Minnaar deel 14

06-03-2011 20:18 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
quote:secret69 schreef op 07 december 2011 @ 17:51:

[quote]JanJurk schreef op 07 december 2011 @ 00:58:

JJ, het klinkt niet hard hoor wat je schrijft , maar ik ben het niet met je eens. Voor mij geldt: het feit dat ik een minnaar heb komt doordat ik iets in mezelf mis. Een bepaalde leegte die er altijd komt in langere relaties. Dat ligt niet aan de partner, maar aan mij. Ik mis nik in mijn relatie met nr1, sterker nog... ik kan me geen betere man wensen, het is de onrust in mij die de kop opsteekt.

Voor mij geldt precies hetzelfde. Ik zit in die, wat ik zelf midlife noem. Ik heb onrust in mijn lijf en die leegte geeft mij het gevoel: is dit het nou. En dit het is, is dat voor mij niet genoeg. Ineens het gevoel dat je nooit meer iets met een andere man uitspookt, nooit meer het gevoel zo in vuur en vlam te staan van alleen maar potje flink zoenen en je zo aantrekkelijk en begeert te voelen, wat je vooral in het begin hebt van een relatie/verliefdheid/contact, hoe je het maar noemen wilt. Staat ook bij mij los van mijn man. Het knalt en knettert weliswaar niet meer maar ik heb wel een hele leuke vent. Kan heel veel bedenken wat er beter kan aan hem (lijkt me ook gezond na zoveel jaar) maar de lijst met leuke dingen is veel langer.

En dan toch kriebelt het...
Heeft niks met midlife te maken, dat gevoel kan je ook hebben wanneer je wat jonger bent.
Dat geloof ik ook wel hoor cvb72 ik heb bij mezelf het gevoel dat het een midlife is, al ben ik 'nog maar' 38. Geen idee wanneer de midlife gemiddeld bij de vrouw begint. Moet ik maar's gaan googelen

Niet dat het ook maar enig verschil maakt natuurlijk...
Ja t is heftiger dan ik had verwacht secret69, maar ik wil er sterker uitkomen. Dit is wat ik mijn gesprekspartner vandaag schreef:

We hebben totaal geen contact gehad, gelukkig. Wel betrapte ik mezelf dat ik me afvroeg of hij me miste, of hij nog zo op me geilde als dat hij vorige week zei dat hij deed. Op zwakke momenten bedenk ik me dat hij toch echt wel een beetje om me gaf, en mij daarom ook wel moet missen nu. Dan hoop ik stiekem op een mailtje van hem, met excuses of zo.Of ik hoop dat ie veel pijn heeft van het missen van mij. Maar dat zijn zwakke momenten, en daar stap ik het liefst vlot overheen. Een player als hij zal toch niet toegeven neem ik aan, en ik weet dat ik geen enkel bericht meer richting hem moet doen. Ik hoop dat me het lukt om dat vol te houden.

Wat fijn nicole dat je zo'n goeie nacht hebt gehad, heerlijk! En ook ik gooi het met mijn 38 op een soort midlife hoor
@Vaintje, Secret69 heeft die goeie nacht gehad, ik niet hoor. Wilde dat ik het was;-), maar ja, ik ben aan het afstand nemen :(

Maar ben blij dat ik niet de enige ben die het op haar 38e al op een midlife gooit:)
Nou dames !! Met die van mij ben ik nu definitief klaar !!! Vanavond heb ik hem zien poolen met een andere vrouw , dus nieteens zn eigen vrouw.. Dat is de groom van zijn vrouw en ze is bij mijn weten lesbisch.. Hij wreef over haar buik, en zij op een gegeven moment over zijn rug !! Hij heeft me zien staan en toen ik weg was kreeg ik smsjes dat het niet is wat ik dacht.. Yeah right met de beste vriendin van je vrouw poolen .. En dan zo close?! Heb gezegd dat ik niks meer met hem te maken wil hebben, nieteens om het feit dat ie met een andere vrouw is maar om de leugens van hem !! En dan wilde ie langskomen om het uit te leggen, dacht het niet weg ermee !!
quote:vaintje schreef op 07 december 2011 @ 12:16:

[...]

Ja, ben je dan eerlijk?

En ik vraag me dat wel af hoor, of dat kan, je nr 1 relatie accepteren hoe die is, en dat wat je mist zoeken bij een nr 2 zonder dat dat je relatie met nr 1 onder druk zat.

Zou mooi zijn, maar ik zie niet alleen bij ons nieuwelingen, die nog maar een aantal maanden een minnaar hebben/hadden problemen op dit gebied. Ook bij de mensen die hun minnaar al jaren kennen hebben voor zover ik hier lees twijfels op dit gebied...

ook al ben ik er nog niet 100% Dat is nou net waar het bij ons wel om draait, bij zowel mijn minnaar als bij mij. Wij willen onze nr1's niet veranderen en accepteren hen zoals ze zijn, beide kunnen ze ons, om verschillende redenen, een aantal zaken niet geven waar wij wel veel behoefte aan hebben. Natuurlijk heb ik ook mijn strubbelingen met nr1.. maar die waren er ook voor minnaar om de hoek kwam kijken.

Mijn relatie met minnaar kan prima bestaan naast mijn relatie met nr1, ik deel voor beide quality time in.. en de tijd met de een, wordt niet verstoord door de ander. Minnaar en ik stimuleren elkaar ook om te zorgen dat we de relatie met nr1 als nr1 blijven zien en daar ook de dingen mee doen die horen in een nr1 relatie. Ja we vullen elkaar in vele zaken aan, maar zijn ook elkaars drijfveer om met beide benen op de grond te blijven staan, hoe raar dat ook mag klinken.

Ik heb ook vele moeilijke periodes gekend de afgelopen 2 jaar.. Het kost nog al wat energie om te leren dat je van 2 mensen kunt houden.. Dat je mee mag gaan in de mooie gevoelens die ontstaan en tegelijkertijd ziet dat je liefde voor je nr1 echt gewoon stand houdt. Dat leren gaat met vallen en opstaan.. en als je dan daarover vrij uit kan en mag spreken (met minnaar) helpt dat ontzettend veel.. het helpt dat het gevoel er mag zijn, zonder dat je een bedreiging gaat vormen..
quote:herfststorm schreef op 05 december 2011 @ 16:06:

[...]

Oh, maar dat geef ik meteen toe, het is precíes hoe het werkt bij mij en nr2. Maar ik doelde met 'dat geldt niet voor mij' op een aantal andere dingen: je leven is saai, je krijgt geen aandacht meer, je voelt je opeens geil en gewild.

Ik kreeg namelijk genoeg aandacht, genoeg seks en was eigenlijk wel tevreden. Wel kreeg ik opeens bergen met extra energie en voelde ik me sexieer dan ooit daarvoor, misschien ook door wat Vaintje schrijft: dat zo'n foute, maar vreselijk lekkere man, míj wil, dat gaf wel een kick. En inderdaad, ik heb ook een tijdje gedacht dat het bij ons 'anders' was. Heel naief.

Dus misschien is wat Hyperion zegt wel waar. Ik weet het niet. Het is net of het twee verschillende mannen zijn, twee uitersten, mijn man en mijn minnaar, en zolang ik ze beiden heb voel ik me compleet en prettig, maar zodra er één weg is voel ik me vreselijk. En elke keer dat het drama wordt met minnaar is wanneer ik denk hem kwijt te raken.Het ís waar en het komt helaas maar al te vaak voor. Totale afhankelijkheid, met alle negatieve gevolgen van dien.
quote:nicole626 schreef op 07 december 2011 @ 22:20:

Maar ben blij dat ik niet de enige ben die het op haar 38e al op een midlife gooit:)Gelukkig ben ik al 42 (haha), voorbij de magische 40! Ik dacht altijd dat een midlife meer iets voor mannen was. Zou het helpen als ik een cabrio koop?
Onrust en spanning zijn en blijven de triggers. Dat zijn terugkerende "redenen" om op zeker moment in zee te gaan met een minnaar.

Vaak zijn het vrouwen met nog relatief jonge kinderen, die een tijdlang een ingekakt leven hebben gehad door er puur voor hun kind(eren) te zijn en verder hun leventje eigenlijk "on hold" te zetten. Een soort van saaie tredmolen, waarbij de opvoeding van dat kind/die kinderen centraal staat en er verder weinig spannends gebeurt. Voor haar partner (de nr1) gaat zijn leven vrolijk verder: hij gaat nog steeds sporten, met vrienden naar de kroeg etc., maar de vrouw in kwestie heeft het gevoel dat ze stil staat. Op zeker moment steekt het gevoel van onrust de kop op. Dan werkt aandacht van een andere man of andere mannen katalyserend en wordt dan vaak als uitermate spannend ervaren: thuis kabbelt de boel immers maar een beetje door en die aandacht geeft de vrouw het idee dat zij er nog toe doet en mooi/aantrekkelijk wordt gevonden. Dat is dan weer heel erg spannend en de vrouw in kwestie belandt op het hellend vlak. Vroeg of laat (meestal vroeg) belandt ze vanaf dat hellend vlak rechtstreeks in de armen van haar minnaar.
haha jolanda, wie weet, t valt te proberen

Oh sorry nicole, van die nacht. Hele stomme fout van me ik snap niet dat ik jou met secret heb kunnen verwarren...

Pris, goed zo! Fijn dat je ogen geopend zijn, en dan nu volhouden he. Join the club zou ik zeggen, we gaan elkaar er door helpen!

Sensual D, klinkt heel goed moet ik zeggen. Je hebt geen open relatie met nr 1 he? Dat wat jij beschrijft, hoe het met jou en nr 1 en minnaar gaat, dat klinkt zoals mijn gesprekspartner het ook voor zich ziet, volgens mij.

edit: hyperion, wat je eerder beschreef over minnaars en zo, daarin herkende ik veel toen mijn ogen eenmaal open gingen. Maar nu sla je wat mij betreft de plank mis, geen kinderen hier
@Vaintje: Ik ben ook niet aan het generaliseren; daar doe ik namelijk niet aan. Ik stel slechts dat het vaak in die constallatie voorkomt. Het is echter geen wet van meden en perzen.
Dames, een midlifecrisis op je 38e of 40e? Hmmm, als het een midlifecrisis zou zijn dan had ik er altijd op mijn 25e al last van

Voor mij is het geen midlifecrisis, het is echt iets in mij, ongeacht leeftijd of fase dus.

Vain... klinkt zo pijnlijk... een dikke voor jou! Loslaten... wie kan ons leren hoe dat moet? Dat is zoooo moeilijk en pijnlijk!

Pris... goeie beslissing zo te horen. Hoe ben je er onder?

CVB... ja het was heeeerlijk, kan niet anders zeggen (niet jaloers worden hè dames !).

Sensual, mooi geschreven. Klinkt goed bij jou en erg bijzonder!! Klinkt in balans, fijn!!

Wat je schrijft over elkaar juist stimuleren om met de nr1 dingen te doen/de relatie leuk te houden herken ik heel erg. Als wij afscheid van elkaar nemen zeggen we altijd ´zo, en nu weer even aandacht voor thuis voorlopig´. Wij houden elkaar daar ook bewust alert in. Wij kennen elkaars ´thuis´ ook en mogen elkaars ´thuis´ ook graag, ik denk dat dat ook scheelt. Ik zeg hem ook altijd goed te zorgen voor zijn vrouw, net als hij zulke dingen over mijn man zegt. Volledig respect dus.

Hyp, zal voor sommigen vrouwen zo werken, maar voor mij niet. Ben kinderloos, man heeft een een internationale baan, ik heb een baan waar ik me 100 procent lekker in voel, we reizen veel... niks ingekakt leven of geen quality-time voor elkaar. Juist doordat ik geen kinderen heb kan ik meer uitdagingen (of misschien andere uitdagingen, oeps... ik wil geen moeders hier voor het hoofd stoten ) in mijn leven aangaan dan iemand met kleine kinderen (die toch meer gebonden zit aan een bepaalde structuur, aan vastigheid). Een ingekakt leven is niks voor mij, dat zal mij ook nooit overkomen.

By the way, je schrijfwijze is wel generaliserend, dus is niet vreemd dat je hier zulke reacties als van Vain op krijgt.

Ps: ik hoop toch wel wat te kunnen lezen over leuke dates hier hoor!!
Oja, dames die het moeilijk hebben... hier schrijven zodra je de neiging hebt om contact te zoeken met ex-minnaar!!! Wij helpen jullie er doorheen om dat niet te doen!! xxx
Hyp, wat ben je dan wel aan het doen? Geef je jouw ervaring hier weer? "Vaak zijn het vrouwen...." klinkt mij toch aardig generaliserend in de oren hoor. Waar baseer je dit op? Heb je harde feiten?

Hier ook geen ingekakt leven. Wel kinderen maar ook een baan met voldoening. Niks on hold dus. En toch een minnaar.

Secret, ik denk ook niet dat het bij mij de midlife is, of ik word echt niet oud .

Sense, mooi stukje. Lijkt me knap hard werken eigenlijk. Zeker omdat de momenten met minnaar vaak mooi zijn en met nr.1 krijg je het hele spectrum, inclusief irritaties etc. Best knap om daar dan die balans in te houden en elkaar met beide benen op de grond te houden. Hoop dat jullie er nog heel lang van gaan genieten.

quote:JanJurk schreef op 07 december 2011 @ 12:30:

Ik heb nooit gezegd dat een keuze geen tijd kost, eerder dat je juist wel heel goed moet overwegen en na moet denken.

Ehm.. Nou...

quote:JanJurk schreef op 30 november 2011 @ 10:29:

@ Jolanda (schrik niet van de lap tekst):

Het maken van een keuze neemt geen tijd in beslag, kiezen doe je in een seconde.

Ok, die was flauw.. Maar toch, ik denk dat het helemaal niet verkeerd is om heel lang en heel diep na te denken wanneer je een minnaar overweegt of een minnaar hebt. Net zoals Rooss ook al zei, je gooit een relatie toch niet weg als je op 1 vlak geen complete match hebt?
Ik heb gisteren via mn telefoon getypt en was echt woest. Wil jullie wel graag mn verhaal delen..

Ik was gisterenavond aan het werk, mijn collega was aan het poolen, en smste me dat ze hem zag met een andere vrouw als zijn vrouw !! Dus ik had zoiets van "ok " en dacht wacht maar zal er ff heen gaan, zeg niks doen niks laat gewoon mn gezicht zien en ga weer weg.

Zo gezegd zo gedaan ! bij aankomst bleef ik achter een pilaar staan en draaide steeds mee zodat ie me niet zag, bij binnenkomst zag ik al meteen dat ie achter haar langs liep en ze stond half gebukt en wreef over haar buik heen. Ok mn maag draaide al om, want als goede vrienden doe je dit niet , toch ? Maarja nog niks aan de hand verder. Toen liep ik naar mn collega die een tafel verderop bezig was, en hij zag me, zn kop vertrok meteen, keek hem recht in zn bek aan en haar ook en hij zag dat ik woest was !! Hij voelde zich erg ongemakkelijk. Hij liep naar het toillet en ik liep hem achteraan, hij keek enkel in de spiegel en draaide weer om, dus ik zeg tegen hem, zo lekker op stap met je nieuwe vriendin, en hij zegt je weet niet wie dat is bla bla. Ik zeg ja hoor, daarom wrijf je over haar buik heen. ?! Hij vond het niet leuk en zag wat kwaadheid in zn ogen leek wel. Ik was terug gegaan naar mn collega, heb sigaret gerookt en zag ondertussen toen hij gebukt stond dat ze over zn rug aan het wrijven was. Daarna ben ik weg gelopen en heb ik buiten nog op een afstand staan kijken. Ik zag dat ie naar de wc liep en ik kreeg een sms van hem. Dat het niet is wat ik denk , waarop ik antwoordde dat hij voor niks zo close aan het poolen was. Daarop zei ie dat ie het uit wou komen leggen, en of ik thuis was. Had ik niet op gereageerd en had ondertussen nog 3 smsjes gekregen. Ik smste dat ik niet thuis was, en ik hem niet meer hoefde te zien of wat dan ook.

Nu het volgende, ze is de groom van zijn vrouw, ze is lesbi of bi, en is single. Voor mij heeft ie gezegd een 3 maanden iets gehad te hebben met een vrouw die lesbi was maar dat kon nooit iets worden etc. Ze is de beste vriendin van zijn vrouw, lees ze noemen elkaar zusjes. Hij zei me dat ie aan zn huwelijk moest werken, etc prima. Maar ik denk dat hij denkt dat ik achterlijk ben, de reden dat ze dit bij elkaar deden was om te plagen om te kunnen winnen, yeah right LOL

Dit lijtk weer een senario van een film :s... Altijd als ik met vragen zit kom ik er achter, echt altijd. Nu heb ik dit gezien, en 1 + 1 is 2 voor mij. Hier kan hij geen excuus voor hebben ?!

Het was klaar tussen hem en mij alhoewel hij vrijdag nog bij me had geslapen en zei ie ff doodleuk een paar keer dat ie van me hield. Om daarna niks meer te horen. Ik was zo boos gisteren had maagpijn toen ik er stond. Maar ik ben blij, heb antwoord nu, ook al doet het zoveel pijn.. Want dacht dat alles wat ie zei gemeend was, en dat ook hij het er moeilijk mee had, terwijl ik altijd zei jij gaat gewoon doodleuk je leven verder, terwijl ik alles maar moet verwerken incl de abortus.

Hij komt over een uur langs, gaat ie uitleg geven, heb hem al het eea gsmst, dus hij heeft nu denk ik wel door dat ik niet zo dom ben als dat hij denkt, en ik veeeeel meer weet. Heb nooit ergens een woord over laten vallen, maar ik weet echt veel via vriend van hem en via internet. Als hij hier komt zal ik hem ff flink de waarheid zeggen, en hem vierkant uitlachen. Ik ga hem kruipend naar buiten laten gaan. Ik ben gewoon boos omdat ik me 7 maanden voor gelogen voel.. Ik had een abortus gehad en meneer ging de avond erop stappen, terwijl ik een hoopje verdriet was. Ik heb altijd gevraagd om eerlijk te zijn, en zei ook dat ik dit niet kon. Heb heel vaak geprobeerd om het af te kappen, maar dan stond hij weer voor mn deur, en dat ie jankend op mn bank zat. Hij moest aan zn huwelijk werken, ja hoor zn vrouw zat thuis op de bank en hij is met haar groom weg ???? Zoals velen hier zeiden klopt het niet, en daar hebben ze gelijk in. Maar hij heeft echt wel laten zien dat ie wel om me gaf, dus ik snap het ook echt niet.

Ik weet verder nog niet wat ik ga doen, wil er nieteens energie meer insteken.. Ik ben zoveel meer waard..
pris27, wat ik niet helemaal snap: je vindt het prima om hem te delen met zijn vrouw, maar niet met een andere minnares?

Of zie ik dat verkeerd?
Volgens mij zammm, is het het feit dat hij tegen haar gelogen heeft wat haar nu zo boos maakt. Hij beweerde dat zij de enige was en dat is nu niet zo. En hij heeft haar in het verleden al zoveel beloofd, en zoveel pijn gedaan.

Pris, ik hoop dat je gesprek zo verloopt als jij het nu voor je ziet. Steek er verder idd geen energie meer in, hij is het niet waard. Verbreek alsjeblieft al het contact, deze man is echt niet goed voor je.

Hele dikke knuff!
Pris, je weet nog niet wat je gaat doen? Hij komt bij jou om te praten? Groom.. vrouw.. buik.. rug. Blabla. Ik weet niet precies wat je nog van ons verwacht, we hebben al op allerlei manieren advies aan je proberen te geven.

Voor de laatste keer, laat het los, stop ermee, negeer smsjes, smijt zijn nummer enz je foon en je computer uit en please...groei op!!
[quote]hyperion schreef op 08 december 2011 @ 08:59:

Voor haar partner (de nr1) gaat zijn leven vrolijk verder: hij gaat nog steeds sporten, met vrienden naar de kroeg etc., maar de vrouw in kwestie heeft het gevoel dat ze stil staat.

@ Hyp ook hier volledig andere situatie. Wel kinderen, ik drukke baan, man thuis! Rollen dus volledig omgedraaid!
Pris, je bent zo boos maar ooooh wat doet het zo te lezen een pijn!!

En zoals Vain schrijft: het feit dat er tegen je gelogen is maakt het pijnlijk.

Verder kun je natuurlijk aan een minnaar geen eisen stellen als ´je mag niet ook nog een andere minnares hebben naast mij´, maar dat er tegen je gelogen is doet pijn.

Heeft trouwens niks te maken met het feit dat het je minnaar is lijkt me, voordat we hier weer posts krijgen over afhankelijke posities in minaarrelaties etc,, maar het liegen op zich door degene waar je een emotionele band mee bent aangegaan.

Heel veel sterkte en idd... definitief stoppen en gestopt blijven met die vent!
Pris weet al heel lang dat ze een onbetrouwbare, liegende hork aan de haak geslagen heeft. Toch kiest ze er elke keer weer voor met open oogjes in de valkuilen te stappen. Sorry, kan er geen medelijden (meer) mee hebben.
Dat wist ik niet Rooss. Pris, reden te meer om deze vent voor eens en altijd uit je leven te bannen. Tenzij je er steeds voor kiest om in de pijn te blijven zitten natuurlijk.
Klopt, en dat weet ze ook (sorry dat je even over de tong gaat, Pris ) want we hebben haar dat al op vele manieren verteld, al maandenlang ook.

Pris, ik hoop echt dat je deze man nu voor eens en voor altijd links kan laten liggen, in die zin is het goed dat je hem met een ander hebt gezien, misschien zorgt het er eindelijk voor dat je echt afstand kunt nemen.

Ik hoop dat je een lief vriendje vindt, die echt voor jou gaat zodra je littekentjes geheeld zijn.
Pris, wat ontzettend naar voor je. Hij blijft maar in je leven opduiken he? Wat komt hij eigenlijk nog doen? Je bent toch al duidelijk geweest dat je hem niet meer wilt? Waarom zou hij dan nog komen uitleggen? Echt, zoals Rooss ook al zegt: gooi hem uit je telefoon, je routine, je leven. Die man gaat je niet gelukkig maken, die man gaat nooit bij jou horen en die man gaat ook nooit eerlijk zijn. Dus: exit. Succes ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven