Date

11-12-2011 14:42 114 berichten
Ik heb zometeen een date. Had er eerst helemaal zin in, en nu nog wel, maar ik begin nu ook wel last te krijgen van zenuwen.

Omdat we beiden krap bij kas zitten, gaan we in zijn huis wat eten. Hij wilde voor me koken, hoe lief . Hij komt me straks op halen.

Ik ken hem via internet. Veel gechat en gebeld. En een leuke jongen dus. Maar, dat is alleen online en over de telefoon gegaan. Wat nou als t straks niet klikt ofzo? Heeft iemand tips hoe ik er dan nog wel een leuke dag van kan maken? Qua gesprek enzo? Wil ook niet dat we dan bij elkaar zitten en niks meer te zeggen hebben ofzo.

Voor hetzelfde geld klikt het ook wel super, wil het ook niet de grond in praten ofzo, ben gewoon zenuwachtig. En ook om er een wel zo leuk mogelijke date van te maken, heeft ook iemand daar tips voor? Do's en dont's?

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
euh.... zou je niet eerst op neutraal terrein een kop koffie met elkaar doen voordat je met een wildvreemde mee naar huis gaat?

Zo niet is dat mijn tip voordat je mee naar huis gaat, als het dan niet klikt kun je het daar nog af kappen
Probeer er onbevangen in te gaan. Realiseer je dat je iemand echt voor het eerst gaat zien. Geen verwachtingen. Spannend - maar wel leuk. Have fun...
oh en ook zie ik nu dat hij je komt ophalen ook bij je thuis?

wat ben je onvoorzichtig met je privé. Je eerste keer daten via internet?
Bedankt.

Ik hem van veel chatten via de webcam, en telefoon. Ik weet niet of het naief klinkt, maar ik vertrouw op mijn intuitie, en mijn gevoel zegt dat het een goede jongen is die te vertrouwen is.
quote:ashley1983 schreef op 11 december 2011 @ 14:52:

Bedankt.

Ik hem van veel chatten via de webcam, en telefoon. Ik weet niet of het naief klinkt, maar ik vertrouw op mijn intuitie, en mijn gevoel zegt dat het een goede jongen is die te vertrouwen is.Ik hoop dat je gelijk hebt naar naief en onvoorzichtig vind ik het wel.
Voordeel van thuis eten is dat je de TV aan kunt zetten als er stiltes vallen
ik ben het er wel mee eens dat je een enorm risico neemt...
Laat in ieder geval een vriendin weten waar je bent en sms ook zijn adres door. Beter voorzichtig dan naief

Veel plezier!
Nogal bizar. Het lijkt mij potentieel best gevaarlijk, om de eerste keer dat je iemand gaat ontmoeten, je op te laten halen en mee te gaan naar iemands huis.

Je weet niet zeker of hij je wel meeneemt naar waar hij zegt dat hij je meeneemt. Ook kan je niet zo maar weg als je dat zou willen.

Allemaal redenen waarom ik dit echt nooit zou doen!

Nu jij het toch gaat doen zou ik als zekerheid een vriendin inschakelen. Geef haar het adres waar je heen gaat. Spreek met haar af dat je haar, bv per sms, laat weten of je inderdaad op dat adres bent en dat alles goed gaat.
Dat begrijp ik. Ik zou dat ook niet zomaar met iedereen doen, op een eerste date bij hem thuis eten. Maar bij hem voelt het of dat gewoon kan.
quote:ashley1983 schreef op 11 december 2011 @ 14:55:

Dat begrijp ik. Ik zou dat ook niet zomaar met iedereen doen, op een eerste date bij hem thuis eten. Maar bij hem voelt het of dat gewoon kan.Sorry maar je kunt hierin niet op je gevoel afgaan. Je kent hem helemaal niet!
En, wat ik sowieso al van plan was, als hij hier zo is wil ik eerst even gewoon een sigaretje met hem roken (we roken allebei), voordat we weg rijden. Wel eerst even gewoon kennis maken en een beetje zien wat voor vlees ik in de kuip heb.

Verder heb ik mijn moeder, vriendinnen en broertjes en zusje verteld dat ik een date heb, met wie, en waar. Dus denk niet dat er wat mis kan gaan .
Hoe meer ik lees hoe meer ik vrees dat je een afschuwelijke vergissing begaat. Die bak koffie in het openbaar lijkt mij echt het beste plan.
Hoeveel kost een of twee koffie in een cafeetje nou helemaal?

Ik zou om de kosten niet op een eerste date bij iemand thuis afspreken en me laten ophalen (want niet met OV/fiets bereikbaar?), want je kan dan ook niet makkelijk weg als je zelf wil. Weet je wel wat zijn adres is?
Aangezien je het toch zo gaat doen als je afgesproken hebt zou ik ook een vriendin inlichten over alles wat je van de man weet en smsen als je daar bent aangekomen.

Verder tja.....plezier. Hopelijk is het een leuke jongen man en hebben jullie een leuke date
Voor eerste date zou ik niet bij hem thuis afspreken. Ook omdat, stel het klikt niet, dan kan je ook niet zomaar weg. Dan moet hij je eerst nog thuis brengen. Spreek je af in de stad ofzo, dan kan jij gewoon weg wanneer je wilt als het niet klikt.

Ik zou inderdaad zoals de meesten hier zeggen een vriendin laten weten waar je bent vanavond tijdens de date. Qua tips wat te doen als het niet klikt kan ik je niet echt helpen. Veel plezier iig! En ik ben benieuwd hoe het was..
internet daten = blind daten...

you never know what you're gonna get...
@ashley, In hoeverre ken je iemand na mailen, chatten en bellen echt Doordat hij jou ophaalt van je huisadres, weet hij meteen je huisadres (waarom niet ophalen bij een winkel voor de deur) Meteen mee naar zijn huisadres, jij durft (of kan ik ook zeggen wil ....)

Jullie hadden beter ergens in het openbaar ergens een bakje koffie kunnen gaan drinken.

Wat als jij bij het ophalen al denkt van uhm.

Hoop voor je dat hij de date van je dromen is, zo niet, wees dan de volgende keer, met een ander wat voorzichtiger.
Een telefoonnr geven aan iemand die je voor hete erst in een cafe treft, kan ook verkeerd aflopen.

Dus stap er gewoon in en zie waar het schip strandt, 2 mogelijkheden, je hebt een leuke middag of het valt vies tegen.

En samen even n blokje om lopen, als je bang bent niet teveel gespreksstof te hebben kan ook. Lopend hoef je niet zoveel te praten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
ik zou zelf naar zijn adres rijden, heb je ook je eigen auto bij de hand mocht je weg willen. Plus: hij weet dan je adres niet.
quote:ashley1983 schreef op 11 december 2011 @ 14:58:

Verder heb ik mijn moeder, vriendinnen en broertjes en zusje verteld dat ik een date heb, met wie, en waar. Dus denk niet dat er wat mis kan gaan .

Echt, je bent iets van 28, dat je het met vriendinnen deelt snap ik, maar de anderen.

Als het via de mail, chat, telefoon zo klikte dat je deze afspraak zo maakte, dan zal het als hij zich niet anders heeft voorgedaan, er in het echie ook wel wat te babbelen zijn toch.

Nog even een tip, jullie roken buiten die peuk neem ik aan. Kijk naar zijn auto en schrijf (ongezien) het nummerbord op een papiertje, wat je in je huis achterlaat.
Ik zou hem even bellen dat je er zelf naartoe gaat. Dan heeft hij niet gelijk je adres (of heeft hij dat al?) en kun je weg als het toch niet klikt.
quote:nlies schreef op 11 december 2011 @ 15:14:

Een telefoonnr geven aan iemand die je voor hete erst in een cafe treft, kan ook verkeerd aflopen.

Dus stap er gewoon in en zie waar het schip strandt, 2 mogelijkheden, je hebt een leuke middag of het valt vies tegen.

En samen even n blokje om lopen, als je bang bent niet teveel gespreksstof te hebben kan ook. Lopend hoef je niet zoveel te praten

iemand die je in het café treft zou je doorgaans ook niet direct naar je huis moeten laten komen, of een afspraak mee maken bij hem thuis,

Daarnaast gaat vaak aan het geven van je telefoonnummer in de kroeg een hele avond vooraf.

Het kan zelfs nog binnen een relatie nog verkeerd af lopen dat betekent toch niet meer dat je niet voorzichtig meer hoeft te zijn?

Dat je buiten je schuld om betrokken kan raken bij een verkeersongeluk betekent toch ook niet dat je niet meer oplet in het verkeer?
Bedankt voor alle tips. Ik realiseer me dat ik hier wel wat te makkelijk over heb gedaan. Ik heb zijn adres gevraagd, dat aan mn moeder en beste vriendin gegeven, en ik heb met mn vriendin afgesproken om via de telefoon contact te houden via ping.

Jullie hebben gelijk, ik zal in het vervolg wat minder goed van vertrouwen zijn, en idd op een eventuele volgende eerste date op neutraal terrein af spreken.

Hij komt over een half uur. Mn maag is net een betonmolen nu. Zenuwen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven