Jubelei!! #25
woensdag 7 december 2011 om 16:11
Naam DatumBijz.DuvelD: 07/09/09
86 cm / 12,5kg
22/9 CBS: 23/09/11 4970 gr en 53 cm, helemaal gezond IkZ: 13/09/0976,5 cm / 9 kg MayaJ: 16/09/0995 cm / 14,4 kgJ: 30/12/108990 gr 76 cm, Leonor
M: 17/09/09
79cm / 9,68kg
C: 09/07/2011 Some stats??Charlotte S: 03/10/0986,5cm / 11,9 kg
30/03/12 02/02 vkMurron N: 04/10/0977,3cm / 12,5kg M: 27/10/114196 gram 52 cm JustdebT: 14/10/09 86cm / 12.8kg
M: 10/01/1253 cm 3635HuskyI: 16/11/0992cm / 12,85kg
R: 03/05/118200 gram 68 cm PartyK: 24/11/0979,6cm / 11,4kg
FanaticM: 26/11/0986,5 cm / 13 kg
RizE: 27/11/0977cm / 9,8kg GW H: 16/01/1086cm / 11 kg YayaD: 11/02/1078cm / 9760gr
BeckyN: 17/04/10 81,5cm / 10350gr
02/07/2012 cbAnnika S: 26/06/10 80cm / 11,5 kiloRainbowS: 08/07/10 87cm / 11,7 kg
MomoA: 10/07/10 81cm / 10,5 kg
KathF: 24/08/1082cm /10,5 gr
21/06/12 1/2/2012 20 wk echoSpecu K: 28/01/11 11650 gram 78 cm Poll
Special guests aka suikertantes: Erine & Maris
woensdag 14 december 2011 om 22:11
Oke, en, niet om iemand aan te vallen hoor, ik zeg het er voor de zekerheid maar bij, maar gaat dat dan ook op als je bijv ergens 1,5 maand hebt gewerkt en daarna ziek wordt en dan een paar maanden later met verlof gaat?
Ik heb werkelijk waar geen idee, maar in het kader van op zoek naar een nieuwe job ben ik wel benieuwd.
Stel ik krijg een half jaar contract met een proeftijd van 1 maand, na vijf weken word ik ziek in het kader van een zwangerschap. Heb ik dan recht op volledige uitbetaling van mijn uren in mijn contract tot het moment ik met verlof ga en dan ook nog rest op verlof? Dus eigenlijk langer dan eigenlijk het contract zou duren? Of houdt het gewoon op na een half jaar? Ik ga er vanuit dat je dan ook verklaringen moet afleggen waarom je ziek bent en dat dat ergens uit moet blijken. Of niet?
Ik heb werkelijk waar geen idee, maar in het kader van op zoek naar een nieuwe job ben ik wel benieuwd.
Stel ik krijg een half jaar contract met een proeftijd van 1 maand, na vijf weken word ik ziek in het kader van een zwangerschap. Heb ik dan recht op volledige uitbetaling van mijn uren in mijn contract tot het moment ik met verlof ga en dan ook nog rest op verlof? Dus eigenlijk langer dan eigenlijk het contract zou duren? Of houdt het gewoon op na een half jaar? Ik ga er vanuit dat je dan ook verklaringen moet afleggen waarom je ziek bent en dat dat ergens uit moet blijken. Of niet?
woensdag 14 december 2011 om 22:11
quote:DJ.Momo schreef op 14 december 2011 @ 22:09:
pffff, wie zei het ook weer, geen zin in kerst? hier ook. mijn moeder maakt er weer zo'n toestand van.. en volgens mij gaat A dat echt enorm slecht trekken allemaal. Nouja, ik zie het allemaal wel, zal proberen me er niet te druk over te maken!Wat voor toestand, met lekker eten en zo of qua verwachtingspatroon?
pffff, wie zei het ook weer, geen zin in kerst? hier ook. mijn moeder maakt er weer zo'n toestand van.. en volgens mij gaat A dat echt enorm slecht trekken allemaal. Nouja, ik zie het allemaal wel, zal proberen me er niet te druk over te maken!Wat voor toestand, met lekker eten en zo of qua verwachtingspatroon?
woensdag 14 december 2011 om 22:14
woensdag 14 december 2011 om 22:17
Qua alles. Trekt een hele reut aan happies en toestanden open. "wel wat veel voor 5 mensen, laat ik maar meer mensen uitnodigen" (mijn idee: je stemt de hoeveelheid eten aan aan aantal mensen, niet andersom). En qua verwachtingspatroon tav hoe A met dat hele circus omgaat: "die kindjes nemen wat speelgoed mee en gaan lekker in een hoek zitten spelen, en dan af en toe een hapje eten tussendoor". Euhm... ik geloof dat ze ook op het feest van schoonmoeder was. Dan had ze gezien dat A niet zo van het stil in hoekje met speeltje zitten is (welke dreuemes van anderhalf is dat wel?). Tot slot: het is van 11 tot 3. Ja. goh. A stort in om half 12. "Dan moet je hem 's ochtends wat uit laten slapen."
#zen
#zen
woensdag 14 december 2011 om 22:20
quote:Becky26 schreef op 14 december 2011 @ 22:18:
Dus, doen zoals jij het wil, laat A daar slapen, of wil ie dat niet en geniet van de hapjes voor 5 personen.
tegenspraak werd niet geduld. Werd gebracht als overleg/voorstel, maar in feite was het allemaal al bedacht en geregeld. Andere mensen zijn ook al uitgenodigd, kan niet meer terug.
PS, en heb logeerbedje van 1e op 2e kerstdag nog in de auto liggen, dus die heb ik sowieso bij me. Kan dan proberen hem daar tuk te laten doen.
Dus, doen zoals jij het wil, laat A daar slapen, of wil ie dat niet en geniet van de hapjes voor 5 personen.
tegenspraak werd niet geduld. Werd gebracht als overleg/voorstel, maar in feite was het allemaal al bedacht en geregeld. Andere mensen zijn ook al uitgenodigd, kan niet meer terug.
PS, en heb logeerbedje van 1e op 2e kerstdag nog in de auto liggen, dus die heb ik sowieso bij me. Kan dan proberen hem daar tuk te laten doen.
woensdag 14 december 2011 om 22:22
Becky als je in de 5e week van een halfjaar contract ziek wordt krijg je idd de hele contractperiode doorbetaald. Werkgever krijgt het vergoed door UWV omdat ziektegevolg is van zwangerschap. Daarna loopt je contract van rechtswege af en kan werkgever besluiten niet te verlengen. Je blijft dan in de ziektewet (vangnet voor zwangerschap/ziektewet), dit duurt tot je verlof, dan krijg je dus verlof uit dat zelfde vangnet. Na je verlof begint dan de ww.
woensdag 14 december 2011 om 22:23
Hier zit de kerst vol, als het huis af is (wat een geneuk zeg, verbouwen). Kerstavond naar schoonmoeder, 1e kerst schoonpa en mijn ouders bij ons, en tweede kerst bij mijn ouders. Voor het eerst in tijden heb ik er echt zin in. Echt even de boel de boel laten, behalve een beetje een kerstmenu op tafel zetten.
woensdag 14 december 2011 om 22:24
Becky: hier helaas ervaringsdeskundige... Mocht het zo zijn dat je na je proeftijd ziek word ten gevolge van zwangerschap heb je recht op 100% loondoorbetaling. Mocht je contract aflopen in je verlofperiode word de uitkering voortgezet door het u.w.v.
Ik ben nu ziek uit dienst gemeld door uitzendbureau en overgedragen aan u.w.v.
Bij mij berekenen ze een dagloon waarbij gekeken word naar verdiensten van afgelopen kalenderjaar.
Ik krijg dan 5 dagen per week dat dagloon uitbetaald ook al werkte ik maar 2 dgn.
Aangezien ik afgelopen jaar niet veel gewerkt heb ga ik er natuurlijk op achteruit, maar ben zooooo dankbaar dat ik iig recht op uitkering heb!
En idd, uitkering gaat op dag ziekmelding in en duurt tot uiterlijk einde verlof periode.
Hoop dat ik binnenkort nog halve dagen kan werken, maar zie het somber in...
Ik ben nu ziek uit dienst gemeld door uitzendbureau en overgedragen aan u.w.v.
Bij mij berekenen ze een dagloon waarbij gekeken word naar verdiensten van afgelopen kalenderjaar.
Ik krijg dan 5 dagen per week dat dagloon uitbetaald ook al werkte ik maar 2 dgn.
Aangezien ik afgelopen jaar niet veel gewerkt heb ga ik er natuurlijk op achteruit, maar ben zooooo dankbaar dat ik iig recht op uitkering heb!
En idd, uitkering gaat op dag ziekmelding in en duurt tot uiterlijk einde verlof periode.
Hoop dat ik binnenkort nog halve dagen kan werken, maar zie het somber in...
woensdag 14 december 2011 om 22:25
ja justdeb, ik ga proberen te kijken hoe het allemaal gaat... als het drama wordt, pakken we onze spullen en zijn we weg. Jammer dan. Maar het schoonmoeder feestje was niet echt een succes, ik heb bijna een uur met A in de lobby van het hotel gezeten, omdat hij alleen maar rond wilde rennen, terwijl chef het buffet aan het opmaken was en met (oa hete!!!) schalen heen en weer liep. En dat was nog in een ruim restaurant, en niet met 11 mensen, een drukke peuter, een dreumes en een baby in een knus appartement.
woensdag 14 december 2011 om 22:26
Wij doen kerstavond niets, 1e kerstdag komen mijn ouders en broer bij ons, en 2e gaan we naar schoonouders, waar ook schoonzus en zwager zijn...
Ze hebben het liefste dat we daar de hele dag zijn, bij wijze van, van 10 tot 10... Nou dát gaat dus mooi niet door, daar zijn we heel duidelijk in, en dat hebben ze maar te accepteren.
Ze hebben het liefste dat we daar de hele dag zijn, bij wijze van, van 10 tot 10... Nou dát gaat dus mooi niet door, daar zijn we heel duidelijk in, en dat hebben ze maar te accepteren.
woensdag 14 december 2011 om 22:30
Hier met kerstavond niets. 1e kerstdag eten we bij schoonmoeder. Allebei de oma's van vriend komen dan ook. 2e kerstdag gaan we s'ochtends bakkie doen bij mijn moeder. s'avond komt schoonmoeder bij ons eten. Gaan we gourmetten. Ze is jarig op 2e kerstdag, en niemand hoort dan alleen te zijn (schoonvader moet werken, schoonzusje had al plannen)
woensdag 14 december 2011 om 22:35
woensdag 14 december 2011 om 22:36
woensdag 14 december 2011 om 22:42
woensdag 14 december 2011 om 22:48
quote:DJ.Momo schreef op 14 december 2011 @ 22:36:
nee, niet op een zaterdag. pfff moet niet gekker worden! Nee, as woensdag mag ik weer. zucht. en ze hadden even het idee om maandag ook te gaan, maar 2x op een neer in 1 week vond ik wat te gek.Heb het wel eens gedaan, eerst op maandag en dinsdag naar Frankrijk en op donderdag weer naar Oostenrijk ivm wat troubels. Tis niet leuk. Heb wel eens op 1e kerst in het vliegtuig gezeten, was heel gezellig, en rustig trouwens.
nee, niet op een zaterdag. pfff moet niet gekker worden! Nee, as woensdag mag ik weer. zucht. en ze hadden even het idee om maandag ook te gaan, maar 2x op een neer in 1 week vond ik wat te gek.Heb het wel eens gedaan, eerst op maandag en dinsdag naar Frankrijk en op donderdag weer naar Oostenrijk ivm wat troubels. Tis niet leuk. Heb wel eens op 1e kerst in het vliegtuig gezeten, was heel gezellig, en rustig trouwens.