien wel even op de msn-groep.
Plevier:Wat spannend zeg!Het kunnen natuurlijk ook voorweeën zijn maar ook al het echte werk.Is alleen wel jammer dat je verplicht naar het zieknhuis moet als het nu zou komen want het is natuurlijk nog te vroeg!Veel sterkte ermee!

Groetjes Moon

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven