Date

11-12-2011 14:42 114 berichten
Ik heb zometeen een date. Had er eerst helemaal zin in, en nu nog wel, maar ik begin nu ook wel last te krijgen van zenuwen.

Omdat we beiden krap bij kas zitten, gaan we in zijn huis wat eten. Hij wilde voor me koken, hoe lief . Hij komt me straks op halen.

Ik ken hem via internet. Veel gechat en gebeld. En een leuke jongen dus. Maar, dat is alleen online en over de telefoon gegaan. Wat nou als t straks niet klikt ofzo? Heeft iemand tips hoe ik er dan nog wel een leuke dag van kan maken? Qua gesprek enzo? Wil ook niet dat we dan bij elkaar zitten en niks meer te zeggen hebben ofzo.

Voor hetzelfde geld klikt het ook wel super, wil het ook niet de grond in praten ofzo, ben gewoon zenuwachtig. En ook om er een wel zo leuk mogelijke date van te maken, heeft ook iemand daar tips voor? Do's en dont's?

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
quote:ashley1983 schreef op 11 december 2011 @ 15:32:

Bedankt voor alle tips. Ik realiseer me dat ik hier wel wat te makkelijk over heb gedaan. Ik heb zijn adres gevraagd, dat aan mn moeder en beste vriendin gegeven, en ik heb met mn vriendin afgesproken om via de telefoon contact te houden via ping.

Jullie hebben gelijk, ik zal in het vervolg wat minder goed van vertrouwen zijn, en idd op een eventuele volgende eerste date op neutraal terrein af spreken.

Hij komt over een half uur. Mn maag is net een betonmolen nu. Zenuwen!Oh spannend! Laat ons maar weten of het geslaagd was veel plezier.
in alle eerlijkheid: dan heb je nog een half uur om hem van de veranderde plannen op de hoogte te stellen.

Als ie oprecht is, zal ie dat echt niet erg vinden.
quote:paulo_coelho schreef op 11 december 2011 @ 15:36:

in alle eerlijkheid: dan heb je nog een half uur om hem van de veranderde plannen op de hoogte te stellen.

Als ie oprecht is, zal ie dat echt niet erg vinden.Dat ze toch niet thuis opgehaald wilt worden? Het "ergste" is toch al gebeurd, hij weet haar adres toch al dan..
Lekker genieten en zien hoe het loopt TO! Het kan zijn dat er geen klik is, ook al is die er aan de telefoon wel. Heb dat ook heel vaak gehad.

En ik sprak trouwens ook vaak af bij mij thuis, omdat dit nu eenmaal voordeliger is. Twee koffie (zoals iemand zei) is misschien niet duur in een café, maar als je regelmatig dates hebt (omdat je nu eenmaal zelden bij de eerste de juiste te pakken hebt) dan is het alsnog duur. Ik zat zelf ook nog 's met vervoer e.d.

Heb dit altijd gedaan op basis van logica, verstand én gevoel. Heb met al die ca. 50 dates, nooit een verkeerde ertussen gehad. Ik liet wel meestal weten dat ik bezoek zou krijgen, dus een vriendin was altijd op de hoogte, inclusief telefoonnummers, mailadres, nickname, etc.

Mocht je geen echte klik hebben op liefdesgebied, dan kan het toch nog gezellig zijn trouwens. En als je na het eten geen puf meer hebt, dan ben je toch vrij om te gaan? Uurtje is zo om. Veel plezier!
Dank je molly . Idd, er ook wat nuchter tegen aan kijken.

Paulo_coelho, ik principe heb je gelijk. Maar idd wat molly zegt: verstand, gevoel en logica. Bij hem klopt dat. Toch hebben jullie verder gelijk, ik had nu ook op neutraal terrein af kunnen spreken, of eigen vervoer kunnen regelen. Maar het is nu geregeld, en vind t dan ook raar om nu te zeggen van ik kom zelf wel. En erbij, hij is onderweg nu.
Zo is t molly, je kunt je wel afsluiten voor de hele wereld, uit angst dat je de evrkeerde tegen het lijf loopt. Maar voor al die verkeerden zijn er veel meer met goede bedoelingen.

(en die het even spannend vinden, dus ook met een klomp beton in de maag zitetn)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als toevoeging nog en extra reden dat ik zelf altijd thuis afsprak: ik ben een dorpsmuts. Zou voor een café dus naar de stad moeten, waar ik me dan ook nog 's niet thuis voel.

Meeste mensen vinden dat een geschikte plek. Maar ook daar kun je een negatief beeld op loslaten. Want ik zag het dan zó voor me: ik parkeer mijn auto of kom van het station. Loop (in het donker) naar het betreffende café. Dan zit ik daar te wachten en na een half uur komt meneer niet opdagen. Ik loop terug naar auto/station, midden in een donkere stad (ik fiets liever in het donker door onze polders ) en hij volgt me onopvallend vanaf het café. Eenmaal bij de auto/het station grijpt ie me vast. Einde leuke date, einde Molly.

Nee, laat mij maar veilig in mijn eigen huisje, haha.
we lezen het wel... Hier (bij voorkeur) en anders in de krant
Sorry Ashley,

Maar ben ook dan maar even bezorgd en je hebt er niets aan wat betreft zenuwcontrol. Maar dacht meteen, wat als hij niet naar het adres rijd wat hij aan jou heeft doorgegeven? Als deze suggestie van zijn kant komt, om bij hem thuis te eten, draait mijn maag ook om.

Nou hopelijk is dit onterechte overbezorgdheid en verloopt alles zoals gehoopt!

Laat je ons weten hoe het geweest was?

Groetjes!
Nu weet ze het wel hoor denk ik... misschien kunnen we nu wat minder hysterisch doen?

Veel plezier, spannend hoor!! Laat je weten hoe het was?

Hoe laat komt hij je ophalen?
[quote]BeschuitjeAardbei schreef op 11 december 2011 @ 15:58:

misschien kunnen we nu wat minder hysterisch doen?

quote]

Nou @beschuitje met, ik ben de nuchterheid zelve hoor en ook niet echt bang aangelegd, maar wat voorzichtigheid lijkt me toch wel wat verstandig.

Heb hier op het forum in twee langlopende topics, toch al heel wat verhalen gelezen dat ik dacht zooooooh.

@molly, die 50 dates, in welk tijdbestek was dat?

Heb je er nog een leukerT aan over gehouden.
@ limelight

Ik vind ook dat het absoluut niet slim is. Ik gaf alleen aan dat ik denk dat TO daar nu wel genoeg op is gewezen. En dat we het ofwel hier lezen of in de krant zoals in een eerdere reactie staat vind ik wat hysterisch.

Ik dacht; misschien kunnen we, nu we wel genoeg hebben gesproken over de gevaren, uitgaan van het goede? En ingaan op de date an sich?
@Lime: in zo'n 5 jaar, dus valt nog mee toch? Waren ook veel vriendschaps-dates tussen. Iemand die toevallig uit de regio komt en die een kaartje over had bvb. van een theater. Of die graag eens een bepaald uitje wilde maar daar niet alleen heen wilde. Dan had het dus niet als doel 'misschien een relatie', maar gewoon uit vriendschap. Heb er nog diverse contacten aan overgehouden, sommigen zijn intussen getrouwd en hebben kinderen.

En ik? Ik niet, haha. Heb twee keer een relatie er aan over gehouden. Eentje een beginnende relatie, van een paar maanden. En één keer bijna een jaar.
Dit is een beetje mosterd want blijkbaar is ze allang weg met haar date, maar ik zou dit dus never ever doen. Grote kans dat je gevoel goed is en het goed gaat, maar ook een kans dat het niet goed gaat en dat risico moet je gewoon niet nemen. Een kop koffie moet je toch kunnen betalen ? En zo niet, dan kan je altijd nog bij AH een gratis koffie drinken of een stuk gaan wandelen (bij voorkeur niet in het bos
Hier ook mosterd na de maaltijd, maar ik zou zeggen gewoon doen.

Ik heb het ook gedaan, de 1e keer een relatie van een aantal jaar aan overgehouden en de 2e keer moet zich nog ontwikkelen.

Mijn intuitie was de 2e keer ook mijn rode draad, alleen maar chatten en sms-en nog niet eens gebeld. Ik ben impulsief in mijn auto gestapt (wist niet eens zeker of het 't goede adres was) en erheen gereden. Vanaf die keer al meerdere dates gehad en mijn gevoel klopte, hij was precies het zelfde als ik me had voorgesteld, andersom ook en die klik die wij hadden via de mail e.d. en waarvan we hoopte dat hij er in real life ook zou zitten bleek er te zijn.

Hopelijk heb je een leuke gezellige date.
@molly, oooooh, ik dacht al die heeft het druk

Heb eens ergens gelezen, zou best hier op het forum kunnen zijn, dat er een vrouw was/is, die probeert elk weekend een date te hebben, dan uit eten gaat en die de man altijd laat betalen

quote:zonnetje59 schreef op 11 december 2011 @ 16:32:

En zo niet, dan kan je altijd nog bij AH een gratis koffie drinken of een stuk gaan wandelen (bij voorkeur niet in het bos Vanaf nu ga ik die mannen en vrouwen die bij de AH op het bankje zitten, met een bakkie leut, met ander ogen bekijken
Ik ben wel benieuwd hoe de date gaat!
Internagelaktisch
Ik zou het ook niet zo aanpakken, maar durf ook wel op mijn intuitie te vertrouwen, dus wat dat betreft snap ik TO wel. Maar goed, dat onderwerp hebben we nu wel gehad.

Ik ben ook benieuwd. Krijg wel een bepaald beeld bij TO: peukje roken, geen geld (huh, wel roken?), de volledige familie ingelicht....
Hahahahaaa heerlijk overtrokken reacties hier weer...alsof er alleen maar losgeslagen maniakken rondlopen Beetje apart hoor, tuurlijk hoor je rare dingen..maar als je al een tijdje mailt en belt met iemand en je hebt een béétje verstand van mensen en een goede intuïtie dan kan je dat volgens mij best wel aanvoelen.. Een klein beetje vertrouwen in de mensheid mag best hoor

Neemt niet weg dat ik het zelf niet zou doen..maar dan om de reden dat ik mijn huis gewoon privé vind en het niet nodig vind om dat maar meteen aan iedereen te laten zien. En gewoon graag onder de mensen ben.. Heb je ook nog wat te kijken enzo als je date toch niet zo leuk blijkt te zijn. Trouwens wel één keer iemand me op laten halen bij mij thuis..omdat hij hier echt niet bekend was en ik een lift naar het centrum op dat moment ook wel handig vond. Resulteerde in maniakaal goede seks (nadat we eerst de hele avond op een terrasje hadden gezeten op 'veilig' gebied)..

Hoop dat je een leuke date hebt gehad!
De reacties gaan toch niet allemaal over seriemoordenaars??

Het is gewoon prettig dat als je na 1 minuut al denkt dat het niets wordt en na 10 minuten dat zeker weet, dat je dan na een kop koffie en een punt appelgebak en vriendelijk geklets over werk en koetjes en kalfjes kunt zeggen: nou zullen we maar de rekening vragen ipv dat er een hele maaltijd op je wacht en je door de kok teruggebracht moet worden.
Goed punt borderwalk...maar ik krijg toch de indruk uit de eerdere reacties dat de veiligheid vooral het grootste issue is...

En ach, als je meteen na 1 minuut al het idee hebt dat het echt niks gaat worden kan je ook gewoon bij iemand thuis al weg hoor. Hoef je ook niet voor in een caféte zitten. Zou alleen wel altijd zorgen dat ik zelf kon zorgen om naar huis te gaan, dus niet afhankelijk te zijn van de ander.

Maar ja...verschillende mensen verschillende meningen
Tuurlijk kun je altijd weg, maar in een café is het toch wat makkelijker om te zeggen: mogen wij de rekening alstublieft" als de serveerster vraagt of je nog wat wil drinken, dan als je net gearriveerd bent en de beste man heeft zich helemaal uitgeleefd op het eten.
Ik heb volgende week ook een date met iemand via internet, hij komt bij mij thuis en ik haal hem af van t station.....maar ben absoluut niet van plan om hem te gaan vermoorden hoor :D
I always tell the truth, even when I lie
ik denk dat de beste man heel goed kan koken, aangezien to nog niet terug is.

de liefde van de vrouw gaat door de maag natuurlijk, handige tactiek.
wij slapen nooit.
@ Giraf

Lijkt het je niet lastig dat als je hebt gekookt voor iemand, dat je diegene moeilijk voor het hoofdgerecht en met een lege maag weer op de trein kan zetten, dus als het helemaal niet klikt en hij denkt van wel (en het is verder geen engerd) dan 'moet' je nog een hele maaltijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven