***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
O Swissie, wat een rotnacht zeg, vreselijk! Lekker dat jullie huis wsl verhuurd is.

Leen, toch snel gegaan dan, die maanden dat Luna haar helmpje moest dragen. Fijn dat het bijna voorbij is! Zal voor haar zelf ook wel een hele belevenis zijn!

Lekker, weer gesport Dropneus! En Swissie bijna aan de slag, zet 'm op!

Fachat, hoe is het nu met je? Beetje goede nacht gehad?

Wat was het koud vanochtend! Vanmorgen afgesproken in de speeltuin maar ik ben nog steeds koud ervan. Ik moet eigenlijk nog even naar de Hennes, jasje van Morris ruilen voor een grotere maat, maar brrrr.
Hoe gaat het vandaag met Vincent?

Swissie: balen zeg, wat een rotnacht! Wel fijn dat je huis waarschijnlijk is verhuurd. Scheelt weer een boel in de kosten!

Ik ben snip- en snipverkouden... Vanmorgen naar een meisje van mijn zwangerschapscursus geweest, zij heeft een dochtertje van een maand ouder. Wat een schatje zeg!

Nu ligt Max te slapen en ik duik er ook snel even in.
Jammer. Max had geen zin om lang te slapen...

Vanmorgen hebben we gezwommen en er was een man in een duikerspak die onder water foto's maakte van de baby's. Zo leuk! Ik kan niet wachten tot ze klaar zijn.
Waarom is het zo stil hier??
Ik heb het druk gehad de laatste dagen en ben nu pas weer een beetje bijgelezen, wat is weer veel gekletst!

Ik geef Daan eigenlijk bijna elke dag wel een beetje vlees door zijn prak, hij vint het allemaal even lekker. Wat dat betreft hebben wij hier echt een pedaalemmertje gekweekt hoor, zijn bekkie gaat voor alles open

Mich/ Framboos..ik heb ook bijna al mijn kleding van vorig jaar weggedaan, dus ik heb ook een ideaal excuus om straks lekker te gaan shoppen! die kleding van Mamalicious is inderdaad leuk he, ik heb daar vorig jaar ook een paar truitjes en een zwarte broek va gekocht, zat erg lekker!

Oja, dinsdag ben ik naar de verloskundige geweest voor een eerste kennismaking. Leuke meiden en leuk gesprek. Wel jammer alleen dat ze daar weer geen echo's kunnen maken en ik daarvoor een apate afspraak moet maken in een plaats een eind verderop..ik had me er zo opverheugd 'het'te kunnen zien en te weten wanneer ik uitgerekend ben

Nu moet ik 7 maart om 11.00 een echo laten maken..ben zoooooo nieuwsgierig.

Framboos..wat een buik al he, mooi hoor!

Lara..alweer een beetje beter? Stoer, onderwater foto's!

Swissie, wat goed dat jullie huis verhuurd is..lekker wel, dat scheelt weer een berg aan centjes in de maand toch?

Esan..beterschap voor je ziekenboegje thuis.

Nu even eten....
Hee Lief Lustje! Hoe is het nu met je? Niet meer zo vreselijk moe?

Wat balen zeg, dat je een nieuwe afspraak moet maken voor die echo. Duurt nog best lang zeg... Hebben jullie het al aan iedereen verteld?

Framboos: ik heb net even msn gekeken. Het is al een indrukwekkende buik zeg! Nu is hij wat ronder dan vorig jaar, of niet?

Ik had tijdens mijn zs ook een broek van mamalicious, maar die heb ik uiteindelijk heel weinig aan gehad, omdat hij niet lekker zat. Ik had er geloof ik ook een paar shirts van, maar omdat ik pas laat zs-kleding hoefde te dragen heb ik weinig gekocht (wist ik veel dat ik ook nog eens eeuwig overtijd zou lopen). Het meeste waren eigenlijk jurkjes van King Louis, want die rekken lekker mee.

Tip: ik heb laatst trouwens een heel leuk jurkje bij Vero Moda gekocht die je ook prima zwanger kan dragen, want hij is lekker stretch.

Nou, dan ga ik maar even op de bank verder snotteren...
Rustig vandaag!

Beterschap Lara!!!

Vandaag had oma haar eerste echte oppasdag bij ons. alles is goed verlopen. Nu luistert mijn moeder ook wel erg goed naar wat wij willen en ze heeft zelfs de ramen gewassen en de stofzuiger door de woonkamer gehaald. superlief!

Ik heb Fleur net in bed gelegd en ik geloof dat ze nu na 5 minuten heel hard krijsen stil is. Gewoon te moe denk ik.... Vandaag heeft ze omelet gegeten en dat kan ze dus heel goed zelf eten. ineens heeft ze door hoe het werkt. Nu gaat dat met de eerste helft van het eten dus prima, maar dan gaat het mis en moeten we haar weer een beetje helpen. Ik vind het zo leuk dat het nu al van die echte minimensjes worden!!!

Ooh jee, het alarm gaat weer aan. Ga toch nog maar even kijken!
Jeetje ben echt lang niet geweest :( Heb kennelijk echt ff wat gemist, Lievelust ben je zwanger???? Gefeliciteerd! Leuk hoor, wist niet dat jullie er al zo snel ook weer voor gingen? Hoe'st met je werk, heb je daar eigenlijk een vast contract?

Micha, had al een berichtje op je hyves geplaatst.

Ga zo ook ff de nieuwe foto's bewonderen. Kom op zich wel regelmatig een stukje meelezen, maar heb eigenlijk weinig te melden..... Volgend weekend heb ik een weekendje weg geregeld samen met Punkieman, we zijn bijna 5 jaar getrouwd, dan gaan de popjes voor het eerst 2 nachtjes uit logeren. Ben er wel aan toe, we hebben het erg druk gehad doordat Punkieman sinds 7 mnd een andere baan had waarbij hij plotseling erg vaak op reis moest en moest overwerken (wat dus niet vermeld wat tijdens sollicicteren...) Vanaf volgende maand heeft hij een andere baan, op steenworp afstand en voor 32 uur!!! Hoop dus dat de rust dan zal wederkeren.

Met de meisjes gaat het prima, kleine pop kruip lekker door de kamer en er wordt steeds meer samen gespeeld. Kleine pop zegt ook al wat woordjes, Mama (Jippie!!), kus, drinken en "tik,tik, tik, wie ben ik..." hahaha, allemaal niet zo verstaanbaar, maar dat snappen jullie wel
Hey Framboos, mooie buik! Zag dat Tommy al staat en een paar pasjes doet, kleine pop is nog helemaal niet van het optrekken. Dat Lieveheersbesst loopkaaretje hebben wij ook, alleen heb ik hem om geschildert naar een vlinder...

Wat zag die meet in Zwitserland er gezellig uit, echt leuk!
Jeetje, wat moest ik weer een boel bijlezen zeg!!

Allereerst, Micha, wat fijn dat de echo goed is gegaan, is toch altijd weer spannend hé! Moet ik de uitgerekende datum in het schema nu veranderen naar 7 september?

Icke, wat een ongeluk die Ruben zeg! Gelukkig gaat het wel weer goed met zijn hoofdje! Hoe gaat het slapen nu eigenlijk bij jullie?

Layla, wat een rotdag had jij zeg en wat ontzettend balen voor je ouders van hun auto! Waren ze verzekerd? Hoe is het nu met je enkel? En is de diarree nu inmiddels al eens over bij Zahra? En jij, ben jij alweer iets opgeknapt?

Heel veel beterschap voor vincent!! Arm jochie!

Xaloy, Robbie aan de fysio? Wat grappig! Wanneer gaan jullie beginnen? En hoevaak moet je daar dan heen? Kan het zoals Lara al vroeg iets met de meningitis te maken dat het zitten nog niet helemaal goed gaat (evenwicht ofzo). Wel fijn dat ze het in Zwitserland zo goed in de gaten houden allemaal!

Haha Swissie, wat een boefie die Finn op het kdv! Dat belooft wat voor later!

Fijn dat jullie huis verhuurd is zeg! En meteen voor 4(!) jaar.

Lara, over anti-slip op de slofjes, ik had de tip gekregen om af en toe de onderkant van de slofjes met wat schuurpapier "op te ruwen". Misschien een idee? Wat ontzettend leuk zeg dat ze onderwaterfoto's hebben gemaakt! Zet je ze op msn als ze klaar zijn?

Punkie, wat leuk een weekendje weg zeg! Waar gaan jullie heen?

Ole slaapt nog steeds erg slecht. Ik ben gisteren eerder naar huis gegaan om even wat bij te slapen. Het ging afgelopen nacht al iets beter, nog steeds 3 keer wakker, maar niet meer 3 keer een uur achter elkaar!
Oh ja voor de zwangeren, bij mij in het dorp zit een leuke zwangerschapskleding / kinderkledingwinkel:

morris en mara dus als jullie in de buurt zijn.... zeker even kijken! (Niet goedkoop trouwens!)
Heb vandaag onverwachts telefoon gekregen en heb een dagje gewerkt als inpakster. Het ging zo goed, dat ze me niet meer nodig hadden voor morgen, omdat het werk zo goed als gedaan was !! Ze gingen aan me denken voor een bediendefunctie. Ik voel me echt door dit voorval genezen. Vanaf morgen ga ik weer op werklozenuitkering zitten. Ze hebben me trouwens ook gebeld voor een andere baan. Ga daar zo een mailtje voor terug sturen.
Gefeliciteerd Witchke! Het komt allemaal vanzelf goed.

Fachat: wat vreselijk balen van die nachten! Wil hij dan drinken? En hoe lang is hij dan wakker?

Punkie: hoi, hoi!! Leuk dat je er weer bent! Goed ook dat het zo goed gaat met de popjes en je man een nieuwe baan heeft. Is Grote Pop ook nog nooit uit logeren geweest trouwens?

Wat is "tik, tik wie ben ik"? Een soort kiekeboespelletje?

Vannacht werd Max trouwens nog maar 1 keer wakker en na wat slokken water was het weer goed. Ik denk echt dat hij steeds dorst heeft, maarja...hoe voorkom je dat?
Lara, Ole wil wel drinken, maar de eerste keer dat hij wakker wordt krijgen we hem wel zonder drinken in slaap (dat duurt dan ook ongeveer een uur), de twee keren daarna geef ik hem wel een borst en dan valt hij snel weer in slaap. (althans zo ging het vannacht). Ik denk toch dat het weer een tandje is of zo en dat het nu elke nacht weer iets beter gaat!
oh en 'tik, tik, wie ben ik' zoals ik het ken: je gaat achter iemand staan, klopt op zijn schouder en zegt met een verdraaid stemmetje 'tik tik wie ben ik' dan moet het kindje raden wie er achter hem staat.

Hoe dat met een baby gaat weet ik niet... maar zo speelt Kaj het!
Fachat: goede tip trouwens van die slofjes opschuren! Ga ik eens even proberen.

Wat betreft die nachten: wat zwaar zeg... Doet je man de eerste keer en jij de bv? Als jij het allemaal moet doen, dan hou je dat op den duur toch niet vol?

Max snel een fles en dan gauw naar bed. Slaap lekker!
leuk artikel over leren lopen hier

Lara, ja mijn vriend doet de eerste keer en ik de voedingen.Helaas slaap ik niet als Ole wakker is,ik kan daar gewoonb niet doorheen slapen!

Lara, maak jij Max nu wakker voor dat flesje, of wordt hij zelf wakker?
Ik heb maar teruggeklikt naar dat artikel over leren kruipen :-) Robbie is nog niet zo ver dat wij al aan lopen denken.. Ben al zo trots dat hij nu goed kan tijgeren (sinds één week) :-)

Volgens SMSjes van de muizen gaat het goed daar. Steijn is erg verkouden geweest, zelfs zo erg dat ze naar het ziekenhuis zijn gegaan met hem, maar hij zat gewoon propvol. Hierdoor hebben ze nog niet bijzonder veel kunnen skieen, maar ze hebben het desondanks wel fijn.

Ben blij dat het bijna weekend is. Het wordt lekker warm weer, dus we gaan er lekker van genieten. Robbie mag dan in de buitenbox met een fleecejasje, dat vind hij prima.

Ik hoop dat vannacht iets beter was Fachat, ik heb zwaar medelijden met jullie. Zelfs als Robbie snotverkouden is, zoals nu, slaapt hij gewoon door. OK, de droomhuiltjes, maar dat is maar heel even. Ik kan ook niet slapen als Robbie wakker is, en dat zou echt een probleem zijn met mijn fulltime zware baan...

'Ze' beweren altijd dat BV niets met doorslapen te maken heeft, maar vind het toch opvallend dat bij ons de baby's die flessenmelk krijgen gemiddeld beter slapen dan de baby's die BV krijgen. Niet altijd, maar het valt wel op. En daar verbind ik geen oordeel aan, want vind het super dat jullie de BV geven, maar het valt gewoon op.

Ik ga even Robbie's ontbijt klaar maken.
Goedenmorgen. Wij hebben weer een heerlijke nacht gehad. Finn slaapt zelfs nogsteeds! Al vanaf 21 uur. Moet hem zo maar wakker maken, zijn luier zal wel doorweekt zijn.

Punktie wat fijn dat je man een baan krijgt van 32 uur, dat moet lekker zijn zeg!

Witchke, wat leuk dat je gisteren ineens een dagje kon werken, succes weer met solliciteren.

Xaloy, dank voor de Muizenupdate. Wat zielig dat Steijn zo verkouden was zeg, zelfs naar het ziekenhuis, ziel.

Bij mij werkt doorslapen duidelijk beter als ik meer eten geef overdag. Gisteren ook weer af en toe brood tussendoor en een extra bord pap, dat werkt hier heel goed.

Wij moeten met ons verhuurcontract een vast tijd vastleggen, anders kunnen we die mensen er nooit uitkrijgen. Dus we hebben een regeling dat ze 2 jaren vast (in de tussentijd alleen op te zeggen van beide kanten als we terug gaan naar Nl en binnen x km van huis gaan werken), en de wens dat ze er 4 jaar blijven. De eerste 2 jaar hebben we geloof ik 3 maanden opzegtermijn, de laaste 2 jaar 1 maand.

Ga Finn eens wakker schoppen, tijd voor een luier en melk!
Xaloy: Je was er vroeg bij.

Ik denk trouwens dat bv wel wat met doorslapen te maken heeft hoor. Volgens mij geef je toch iets sneller te eten snachts omdat je nooit helemaal zeker weet wat ze binnen gekregen hebben. Bij kv is de voedingswaarde natuurlijk constant. En dat patroon af gaan bouwen kost misschien wel meer tijd. Daarnaast ligt het natuurlijk ook aan het kind. Luna sliep op bv geloof ik bijna meteen de eerste week door.

Wij houden het hier gewoon op 1 nachtvoeding. En het tijdstip wisselt. Begin deze week was het ff half zes. Dus toen had ik al helemaal plannen om de nachtvoeding af te bouwen en dus een vroege borst te geven tegen 6 uur en dan om 7 uur gewoon echt ontbijten. En dus ook terug naar 3x bv ipv 4x. Maar nu wil meneer weer eerder drinken snachts dus we laten het maar weer ff zo.

Fachat: Leuk artikel. Ik wilde ook het kruipen artikel nog ff lezen, maar die kon ik helaas niet openen.

Balen trouwens van je nachten. Gelukkig huilt Koen nooit heel lang snachts. Na het eten gaat hij meteen slapen. En als ik het te vroeg vindt om te eten dan stopt het meestal wel na een kwartier..

Er staat er hier één in de box te 'dansen'. Hij weet echt van geen ophouden met staan. Hij staat dan zo een kwartier.

Ga vandaag lekker nix doen. Het is saai weer dus ik ga lekker met een boek op de bank. Helemaal zin in.
Fachat, hoe ging het vannacht? Wij gaan er om de nacht uit, dus dan heb je in beroerde tijden in elk geval steeds om de nacht slaap. Het probleem is wel dat ik veel eerder wakker word van de babyfoon, maar het scheelt dan toch dat ik dan alleen mijn vriend hoef wakker te stoten en verder kan slapen.

Leuk artikel over dat lopen! Ik denk zelf dat Max laat zal beginnen, want hij is een beetje onzeker met alles. Als hij iets nieuws doet (en hij vindt dingen lang nieuw!), blijft hij maar achterom kijken of ik er nog wel ben. Daarnaast heeft hij dunne beentjes en ik las dat dat ook nog meespeelt. Nouja, hij loopt vast voor zijn 18e!

Ik denk trouwens dat bv echt wel meespeelt met doorslapen hoor. Het is gewoon licht verteerbaarder, dus ene hongerige baby wordt dan sneller wakker.

Arme Steijntje met zijn verkoudheid! Gaat het nu weer beter met hem? En heeft hij Hugo niet aangestoken?

Swissie: je hebt je vast goed geinformeerd hoor, maar let je er wel op dat je huurcontract een huisbewaarderschap (expliciet vermelden!) is? Anders krijg je ze er met een contract voor bepaalde tijd alsnog niet uit.

Een contract voor bepaalde tijd is namelijk maar op een paar gronden geldig en wordt buiten die paar gronden van rechtswege omgezet in een contract voor onbepaalde tijd. Een van die gronden is huisbewaarderschap, maar dat moet je er expliciet in vermelden en de andere gronden gaan niet op. Ik heb thuis geloof ik nog zo'n contract in mijn laptop staan en die kan ik wel even zoeken voor je?
Dank Lara, ik heb zelf contract niet gelezen, heeft man gedaan. Maar heb je opmerking doorgestuurd.

Volgens mij staat het er wel in, maar zal ff controleren.

De huurders zijn Denen, dus ik denk dat we weinig risico hebben dat ze langer willen blijven hoor. Die zitten voor een bepaalde tijd in Nederland en als ze langer blijven willen ze waarschijnlijk toch kopen (zou ik ook willen, helemaal voor die maandelijkse lasten).

Layla voel je je alweer een beetje beter?

Hoe is het verder met de zieke kindjes?

Idd leuk artikel over leren lopen. Ik ben benieuwd Finn heeft al wel heel even gestaan zonder zich vast te houden, maar dat was meer perongeluk. Nu kruipt hij in razend tempo, gaat dan weer staan, ziet iets anders, gaat weer zitten, kruipt weer etc.

Gaat supersnel allemaal.

Zijn blokkenloopkar vindt hij trouwens helemaal geweldig, houten blokken zijn zijn lievelingsspeelgoed. Hij kruipt de hele woning door en tikt overal tegen aan met zijn blokjes. Oeps, box is leeg (behalve Finn) even speelgoed teruggooien.
Jeetje wat is er weer veel geschreven de afgelopen dagen.

Swissie, fijn dat jullie huis verhuurd is. Goeie tip van Lara, goed je contract na laten kijken. De huisbaas van mijn zus heeft zijn huis verkocht (had het al in de stille verkoop staan toen zij ging huren bij hem) en nu heeft hij dus een probleem, want zij heeft nog geen andere woonruimte gevonden en is ook niet van plan om eruit te gaan voordat ze iets anders heeft, maar hij moet zijn huis wel huurvrij opleveren bij de overdracht. Als de koop niet doorgaat moet hij 10% van de koopsom dokken. Hij dreigt nu met een kort geding en het afsluiten van gas, water en licht. Mijn zus heeft al een advocaat in de arm genomen en ze staat wel sterk, maar wil toch proberen zsm weg te gaan want het is geen leuke situatie natuurlijk. Helaas liggen de betaalbare huizen niet voor het oprapen.

Fachat, interessante artikelen over dat lopen maar vooral het kruipen hihihi, Zahra kruipt ook nog steeds niet, ze probeert wel steeds te gaan staan.

Ik voel me trouwens nog steeds beroerd, heb echt griep. Mijn enkel is gelukkig niet pijnlijk meer. Gelukkig is manlief vrij dus die verzorgt mij en Zahra goed.Vandaag is ze wel naar het kdv, kan ze lekker met de andere kindjes spelen,want anders is het ook maar saai voor haar denk ik, de hele dag thuis.
Ok. Ja, dat scheelt inderdaad dat het Denen zijn. Zijn het expats?

Dat meisje waar ik gisteren was kon al zelf staan (ze is van begin april). Ik was echt een beetje verbaasd hoe soepel dat ging.

Bij Max zijn de blokjes ook favoriet. Hij blijft het leuk vinden dat je verschillende vormen hebt. Gisteren wilde ik hem leren om kusjes te geven en toen hapte hij met die 4 vlijmscherpe tandjes in mijn kin. Kusjes leren wordt dus nog even tot nader orde uitgesteld, want god wat deed dat pijn!
Wederom een beroerde nacht hier! Ole was 4 keer wakker! Van die 4 keer heb ik hem 2 keer maar even aangelegd, waarna hij na een paar slokjes weer in slaap viel. Dit doe ik vooral om zelf ook nog wat slaap te krijgen, want anders duurt het zolang dat hij weer inslaapt. De eerste en laatste kleer dat hij wakker was duurde het ook erg lang voor hij weer insliep. En om half 7 weer klaarwakker! Pfffff....

Ik geloof ook wel dat bv en slechter slapen met elkaar te maken hebben (idd lichter verteerbaar), maar de afgelopen 2 weken krijgt Ole voor het slapen gaan een flesje kv met rijstebloem. Daarnaast ben ik gestopt met kolven. Als ik thuis ben krijgt hij nu bv, op mijn werk kv. Tot nu toe gaat dat goed, ik zie wel hoelang mijn productie het trekt!

Ole slaapt naast ons op de kamer, maar ik word nog steeds wakker van elk kuchje en kreuntje... ook niet bevordelijk voor de slaap!

Kijken jullie nog eens kritisch naar mijn eetschema overdag:

07.30 boterham

09.30 fruithapje (1 a 2 stuks fruit)

10.30 bv of flesje 180 ml

12.30 boterham

14.30 bv of flesje 150 ml

17.00 avondeten (3 grote eetlepels, ongeveer half potje)

18.30 soepstengel (bij ons aan tafel)

19.00 papfles 180 ml

Tussendoor krijgt hij dan meestal nog een beker drinken en wat rozijntjes.

Ben aan het pakken geslagen, we stappen morgen op de boot voor een klein weekje Londen, ik heb er zin in! Wel moeilijk om te bedenken wat we allemaal mee moeten nemen! We gaan met de trein, dus het moet allemaal zo minimaal mogelijk!

Zo ik ga een fruithapje maken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven