Werk & Studie alle pijlers

WHAAA!! Morgen eindpresentatie!!

13-12-2011 18:06 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry mensen, dit moet er even uit, ik ben best wel zenuwachtig!! nu al!! Heb alles goed voorbereid, spreekkaarten gemaakt, oefen presentaties gegeven voor anderen... maar ik ben zo zenuwachtig, Heeft iemand tips om wat te kalmeren? Ik ben bang dat ik anders vannacht de hele nacht de presentatie aan het dromen ben en geen goede nachtrust heb,
Adem in door je neus.

Adem uit door je mond.

Zoete dromen voor vannacht.

En morgen gewoon een knallende presentatie geven.

Tip: praat veel lang - za - mer dan je op dat moment zou willen. Van de zenuwen kun je nog wel eens te snel gaan ratelen en daardoor minder goed verstaanbaar worden.
Is het voor studie oid? Bedenk dan dat degenen die je presentatie bekijken en beoordelen mogelijk al honderden presentaties gezien hebben, en echt het verschil wel weten tussen een slecht voorbereide presentatie en een presentatie van een zenuwachtige spreker.
Over je publiek heenkijken als je zenuwachtig wordt van hen. Bedenken dat ze zelf ook van die presentaties (hebben moeten) houden en dus weten wat het is.

Neem de tijd om rustig te gaan staan en je spullen neer te leggen. Dan wen je je lijf al aan rust. Niet gehaast beginnen.

Succes!!
Geniet ervan, blaas ze omver! Heel veel succes!

En niet over je publiek heenkijken, dat staat echt een beetje achterlijk.
Succes!
Komt helemaal goed! Maak je niet druk, je hebt je zo te lezen goed voorbereidt! Succes hoor
Het gaat vast fantastisch! Het klinkt alsof je alles onder controle hebt! Veel succes!
Een nacht geen goede nachtrust is geen probleem, kan je nog steeds een prima presentatie houden. Maak je dus niet te druk om je nachtrust.
Ik slik voor dit soort momenten valeriaan pillen ..

Verminderd zenuwen, bevordert denkvermogen etc.

Misschien een ideetje voor de volgende keer?

Voor morgen: CHILL! Je klinkt goed voorbereid .
Heel veel succes!!!
Niet luisteren naar suffe trollen. Je hebt je goed voorbereid en alles gedaan wat je kon doen. Het komt vast helemaal goed. Ga vanavond wat leuks en rustigs doen (film kijken ofzoiets) en probeer zo positief mogelijk te denken. Als je echt niet kunt slapen: niet blijven liggen. Je kunt dan beter even iets gaan doen om jezelf af te leiden.

Voor morgen tijdens je presentatie:

- zorg dat je water bij de hand hebt, tegen een droge keel of het "hart in je keel" gevoel

- adem rustig

- praat voor je gevoel te langzaam (veel mensen gaan ratelen door spanning)

- als je zenuwen je te veel worden kan je dat gewoon zeggen. Haal rustig adem en praat verder.

- kijk niet te veel over je publiek heen, maar kijk steeds iemand anders aan.

Succes! Laat je weten hoe het is gegaan?
quote:wordtel schreef op 13 december 2011 @ 18:47:

Geniet ervan, blaas ze omver! Heel veel succes!

En niet over je publiek heenkijken, dat staat echt een beetje achterlijk.Nee, tuurlijk moet je ze ook aankijken en zo. Maar zeker als je begint kun je je beter concentreren. Dat staat in het geheel niet achterlijk Heb jij weleens een presentatie gegeven?
Het ging super goed!!!! Hebben een 8!!!! ik ben blij!!! en afgestudeerd!!!
Wat goed zeg! Gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven