Jubelei!! #25
woensdag 7 december 2011 om 16:11
Naam DatumBijz.DuvelD: 07/09/09
86 cm / 12,5kg
22/9 CBS: 23/09/11 4970 gr en 53 cm, helemaal gezond IkZ: 13/09/0976,5 cm / 9 kg MayaJ: 16/09/0995 cm / 14,4 kgJ: 30/12/108990 gr 76 cm, Leonor
M: 17/09/09
79cm / 9,68kg
C: 09/07/2011 Some stats??Charlotte S: 03/10/0986,5cm / 11,9 kg
30/03/12 02/02 vkMurron N: 04/10/0977,3cm / 12,5kg M: 27/10/114196 gram 52 cm JustdebT: 14/10/09 86cm / 12.8kg
M: 10/01/1253 cm 3635HuskyI: 16/11/0992cm / 12,85kg
R: 03/05/118200 gram 68 cm PartyK: 24/11/0979,6cm / 11,4kg
FanaticM: 26/11/0986,5 cm / 13 kg
RizE: 27/11/0977cm / 9,8kg GW H: 16/01/1086cm / 11 kg YayaD: 11/02/1078cm / 9760gr
BeckyN: 17/04/10 81,5cm / 10350gr
02/07/2012 cbAnnika S: 26/06/10 80cm / 11,5 kiloRainbowS: 08/07/10 87cm / 11,7 kg
MomoA: 10/07/10 81cm / 10,5 kg
KathF: 24/08/1082cm /10,5 gr
21/06/12 1/2/2012 20 wk echoSpecu K: 28/01/11 11650 gram 78 cm Poll
Special guests aka suikertantes: Erine & Maris
woensdag 14 december 2011 om 14:23
Veel (vooral vrouwen) maken alleen een verkeerder berekening, het gaat niet alleen om het nu (die 180 euro, en waarom wordt daarbij alleen naar het salaris van de vrouw gekeken en niet naar de man?) maar ook om toekomst (pensioen/baanperspectief).
En ik heb wel makkelijk praten, maar goed in de maanden dat man weg was, ging al mijn diensten geld ook "gewoon" helemaal op aan de extra go. Tja, dat is dan maar even zo. Kinderopvang heb je ook niet eeuwig nodig, dus dan hou je naar mijn mening maar even "weinig" aan werken over, uiteindelijk loont het zich wel.
En ik heb wel makkelijk praten, maar goed in de maanden dat man weg was, ging al mijn diensten geld ook "gewoon" helemaal op aan de extra go. Tja, dat is dan maar even zo. Kinderopvang heb je ook niet eeuwig nodig, dus dan hou je naar mijn mening maar even "weinig" aan werken over, uiteindelijk loont het zich wel.
woensdag 14 december 2011 om 14:26
Deb, ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Ik was er ook zo klaar mee met mijn lijf en de klachten en dan nog met een kindje erbij. Het is wel even wat anders dan de 1e zwangerschap. Daarom was ik heel 'blij' dat ik ook naar het ziekenhuis moest voor de CTG's en ik ook gynacologen sprak. Zij hadden veel meer aandacht voor de situatie van de moeder dan de VK. Natuurlijk is de gezondheid van je kindje het belangrijkst maar een beetje begrip is ook fijn. Ik was zooooooooo blij dat me aangeboden werd om in te leiden.
woensdag 14 december 2011 om 14:31
GW, daar zit ook wel weer wat in. Maar soms weet je al dat je toekomst (baanperspectief) niet meer heel erg omhoog zal gaan. In ons geval zullen we altijd ongeveer hetzelfde blijven verdienen. Allebei een simpele mbo opleiding, geen hogere studie genoten. Ik werk bij een slecht betalend bedrijf, maar heb het er wel naar mijn zin, en kan er genoeg groeien om mijn werk interessant te houden. Alleen qua salaris is het niet echt heftig. Vriend heeft ongeveer een soortgelijke situatie.
En tja opvang is ooit over? Wanneer dan? Tegen de tijd dat ze 12 zijn? Ik zal hier over een paar jaar ook over moeten gaan stappen van KDV naar BSO. Is nog steeds opvang. Heb geen andere keus. Dus dat "even" weinig overhouden aan werken kan nog wel eens 10 jaar duren (want neem aan dat Char ook bso zou moeten hebben voor S. en natuurlijk nog kdv voor nieuwe baby)
En tja opvang is ooit over? Wanneer dan? Tegen de tijd dat ze 12 zijn? Ik zal hier over een paar jaar ook over moeten gaan stappen van KDV naar BSO. Is nog steeds opvang. Heb geen andere keus. Dus dat "even" weinig overhouden aan werken kan nog wel eens 10 jaar duren (want neem aan dat Char ook bso zou moeten hebben voor S. en natuurlijk nog kdv voor nieuwe baby)
woensdag 14 december 2011 om 14:32
Ik durf voorzichtig te zeggen dat het bij ons wat beter gaat met het vinden van een ritme. M. ligt al voor de 3e keer in haar eigen bed te slapen vandaag. Ik heb op dit moment gewoon 2 slapende kinderen (voor zolang het duurt....). In de box slapen probeer ik nu niet meer te doen. Alleen zelf in slaap vallen lukt nog niet echt. Ik breng haar nu naar bed als ze aan de borst in slaap is gevallen, maar dat zal straks lastiger gaan als ik volledig over ben op fv.
Aha, N. is wakker (zo kort duurde het dus )
Aha, N. is wakker (zo kort duurde het dus )
woensdag 14 december 2011 om 14:38
bso heb je wel minder uren van nodig natuurlijk,
maar goed, mss moeten we die discussie niet hier gaan voeren.
En ik heb het niet eens over mega-carriere (voor mij houdt het binnenkort ook wel op qua grote stappen he ) maar meer dat het best moeillijk kan zijn om na er 3-4 jaar of lagner uit te zijn geweest weer een baan te vinden (op je oude niveau).
Murron, fijn van je 2 slapende meisjes (al was het maar kort)
maar goed, mss moeten we die discussie niet hier gaan voeren.
En ik heb het niet eens over mega-carriere (voor mij houdt het binnenkort ook wel op qua grote stappen he ) maar meer dat het best moeillijk kan zijn om na er 3-4 jaar of lagner uit te zijn geweest weer een baan te vinden (op je oude niveau).
Murron, fijn van je 2 slapende meisjes (al was het maar kort)
woensdag 14 december 2011 om 14:42
Tuurlijk, dat ben ik ook zeker wel met je eens GW. Als ik er nu uit zou stappen dan weet ik niet of ik ooit nog in een soortgelijke functie terecht kom. En ook al verdien ik niet veel, ik heb er wel heel hard voor gewerkt om te komen waar ik nu ben... ik zou er echt heel verdrietig om zijn....
(en eens, laten we de discussie hier maar niet voeren )
(en eens, laten we de discussie hier maar niet voeren )
woensdag 14 december 2011 om 14:48
ja maar 180 euro is wél 180 euro. Als je het al hebt over 2 euro kindgebonden budget per maand.... Kan dat dus echt helemaal afgeschoten worden, ook al wordt het in 1 keer gestort! (sorry, blijf het ECHT belachelijk vinden).
Daarbij ben ik ook van mening dat niet sec naar het financiele plaatje nu gekeken moet worden, maar ook naar wat het (in de toekomst) op kan leveren.
En Fan, je zou altijd nog een baan kunnen vinden bij een werkgever die je een vervolgstudie aan biedt. Op die manier til je jezelf ook naar een hoger nivo.
Daarbij ben ik ook van mening dat niet sec naar het financiele plaatje nu gekeken moet worden, maar ook naar wat het (in de toekomst) op kan leveren.
En Fan, je zou altijd nog een baan kunnen vinden bij een werkgever die je een vervolgstudie aan biedt. Op die manier til je jezelf ook naar een hoger nivo.
woensdag 14 december 2011 om 15:25
hoezo case closed, ik vind het altijd wel interessante discussies namelijk, waarom mensen bepaalde keuzes maken.
Over 2 jaar en 4 maanden zullen onze opvang lasten echt wel lager zijn, drie dagen naschoolse opvang (van 2 uur) kost veel minder dan 3 dagen 10 uur kdv. Ik kijk er wel naar uit zeg maar, dat N. naar school gaat.
Dus mocht het maar 180 euro zijn die ik nu over zou houden, over 2 jaar is dat toch wel meer en heb je jezelf wel ontwikkeld.
Over 2 jaar en 4 maanden zullen onze opvang lasten echt wel lager zijn, drie dagen naschoolse opvang (van 2 uur) kost veel minder dan 3 dagen 10 uur kdv. Ik kijk er wel naar uit zeg maar, dat N. naar school gaat.
Dus mocht het maar 180 euro zijn die ik nu over zou houden, over 2 jaar is dat toch wel meer en heb je jezelf wel ontwikkeld.
woensdag 14 december 2011 om 15:30
Sorry ik vind er niks interessants meer aan. Heb idee dat het nu overkomt alsof ik niet wil werken, maar in werkelijkheid wil ik dat heel graag maar kost het me geld ipv dat het iets oplevert. En wij zitten financieel dusdanig dat we ons dat niet kunnen veroorloven.
Eigenlijk geen keus en ben daar best verdrietig over
Eigenlijk geen keus en ben daar best verdrietig over
woensdag 14 december 2011 om 15:35
Char. Niemand heeft dat volgens mij tegen je gezegd. Het levert je in zoverre iets op dat je in het arbeidsproces blijft en dat je later minder moeite hebt om er weer in te stappen... Want er blijft toch nog 180 euro over per maand van jouw salaris. En nee, dat is niet super veel, maar wel een klein extraatje...
woensdag 14 december 2011 om 15:38
charlotte, zo komt het helemaal niet over.
Daarbij gaf ik aan dat ik het interessant vind om te horen/lezen waarom men een bepaalde keuze maakt. Het zou alleen mijn keuze niet direct zijn maar dat kan ook aan mijn enorme drang om mezelf te ontwikkelen liggen. Als ik N. niet had gehad was ik ook al vier stappen verder geweest waarschijnlijk, en ik heb nu ook een keuze gemaakt om het even wat rustiger aan te doen. Alleen moet ik het voor mezelf verkopen en dat vind ik nu even lastig.
Want nu ben ik voor de arbeidsmarkt qua leeftijd het meest interessant. Alleen wil ik niet meer dan vier dagen werken en dan vallen er al een hele hoop interessante banen af. Maar de vrije dag met mijn meisje is wel heilig. Over 8 jaar ben ik al weer 'te oud' dus probeer ik mezelf in de tussentijd wel te ontwikkelen alleen op een lager pitje.
Wat ik wil zeggen is dat werken niet alleen om het geld gaat. Het is echt balen dat het straks zo is dat je je het niet veroorloven om niet te werken. Dat is toch eigenlijk van de zotte. Kan me niet voorstellen dat het beleid zoiets voor ogen heeft.
Maar ik hoop echt dat na 'de zeven magere jaren er straks ook weer zeven vette jaren' komen want dit gooit een gedeelte van de arbeidsmarkt dicht. Zonde!
Daarbij gaf ik aan dat ik het interessant vind om te horen/lezen waarom men een bepaalde keuze maakt. Het zou alleen mijn keuze niet direct zijn maar dat kan ook aan mijn enorme drang om mezelf te ontwikkelen liggen. Als ik N. niet had gehad was ik ook al vier stappen verder geweest waarschijnlijk, en ik heb nu ook een keuze gemaakt om het even wat rustiger aan te doen. Alleen moet ik het voor mezelf verkopen en dat vind ik nu even lastig.
Want nu ben ik voor de arbeidsmarkt qua leeftijd het meest interessant. Alleen wil ik niet meer dan vier dagen werken en dan vallen er al een hele hoop interessante banen af. Maar de vrije dag met mijn meisje is wel heilig. Over 8 jaar ben ik al weer 'te oud' dus probeer ik mezelf in de tussentijd wel te ontwikkelen alleen op een lager pitje.
Wat ik wil zeggen is dat werken niet alleen om het geld gaat. Het is echt balen dat het straks zo is dat je je het niet veroorloven om niet te werken. Dat is toch eigenlijk van de zotte. Kan me niet voorstellen dat het beleid zoiets voor ogen heeft.
Maar ik hoop echt dat na 'de zeven magere jaren er straks ook weer zeven vette jaren' komen want dit gooit een gedeelte van de arbeidsmarkt dicht. Zonde!
woensdag 14 december 2011 om 15:39
ja char, dat wilden we (denk dat ik in dit geval ook voor GW en beck spreek, want zij verwoorden ongeveer ook wat ik ervan vind/vond), aan je als overweging meegeven. Helemaal niet aanvallerig bedoeld.
Fan, ik weet het niet meer precies. Zei nog iets van dat je altijd naar een andere branche over kunt stappen, en dat daar je werkervaring toch ook niet gengeerd zal worden, ook al is het een andere branche. Weet niet precies meer wat jij doet, maar volgens mij was het niet zo specifiek als GW doet zeg maar (lijkt me nl voor haar lastiger.... ).
Fan, ik weet het niet meer precies. Zei nog iets van dat je altijd naar een andere branche over kunt stappen, en dat daar je werkervaring toch ook niet gengeerd zal worden, ook al is het een andere branche. Weet niet precies meer wat jij doet, maar volgens mij was het niet zo specifiek als GW doet zeg maar (lijkt me nl voor haar lastiger.... ).
woensdag 14 december 2011 om 15:43
Moom, ik denk dat je je daar aardig in vergist. Als ik over zou willen stappen van branche dan moet ik helemaal opnieuw beginnen. Ik heb geen relevante papieren en daar wordt ook naar gekeken. En ik vind dit juist leuk omdat het zo afwisselend is. Ik moet er niet aan denken om heel de dag containers in te moeten plannen !!! Plus dat ik dan een logistieke opleiding zou moeten doen. TJa, dan ga ik misschien in salaris wel omhoog, maar dat is voor mij niet het belangrijkste eigenlijk. Ik zit bij mijn huidige werkgever stabiel. werk er al 10 jaar, heb een vast contract, fijne collega's, het is dichtbij, en alles is bespreekbaar. Plus dat ik nog genoeg doorgroei mogelijkheden heb (ook binnen mijn functie) . Dus ik zie het persoonlijk zelf niet zitten om over te stappen. Ik vind mijn werk echt veel te leuk !!!