Facebook: like Viva?

11-12-2011 22:14 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stomme vraag waarschijnlijk, maar ik ben erg benieuwd hoe het werkt:

Ik zie net rechts op m'n Viva-beeldscherm staan dat een x-aantal mensen Viva een like geeft via Facebook en zie daar in het rijtje foto's 2 'vrienden' van mij tussen staan. Groot toeval? Achtervolgd door Facebook op Viva (terwijl ik nu niet ingelogd ben)?

Hoe werkt dit?
quote:jas schreef op 11 december 2011 @ 23:13:

Ik had nu net:

Jeannette

mijn vriendin

Roelina

Antoine

Robecca

Robin

La

Olga

Tessa

Peggy

Toch gek want vele duizende mensen hebben FB en wellicht ook Viva geliked en toch heb ik bijna dezelfde lijst als jij, Nien en Hekje.

Zouden het stand-ins of figuranten zijn?
quote:iris1969 schreef op 11 december 2011 @ 23:14:

Ik heb nu:

Walid

Peggy

Olga

Kim

Ariane

Barbara

Wendy

La

Silke

Robin

Sommigen had ik al en anderen zijn nieuw.Deze lijkt t meest op mijn lijstje, alleen had ik nog n Laukje erbij
Nu:

Karin

Antoine

mijn vriendin

Annita

Walid

Roelina

Silke

Jeannette

Barbara

Ariane
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
quote:elninjoo schreef op 11 december 2011 @ 23:16:

[...]

Deze lijkt t meest op mijn lijstje, alleen had ik nog n Laukje erbijDie had ik ervoor wel en nu niet meer.
Even even op FB gezocht naar Walid en Laukje (die had ik er net ook bij staan namelijk). Zijn namen die niet vaak voorkomen, sterker nog: Laukje maar eenmaal en dat is met een andere foto!
quote:molly74 schreef op 11 december 2011 @ 23:17:

Even even op FB gezocht naar Walid en Laukje (die had ik er net ook bij staan namelijk). Zijn namen die niet vaak voorkomen, sterker nog: Laukje maar eenmaal en dat is met een andere foto!Oei the mystery thickens!
Ohh het wordt steeds vreemder, we hebben steeds dezelfde soort lijstjes en dan staat bij mij mijn vriendin er tussen met wel haar echte foto van FB.
Laukje zal wel blij zijn
Er staat ook geen Robecca met zo'n foto als die ik zag op FB.
Je zal Laukje maar zijn...
Robecca (komt ook niet vaak voor) heb ik wel gevonden met diezelfde foto.

Voelde me even rot, dat ik dat opzocht. Van de andere kant: als iemand op FB alles openbaar zet, dan kun je zoiets verwachten. Ik doe er niets verkeerds mee, maar anderen?

@Jas: dat jij dezelfde mensen/hetzelfde lijstje hebt als wij, maar met één verschil, je vriendin, zegt dus iets over hoe veilig jíj surft. Of trek ik nu een verkeerde conclusie? Ik bedoel: Of Viva of FB weet dus wie de vrienden zijn van Jas.
quote:molly74 schreef op 11 december 2011 @ 23:17:

Even even op FB gezocht naar Walid en Laukje (die had ik er net ook bij staan namelijk). Zijn namen die niet vaak voorkomen, sterker nog: Laukje maar eenmaal en dat is met een andere foto!

Inderdaad! De Walid is wel terug te vinden met dezelfe foto als hier op viva.

Viva was toch zo voor het waarborgen van privacy? Misschien die facebook plugin van dit forum afgooien dan!
Oh ik zag nu de Robecca wel met foto zoals hier ook staat (en kon gelijk ook lezen met wie ze verloofd is) maar dan moet je dus op "meer resultaten weergeven" klikken onder de 4 namen die je eerst ziet staan.
Mee eens Elninjoo. Want als je even gaat speuren (je moet dan wel bewust op iets uit zijn natuurlijk), dan kun je best een FB-naam aan een nickname koppen. Voorbeeld: Als je ziet dat meisje X van kickboxen houdt op FB en foto's heeft geplaatst van haar drie poedels, dan is er grote kans dat ze meeschrijft op topics over honden en sport (ik noem maar wat he).
Ja precies Jas.
Ik zal dus wel een keer en viva open hebben staan en facebook en dat die 2 even verbinding met elkaar gemaakt hebben en in beide lijsten mijn vriendin aantroffen. Zoiets vermoed ik.

Maar het is dus absoluut geen toeval, ook niet omdat zij er altijd tussen staat.
quote:jas schreef op 11 december 2011 @ 23:27:

Ik zal dus wel een keer en viva open hebben staan en facebook en dat die 2 even verbinding met elkaar gemaakt hebben en in beide lijsten mijn vriendin aantroffen. Zoiets vermoed ik.

Maar het is dus absoluut geen toeval, ook niet omdat zij er altijd tussen staat.Maar waarom zien veel mensen Floor dan? Zelfs als ze zelf geen FB hebben. Zou zij extra betaald worden?
Ik blijf het niets vinden, bah.

Misschien genoeg bekendheid aangeven zodat iedereen voorzorgsmaatregelen kan treffen? Dus dat mensen van het forum hier even op bedacht zijn.
Ah, die Floor. Misschien werkzaam bij Viva? Er schreef ooit een Floor Faber (pseudoniem) een column in de papieren Viva.
Oh en als ik op facebook zit, staat er wel https voor. (even info voor de veiligheid van verbinding)
De Floor die ik bedoel is 'n gepermabande
Nou dat was wel in het Stenen Tijdperk hoor!
quote:elninjoo schreef op 11 december 2011 @ 23:34:

De Floor die ik bedoel is 'n gepermabande En die liked viva nog steeds?
quote:jas schreef op 11 december 2011 @ 23:35:

[...]

En die liked viva nog steeds?
quote:molly74 schreef op 11 december 2011 @ 23:32:

Ik blijf het niets vinden, bah.

Misschien genoeg bekendheid aangeven zodat iedereen voorzorgsmaatregelen kan treffen? Dus dat mensen van het forum hier even op bedacht zijn.Maar even serieus: als je niet liked dan is er niets aan de hand toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven