Geld & Recht alle pijlers

jurkje onlne verkocht maar wat nu ?

13-12-2011 12:13 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik heb eergisteren een design jurkje verkocht via marktp**ts.

De nieuwaarde is 225 euro, hij is eenmalig gedragen bij fotoshoot en ik heb hem voor 15 euro te koop gezet exclusief verzending.

Een jongedame deed een bod van 10 euro

waarop ik zei dat het te weinig was maar stelde voor om hem voor 16.78 te willen verzenden.

Betalng is rond- jurkje opgestuurd, alleen het paste in een envelop met porto 2.80 euro.

Nu krijg ik bericht dat ze het er niet mee eens is omdat ik er 6.80 verzendkosten erop had moeten doen, en verwacht nu geld terug.

Ik heb aangeboden 50 procent (2.38 ) te vergoeden of

ze stuurd het jurkje 'kosteloos terug, dan krijg ze het gehele bedrag. Ze wil hierin niet mee werken en 'zegt' juridische stappen te gaan onderemen.

Alleen ik betwijfel of het juridisch loket moeite gaat doen voor 2.38 sterker nog ik ben de meewerkende partij.

wat zouden jullie doen in deze situatie ?

Ze heeft een mooie aankoop gedaan voor die prijs en vind het jammer dat het haar niet lekker zit.
Gewoon niet op reageren.
Ik zou ook wel klaar zijn met die mevrouw.
Ik vind haar zeuren.

Kan me voorstellen dat het vreemd op haar overkomt dat de kosten van verzenden lager zijn dan was afgesproken maar dan dreigen met juridische stappen.. hou toch op zeg.

En het jurkje kostenloos terugsturen, dan krijg jij strafport he?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je hebt toch gezegd dat 10 euro te weinig was? Of ben je met 10 euro akkoord gegaan?
Wtf, ze koopt een (bijna) gloednieuw jurkje met een waarde van ¤225,- voor iets meer dan zestien euro en dan gaat ze mekkeren over hoe die prijs is opgebouwd? Snap ik niet. Ik snap het sowieso niet; als je ¤16,nogwat betaalt, waarom maakt het dan uit of de verzendkosten ¤2 euro of ¤6 zijn? :/
Je bent vooraf akkoord gegaan met de prijs inclusief de oorspronkelijke verzendkosten, er is een betaling gedaan, je hebt het verzonden, en daarna haar gemaild dat de verzendkosten ietsje lager zijn?

Niet echt netjes van haar om je niet tegemoet te willen komen, maar van jou vind ik dit ook geen goede volgorde van handelen. Leermomentje voor de volgende keer: eerst uitzoeken wat de werkelijke verzendkosten zijn inclusief kosten voor passende envelop.
TO, tip voor de volgende keer: even wachten met de koop sluiten. Als je het jurkje langer op MP had laten staan, had je er nog wel meer voor kunnen krijgen misschien!

En mijn voorkeur gaat altijd uit naar ophalen i.p.v. opsturen. Dan heb je dat gezeur niet, en weet je zeker dat het aankomt.
Niet op ingaan. Juridische stappen; ja vast.
Ik snap het niet.

Je vond 10 euro te weinig zei je.

Als je 6.80 van 16.78 aftrekt is het minder dan 10 euro.
quote:Bammetjebam schreef op 13 december 2011 @ 12:21:

Je bent vooraf akkoord gegaan met de prijs inclusief de oorspronkelijke verzendkosten, er is een betaling gedaan, je hebt het verzonden, en daarna haar gemaild dat de verzendkosten ietsje lager zijn?

Nee, ze heeft gezegd dat de verzendkosten 6,80 van een pakje waren, maar heeft het voor 2,30 in een envelop verzonden. En nu vindt de koper dat ze heeft betaald voor iets dat ze niet heeft gehad.
Hoe komt ze dan aan die 6,80? Dat bedrag hebben jullie toch nooit concreet besproken?
quote:hotfasion schreef op 13 december 2011 @ 12:13:

waarop ik zei dat het te weinig was maar stelde voor om hem voor 16.78 te willen verzenden. als je dit hebt afgesproken incl verzenden dan moet ze niet zeuren.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Primabella schreef op 13 december 2011 @ 12:23:

Ik snap het niet.

Je vond 10 euro te weinig zei je.

Als je 6.80 van 16.78 aftrekt is het minder dan 10 euro.

dat ook nog eens ja.

Als je een bod te laag vindt, dan wacht je toch op een beter bod?
Stressed is just desserts spelled backwards
Dat is nu 'n reden waarom ik nooit kleding verkoop, het zijn alleen maar mensen die voor 'n dubbeltje op de eerste rang willen zitten die bieden op 2e hands kleding. Gooi het liever gewoon weg dan dat ik er maar 15 euro voor terug zou krijgen.

Zou het dus niet meer opsturen naar haar en als je er geen fatsoenlijke prijs voor krijgt gooi het weg of geef 't aan 'n toneelvereniging die altijd wel kostuums kunnen gebruiken.
Jij verkoopt merk-jurkjes zo ver onder de nieuwprijs?! Heb je er nog meer te koop staan?

OT: ik zou de jurkmevrouw een vriendelijk mailtje terugsturen, dat ze vooral de groeten moet doen aan haar advocaat.
Heb je dan tegen haar gezegd dat de verzendkosten 6,80 waren? Nee.

Zij is akkoord gegaan met de prijs inclusief verzenden, en zij heeft voor dat bedrag ook het jurkje gekregen inclusief verzenden.

Geen probleem dus. Koper zeurt en is een moeilijk mens. Dat jij uberhaupt al een compromis met haar wil sluiten is jouw goedheid, het is namelijk een belachelijke vraag van haar.
Ik zei niet akkoord te gaan met 10 euro.

mijn laagste bod 15 euro was+ verzending 2.80.= 17.80 Dan hou ik 15 euro over (wat ik ingedachten had)

Maar bied het aan voor 16.80.

En zij wil het nu voor 10 euro (haar bod)+2.80= 12.80 hebben.

Het kosteloos terugsturen wat ik aan heb geboden is niet gratis. Het gaat naar antwoordnummer van mijn bedrijf.

Dat houdt in -dat ik dus aan bied zelf om 6.80 te betalen, zodat 'zij' gratis het terug kan sturen en vervolgens zal ik 16.78 per bank terugstoren.

dan heb ik verlies van 7 euro.

Waarom moet de verkoper in dit geval terug betalen. dat vind ik onzin. Ik denk dat ik hier maar niet op in moet gaan.
Wat een mierenneuker zeg... De koop niet door laten gaan zou ik zeggen.
Het is toch al betaald en verstuurd? Kom zeg, het kwam niet met ruil-garantie. Het is marktplaats hoor, geen wehkamp.
Vervelend is overigens wel dat ik me dit soort dingen ook altijd aantrek, terwijl het overduidelijk niet aan jóu ligt maar aan de koper. Rare mensen heb je, maar jij als 'rechtschapen mens' zit wel met het nare gevoel (zij niet hoor).
Waarom verkoop jij dat jurkje zo goedkoop?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Doe haar vooral de hatelijke groeten aan advocaat .

Het jurkje heeft ze dus al, jammer.

Mail haar ff deze reacties op Viva, bitch.
Wat een raar verhaal, ik hoop dat de koper het tegen haar vriendinnen vertelt en dat deze haar ook duidelijk maken dat ze echt niet spoort!

Voor zo'n bedrag, zo moeilijk gaan doen?
Anders even van wat oude enveloppen postzegels afhalen en deze naar haar opsturen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven