Recept met champignons

15-12-2011 12:01 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames (en heren)

Ik heb nog een bakje champignons in de koelkast staan, wat zal ik er eens van maken? Ik dacht zelf aan een soep, saus of salade, wie heeft er een lekker recept? Ik woon alleen, vega mag maar hoeft niet, en ik heb vanavond ongeveer een half uur om te koken.

Alvast bedankt voor de inspiratie!
Gebakken biefstuk met champigon-tijmsaus?

Geroerbakt met gember, chili en oestersaus?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Met gehakt en kaas, en dan in de oven? Of bakken met ui en spekjes, lekker!
Of in dunne plakjes met witte wijn, knoflook en peterselie? Als bijgerecht?

Of vullen met gehakt en kaas, uit de oven?
Steeltje eruit trekken, boursin of kruidenboter erin, of helemaal niets dan een beetje zout peper en dergelijken en dan op de bolle kant grillen, of oven...!

HEERLIJK

ps kan ook met kaas, of blauwe kaas als je der van houd!
Pasta met mascarpone

Ingredienten:

champignons

courgette

pasta (penne of tagliatelle bijvoorbeeld)

hamblokjes

bakje mascarpone

(rode) ui

rucola

pijnboompitten (of walnoten)

Bereiding:

-Pasta koken

-Versnipperde ui samen met de ham bakken

- champignons en courgette beiden in plakjes bij de ui en ham gooien en even mee roerbakken

- mascarpone erdoor roeren en laten smelten. Naar smaak wat peper/dille/tijm/rozemarijn (wat je lekker vindt) erdoor

- pasta erdoor scheppen

- het geheel op een bord scheppen en de rucola erover 'strooien' of erdoor husselen (iig niet bij de pan gooien)

- bestrooien met geroosterde pijnboompitten (of anders met walnoten)

Goddelijk!
anoniem_120942 wijzigde dit bericht op 15-12-2011 13:29
Reden: iets belangrijks vergeten!
% gewijzigd
easy in de oven. Olijfolie peper en zout erover en even in de oven. hmmm

Of je bakt ze lekker op voor op brood.

Of je vult ze met een schepje kruidenkaas en dan in de oven.

Of je doet ze bij je vlees

Of je doet ze door je pastagerecht

Of een salade met gebakken champignons en brood.

hmmmm
Oeh wat een goede ideeen!

Die sauzen klinken lekker, hebben jullie daar een recept van? Mijn sauzen komen meestal uit een pakje namelijk, dus niet zoveel ervaring.

Zijn champingnons niet een beetje klein om te vullen? Met boursin klinkt wel super!
Eitje klutsen, uitje fijnsnipperen en samen met de champignons aanbakken in de pan. Dan geklutst ei erbij. Eten op brood met een lekkere salade.
Nope
@mup: klinkt goed! Kan ik de helft wel van invriezen voor volgende week.

@dopwert: heb je een recept van die witte wijn saus?

@ramiaatje: salade met gebakken champignons, mmmmm!
Ik heb gisteren een stuk rode en gele paprika, stukje courgette en champignons in grote stukken gesneden en ff op het vuur gezet met een blikje tonijn en wat zout en peper. Makkelijk, gezond en het smaakte goed.
Het lekkerste vind ik vaak nog om ze gewoon in grove stukken te snijden en op hoog vuur te bakken in olie met wat roomboter. Peper en zout erop en smullen maar!

Of ragout maken: champignons bakken met een uitje en gehakt en dan een blikje/zakje ragout erbij (jaa niet alles hoeft altijd vers )en serveren met rijst.
Of je maakt er een kleine quiche van. Paddenstoelen bakken met ui knoflook, wat verse tijm erbij in een mini-quiche vorm bladerdeeg doen daar een beetje ei-room mengsel overheen en een gehalveerd cherrytomaatje en wat geitenkaas erop. Hmm, eet smakelijk .
Ragout! Lekkerrrr!

Ik vond dit recept op AH.nl, maar Bulgaarse yoghurt? Griekse yoghurt ken ik
Champignons kunnen toch bijna overal in? Roerbak, sauzen, soepen whatever. Je kunt ze vullen en even in de oven, lekkere pastasaus van maken.
quote:Blackdress schreef op 15 december 2011 @ 12:24:

Champignons kunnen toch bijna overal in? Roerbak, sauzen, soepen whatever. Je kunt ze vullen en even in de oven, lekkere pastasaus van maken.Klopt, maar ik hoopte op jullie favoriete recepten, waarbij champignons een hoofdbestandsdeel zijn.
quote:MissMartine schreef op 15 december 2011 @ 12:23:

Ragout! Lekkerrrr!

Ik vond dit recept op AH.nl, maar Bulgaarse yoghurt? Griekse yoghurt ken ik Als het een recept uit de allerhande is zal het zeker bij de Appie zijn terug te vinden. Maar voor alleen een saus zou ik er niet zo'n probleem van maken welke yoghurt je gebruikt!
Oh wat staan er hier heerlijke recepten. Ik heb er ook nog wel heel veel want het is mijn favoriete ingredient. Maar je hebt maar een half uur. Dus lekker met uien bakken met een stukje vlees en gebakken aardappelen en salade ga je redden in een half uur.

Ze vullen is makkelijk en lekker. Je kan ze ook in bladerdeeg doen, dan drogen ze niet uit in de oven, als je wilt kan ik je wel een foto laten zien, dan zie je wat ik bedoel.

Quiche is lekker maar denk bewerkelijk voor een half uur. Pasta is het lekker in met kip. Of kip marineren in kip-terrayaki saus en dan die champignons en ui erbij. Als je er een beetje saus bij maakt kan het lekker bij rijst. Wat sesamzaadjes nog over de kip strooien, en verse koriander en lente ui bij doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Vergeet ik nog te schrijven wat ik wilde. Een pannenkoek met champignonnenragout. Of een pizza fungi.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Verder niets gelezen:

risotto met champignons en tijm
MV, bedoel je dat je een plakje bladerdeeg om de champignon vouwt? Dat lijkt me vrij veel bladerdeeg tov de hoeveelheid champignon...
Of idd een lekkere ragout!
Je kunt ook een mengsel maken van champignons, spek of ham, ui en kruiden beetje roomkaas erdoor roeren dit als vulling in de bladerdeeg. Ik zou dan halve blaadjes nemen.
biefstukje bakken. Erbij: plakjes champignons, ui en spekblokjes.

Wat gebakken aardappelen en sla erbij en je hebt een heerlijke maaltijd.
Pasta met champignons en truffelolie!

- uitje fruiten met evt. wat knoflook

- bakje champignons in plakjes bakken

- lekkere scheut truffelolie

- dit mengen met (verse) tagliatelle

- peper en zout

- afmaken met flink wat (verse) Parmezaanse kaas.

Supersnel en heel erg lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven