Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
quote:angel__ schreef op 14 december 2011 @ 12:58:

Jeroen / valt af, zeer naast familielid heet al zo.

Sebas / mwah

Janniek, / vind ik de andere spelling mooier.

Lucas, / Wel aardig

Yorick (of Jorick) / super! Helaas al een neefje die zo heet....

Jasper / ook te dichtbij al bekend

Stefan/ negatieve associatie mee
quote:jacjac schreef op 14 december 2011 @ 13:10:

[...]

die vind ik leuk!!

verder:

thomas / gaat

yannick maar dan als jannik uit gesproken / nee, als janniek uitgesproken vind ik mooier.

wouter /gaat

bastiaan /nee

ewout / sorry, maar vind ik echt niet mooi.
Maar wel bedankt voor de tips! Ik zoek verder en blijf openstaan voor tips!
@ DTJ

Ik was er al bang voor. Aangezien ik nog steeds ziek op de bank lig, doe ik nu nog maar weer een nieuwe poging en gooi gewoon alle tweelettergrepige namen erin die ik weet;)

Ebian

Hugo

Siebren

Gerwin

Alec

Remert

Joas

Boaz

Chris(tian)

Silvan

Silvijn

Jochem

Marthijn

Matthijs

Milan

Leon

Leander

Robin

Timo

Timon

Timme

Levi

Jari

Floris

Julian

Arjen

Jurre

Jurriën

Juriaan

Ruben

Quinten

Xavier

Cesco

Jesse

Jelle

Jessie

Axel

Casper

Joris

Joppe

Roan

Pff drama, ik vind namen van 2 lettergrepen niet mooi dus ik roep echt maar wat haha. Als je het niks vind hoor ik het ook graag, ga ik weer verder denken (moet toch iets doen om mn dag door te komen)
Hoi dames, wat vinden jullie van de jongensnaam BOUK? De compagnon van mijn broer heet zo en ik vind het erg mooi (zeker in combi met de achternaam die ook met een B begint). Omdat er veel meisjes zijn die Boukje of Baukje heten, wil ik even testen of het niet meisjesachtig is?
Hier ook op zoek naar een jongensnaam!! Zoon 1 heet Rowan, de achternaam is één van de meest voorkomende namen van NL, dus de voornaam mag best een beetje apart zijn. Ook vind ik het leuk als het niet zo snel verkleind wordt (Jeroentje, Daantje, Niekie, Joppie, enz.).

Borre vind ik heel leuk, maar dat vind man niets. Theije vind ik ook leuk, maar dat vind man ook een beetje 'mwah'. Iemand nog leuke ideeën?
@ Elisa, volgens mij is Bauke toch ook een jongensnaam?
@ elisa, ik moet bij die naam een beetje aan het merk 'baukje' denken.

Wat vind je van Mauk?
@ elisa

Bouk is voor mij gronings voor boek.

ik kan het dus niet als naam zien..niet dat ik plat gronings praat hoor

Auke vind ik wel leuk trouwens
*
@DTJ; Yannick is erg leuk! Maar het is Bretons en dat spreek je als jongensnaam uit als Jahnnihk, niet als Janiek. Uitspraak "Janiek" is namelijk van Yanique, en dat is een meisjesnaam...

Niet bijdehand bedoeld, maar mijn neef komt uit Bretagne en heet ook Yannick, vandaar . Gaat hier in Nederland vaak mis qua uitspraak.
*dubbel
Zoals ik zei, ik sta er zeker voor open, dus bedankt!quote:mup1986 schreef op 15 december 2011 @ 11:50:

@ DTJ

Ik was er al bang voor. Aangezien ik nog steeds ziek op de bank lig, doe ik nu nog maar weer een nieuwe poging en gooi gewoon alle tweelettergrepige namen erin die ik weet;)

Ebian /nee

Hugo /negatieve associatie mee

Siebren /mwah

Gerwin /nee

Alec /wel aardig

Remert /nee

Joas/nee

Boaz /neeeeeeeeeh

Chris(tian) /wel leuk, alleen wederom al familie die zo heet

Silvan / gaat

Silvijn /nee

Jochem /leuk, alleen zeer naaste familie die zo heet!

Marthijn

Matthijs

Milan /te populair

Leon /ook wederom zeer naaste familie

Leander

Robin / leuk! Alleen heb ik eigenlijk ook gezegd dat ik geen naam wil die voor zowel een jongen als een meisje kan.

Timo / ook wel aardig

Timon

Timme

Levi

Jari

Floris

Julian

Arjen

Jurre

Jurriën

Juriaan

Ruben

Quinten

Xavier

Cesco

Jesse

Jelle /leuk, die is al vaker door mijn hoofd gekomen, ga ik ook eens noteren.

Jessie

Axel

Casper

Joris

Joppe / haha, doet me aan joppiesaus denken!

Roan

Pff drama, ik vind namen van 2 lettergrepen niet mooi dus ik roep echt maar wat haha. Als je het niks vind hoor ik het ook graag, ga ik weer verder denken (moet toch iets doen om mn dag door te komen)Het hoeft niet perse 2 lettergrepen te zijn hoor. Maar 3 wordt al best wel lang en 1 lettergreep komt hier in de omgeving echt onwijs veel voor dus dat maakt de keus ook al weer beperkter.
quote:elisa81 schreef op 16 december 2011 @ 15:37:

Hoi dames, wat vinden jullie van de jongensnaam BOUK? De compagnon van mijn broer heet zo en ik vind het erg mooi (zeker in combi met de achternaam die ook met een B begint). Omdat er veel meisjes zijn die Boukje of Baukje heten, wil ik even testen of het niet meisjesachtig is?

Bouk op zich vind ik niet meisjesachtig klinken maar juist wel stoer. Echter meisjes die Boukje heten zullen ook vaak zo afgekort worden dus ik denk dat je wel enige associatie krijgt.

Persoonlijk vind ik de naam niets, maar ja. Namen zijn nu eenmaal erg persoonlijk dus van meningen van anderen zou ik je niet teveel aantrekken.
quote:naira1986 schreef op 16 december 2011 @ 21:25:

@DTJ; Yannick is erg leuk! Maar het is Bretons en dat spreek je als jongensnaam uit als Jahnnihk, niet als Janiek. Uitspraak "Janiek" is namelijk van Yanique, en dat is een meisjesnaam...

Niet bijdehand bedoeld, maar mijn neef komt uit Bretagne en heet ook Yannick, vandaar . Gaat hier in Nederland vaak mis qua uitspraak.

Mijn angst is ook een beetje dat hij als jannik uitgesproken gaat worden terwijl ik janniek leuker vind klinken. Qua spelling nodigt de eerste uitspraak natuurlijk ook meer uit. Alternatief is idd de spelling aanpassen.

Los van hoe je het spelt, vind ik de naam met uitspraak janniek dus wel echt een jongensnaam (toen ik vorig jaar een leuke naam voor dochter zocht ben ik hem ongeacht spelling bij de meisjesnamen echt nooit tegengekomen. En ik heb heel wat afgezocht).
Bouk vind ik geen leuke naam. Ik ken een oudere vrouw die Baukje heet.
Bedankt voor jullie reacties! Vriend heeft de naam Bouk inmiddels ook afgeschoten, dus we denken rustig verder...
Wat vind je van Jelmer, Jelco, Jelte?

Topic heeft meer dan 2500 berichten. Wie opent de volgende?
Bouke vind ik veel leuker. Maar dat is omdat ik een hele lieve zachtaardige naam vind. Niet echt een stoere naam dus.
quote:DTJ schreef op 17 december 2011 @ 14:51:

[...]

Mijn angst is ook een beetje dat hij als jannik uitgesproken gaat worden terwijl ik janniek leuker vind klinken. Qua spelling nodigt de eerste uitspraak natuurlijk ook meer uit. Alternatief is idd de spelling aanpassen.

Los van hoe je het spelt, vind ik de naam met uitspraak janniek dus wel echt een jongensnaam (toen ik vorig jaar een leuke naam voor dochter zocht ben ik hem ongeacht spelling bij de meisjesnamen echt nooit tegengekomen. En ik heb heel wat afgezocht).

Als je de uitspraak Janiek wil zou ik het inderdaad anders spellen, want die uitspraak hoort niet bij Yannick. Dan kan je kiezen voor Yaniek, Yanniek, Janiek, Janniek, etc.

Yanique is een Franse meisjesnaam, zou ik dus voor een jongen niet kiezen. Zit hem meer in de spelling dan de uitspraak overigens .
X
@ Loempie

Klank is toch anders hoor

wat vind je van Jorn??
*
Voor een meisje hebben mijn vriend en ik al heel lang een naam, maar voor een jongen komen we er niet uit. Ik hou van stoere namen die liever niet te lang zijn.

Namen die ik mooi vind maar die mijn vriend niet leuk genoeg vindt of iemand in de omgeving al heeft:

Levi

Timme

Gijs

Ties

Lenn

Joris

Tijs

Ik hou wel van een naam die een beetje apart is, maar het moet ook niet TE zijn... En scandinavische namen vind ik erg mooi. Iemand ideeen?
@ lauren Ties en Lenn vind ik leuk!

misschien

Brent

Noud

Duuk

Jorn

Mels

Melle

Sverre

Joes

Jens

Mats

Mart

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven